بازدید 18004

انتشار 300 هزار ایمیل دولتی ترکیه توسط ویکی لیکس در پاسخ به اقدامات اردوغان بعد از کودتا +ویدیو

به رغم اینکه دولت ترکیه، برخی حملات سایبری را متوجه وب سایت ویکی لیکس کرد، این نهاد اولین بخش از 300 هزار ایمیل وعده داده شده دولتی مربوط به سرورهای داخلی حزب عدالت و توسعه هزاران فایل پیوست شده در آنها را در پاسخ به اقدامات آنکارا بعد از ماجرای کودتا منتشر نمود.
کد خبر: ۶۰۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 20 July 2016

به رغم اینکه دولت ترکیه، برخی حملات سایبری را متوجه وب سایت ویکی لیکس کرد، این نهاد اولین بخش از 300 هزار ایمیل وعده داده شده دولتی مربوط به سرورهای داخلی حزب عدالت و توسعه هزاران فایل پیوست شده در آنها را در پاسخ به اقدامات آنکارا بعد از ماجرای کودتا منتشر نمود.

به گزارش «تابناک»، رأس ساعت 11 شب گذشته، تعداد دقیق 294 هزار و 548 ایمیل داخلی مربوط به حزب عدالت و توسعه ترکیه از سوی وب سایت ویکی لیکس منتشر شده و اکنون به شکل عمومی قابل دسترسی است.

انتشار 300 هزار ایمیل دولتی ترکیه توسط ویکی لیکس در پاسخ به اقدامات اردوغان بعد از کودتا

وب سایت ویکی لیکس در پیامی که به همین منظور منتشر کرده، نوشته است: ویکی لیکس در پاسخ به اقدامات پاکسازی صورت گرفته در حکومت ترکیه بعد از کودتا، اقدام به انتشار اسناد وعده داده شده کرد. این نهاد همچنین تأکید نمود، نه مخالف حکومت ترکیه است و نه موافق آن، بلکه در «خدمت حقیقت» است و بیان کرده: ما منابع و محتوای منتشره را کاملا بررسی و تأیید کرده ایم و منبع مورد نظر ما هیچ ارتباطی با کودتای ترکیه ندارد.

ویکی لیکس اشاره کرده است که انتشار این حدود 300 هزار ایمیل و هزاران فایل پیوست شده در آنها، تنها بخش اول از سری انتشار اسناد مربوط به ترکیه است و در بر دارنده 762 آدرس ایمیل است که از حرف A تا I را شامل می شود.

همه ایمیل های منتشر از سوی این نهاد مربوط به دامنه akparti.org.tr می باشد که دامنه اصلی دولت فعلی ترکیه است و بازه زمانی آن از سال 2010 تا 6 جولای 2016 یعنی یک هفته قبل از کودتاست. ویکی لیکس اذعان کرده که ایمیل های مرتبط با این دامنه اغلب مربوط به ارتباطات حکومت ترکیه با سایر کشورهای جهان بوده و کمتر در بر دارنده اطلاعات و اسناد سری است.

همچنین اشاره شده که یکی از این ایمیل ها حاوی یک فایل اکسل در بر دارنده شماره تلفن های تمامی اعضای حزب عدالت و توسعه در ترکیه است.

این در حالی است که دقیقا ساعاتی قبل از انتشار این اسناد، ویکی لیکس اعلام کرده بود که نهادهای دولتی در ترکیه احتمالا مانع از انتشار این اسناد خواهند شد و در همین رابطه نیز برای ساعاتی وب سایت این نهاد با حملات سایبری مواجه شده بود. به گفته برخی خبرگزاری ها، هنوز هم این حملات ادامه دارد و دسترسی به این وب سایت در مواردی با مشکل روبه روست؛ اما ویکی لیکس به همه کاربران جهانی وعده پیروزی در این نبرد را داده است.

همچنین دقایقی بعد از انتشار این ایمیل ها ویکی لیکس اقدام به انتشار یک توییت کرد که نشان می داد دسترسی به پایگاه داده اطلاعات در ترکیه مسدود شده و ادعا کرد، این اقدام به دستور دولت ترکیه صورت گرفته است.

با این حال ویکی لیکس از همه خواسته، تا در انتشار این اسناد به این نهاد کمک کند. همچنین گروه هکری موسوم به آنونیموس نیز در حمایت از اقدام ویکی لیکس اعلام کرد که احتمالا دولت ترکیه در پشت صحنه حمله سایبری به وب سایت ویکی لیکس بوده است.

این در حالی است که پاک سازی های دولت ترکیه همچنان چند روز بعد از کودتا در جریان است و در آخرین اقدامات مجوز 21 هزار معلم و بیش از 150 تن از رؤسای دانشکده ها باطل شده است.

تعداد بازدید : 54
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل