بازدید 4665
تالار شیشه ای حافظ

روی خوش معدنی ها به شاخص بورس

امروز در بورس برخلاف دیروز شاهد کاهش حجم و ارزش معاملات بود اما شاخص بورس با محرک شرکت های معدنی مجددا رشد کرد.
کد خبر: ۶۰۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 20 July 2016
امروز در بورس برخلاف دیروز شاهد کاهش حجم و ارزش معاملات بود اما شاخص بورس با محرک شرکت های معدنی مجددا رشد کرد. 

به گزارش تابناک اقتصادی، با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.04.30 شاخص بازار اول با 156 واحد افزایش به رقم 52118 واحد و شاخص بازار دوم با افزایش 346 واحد 163086 واحد را ثبت کردند. شاخص قیمت بورس(وزنی- ارزشی) نيز در روز جاري با 72 واحد افزایش به رقم 26803.9 واحد رسيد. شاخص کل بورس در آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با افزایش 200.5واحدی به  رقم 74514.1 واحد رسید و شاخص کل فرابورس نیز با رشد خیره کننده 7.5واحد به رقم 787.6واحد رسید. گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1288میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 879 میلیارد ریال رسید.

روی خوش معدنی ها به شاخص بورس

امروز شاخص در همان شروع معاملات با افزایش تقاضا مواجه شد و رفته رفته شاهد افزایش شاخص تا انتهای بازار بودیم به طوری که در پایان  با 200.5واحد مثبت به کار خود خاتمه داد.تعداد معاملات در روز جاری 41002 و 510 میلیون برگه سهم مورد معامله قرار گرفت.ارزش بازار بر روی رقم 3122487 میلیارد ریال ایستاد.در این روز بیشترین تاثیر مثبت را به ترتیب شرکت های معدنی و صنعتی چادرملو،معدنی و صنعتی گل گهر،پتروشیمی مبین و ایران ترانسفو و بیشترین تاثیر منفی رابه ترتیب شرکت های  گسترش نفت و گاز پتروشیمی پارسان،سرمایه گذاری غدیر،سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و سرمایه گذاری آتیه دماوند بر شاخص کل بورس داشتند. بیشترین حجم معاملات را نمادهای خزامیا، وساپا،واتی و کچادح به خود تخصیص دادند.برترین تقاضا ها در نمادهای کگل، مساپا955،کچاد و چکاوه و برترین عرضه ها در نمادهای واتی،دعبیدح ومساپا955 به ثبت رسید.بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای فولاژ، وملی، ددام و چکاوه و بیشترین کاهش قیمت را نمادهای واتی،کپارس،ثاباد و فرآور در بازار بورس رقم زدند. بیشترین ارزش معاملات بازار به ترتیب متعلق به گروه های سرمایه گذاریها،خودرو و ساخت قطعات ، برق و گاز بود.

گروه های سایرمحصولات کانی غیرفلزی، بیمه و صندوق بازنشستگی و استخراج نفت گاز اثر منفی و گروه های محصولات شیمیایی ،استخراج کانه های فلزی و خودرو و ساخت قطعات، اثر مثبت بر روی شاخص بورس داشتند. جو فروش در گروه های بانکها و موسسات مالی و اعتباری، شرکت های چندرشته ای صنعتی و کاشی و سرامیک و جو خرید در گروه های قندوشکر، خودرو و ساخت قطعات، برق و گاز و محصولات کاغذی مشاهده شد.




تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار