بازدید 3570
سوژه

لوزانو: قهرمان ملی آنهایی هستند که در جبهه جانشان را از دست دادند

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: با اطلاق لقب «قهرمان ملی» برای بازیکنان تیم ملی والیبال موافق نیستم.
کد خبر: ۶۰۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 18 July 2016
 سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: من حداقل ۱۸ دلیل برای انتخاب این ۱۲ بازیکن دارم.
به گزارش تابناک ورزشی،  رائول لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال در پایان تمرین این تیم گفت: می‌دانم در مورد فهرست بازیکنان المپیکی سؤال دارید، همین 12 نفر بازیکنانی بودند که در ژاپن حضور داشتند، به اضافه تشکری و ظریف.

وی ادامه داد: فهرست کلی ما از قبل مشخص بود بعد از اینکه تیم برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک رفت خیلی‌ها گفتند این بچه‌ها قهرمانان ملی هستند اما من با اینکه به یک ورزشکار قهرمان ملی اطلاق شود، موفق نیستم. فکر می‌کنم این واژه (قهرمان ملی) برای یک ورزشکار واژه بزرگی است چرا که قهرمانان ملی کسانی هستند که در جبهه جنگ از جان خودشان می‌گذرند.

سرمربی تیم ملی والیبال درباره دلایل انتخاب این 12 نفر گفت: 18 دلیل را دارم که منتهی به یک، 2 یا 3 دلیل نبوده است که شاید از حوصله این بحث خارج باشد. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این 12 بازیکن بهترین ترکیب برای حضور در المپیک هستند. اگر خدای ناکرده مصدومیتی برای ما به وجود بیاید از طریق کمیته ملی المپیک این اجازه را داریم تا 2 نفر تغییرات داشته باشیم.

لوزانو تصریح کرد: در آخر این مقدمه می‌خواهم به صورت رسمی از ظریف، تشکری، معنوی‌نژاد و مباشری تشکر ویژه‌ای داشته باشم که از عید نوروز تا امروز در کنار ما حضور داشتند و به خاطر رفتار حرفه‌ای و زحماتی که داشتند از آنها تشکر می‌کنم. اینکه این دوستان در کنار ما نیستند به این معنا نیست که دیگر در تیم ملی جایی نخواهند داشت بلکه ما باید 12 نفر را در این برهه زمانی که می‌توانستند به بهترین شکل ممکن به ما کمک کنند انتخاب کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چقدر به موفقیت تیم ملی والیبال در المپیک خوش‌بین است گفت: تیم‌هایی که به لحاظ بدنی در لیگ جهانی آماده‌تر بودند تیم‌هایی بودند که مجبور نبودند در مسابقات گزینشی المپیک شرکت کنند. دلیل این موضوع هم کاملا منطقی و علمی است و به فیزیولوژی بدن برمی‌گردد. به همین دلیل ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که در مسابقات ژاپن در اوج باشیم و به المپیک صعود کنیم اما آنها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده بودند تا در لیگ جهانی آماده‌تر باشند.

سرمربی تیم ملی والیبال افزود: بعد از پایان لیگ جهانی دوستان به من گفتند عدم نتیجه‌گیری مقابل ایتالیا و یا برزیل خیلی ناامید کننده نمی‌تواند باشد چرا که آنها از قدرت‌های جهان هستند با این وجود موفق شدیم در تهران صربستان را شکست دهیم که اولین باخت این تیم تا پیش از دیدار مقابل ما در لیگ جهانی بود.

لوزانو خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم تیم برای رسیدن به بهترین شرایط در المپیک در حال تمرین است. غفور و قائمی هم به ما اضافه شدند که در مدت قبل آنها را نداشتیم. هدف اول ما قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر گروه‌مان و صعود به مرحله بعد است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار