بازدید 5692
۴
تالار شیشه ای حافظ

شاخص با بلوک زنی مثبت شد!!!

امروز شاخص بورس با کاهش حجم و ارزش معاملات نسبت به روز قبل همراه بود که یکی از دلایل آن می تواند تسویه اعتباری های آخر هر ماه و نیز عدم استقبال سهامداران در حضور در مجامع شرکت ها باشد.
کد خبر: ۶۰۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 18 July 2016
امروز شاخص بورس با کاهش حجم و ارزش معاملات نسبت به روز قبل همراه بود که یکی از دلایل آن می تواند تسویه اعتباری های آخر هر ماه و نیز عدم استقبال سهامداران در حضور در مجامع شرکت ها باشد.

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 95.04.28 شاخص بازار اول با 26 واحد افزایش به رقم 51843 واحد رسید اما برخلاف شاخص بازار اول، شاخص بازار دوم با کاهش 136 واحد 162704 واحد را ثبت کرد.. شاخص قیمت بورس(وزنی- ارزشی) نيز در روز جاري با 1.2 واحد افزایش به رقم 26714.6 واحد رسيد. شاخص کل بورس در سومین روز کاری بورس در هفته جاری با افزایش 2.08 واحدی به  رقم 74196.9 واحد رسید و شاخص کل فرابورس نیز با 0.1واحد کاهش به رقم 771.9واحد رسید. گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2075میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 875.6 میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی ، امروز شاخص در شروع معاملات از همان ابتدا با افزایش عرضه مواجه شد و رفته رفته شاهد کاهش شاخص بودیم به طوری که در حدود ساعت 10:10 به کمترین مقدار خود یعنی74045 واحد رسید ولی  با افزایش تقاضا در کلیت بازار و نیز بلوک زنی در سهام های لیدر و بزرگ بازار کار خود را با 2.08 واحد مثبت به پایان رساند. دستکاری در شاخص توسط مسئولین مشهود هست و این برای بازار سرمایه و خود شاخص اصلا خوب نیست و باید دید تا کجا به این رویه ادامه خواهند داد.در این روز بیشترین تاثیر مثبت را شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، مخابرات ایران، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و فولاد خراسان  و بیشترین تاثیر منفی را شرکت های گسترش نفت و گاز پارسیان، سایپا، بانک پاسارگاد و توسعه معادن و فلزات بر شاخص کل بورس داشتند. بیشترین حجم معاملات را نمادهای وبصادر، خساپا،واتی و وتجارت به خود تخصیص دادند.برترین تقاضا ها در نمادهای دعبید،کساوه،درازک و وپخش و برترین عرضه ها در نمادهای واتی، مصفا9712،صملی9709 و ولصنم به ثبت رسید.بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای فنورد، کبافق، کگل و پاسا و بیشترین کاهش قیمت را نمادهای خلنت، سهگمت، وصنعت و وساپا در بازار بورس رقم زدند. بیشترین ارزش معاملات بازار به ترتیب متعلق به صنایع خودرو و ساخت قطعات ، سرمایه گذاری ها و بانکها و موسسات مالی و اعتباری بود.

گروه های فلزات اساسی ،مواد و محصولات دارویی و محصولات شیمیایی اثر مثبت و گروه های خودرو و ساخت قطعات، سرمایه گذاریها و فرآورده های نفتی اثر منفی بر روی شاخص بورس داشتند. جو خرید در گروه های لاستیک و پلاستیک، فلزات اساسی و استخراج ذغال سنگ و جو فروش در گروه های خودرو و ساخت قطعات، سیمان،آهک و گچ، سایر واسطه گریهای مالی و محصولات غذایی مشاهده شد.

در گروه فلزات اساسی، پس از وقفه دیروز و معاملات منفی آنها ، امروز نیز با اقبال سرمایه گذاران مواجه شدند. این گروه امروز هم اثر مثبت بر ساخص داشت و هم جز گروه هایی بود که تقاضایی خرید از جانب سهامداران در آن زیاد بود. از 15 سهام فعال گروه، 10نماد مثبت و 5 نماد منفی  به کار خود پایان دادند. در این گروه شرکت های آهن و فولاد ارفع، فولاد خراسان و حق تقدم آهن و فولاد ارفع با صف خرید امروز را به پایان رساند. امروز در این گروه شاهد بازگشایی دو نماد فنورد و فولای بودیم که به ترتیب با 11.96 و 6.52 درصد مثبت بازگشایی شدند. نکته قابل توجه این گروه شرکت ذوب آهن اصفهان بود که بیش از 3درصد منفی به کار خود پایان داد این شرکت هنوز هم بحث هایی در مورد افزایش سرمایه و زمین های اوقافیش مطرح است و از بعد تکنیکالی نیز به محدوده حمایتی خود یعنی قیمت2350 ریال نزدیک می شود باید دید در مجمع مدیران ذوب آهن اصفهان چه اخبار و چشم اندازهایی برای سهامداران خود خواهند داشت.

در گروه فرآوردهای نفتی،کک و سوخت هسته ای،  برخلاف دو روز گذشته شاهد معاملات اکثرا منفی در این گروه بودیم به طوری که از 9 نماد قابل معامله در این گروه ، 7 نماد با کاهش قیمت و 2 نماد با افطایش قیمت مواجه شدند. امروز شرکت پالایش نفت تهران پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه با 3.7 درصد مثبت بازگشایی شد. در پایان معاملات نیز لیدر گروه یعنی پالایش نفت بندرعباس برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه متوقف گردید. نکته جالب توجه این بود که پالایش نفت بندرعباس با 4.7 درصد منفی بسته شد و یکی از دلایل فروش گسترده و منفی شدن این سهم را می توان عدم استقبال سهامداران شرکت برای حضور در مجمع بیان کرد. در این گروه پالایش نفت اصفهان هم با 4.95درصد منفی به کار خود پایان داد.در این گروه خبرهایی در مورد تک نرخی شدن قیمت بنزین در قیمت 1500 تومان برای هر لیتر شنیده می شود که البته هنوز مجلس در مورد آن تصمیم گیری نکرده و برخی از مسئولین وزارت نفت آن را اعلام کرده اند.

در گروه استخراج ذغال سنگ، شاهد جو خرید در این گروه توسط سرمایه گذاران بودیم که منجر به افزایش حجم معاملات در این گروه شد.هر سه شرکت قابل معامله در این گروه با افزایش قیمت مواجه شدند که در این میان شرکت ذغال سنگ طبس تا نزدیکی صف خرید هم پیش رفت.

در گروه کاشی و سرامیک، از 8 نماد فعال و قابل معامله این گروه، 5 شرکت با افزایش قیمت و 3 شرکت با کاهش قیمت همراه بود. نکته جالب توجه این گروه شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا بود که امروز هم مانند چندروز متوالی گذشته با صف خرید بسته شد به طوری که به علت ندادن حجم مبنا قیمت پایانی آن تغییر چندانی نمی کند، احتمالا در روز های آینده باید شاهد رفع گره معاملاتی در این سهم توسط ناظر باشیم. به جز نماد کساوه، شرکت چینی ایران نیز با صف خرید به کار خود پایان داد. و صف فروش های  این گروه متعلق به شرکت های کاشی و سرامیک حافظ و کاشی الوند بود. امروز برای چندمین روز متوالی است که شرکت کاشی و سرامیک حافظ با صف فروش به کار خود پایان می دهد.

گروه لاستیک و پلاستیک در صدر جو خرید امروز توسط سهامداران قرار گرفت به طوری که شرکت های ایران تایر، صنایع لاستیکی سهند و ایران یاسا تایر و رابر با صف خرید به کار خود پایان دادند. یکی از دلایل استقبال سهامداران را می توان بعد تکنیکالی و در کف قیمتی و حمایتی این گروه دانست. تنها سهم این گروه که در درصد های منفی معامله شد شرکت پلاسکوکار بود که با حجم معاملات نسبتا خوبی در حدود0.6 درصد منفی امروز را به پایان رساند. 

در گروه خودرو و قطعات ساخت، چهار شرکت از بیست و هفت نماد قابل مهامله در درصدهای مثبت و بقیه منفی به کار خود پایان دادند. تنها صف خرید این گروه متعلق به شرکت الکتریک خودرو شرقبود و در مقابل صف فروش این گروه متعلق به شرکت مهندسیی صنعتی روان فن آور بود. باز هم مانند دیروز بیشترین حجم معاملات متعلق به شرکت سایپا بود و بعد از آن شرکت های زامیاد و ایران خودرو در رده های دوم و سوم قرار داشتند. امروز در پایان معاملات نماد شرکت پارس خودرو برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه متوقف گردید.

در گروه ماشین آلات و دستگاه های برقی، اکثر شرکت های این گروه با کاهش قیمت نسبت به روز معاملاتی قبل روبرو شدند از شش شرکت موجود و قابل معامله 4 شرکت منفی معامله شدند و دو شرکت نیرو ترانس و صنایع جوشکاب یزد در حدود0.5 درصد مثبت به کار خود پایان دادند.

امروز براساس پیغام ناظر، شاهد بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت های نفت پاسارگاد ، پتروشیمی امیرکبیر، مجتمع های توریستی و رفاهی آبادگران ایران، گروه صنعتی سپاهان، صنایع سرماآفرین،معدنی و صنعتی گل گهر، صنعتی جام دارو،پارس دارو، پالایش نفت تهران و صنایع فولاد آلیاژی یزد پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و تقسیم سود نقدی، نیز بازگشایی شرکت فیبر ایران پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود و توقف نمادهای معاملاتی کارخانجات ایران مرینوس،صنایع آذرآب،نورد و تولید قطعات فولادی،محورسازان ایران خودرو،لبنیات کالبر، فولاد خوزستان، کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ، داروپخش، سایپا دیزل،بیمه دانا، بیسکویت گرجی، توسعه صنایع بهشهر، دشت مرغاب، پارس خودرو، کمباین سازی ایران، کارخانجات قند قزوین،سرامیک های صنعتی اردکان، تولیدی لنت ترمز ایران،پست بانک ایران، بیمه ملت، لیزینگ ایران، پتروشیمی خارک، پالایش نفت بندرعباس، تامین ماسه ریخته گری، بانک سینا، بیمه البرز و مهندسی نصیر ماشین جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و شرکت های سرمایه گذاری مسکن تهران، بانک ملت و بهنوش ایران با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30/12/1395، کارخانجات پلاسکوکار سایپا،بیمه کوثر و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق العاده مبنی بر تصمیم گیری افزایش سرمایه بودیم. 


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
با این بلوک زنیها ودستکاری شاخص گور بورس را زودتر می کنند. یاد شاخص آبادی بخیر
شاخص مثبت کل سهام منفی تا الان 50درصد ضرر خواستیم بورسی بشیم هیچ کس هم به فکر نیست
بنده حدود ده سال در بورس فعال بودم و در نهایت از دو سال قبل کلا پولم رو از این باتلاق تقلب کشیدم بیرون. دستکاری شاخص با بلوک زنی که نمونه بارز تقلبه فقط بخش بسیار بسیار کوچکی از تقلب در بورس هست.
تو ایران همه چی دست کاری شده هست از بازار بورس بگیر تا حقوقهای بعضیها و نرخ تورم تک رقمی خلاصه همه چی فرمایشیه یه نگاه به قیمت مایحتهج روزانه بندازید ببینید چقدر افزایش داشته اونوقت امار تورم تک رقمیه شکر و برنج و روغن و گوشت و حبوبات و لبنیات و خلاصه هرچی که میخریم حداقال 20 درصد رفته بالا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل