بازدید 26756
بسته خبری «تابناک»؛

ماموریت جدید روحانیون در سواحل خزر/ تفاوت بهنوش بختیاری و ترامپ!/ سقف موقت برای حقوق نفتی ها/ نمره برجامی ظریف به امریکایی ها/ عارف از روحانی حمایت میکند؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«چگونه طارمی به پرسپولیس بازگشت؟»،«استیضاح وزیر کار از دستور خارج می شود؟»،« روایت جدید از پدرسوخته‌بازی»،«واکنش امام جمعه به عزل پیامکی فرمانداران»،«هشدار جان کری به اردوغان»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۰۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ 18 July 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تفاوت بهنوش بختیاری و ترامپ

بهنوش بختیاری بازیگر سینما و تلویزیون ایران به تازگی رکورد فالوئر در اینستاگرام را در بین سلبریتی های ایرانی شکانده است. او ۵ میلیون فالوئر در اینستاگرام دارد، دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا در تعداد فالوئرها از بهنوش بختیاری عقب است. ترامپ در اینستاگرام ۲ میلیون فالوئر دارد یعنی به میزان فالوئرهای امیر تتلو!

 

چگونه طارمی به پرسپولیس بازگشت؟

سوالی که بسیاری از فوتبال دوستان به پاسخی برای آن نرسیدند این است که چگونه ریزه اسپور پذیرفت طارمی به تیم قرمز پوش بازگردد؟سوالی که اصلا طارمی به آن ورود نکرد و طاهری به آن پاسخ شفافی نداد.اما طی اطلاع از منابع آگاه پشت پرده این بازگشت از دوحالت خارج نیست.اول اینکه گفته می شود در یکی از بندهای قرارداد طارمی ثبت شده است که طارمی بتواند در صورت بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی در ترکیه بتواند قرارداد خود را فسخ کند که طارمی هم از فرصت کودتای نافرجام ترکیه استفاده کرد.دوم مسئله ای که محتمل تر از اولی است اینکه ظاهرا رضائیان با وجود قرارداد با پرسپولیس با ریزه اسپور قرارداد امضا کرده و از این رو مسئولان پرسپولیس از این فرصت استفاده کرده و عملا طارمی را در قبال عدم شکایت از باشگاه ترکیه ای مجددا به خدمت گرفتند.البته گفته می شود برای ارضای افکار عمومی به صورت نمادین ده درصد فسخ قرارداد طارمی توسط هدایتی و یا باشگاه پرسپولیس پرداخت می شود.

 

دفاع یک نماینده اصلاح طلب از رای به کدخدایی

غلامرضا تاجگردون نماینده اصلاح‌طلب مجلس اظهار کرد: در مورد آقای کداخدایی فراکسیون امید به ایشان رأی داد. شاید بعضی از دوستان بیرون تحلیلی داخل را نداشته باشند. تحلیل داخل با تحلیل بیرون خیلی فرق می‌کند. در داخل عده‌ای دور هم جمع شدند و به این نتیجه رسیدند که از آقای کدخدایی حمایت کنند. ضمناً اگر به آقای کدخدایی رأی نمی‌دادیم به چه کسی باید رأی می‌دادیم؟ من و خیلی از دوستان دیگر به نظرمان رسید که ایشان از نظر نوع تعامل و تجربه بهتر از هر کس دیگری است و می‌توانیم با او وارد مذاکره شویم تا کسی که نمی‌شناسیم و تجربه ندارد. ولی این فرد را می‌شناسیم و می‌دانیم چطور با او مذاکره کنیم. دلیلی ندارد چون مجلس قبلی به او رای نداده، ما هم به او رأی ندهیم. ایسنا این خبر را منتشر کرد


پشیمانی متهمان حمله به سفارت عربستان

روزی این اتفاق برایم افتاد، بحث تجمع در مشهد را شنیدم و در کانال های خبری و تلگرام و اینستاگرام خواندم که گفته بودندمقابل سفارت عربستان تجمع است. حتی در گروه‌های منتسب به سپاه بود خواندم که تجمعی به نشانه اعتراض به رژیم آل سعود برگزار می‌شود. با توجه به کشتار مردم در منا، حادثه فرودگاه جده و جنایات دیگری که در یمن و سوریه اتفاق افتاده بود احساس کردم برای دادخواهی مردم غزه که عموما شیعه هستند، اعتراضی باید انجام شود .در اتهام من آمده که قصدم ایجاد سرو صدا بوده در حالی که نیت من اخلال در جامعه نبوده است . من نمی‌دانستم که تجمع مجوز ندارد. من تا 9شب سر کار بودم چون نزدیک خانه‌مان بودم به آنجا رفتم. از عملکرد خودم پشیمانم زیرا دل آقا شکست. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.

 

احمدی نژاد با وضعیت فعلی هیچ است

عباس عبدی در باره انتخابات 96 گفت: جامعه ایران با یک سطحی از قیمت نفت تطبیق پیدا کرده است که خیلی مانده که درآمدمان به آنجا برسد، باید دو‌و‌نیم تا سه ‌میلیون بشکه نفت با قیمت ٦٠ دلار بفروشیم تا تازه اموراتتان به شکل عادی بچرخد؛ بعید می‌دانم به این شرایط برسیم. مسئله کلیدی در انتخابات سال ٩٦، برجام است. مردم به این فیش‌ها اعتراض می‌کنند اما وقتی بخواهند تصمیم بگیرند در ترازوی جلوی خود چیزهای مختلفی مثل برجام را هم خواهند داشت. به‌علاوه احتمال تأیید صلاحیت احمدی‌نژاد را یک درصد هم نمی‌دانم. در انتخابات ٩٢ و ٩٤ هم این را گفتم که این جریان پایگاه اجتماعی ندارد چون منفصل از این فرد نمی‌تواند هویت و تشکیلات داشته باشد. دلایل رد صلاحیت احمدی‌نژاد خیلی زیاد است چون الان در عرصه نیست کسی به این دلایل کاری ندارد و برجسته نمی‌شود. قطعا اگر بخواهد بیاید یک آبروریزی تمام‌عیار خواهد شد و به نظر من قضیه آمدن او کاملا منتفی است. اصولگراها هم آمدن او را به نفع خود نمی‌دانند و بیشتر آنان بدنامی حمایت از او را بر نمی‌تابند. شاید آقای قالیباف را بیاورند. این دولت خود را نباید خیلی نگران این موضوع کند و باید کار خود را درست انجام دهد. روزنامه اعتماد این خبر را منتشر کرد.

 

استیضاح وزیر کار از دستور خارج می شود؟ 

ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون_امید در گفت‌‌وگویی درباره طرح استیضاح وزیر کار که از سوی یکی از نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس کلید خورد، گفت: طرح استیضاح وزیر کار طرحی بود که آقای وکیلی (نماینده تهران) به شخصه پیگیر آن بوده است. بنده زمانی که موضوع استیضاح وزیر کار را از آقای وکیلی جویا شدم وی به بنده گفتند که «من زمانی این استیضاح را به جریان می‌اندازم که این طرح از مجمع فراکسیون امید رأی لازم را کسب کندهمچنین آقای وکیلی به عنوان طراح استیضاح، اذعان داشتند که طرح استیضاح وزیر کار را روز سه شنبه در جلسه مجمع فراکسیون امید ارائه کرده تا این طرح در فراکسیون رأی‌گیری شود. آقای وکیلی به بنده گفتند که اگر طرح استیضاح وزیر کار در مجمع عمومی فراکسیون امید رأی لازم را کسب نکند، طرح مذکور را از دستور خارج خواهد کرد. آقای عارف و سایر اعضای فراکسیون شاید انتظار داشتند که آقای وکیلی ابتدا طرح استیضاح وزیر کار را در فراکسیون امید مطرح می‌کردند تا اینکه این طرح به صورت انفرادی و از سوی وی در مجلس مطرح شود. باشگاه خبرنگاران جوان، این خبر را منتشر کرد.

 

اولین واکنش به جمع آوری آیفون

سید مهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه ی فناوران رایانه ی تهران در واکنش به اظهارات نخعی مبنی بر جمع‌ آوری آیفون از بازار گفته است: «چنین اقداماتی تنها سبب افزایش قاچاق کالا خواهد شد و در آستانه ی اجرای طرح رجیستری، حتی به پیدا شدن راه هایی برای دور زدن این طرح کمک خواهد کرد».«این محدودیت‌ ها تنها به نفع فروشنده خواهد بود زیرا موبایل آیفون کالای پر استفاده‌ ای است که به دلیل وجود متقاضی، عرضه ی این کالا نیز انجام خواهد شد و پس از این اقدام قیمت این کالا افزایش خواهد یافت و قاچاق آن نیز بیشتر می‌ شود». فارس این خبر را منتشر کرد.

 

ماموریت جدید روحانیون در سواحل خزر

 

گروه بقیه‌الله جمعی از طلبه‌های مازندران با عبا و عمامه به ساحل می‌روند تا تبلیغ کنند. فارس این خبر را منتشر کرد.






برگزاری جلسات اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل

رهامی با بیان اینکه بحث کاندیدا شدن فرد دیگری در میان اصلاح‌طلبان تاکنون مطرح نشده است، گفت: ما در مجموعه اصلاح‌طلبان فعالیت می‌کنیم و نمی‌خواهیم خارج از این بحبوحه باشیم. در خصوص انتخابات شورای شهر هم جلساتی را برگزار و عملکرد اعضای شورای تهران را در دست بررسی داریم.وی در پایان اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها ما به برگزاری جلسات با اصولگرایان معتدل برای رسیدن به تفاهم است. این جلسات از این هفته آغاز می‌شود.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.



وزرای احمدی نژاد که بیکار نیستند!

عبدالرضا مصری با اشاره به اظهارات اخیر الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران که گفته بود که یک اتاق فکر قوی، منسجم و منظم علیه دولت آقای روحانی تشکیل شده که یکی از وزرای سابق آنجا را مدیریت می‌کند و به دنبال این است که تمام مسائلی که در مورد دولت آقای دولت احمدی نژاد گفته می‌شود را مشابه سازی کند.(اینجا) خاطرنشان کرد:من این حرف را ناشی از توهم می دانم،چراکه وزرای دولت قبل چه نیازی دارند که بروند اتاق فکر تشکیل دهند؟! ضمن اینکه بی کار هم نیستند که دست به این کارها بزنند.وی در پاسخ به این سئوال که شاید منظور از تشکیل این اتاق فکر برای انتخابات 96 و حمایت از احمدی نژاد باشد، گفت: در کشور ما به لطف خدا همه فکر دارند اما منظور بعضی ها از اتاق فکر شاید این باشد که اگر 5 نفر در یک اتاقی نشستند و با هم چای خوردند، بگوییم که این ها اتاق فکر دارند، چون هر 5 نفر فکر دارند.این مطلب در ایسکانیوز منتشر شده است.


عارف از روحانی حمایت میکند؟

حسن رسولی مشاور محمدرضا عارف در خصوص آخرین وضعیت اصلاحات برای انتخابات سال 96 گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم تاکنون برنامه‌ انتخاباتی آغاز نشده است و در مورد گزینه‌ها نیز از آنجایی که کلیت بحث مطرح نشده طبیعتا از جزئیات نیز اطلاعی در دست نیست. وی ادامه داد: ممکن است برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب به صورت انفرادی مواضعی را برای انتخابات اعلام کنند اما اینکه آن نظر را مبتنی بر نظر جمعی اصلاحات بدانیم منتنفی است. رسولی با اشاره به اینکه آیا اصلاح‌طلبان کاندیدای دیگری جز روحانی دارند یا خیر؟ تصریح کرد:تاکنون سران و اتاق فکر اصلاحات به بحث انتخابات ورود پیدا نکرده‌اند.در سال 92، 94 و 95 استراتژی جامعه اصلاح‌طلبی ایران حمایت از حسن روحانی بوده است. شخصیت‌های اصلاح‌طلب در تلاش هستند تا شرایطی را برقرار کنند که در آن تندروی وتنش آفرینی وجود نداشته باشد. این فعال سیاسی افزود: این حالت و شرایطی است که انتظار می‌رود برای سال96 نیز تداوم داشته باشد. البته می‌گویم که این یک اظهار نظر شخصی است و به کلیت سیستم اصلاحات نسبت نمی‌دهم. اما به هرحال این یک خواسته ایده‌آل است . حسن رسولی با تاکید بر اینکه عارف مواضع حمایتی از دولت یازدهم دارد،خاطرنشان کرد: آخرین اظهار نظری که آقای عارف به عنوان رئیس‌فراکسیون امید داشتند، از طرح استیضاح برخی از وزرای روحانی که در فضای رسانه‌ها مطرح است دفاع نمی‌کنند. این مطلب در نامه نیوز منتشر شده است.


واکنش عضو جبهه پایداری به اظهارات باهنر
زهره طبیب‌زاده در واکنش به اظهارت محمدرضا باهنر در نشست خبری ماهانه‌ جامعه مهندسین پیرامون حمایت اصولگرایان از روحانی در انتخابات سال 96 در قبال پذیرفتن شروطی، گفت: باهنر نباید خود را نماینده و سخنگوی تمام احزاب اصولگرایان تلقی کند.عضو جبهه پایداری با بیان اینکه باهنر نظر شخصی‌اش را در این باره مطرح کرده است، اظهار داشت: وی مجوز سخنگویی مجموعه اصولگرایان را ندارد.وی با اشاره به اینکه اکثر گروه‌های اصولگرا به طور اساسی با روحانی اختلاف نظر دارند تصریح کرد: غالب احزابی که در شورای ائتلاف اصولگرایان حضور دارند با مبانی فکری و عملی روحانی اختلاف دارند.این مطلب در باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.


دفاع مشاور رئیس‌جمهور از ترمیم کابینه

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه تغییر وزرا از طریق استیضاح را درست نمی‌دانم، گفت: اگر اراده و تصمیم آقای روحانی بر تغییر وزرا باشد، ترمیم کابینه کار درستی است.محمدعلی نجفی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر ستاد هماهنگیهای اقتصادی دولت درباره بحث استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد: من چندان در جریان جزئیات و دلایل اصلی این مسئله نیستم. تغییر وزرا از طریق استیضاح درست نیست اما اگر اراده و تصمیم آقای روحانی بر تغییر وزرا باشد، ترمیم کابینه کار درستی است.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.


سقف موقت برای حقوق نفتی ها

پس از فروکش کردن نسبی بحث فیش‌های حقوقی نجومی و پیگیری های صورت گرفته توسط سازمان بازرسی کل کشور وزیر نفت به منظور انضباط مالی در صنعت نفت اخیرا بخشنامه ای را برای دریافتی مدیران صنعت نفت به صورت فوری به چهار شرکت اصلی ابلاغ کرد.در این بخشنامه آمده است« نظر به اینکه ممکن است مصوبه قانونی در خصوص تعیین سقف پرداخت حقوق و مزایای ماهانه با اندکی تاخیر در این ماه ابلاغ شود لذا سقف های زیر به صورت موقت و علی الحساب جهت پرداخت حقوق تیر ماه ابلاغ می گردد که پس از دریافت مصوبه قانونی نهایی حقوق مرداد بر اساس مصوبه نهایی پرداخت خواهد شد.»این گزارش حاکی است براساس این بخش نامه سقف حقوق پرداختی به کارکنان در شمال 19 میلیون تومان و در جنوب- با احتساب 30 درصد کار در شرایط سخت- 24 میلیون 700 هزار تومان است.همچنین در این بخشنامه آمده است این میزان دریافتی شامل حقوق، مزایای مستمر و غیر مستمر به هر عنوان پس از کسر مالیات و کسورات قانونی دیگر است.در این بخشنامه گفته شده است این ابلاغیه باید بدون هیچ استثنایی در صنعت نفت اجرایی شود.این مطلب در فارس منتشر شده است.


واکنش رئیس قوه قضائیه به سخنان رئیس جمهور
آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی به موضوع حقوق های غیر متعارف اشاره کرد و با تاکید بر لزوم هماهنگی قوای سه گانه در رسیدگی به این موضوع افزود: قوه قضاییه بنا به وظیفه خود با اعمال مجرمانه در این خصوص برخورد می کند و اموال به ناحق تصاحب شده حتماً باید به بیت المال باز گردانده شود. آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: نباید کاری کنیم که تخلف برخی مدیران در این زمینه به پای همه مدیران پاک دست و زحمت کش نوشته شود. رئیس دستگاه قضا با اعلام اینکه «در قوه قضاییه با چنین مسئله ای برخورد نکرده ایم» گفت: در خصوص موضوع حقوق های نامتعارف باید دقیق تر صحبت کرد و نباید بگوییم که همه قوا در این مسئله مشترکند. آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: تاکنون در خصوص حقوق های نامتعارف در قوه قضاییه چنین ارقامی نداشته ایم و گزارشی دریافت نشده است.میزان این خبر را منتشر کرد.
 

روایت رحمانیان از پرونده‌سازی اهالی تئاتر برای او
محمد رحمانیان در گفت‌وگو با ایلنا گفت: آن موقعی که من برای بازجویی نمایش «روز حسین» می‌رفتم نامه‌ها از طرف کجا بود؟ از طرف نهاد ریاست جمهوری یا قوه قضاییه؟ نه! هیچ کدام این‌ها نبود. همه از طرف دوستان خودمان بودند و بازجو اسامی‌شان را به من گفت. این تئاتری است که برای همکاران خودش هم تره خرد نمی‌کند و علاقه‌مند است که عده‌ای پایشان از این تئا‌تر بریده شود و گورشان از این مملکت کنده شود تا راحت‌تر کار کنند. من تا ته این داستان رفتم و زمانی اگر کسی اعتراضی کرد مجبورم اسامی کسانی که گزارش داده بودند را بگویم. بازجوی من اصلا «روز حسین» را نخوانده بود و نمی‌دانست من چه کسی هستم و نمی‌دانست موضوع چیست. خود بازجو به من گفت باور کنید ما با شما مشکلی نداریم و راست هم می‌گفت. گفت این‌ها همه گزارش‌ها و راپورت‌هایی است که دوستان خودتان داده‌اند. این‌ها شرایطی است که من را به سویی برد که دیدم بهتر است کمتر با بدنه تئا‌تر که نقش قاضی و بازجو را همه خود به تنهایی ایفا می‌کند در ارتباط باشم. شکر خدا تریبون‌هایی هم دارند؛ از روزنامه‌های اصلاح‌طلب گرفته تا غیراصلاح‌طلب.

 
لیست بلندبالای شرکت‌های که مرتضوی به زنجانی داد
ماجرای پرونده تخلفات سعید مرتضوی در تامین اجتماعی، با اظهار نظر اخیر عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان کل کشور درباره هتل های هما و پاسخ مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی، دوباره تازه شده است. البته، دادستان گفته پرونده مرتضوی به زودی به دادگاه برمی‌گردد. اما داستان مرتضوی و زنجانی، به هم گره خورده است. با توجه به گزارش تحقیق و تفحص مجلس هشتم از تامین اجتماعی؛ بر اساس معامله‌ای که مرتضوی با شرکت سورینت قشم انجام داده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات، هتل‌های هما، پتروشیمی غدیر، پتروشیمی تبریز، شرکت ملی نفتکش، چوب و کاغذ ایران، شرکتهای مختلف بیمه­‌ای، (ملت، میهن، دانا، پارسیان)، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بانکهای مختلف از جمله پاسارگاد، تات، پارسیان، دی و ... صنایع مس شهید باهنر و... به سورینت قشم تعلق می‌گیرد.خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.

 
 روایت جدید از پدرسوخته‌بازی
غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزران سازندگی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به سؤالی درباره چرایی قهر حسین مرعشی از حزب کارگزاران گفت: رسانه‌هایی که این خبر مرتبط با حزب کارگزاران را منتشر کردند، "پدر سوخته" هستند. وی ادامه داد: اینکه کرباسچی با فلان شخص حرف زده یا نزده، چه ارزشی دارد؟ چرا رسانه‌ها دلشان را به این اخبار خوش کرده‌اند؟ این هیچ دلیلی ندارد جز پدرسوخته بازی.

احتمال بازگشت رئیس مستعفی بانک صادرات به مدیریت بانکی
سایت دولت بهار مدعی شد که اسماعیل لله‌گانی ممکن است به در سیستم بانکی کشور پست جدید بگیرد. این سایت نوشت: مدیرعامل معزول بانک صادرات در مقابل این پرسش «نسیم آنلاین» که شنیده شده به عنوان مشاور مالی مدیرعامل بانک رفاه کارگران منصوب شده به تبسمی بسنده کرده و گفت که  در حال حاضر در جلسه‌ای بوده و توان پاسخ گفتن به این پرسش را ندارد. "اسماعیل لله گانی" در مقابل سماجت خبرنگار نسیم دایر بر اینکه پاسخ دادن به این پرسش در قواره یک کلمه است، باز از گفتن بلی یا خیر طفره رفته و همان پاسخ قبلی را ارایه کرد. وی، همین چندی قبل و به دنبال انتشار فیش های نجومی مدیران عامل بانک‌های بزرگ کشور، از مدیرعاملی بانک صادرات برکنار شد. گفته می‌شود که" لله گانی" برای  مدیریت در بانک صادرات، ماهیانه 65 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرده است.
 

دریافت سودهای نامتعارف غیرقانونی از سوی بانک‌ها

محمدتقی حاج ابراهیمی دبیر اتاق تعاون قم در نشست مشترک تعاونگران با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به دخالت مستقیم وزارت تعاون و ادارات کل استانی در مراحل ایجاد، تشکیل، انجام تغییرات شرکت‌های تعاونی اشاره کرد و اظهار داشت: در یک محاسبه یک وام با 23 درصد سود عملاً در محاسباتی ناعادلانه و اعمال فرمول عجیب منهای زمان‌های وقفه و محاسبه زمانی، عملاً حدود 40 درصد سود نصیب بانک‌ها می‌کند.فارس این خبر را منتشر کرده است.

 

واکنش امام جمعه به عزل پیامکی فرمانداران

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با انتقاد شدید از عزل فرمانداران و بخشداران این استان اظهار داشت: عزل تعدادی از فرمانداران و بخشداران خراسان جنوبی را یک حرکت کاملا سیاسی، غیرکارشناسی و حتی غیراخلاقی است.

 

اظهارات دستیار ویژه روحانی درباره فیش‌های حقوقی

حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی در گفت‌وگو با «جماران»، درباره انتشار فیش‌های حقوقی تصریح کرد: در حالی انگشت اتهام به سمت دولت یازدهم گرفته شد که این نقطه ضعف ناشی از سیاست‌های غلط دولت قبل است. آن را گردن دولت یازدهم انداختند و متاسفانه از این طریق به دولت ضربه هم زدند.وزیر اطلاعات دوره اصلاحات با تاکید بر این که پرداخت حقوق‌های نجومی نباید اتفاق می‌افتاد، در پاسخ به این پرسش که اکنون دولت پس از طرح حقوق‌های نجومی با هدف تحت تاثیر قرار دادن انتخابات سال آینده چه کار باید انجام دهد، اظهار کرد: دولت باید قانون را اجرا کند و به این فشارها توجه نکند. دولت نباید تسلیم غوغاسالاری شود. دولت باید وظیفه خود را انجام دهد. هدف آنها سرگرم کردن دولت است تا کارش را انجام ندهد.

 

نمره برجامی ظریف به امریکایی ها

دکتر محمدجواد ظریف در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در مسیر پرواز به تهران از سفر قزاقستان افزود: اگر بخواهیم به برجام نمره بدهیم حتما با توجه به ظرف زمانی و شرایط بین‌المللی نمره بسیار خوبی می‌گیرد اما اگر بخواهیم به نحوه اجرای آمریکایی‌ها نمره بدهیم احتمالا نمره پایینی می‌گیرد.

 

هشدار جان کری به اردوغان

جان کری در کنفرانس خبری مشترک با موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که امریکا در کنار دولت منتخب ترکیه می ایستد.وی با این حال افزود: ما از دولت ترکیه می خواهیم تا به استانداردهای نهادهای دموکراتیک و حکومت قانون احترام بگذارد.کری اضافه کرد: ما قطعا از کشاندن کودتاچیان به محکمه ی عدالت حمایت می کنیم اما نسبت به اعمال و رفتارهایی فراتر از آن هشدار می دهیم و بر پایبندی بر حکومت دموکراسی تاکید می ورزیم.لازم به ذکر است که اردوغان در روزهای پس از کودتای نافرجام اقدام به برکناری بسیاری از مقامات نظامی و قضایی کرده است.

 

عده‌ای گاهی حرف‌هایی می‌زنند که نمونه آن در تاریخ ابوموسی اشعری بود

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در جمع فرماندهان نیروی دریایی سپاه در مشهد مقدس با بیان اینکه انقلابی گری و تحول درونی فرا زمانی است، تأکید کرد: عده‌ای گاهی حرفهایی می‌زنند و بی اعتنا به مقتضیات و متغیرهای زمان مواضعی اتخاذ می‌کنند که نمونه آن در تاریخ، ابوموسی اشعری بود.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان