بازدید 21968

مشاوران عارف کار فراکسیون امید را به شکست کشاندند/ برخی در این فراکسیون ها بین خودشان نان تقسیم می کنند

امیدی ها قبل از انتخابات یک اشتباه عمده کردند و آن اینکه پیش از انتخابات افراد دیگری غیر از جریان اصلاح طلبی را وارد لیست خود کردند. به همین دلیل نتوانستند در مجلس انسجام لازم را داشته باشند؛ البته می شد با یک مدیریت مناسب، همه این افراد را در یک میز جمع کرد؛ اما با توجه به مشاوران نا مناسبی که دور آقای عارف هستند، نتیجه این می شود که عارف نتواند با همه افراد در مجلس ارتباط برقرار کند.
کد خبر: ۶۰۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۴ 20 July 2016
سرانجام پس از ماه ها بحث و گمانه زنی، نخستین جلسه رسمی فراکسیون سوم (اعتدال) امروز ساعت 7 صبح در مجلس تشکیل جلسه داد.
 
به گزارش «تابناک»، فراکسیون اعتدال با حضور چهل تن از اعضای هیأت مؤسس تشکیل شد. در این جلسه، به جز تصویب اساسنامه فراکسیون اعتدال، اعضای هیأت رئیسه موقت نیز انتخاب شدند و کاظم جلالی رئیس این فراکسیون معرفی شد.
 
همچنین غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی و سید مهدی فرشادان به عنوان نواب رئیس، مهرداد لاهوتی؛ سخنگو، عبدالرضا عزیزی و سمیه محمودی به عنوان دبیران اول و دوم و سیدمحسن علوی نیز به عنوان کارپرداز این فراکسیون انتخاب شدند.
 
 تا کنون بیش از هشتاد نماینده پای برگه حضور در این فراکسیون را امضا کرده‌اند و پیش بینی می شود، حضور نمایندگان در فراکسیون (اعتدال) از عدد 100 تجاوز کند.
 
در همین ارتباط، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: فراکسیون اعتدال فراکسیون اکثریت مجلس خواهد شد. در جلسه امروز، حضور چهل نماینده تنها به عنوان اعضای هیأت مؤسس بود و قطعا در روزهای آینده و با عضوگیری این فراکسیون تعداد اعضا بیشتر خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: کلید تشکیل فراکسیون اعتدال بعد از عملکرد بد دو فراکسیون سیاسی اصلی در مجلس شکل گرفت. این دو فراکسیون علاوه بر اینکه عملکرد ضعیفی در جریانات سیاسی ابتدای مجلس داشتند، برخی رفتارهای دیگر از جمله خوی دیکتاتور مآبانه دارند، همچنین ساختار تشکیلاتی این فراکسیون ها آنچنان هم که باید دمکراتیک نیست، علاوه بر این اکثرا ادبیات مجلس را نیز بلد نیستند.

این نماینده در ادامه گفت: برخی در این فراکسیون ها بین خودشان نان تقسیم می کنند و بقیه را سربازان خود می دانند، و انتظار دارند که دیگر نمایندگان همیشه در حاشیه باشند و تنها کاری آنها گوش به فرمان بودن و اطاعت محض باشد.

این نماینده افزود: هم اکنون فراکسیون جدید شکل گرفته و در حال عضوگیری است. من قول می دهم، این فراکسیون اکثریت مجلس را خواهد داشت و ریزش های هر دو فراکسیون وارد فراکسیون اعتدال خواهد شد. این فراکسیون نیز بعد از تصویب اساسنامه و انتخاب هیأت رئیسه اصلی کار خود را با قدرت ادامه خواهد داد.

جعفرزاده در پاسخ به اینکه اعضای اصلی این فراکسیون را امیدی ها تشکیل داده اند و ایجاد فراکسیون جدید باعث انشقاق بین نمایندگان خواهد شد، گفت: فراکسیون امید یا طیف امید دو داستان متفاوت دارد؛ داستان اول آن از زمان انتخابات تا دم در مجلس بود و داستان بعدی آن تعیین افراد و حضور آنها در فراکسیون های داخل مجلس است.

نماینده رشت در ادامه گفت: امیدی ها قبل از انتخابات یک اشتباه عمده کردند و آن اینکه پیش از انتخابات افراد دیگری غیر از جریان اصلاح طلبی را وارد لیست خود کردند. به همین دلیل نتوانستند در مجلس انسجام لازم را داشته باشند؛ البته می شد با یک مدیریت مناسب، همه این افراد را در یک میز جمع کرد؛ اما با توجه به مشاوران نا مناسبی که دور آقای عارف هستند، نتیجه این می شود که عارف نتواند با همه افراد در مجلس ارتباط برقرار کند و نتیجه این شد که می بینیم.

جعفرزاده در خصوص نحوه عضوگیری این فراکسیون گفت: این فراکسیون شرایط بسیار سفت و سختی در عضوگیری خواهد داشت. این فراکسیون یک میثاق نامه خواهد داشت که اعضا بر اساس آن شناسنامه دار می شوند، این فراکسیون یک مرحله قسامه خواهد داشت و اعضای آن هیچ کدام عضو صوری نخواهند بود، به گونه ای که اعضای این فراکسیون حتی حق شرکت در جلسات سایر فراکسیون ها را نیز نخواهند داشت.

این نماینده گفت: ما می خواهیم ثابت کنیم که ادبیات مجلس با ادبیات سیاسی دیگر نهادها متفاوت است و کسی نمی تواند آن را از بیرون کنترل کند. فراکسیون های دیگر توسط افراد دیگری خارج از مجلس کوک می شوند؛ یک روز فردی از بیرون می گوید، من از امید ناراضی هستم و یا فرد دیگری ادعا می کند که من با رهروانی ها جلسه داشته ام و قرار است فلان کار در مجلس انجام شود. این حرف ها توهین به نمایندگان است و ما می خواهیم با تشکیل فراکسیون جدید از انجام اقدامات این چنینی جلوگیری کنیم.

این نماینده در پایان گفت: برای اینکه حرف واحدی از مجلس بیرون آید، پیشنهاد ما این است که شورای عالی فراکسیون ها تشکیل شود. شورای عالی فراکسیون ها می تواند خط و مشی های کلی را در جهت ایجاد تفاهم بین نمایندگان مجلس ایجاد کند تا به یک زبان واحد در مجلس برسیم. در این فراکسیون، آقایان لاریجانی و عارف در کورس رقابت با سایرین قرار می گیرند و می توانند وزنه خود در مجلس را به دست آورند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار