بازدید 3324
سوژه

چشمان وزارت روی حاشیه‌های جودو بسته است/نصرت‌خان کجاست؟

جودوکاران المپیکی ایران درحالی برای حضور در بازی‌‎های المپیک آماده می‌شوند که مربی ازبکستانی هیچ نظارتی بر روند تمرینات آنها ندارد و این ملی پوشان با مربیان اختصاصی خود تمرین می‌کنند.
کد خبر: ۶۰۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 20 July 2016
رقابتهای جودو در بازیهای المپیک ۲۰۱۶ از ۱۶ مردادماه آغاز می شود و اولین نماینده ایران در روز دوم این رقابتها به روی تاتامی خواهد رفت. در چنین شرایطی اخبار خوبی از اردوی این تیم به گوش نمی رسد.

به گزارش تابناک ورزشی، فدراسیون جودو که با سرپرستی رشید خدابخش روزهای به ظاهر  آرامی را سپری می کرد با تدبیر مسئولان وزارت ورزش برای ثبت نام از نامزدهای انتخاباتی وارد حاشیه های جدیدی شد و در همین شرایط هم هدایت تیم ملی برعهده یک مربی ازبکستانی قرار گرفت.

معلوم نشد چرا متولیان ورزش کشور در شرایطی که تیم ملی در کوران رقابتهای مختلف در تلاش برای کسب سهمیه  بود، تصمیم به کنار گذاشتن رستگار و پس از آن خدابخش گرفته و برگزاری مجمع را در دستور کار خود قرار دادند. تا گواری سرپرست شده  و نهایت برگزاری مجمع انتخابی بعد از المپیک موکول شود.

 مهر در این زمینه نوشت: سئوال اصلی اینجاست که مربی ازبکستانی چگونه مجوز فعالیت از وزارت ورزش را دریافت کرد. مگر کمیته یا شورایی در وزارت ورزش برای بررسی شرایط مربیان خارجی تشکیل نشده ؟ آیا متولیان صدور این مجوز اکنون پاسخگوی عملکرد «نصرت خان ولی اف» هستند؟

اگر معاون فنی وزارت ورزش در جریان نیست باید عنوان کنیم که این روزها سعید ملایی با مربی برکنار شده خود یعنی حامد ملک محمدی تمرین می کند و جواد محجوب هم در حال تمرین با مسعود خسروی نژاد است و مربی ازبک دخالتی در روند آماده سازی این دو المپین جودو ندارد!

با این وجود شنیده می شود همین مربی ازبک قرار است هدایت دو جودوکار المپیکی کشورمان در ریو را برعهده داشته باشد! چرا مربی که کارایی لازم را ندارد و حقوق دلاری خود را دریافت می کند باید با اعزام به ریو ، جای یک مربی جوان و با آتیه کشورمان در این میدان بزرگ را بگیرد؟

آیا اعزام مربیانی چون خسروی نژاد یا ملک محمدی  به ریو و کسب تجربه در این میدان بزرگ سرمایه گذاری در راه تربیت یک مربی با تجربه نیست؟ چرا باید سرپرست فدراسیون جودو که کمترین تجربه سرپرستی تیم های ورزشی را دارد و در آینده هم در جودو نخواهند ماند از سهمیه جودو به ریو اعزام شود و سهمیه اعزامی که باید عواید مادی ، معنوی آن به یکی از اعضای خانواده جودو برسد را با فرد دیگری بسوزانیم؟

متاسفانه تصمیمات جودو این روزها در داخل فدراسیون گرفته نمی شود و آنها که به دنبال رسیدن به اهداف خاص خود هستند جودو را در آستانه المپیک دستاویز خود قرار داده و برای آن تصمیم سازی می کنند.

تنها نکته مثبت این جریان دوری مردان المپیکی از حاشیه است و با هدایت مربیان اختصاصی خود سخت تلاش می کنند تا در آوردگاه ریو مزد زحمات چهار ساله خود را با نتیجه ای در خور توجه بگیرند. آنها که باعث حضور نصرت در ایران شدند به خوبی می‌دادند که این مربی برای جودو ایران ثمری ندارد ، بهتر آن است که در همین مدت باقی مانده با تهیه بلیط بازگشت به تاشکند فرصت تجربه حضور در بازیهای المپیک را به یک مربی ایرانی بدهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل