بازدید 10871
بررسی مصوبه جدید شورای حقوق و دستمزد درباره دریافتی وزیران و مدیران؛

اینجا هیچ کس دوست ندارد وزیر باشد!

پس از طرح موضوع فیش های حقوقی نامتعارف، اقدامات زیادی صورت گرفت که از جمله آن ارائه گزارش 9 ماده ای کمیته ویژه بررسی مسأله حقوق های نجومی به رئیس جمهور، تهیه و قرائت گزارش مرکز پژوهش های مجلس با همکاری سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کل کشور و کمیسیون اصل نودم قانون اساسی و در آخر مصوبه شورای حقوق و دستمزد برای تعیین سقف پرداختی حقوق مدیران و وزرا بود.
کد خبر: ۶۰۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵ 23 July 2016
پس از طرح موضوع فیش های حقوقی نامتعارف، اقدامات زیادی صورت گرفت که از جمله آن، ارائه گزارش 9 ماده ای کمیته ویژه بررسی مسأله حقوق های نجومی به رئیس جمهور، تهیه و قرائت گزارش مرکز پژوهش های مجلس با همکاری سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کل کشور و کمیسیون اصل نودم قانون اساسی و در آخر مصوبه شورای حقوق و دستمزد برای تعیین سقف پرداختی حقوق مدیران و وزرا بود.
 
به گزارش «تابناک»، در این اقدامات که در دو ماه و نیم گذشته و به منظور جلوگیری از پرداخت حقوق های نامتعارف صورت گرفته، تلاش شده است، تا پاسخگویی مناسبی به مطالبات اجتماعی مردم داده شود و نسبت به ساماندهی نظام پرداخت حقوق در دستگاه ها و ادارات اقدامات لازم صورت گیرد.
 
آنچه در گزارش های مذکور بر آن تأکید شده، این است که تلاش شده تا موضوع فیش های حقوقی نامتعارف ریشه یابی و با گرفتن تصمیمات جدید، راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدتی برای جلوگیری از این نوع پرداخت ها تعریف شود. همچنین گزارش های دولت، مجلس و نهادهای نظارتی بر این موضوع تأکید دارند که دستورالعمل های آن ها منجر به مسدود شدن همه منافذ شکل گیری پرداخت های نامتعارف در دستگاه های دولتی و غیردولتی خواهد شد.
 
شاید شناسایی علل و موارد تخلف، تصمیم گیری برای چگونگی استرداد وجوه نامتعارف دریافت شده و برکناری متخلفان، راهکاری برای رفع مقطعی عوامل ایجاد کننده چنین مفاسدی باشد؛ اما نکته مهمتری که همه دستگاه ها اعم از دولتی، نظارتی و غیر دولتی درباره این موضوع باید به آن توجه کنند، این است که اولا نظارت بر این گونه موضوعات دائمی باشد و در ثانی هرگونه تخلفی بدون چشم پوشی اعلام و با فرد متخلف برخورد شود و از همه مهمتر آنکه جلوی هرگونه راهکار جدیدی که مجوزی برای پرداخت های نامتعارف است، بسته شود.
 
27 اریبهشت ماه پس از ارائه گزارش های دولت و مجلس درباره حقوق های نامتعارف، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مصوبه شورای حقوق و دستمزد برای تعیین سقف پرداختی حقوق مدیران و وزرا خبر داد و گفت: برای سقف پرداختی به مدیران مناطق سخت همچون جنوب کشور، پزشکان و شرکت های بزرگ و همچنین  برای بانک ها و بیمه ها سقف حقوق و دستمزد تعریف شده که  در این راستا سقف حقوق وزرا تک رقمی خواهد بود.
 
شاید همین استثنائاتی که علی ربیعی هم به آن اشاره کرده، مجال و فرصتی باشد برای یک نابرابری دیگر و راهکاری برای تعاریفی نظیر آنچه در گذشته به وقوع پیوسته است.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس مصوبه جدید شورای حقوق و دستمزد وزرا و مدیران مجاز به دریافت حقوق‌های تک رقمی (کمتر از ۱۰ میلیون تومان) هستند و تنها ۳ طیف مدیران مناطق سخت همچون جنوب کشور، پزشکان و شرکت‌های بزرگ از این سقف مستثنی شده اند.
 
به نظر می رسد، با این نوع تقسیم بندی ها، دیگر کسی حاضر نباشد وزیر شود! و منفعت خود را در این ببیند که در مناطق جنوبی، یا شمالی مدیر مناطق سخت! و پروازی باشد و یا در یک شرکت بزرگ مدیریتی بر عهده بگیرد که از سقف 10 میلیون تومانی معاف شود.
 
به فاصله اندکی از تعیین سقف بخشنامه اولین واکنش با عنوان بخشنامه وزیر نفت درباره همان مناطق سخت مورد اشاره وزیر کار منتشر شد که با احتساب استثنائات مورد اشاره آقای ربیعی، حقوق افراد مذکور به دو برابر و بیش از دو برابر سقف تعیین شده رسیده است.

متن این بخشنامه بدین شرح است: «نظر به اینکه ممکن است مصوبه قانونی در خصوص تعیین سقف پرداخت حقوق و مزایای ماهانه با اندکی تاخیر در این ماه ابلاغ شود، لذا سقف های زیر به صورت موقت و علی الحساب جهت پرداخت حقوق تیر ماه ابلاغ می گردد که پس از دریافت مصوبه قانونی نهایی حقوق مرداد بر اساس مصوبه نهایی پرداخت خواهد شد».

این گزارش حاکی است، بنا بر این بخش نامه، سقف حقوق پرداختی به کارکنان در شمال 19 میلیون تومان و در جنوب- با احتساب 30 درصد کار در شرایط سخت- 24 میلیون 700 هزار تومان است.
 
همچنین در این بخشنامه آمده است، این میزان دریافتی شامل حقوق، مزایای مستمر و غیر مستمر به هر عنوان پس از کسر مالیات و کسورات قانونی دیگر است. این ابلاغیه باید بدون هیچ استثنایی در صنعت نفت اجرایی شود.
 
یک مورد دیگر از استثنائات مورد اشاره وزیر کار پزشکان ـ که احتمالا همان مدیران ارشد وزارت بهداشت هستند ـ بودند که سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میانگین آنها را 20 میلیون تومان عنوان کرده و حتی گفته، حقوق مدیرانی که هیأت علمی دانشگاه هستند، بالاتر از میانگین است.
 
البته ایرج حریرچی در فاصله یک روز پس از خبر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در خصوص نامتعارف خواندن کارانه های پزشکان از سوی دیوان محاسبات کشور اعلام کرده که "تمام پرداخت های کارانه ها قانونی است هر چند از نظر دیوان محاسبات کشور غیر متعارف باشد!

شاید اگر کسی کار اقتصادی شخصی انجام دهد و دریافتی ها آنچنانی از کار خود داشته باشد یا سود کلانی از این تلاش خود ببرد، هیچ کس او را مورد سؤال قرار ندهد. یا پزشکی که در طبابت حاذق است و در مطب شخصی خود به دلیل مراجعات بالایش، درآمد سرشاری دارد، هیچ گاه از سوی مردم مؤآخذه نمی شود؛ اما وقتی مدیری در یک شرکت دولتی مشغول به کار می شود و به واسطه این نوع مدیریت، دریافت های کلانی از بیت المال دارد، قطعا مورد سؤال مردم قرار خواهد گرفت.   
 
اگر حقوق مرفهانه را میانگین خط فقر اعلام شده در شهرها و روستاها بگیریم، طبق آنچه در سال 94 اعلام شده، میانگین خط فقر در شهرهای ایران 2 میلیون و 700 هزار تومان و در روستاها یک میلیون و 200 هزار تومان است که میانگین خط فقر در شهرها و روستاها را برای سال گذشته به یک میلیون و 950 هزار تومان می رساند. حال توصیه ما به این دوستان مدیر و دریافت کنندهای حقوق های نامتعارف این است که زندگی خودشان را با حداقل 5، 6 یا 7 برابر بالاتر از میانگین خط فقر در شهرها و روستاها اداره کنند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۰
وقتی برای عدم اعتبار بخشنامه ها و تبصره های قبلی چیزی نیامده است!!
یعنی یک تبصره و بخشنامه دیگر به قبلیها اضافه شد؟

مدیران شرکت های بزرگ و پزشکان هم که تافته جدا بافته شده اند!!!!!!! و اعضای هیئت علمی دانشگاهها!!!!!!!
در مورد اعضا هیئت مدیره هم که چیزی عوض نشده است!

حالا سوال این است چرا حقوق کارمندان با مدرک تحصیلی بالا (فوق لیسنانس و دکترا) تغییری نکرده است؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
جالب آن که بدانید همان مبالغ اندکی که تحت عنوان رفاهی یا عیدی مناسبت ها در حد 200 هزار تومان به طور موردی به کارمندان عادی دولت پرداخت می شد قطع شده است!!!
جای تاسف است که یک عده دیگری برده اند و خورده اند و کارکنان بیچاره دولت دارند تاوان پس میدهند
کارمند با بیست سال سابقه کار و با مدرک فوق لیسانس زیر خط فقرم!

ولی مدیر عامل شرکتمان مجاز به دریافت سالیانه 500 میلیون تومان پاداش کار است و اعضای هیئت مدیره هم به واسطه 4 جلسه در سال به همچنین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من حاضرم!
چرا ؟
چون الان زیر خط فقرم!؟؟؟؟؟ با بیست سال سابقه و مدرک فوق لیسانس و کار در یک شرکت بزرگ!!!!!!!!!!!
اگر مدیر لیاقت مدیر بودن را داشته باشد 100 میلیون تومان نیز برای ایشان کم است چرا که با یک تدبیر صدها و بلکه هزاران برابرا آن را باز می گرداند منتها درد این جاست که متاسفانه معیار مدیر شدن در ایران تخصص و لیاقت نیست!!
به اعتقاد من و تجربه چندین ساله ام در ایران هر کس بهتر حرافی کند مدیر خوبی است البته یکسری ویژگی های دیگر نیز باید داشته باشد که اگر نوشته شود قطعا سانسور می کنید!!
پاسخ ها
راشدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
اینو خوب اومدی الان تو راه اهن دقیقا اینطوریه
خوب خدارا شکر حقوق وزیر کشورمان 2857 دلار. در ایالات متحده یعنی اندازه یک معلمی که در مقطع دبستان فول تایم کار میکند.
یعنی ما همیشه همه چیز رو قاطی میکنیم. بابا اون چیزی که مشکل داشت نحوه مدیریت بود. مدیرانی که پول کلان میگرفتند دست چپ و راستشون رو بلد نبودند. ولی اون پوزیشن حقوق خوب را میطلبد. توروخدا آمار زیر رو ببنید در دنیا چه خبره:
حقوق مدیر عامل بانک HSBS: هفت و نیم میلیون پوند
حقوق مدیر عامل Bank of America: سیزده میلیون دلار
حقوق مدیر عامل بانک wells fargo: نوزده میلیون دلار
حقوق مدیر عامل بیمه state farm group: شش میلیون دلار

لابد میگید اونجا حداقل حقوق 2000 دلار است اینجا 240 دلار ولی با یک نسبت و تناسب ساده میتونید بفهمید که حقوقی که مدیران ما میگرفتند معقول بوده چیزی که معقول نبوده عملکرد آنها بوده.

بسیاری از آنها والا ماهی دو میلیون هم زیادشون بود. ولی انصافا نظر سنجی هم بکنید، از مردم بپرسید که برای مثال اگر مدیریت شرکت بیمه ماهی صد میلیون حقوق بگیره ولی جوری کار کنه که از نظر بیمه انگار دارید تو اروپا زندگی میکنید اگه مردم قبول نکردند. همه راضی هستند ولی مهم اینه که کار نمیشه.
باید خصوصی سازی اتفاق بیفتد
اینطوری پول بیت المال حیف و میل نمیشه
و شرکتها و مجموعه های مختلف در سود و زیان همه چیز، حقوق ها، دستمزدها و...شریکن.پس زیاده خواهی به ضرر آن مجموعه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
روند خصوصی سازی شدن که خیلی وقته شروع شده ! ولی به افراد عادی نمی رسد ؟! خیلی خصوصیهای خصوصی زیادند!!!!!!!!!!
چرا حقوق 10 میلیون تومن واسه یه دکتر کمه؟؟؟؟؟؟
آخه این دکتر های محترم مگه جقدر برا دریافت مدرکشون زحمت کشیدند که باید مستثنی بشن؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
مگر پزشکان حقوق میگیرند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
چرا باید پزشکان در همه موارد استثنا باشند؟
اين فيش حقوقي هم چماقي شده عليه دولت براي کوبيدن. بعد از اينکه عنوان نمودند 700مييليارد دلار درآمد مملکت(فقط از محل فروش نفت) چي شد. ملت هم ميدانند و ديگر همه ميدانند عوام و غيره نداريم.
من هیچ امیدی نسبت به بهبود اوضاع ندارم
اگه اون وزیر و یا مسئول واقعیتهای جامعه رو بدونه و که چه خانواده هایی شب شکم گرسنه میخابند از ننگ باید بمیره
پس اقایون واسه مردم نمیخوان وزیر بشن واسه حقوقش میخوان وزیر بشن پس بگو چرا هر کی وزیر میشه هیچ کاری واسه مردم نمیکنه
مدیران دولتی اصلاً نباید حقوق بگیرند! آنقدر رانت و فرصت زد و بند دارند که می توانند هر ماه میلیاردهای تومان پول به جیب بزنند. ثروتهای کلان ایشان که در سنوات قبل مدیران میانی بوده اند از کجا آمده؟ از چندرغاز حقوق که چند صد میلیارد تومان ثروت جفت و جور نمی شود!
چرا فکر می کنند مردم...بله؟
ببخشید سقف 10 میلیون تومان مسخره است
یعنی یه پزشک ده برابر وزیر مملکت حقوق بگیره? خخخخخخ اجب!!!!
منم دوست دارم از این حقوق ها بگیرم. ولی میدونی چیه فکر میکنم اینکاری که الان داره انجام میشه دودش تو چشم خودمون میره. چون دو نفر هم که کارشون رو بلدند میرن خصوصی کار میکنند و دیگه دست قشر پایین بهشون نمیرسه. اینطوری حداقل حقوقشون رو از بیت المال میدادن که بخشی ازش رو ثروتمند تر ها تامین میکنند. الان ولی باید بریم مطب خصوصی همه پول رو قلمبه خودمون بدیم.
بلکه این قانون نیم بند تصویب شود و اثر گزار تا انشائ الله عده ای ای زیادی که برایشان صرفه اقتصادی ندارد جاها را خالی یک مشت فرد باسواد خانه نشین ماهر کاردان به میدان ایند و فکر بکری برای این مملکت و مردم بکنند !!چون اگر محکم بایستند مسئولان مقید و زاهد باانصاف دیگه مشاغل برای خاله خانوم باجی ها رزرو نخواهد شد !!!
هر میدیری که نمیتونه با حقوق کتعارف کار کنه بره بیرون، تا الان چه گلی به سر ما زدن.
گویا نویسنده اشراف کاملی به تمام مشاغل و شرایط کاری دارد که حکم کلی می دهد. به ایشان پیشنهاد می کنم از پشت میز بلند شوند بروند در مناطق جنوب کار کنند و 30 درصد بیشتر بگیرند.
نویسنده محترم وزیر می شی از رانتش استفاده می کنی اونهای که ثروت میلیادری دارند مگه با 10 میلیون به آن رسیدند
تحلیل بالا ریشه در تفکرات کمونیستی دارد. سیستم پرداخت باید به نحوی تعریف گردد که امکان پرداخت دریافتی مناسب با توجه به مسئولیت ، توانایی ها و نبوغ فرد فراهم باشد. ممکن است عده ای حسب روابط و درحالیکه شایستگی ندارند به مناصبی دست یابند و درآمد بالا. اما این مشکل نباید از طریق سرکوب درآمد حل شود. تصور می‌کنید چرا بسیاری از نخبگان مملکت و دانش آموختگان دانشگاه‌های برتر مملکت انگیزه‌ای برای ماندن و کار کردن در کشور خود را ندارند؟ به طور مسلم یکی از عوامل اصلی آن نبود سیستمی است که بتوان در آن هم به درستی کار کرد، هم مزایای متناسب دریافت کرد. وقتی جامعه از نخبگان خود تهی می‌شود ، امکان رشد و پویایی از آن سلب می‌شود و روز به روز در منجلاب بیکاری و هزار گونه مشکل اجتماعی و اقتصادی فرو می‌رود. اتفاقا حداقل حقوق و نبود کار مناسب و زندگی در شرایط سخت ریشه در بی بهره ماندن جامعه از نخبگانی است که اگر به آن ها بها داده شود می‌توانند مشکلات را حل کنند.
کی بود میگفت :این مملکت که قحط الرجال نیست ؟؟؟؟
من میگم دیدید قحط الرجاله؟
چرا چون رجال در اقتصاد سیاسی یعنی کسی که حداقل حقوقش بالای 100 میایون باشه وگر نه که به رفتگرهای محله ماهم میگفتن رجال !!! بالاخره باید بک فرقی داشته باشه دیگه .!!!!!
ابعاد فساد بسیار وسیع تر از این هاست. افرادی با شغل ها اداری و در شرایط خاص شغلی می توانند زد و بندهایی را ساماندهی کنند که حقوق ده میلیونی و بیست میلیونی در برابر آن واقعا چیزی نیست. بهتر بود دولت به جای باز خوردن با این جنجال های غالبا سیاسی فکری به حال اوضاع نابسامان فساد اداری و مالی در دستگاه ها می کرد. حقوق میلیونی و با اغراق نجومی مدیران حتی اگر صحت داشته باشد خانمان برانداز نیست. آنچه کشور و سیستم اداری و مالی آن را تسخیر کرده و بیمارگونه در حال رشد و تخریب ساختارهاست ارتشا و ویژه خواری ست.
کنترل این امر نه پیچیده است و نه کسترده مصداق ها مشخص ضرایب هم مشخص شوند تا به عدالت پرداخت شود .
اخی.حیوونی ها. زحمت کشا. بی بدیل ها.جان بر کفا چرا نگیرن
لطفا اشتباه نکنید تعداد نفراتی که در صنعت نفت وگاز دریافتی شان بین 10تا 19میلیون می باشد درصد کمی از پرسنل می باشند که این در صد کم هم سابقه ای حدود30سال وحتی نزدیک حدود 40سال دارند .وشایدتعداد کمی در سمتهای مدیریتی چنین مبلغی دریافتی داشته باشند
خدا پدرت را بیامرزد
اعضای شورای شهر تهران خود اظهاری کرده اند شما نگاه کن سرجمع درامدهایشان حدود 10 میلیون به بالا است!
تازه فردی مثل مختاباد که حدود 12 میلیون را خودش اعلام کرده با توجه به کنسرت های سنگین درامدش بالای 20 تا 30 میلیون در ماه هم ممکنه برسه!!
چطور اینها از حال کارگر خبر دارند که حقوقش قطره چکانی زیاد میشود و سرجمع آن به اندازه کله مورچه است؟!
بعضی ها مثل جدیدی و راستگو و مسجد جامعی و چمران خان عزیز هم که از زیر پاسخگویی به مقدار کلی درامدشان طفره رفتند!!!
خوش به حال کسانی که در این شوراها و نمایندگی ها و هیات مدیره ها و ... عضوند یا یک جوری به دولت و شیر نفت وصل شده اند و بد به حال دیگرانی که نشسته اند و مات و مبهوت دارند آن عده دیگر را نظاره می نمایند!
ایران کشور پزشکان است.
کارانه قانونی است اما نا متعارف.
بله که نا متعارف است در کدام کشور دنیا کارانه یک پزشک متخصص ۶۰ تا ۷۰ برابر حداقل حقوق آن کشور است؟
این را نمی گویند نامتعارف می گویند نجومی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
پیشنهاد می کنم مانند اوایل انقلاب از هند پزشک وارد کنیم تا ایقدر این پزشک های پولکی داخلی به مردم فخرفروشی نکنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
درود بر وزارت پزشکان
من با مديرهاي بي لياقت كارندارم ولي وقتي براي يك عمل جراحي همين مردم بعضي وقتها دهها مليون تومن ميدند ويا يك مغازه دار سود خالصش بيشتر از اين حرفاست حتي بازيگرهاي درجه چندم ما هم بيشتر ازاين حرفها در ميارن يا مديرها بايد دزدي كنند يا منطق اقتصادي نداره كارشون فكر كنم ختم اين ماجرا خير نباشد
بالاخره یک راهی برای گرفتن همان حقوق های قبلی پیدا میکنند ناراحت نباشید.
ای کاش وزیر هم فیش حقوقی خودشان را منتشر می کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
نه دیگه !!! نشد!!!!! اومدی نسازی
متاسفانه وزرا دستشان باز است نگاه کنید به سفر انها با هواپیمای اختصاصی به استانها که بعضا خانوادگی وهمراه با اعوان وانصار است برخی ازانها بسیار با تشریفات عجینند کنیدو...
شما حتی توهین های بعضی ها رو نشر بدین ولی کوچکترین انتقاد از خودتونو نه
من حاضرم بدون حقوق وزیر - نماینده مجلس- ریس جمهور- مشاور ریس جمهور- مشاور وزیر و یا مدیر عامل بشم. حتی یک ریال هم نمیخوام حتی بدون یک ریال حاضرم شهردار فرماندار و یا استاندار بشم
تو مملکتی که بساز بفروش جزء و سوپر مارکت چهل متری و بازرای خرده پا و آرایشگاه زنانه و مابقی ماهی سی چهل میلیون در میارن از مدیران و پزشکان و مهندسان آنچنانی انتظار نداشته باشین به ده پانزده میلیون قانع باشن
تابناک جان اقتصاد دولتی یعنی اقتصاد بی صاحب ، اقتصاد اختلاس، اقتصاد انحراف ، چرا پزشکها را از بقیه جدا می گنید بخاطر اینکه رجال سیاسی ما بیشتر پزشک بوده اند رانت واسه خودشون تعریف کردن، چرا شرکت های بزرگ استثنا می شن؟ چرا مناطق مختلف دو برابر میشه حقوقشون، تابناک جان نگران نباش زیاده خواهان احکامشون رو واسه مناطق سخت تنظیم می کنن. استثنا یعنی رانت یعنی باز گشادن راه انحراف و زیاده بری.
نباید از این نکته غافل بود که حمله بمدیران منجر به تضعیف مدیریت دراداره کشور شود همیطوریکه قابلیتها متفاوت است حقوقها هم باید متفاوت باشد. اگر غیرازاین باشد انگیزه تلاش و کوشش در اداره و مدیریت بهتر ؛ از بین میرود . اما سواستفاده از مقام و منزلت برای برای منافع فردی چیز دیگر است
با سلام متاسفانه ما همیشه یا راه را باز می گذاریم یا می بندیم حد وسط هم نداریم .
اینکه حقوق های آنچنانی بدهند و بعد هم سفت و سخت بگیرند نشاندهنده بی سیاستی است و بی تدبیری
در ایم مملکت باید مدیر خوب را نگه داشت و حقوق خوب هم بهش داد . نه اینکه کاری کنیم که اصلا آدم های توانمند مدیر نشوند . باید حقوق ها متعارف باشد معنی متعارف سختگیری نیست بلکه بر اساس ارزش گذاری کار آدم ها و اینجاست که شایسته سالاری به همراه نظام حقوق منطبق بر بهره وری معنی می دهد و کاهش حقوق ها تا حدی که آدم توانمند مدیر نشود کاری است عبث و بی هوده
همسر من مدیر میانی وزارت نفت هستندبا 35 سال سابقه و 57 سال سن میانگین حقوقشان 15 میلیون ولی من در 25 سال زندگی مشترک رنگ اسایش و آرامش رو ندیدمهر 4 یا 5 سالی در یه طرف کشور تا حالا9 بار مجبور به اثاث کشی شدم الان هم در یه منطقه ی کویری در یه خونه ی قدیمی شرکتی زندگی میکنم همسرم هم به دلیل شرایط سخت کاری دچار بیماری قلبی شدند و هزار جور مرض دیگه تا حالا چند بار تقاضای بازنشستگی یا انتقال به تهران رو کردند ولی سن بازنشستگی در نفت 60 سال میباشد بدون در نظر گرفتن سابقه کار من ماهی 11 میلیون و 500 قسط بانک و اجاره منزل بچه ها در شهرهای دیگه کمک هزینه تحصیلی نزدیکان همسرم و... پرداخت میکنم این برنامه ای که با توجه به حقوق همسرم ریختم با این حساب موندم که اگه حقوقها بره زیر 10 میلیون باید چه کار کنم بعد از این همه سال حتی یه خونه آبرو مند در شهر خودم ندارم و همه امیدم به پاداش بازنشستگی همسرم بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
من هم مدیرمیانی یکی ازسازمانهای دولتی با34سال ونیم سابقه هستم حقوقم3ونیم میلیون تومان/حال این تفاوت / راببینید
اگر حقوقها متعارف شود دیگر شیادان مدیر نمیشوند و افراد توانا و خدمتگزاران واقعی مدیر میشوند
عجب مقاومتی می کند این اقتصاد!
چرا اينقدر افراط و تفريط؟!!! از فردا همه مى شن خاورى، مگر ميشه شخصى كه از هزار تا فيلتر مى گذره و وزير ميشه با حقوق ١٠ مليون تومنى كار بكنه؟!؟ به نظرم براى وزرا بايد رقمى بين ٣٠ تا ٥٠ مليون تومن در نظر گرفته مى شد ولى زمانى كه تخلفى ازشون سر زد بى آبروشون كنن! رقم ١٠ مليون براى يك وزير در ايران مسخرس...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار