بازدید 70511

چرا جنگنده‌های کودتاگران، هواپیمای اردوغان را ساقط نکردند؟

حداقل دو جت جنگنده F-16 متعلق به نیروی هوایی ارتش و کودتاگران در زمانی که رجب طیب اردوغان در حال بازگشت به استانبول برای در دست گرفتن کنترل اوضاع پس از کودتا بود، هواپیمای وی و دو جنگنده محافظ وی را در تیر رس خود داشتند؛ اما از شلیک به آنها و ساقط کردن هواپیمای اردوغان منصرف شده اند.
کد خبر: ۶۰۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 18 July 2016

حداقل دو جت جنگنده F-16 متعلق به نیروی هوایی ارتش و کودتاگران در زمانی که رجب طیب اردوغان در حال بازگشت به استانبول برای در دست گرفتن کنترل اوضاع پس از کودتا بود، هواپیمای وی و دو جنگنده محافظ وی را در تیر رس خود داشتند؛ اما از شلیک به آنها و ساقط کردن هواپیمای اردوغان منصرف شده اند.

به گزارش «تابناک»، آن گونه که خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مقامات نظامی ترکیه اعلام کرده، در زمانی که رجیب طیب اردوغان پس از وقوع کودتا در ترکیه قصد بازگشت به استانبول را داشته است، دو جت F-16 کودتاگران هواپیمای وی را در تیررس خود داشته اند، اما از شلیک به آن منصرف شده اند.

این مقام نظامی ترکیه اظهار کرده است: اینکه چرا این دو جت جنگنده، اقدام به حمله به هواپیمای اردوغان نکرده اند، یک معما و راز است.

چرا جنگنده های کودتاگران هواپیمای اردوغان را ساقط نکردند؟

این موضوعی است که یکی دیگر از مقامات ارشد ترکیه نیز آن را تأیید کرده که هواپیمای اختصاصی اردوغان از سوی دو جت F-۱۶ کودتاگران تعقیب شده، ولی به سلامت در فرودگاه استانبول فرود آمده است. یکی دیگر از مقامات نیز با تأکید بر این نکته که در هوا مشکلاتی برای اردوغان پیش آمده بود، از در اختیار گذاشتن جزئیات بیشتر صرف نظر کرده است.

گفته می‌شود، توطئه گران سعی کرده‌اند شخص اردوغان را بعد از افشا شدن ماجرای کودتا، در محل اقامتش در مرمریس به قتل رسانده و اقدام به بمباران این محل کرده‌اند که وی تنها ظرف چند دقیقه از مرگ نجات یافته است. این موضوع نیز از زبان مقامات ارشد ترک به خبرگزاری رویترز گفته شده است.

این در حالی است که خبرگزاری CNN ترکیه گزارش داده است، تنها چند لحظه پس از آنکه اردوغان محل اقامت خود را ترک کرده، ۲۵ کوماندو با یک بالگرد در هتل محل اقامت وی پیاده شده و ظاهرا برای دستگیری وی تیراندازی کرده بودند.

همچنین وب سایت‌های رصد پرواز نیز نشان می‌دهد که یک فروند جت تجاری Gulfstream IV که در اختیار دولت ترکیه قرار دارد، از فرودگاه «دالامان» در فاصله یک ساعت با مرمریس، حدود ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه به وقت محلی پرواز کرده و مسیر خود را به سمت جنوب استانبول پیموده است.

هنوز دقیقا مشخص نیست که چرا جت‌های کودتاگران در حالی که هواپیمای اردوغان را در تیررس خود داشته‌اند، اجازه ادامه پرواز و فرود در فرودگاه استانبول را به آن داده‌اند؛ اما رویترز گزارش داده که شکست کودتا در ترکیه، بیش از همه ناشی از این بوده است که کودتاگران حساب بیش از اندازه‌ای بر روی حمایت‌ها در رده‌های بالای ارتش از اقدام خود باز کرده بودند.

«سینان اولجن» دیپلمات سابق ترک و محقق Carnegie Europe در این باره گفته است، کودتاگران منابع اندکی داشتند و برای دستیابی به اهداف استراتژیک خود، کامل تجهیز نشده بودند. به گفته وی، این کودتا در برابر نمونه‌های سابق درجه بالایی از بی‌کفایتی و نا‌هماهنگی داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۴۸
انتشار یافته: ۳۱
ای کیو!!1 هواپیمای اردوغان چرا ساقط نشد؟ چون که یکی از فرماندهان ارتش کد پرواز حامل اردوغان را عوض کرده بوده و آن را به عنوان یک هواپیمای معمولی معرفی کرده بود
رجب طیب اردوغان همچون گذشته که با حمایت های جمهوری اسلامی ایران در انتخابات های این کشور به قدرت رسیده بود بار دیگر با حمایت قاطع کشورمان از کودتا گریخت. امیدوارم وی این بار سخاوتمندی ایران را زود فراموش ننماید و در سیاست های منطقه ای کشورش به ویژه در سوریه و عراق تجدید نظر نموده و از همراهی با رژیم کودک کش سعودی فاصله بگیرد و با رویکردهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه همراه شود.
رهایی هوشمندانه هواپیمای اردوغان از گزند کودتاگران
برج کنترل به هواپیمای ریاست جمهوری که با کد هواپیمای مسافربری عادی پرواز می کرد هشدار می دهد که یک فروند جنگنده اف 16 پروازهای غیرعادی زیر نظر دارد و نمی توانند با آن تماس بگیرند؛ با وجود این شرایط، هواپیمای اردوغان توانست در فرودگاه استانبول فرود آید.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در پی عملیات محرمانه ای که فرمانده سپاه یکم ارتش مدیریت کرد، توسط هواپیمای اختصاصی ریاست جمهوری ولی با تغییر کد آن به عنوان هواپیمای مسافربری ترکیش ایر، از فرودگاه دالامان در کناره دریای اژه به پرواز درآمد تا از گزند جنگنده های اف 16 تحت مدیریت کودتاگران در امان باشد.


به گزارش ایرنا به نقل از شبکه ان.تی.وی، ژنرال عابدین اونال فرمانده سپاه یکم ترکیه به دنبال آگاهی از اقدام گروهی از ارتشیان برای کودتا بلافاصله با اردوغان تماس گرفته و اعلام کرده که با نیروهایش، تحت فرمان اردوغان خواهند بود.

سپاه یکم در ارتش ترکیه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و روسای ستاد ارتش این کشور از بین ژنرال هایی که فرماندهی این سپاه را داشته اند، انتخاب می شود.

ژنرال عابدین اونال روز گذشته در پی گروگان گرفته شدن ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد فرماندهی ارتش، از سوی اردوغان به نایب رئیسی ستاد فرماندهی ارتش گماشته شده بود.

کمتر از یک ساعت پس از خروج اردوغان از هتل محل اقامت خود در مارماریس، کماندوهای ارتش از گروه کودتاگران با دو بالگرد به این هتل حمله می کنند و با نیروهای ویژه حراست رئیس جمهوری درگیر می شوند.

درهمین حال رسانه های ترکیه گفت و گوی خلبان هواپیمای ریاست جمهوری با برج کنترل فرودگاه استانبول را منتشر کردند. برج کنترل به هواپیمای ریاست جمهوری که با کد هواپیمای مسافربری عادی پرواز می کرد هشدار می دهد که یک فروند جنگنده اف 16 پروازهای غیرعادی زیر نظر دارد و نمی توانند با آن تماس بگیرند؛ با وجود این شرایط، هواپیمای اردوغان توانست در فرودگاه استانبول فرود آید.
من به عنوان یک ایرانی باور کردم این کوتا بوده باور کردم که این یک بازی نبوده ! باور کردم که جدا کودتاگران می خواستند وی را از بین ببرند ولی نتوانستند و جالب اینکه بعد از کودتای ( مثلاً نافرجام ) تعدادی پلیس و قضات دادگستری ( که در دادن حکم و جلب فرزند اردوغان نقش داشته اند و... ) از سمت خود یا کنار رفته اند و یا اینکه دستگیر شده اند تابناک ترابخدا این مطلب را بگذار تا مردم هم نظرشان را بدهند شاید دیگران بهتر بدانند که چرا اردوغان این بازی را انجام داده که محبوبتر شود ( می گویند بر اساس رای مردم درست اما نصف نمایندگان از جناح وی نیست بلکه 38 درصد پارلمان نمایندگان عدالت و توسعه می باشند ) ضمنا در کجای دنیا قضات در کودتا شرکت می کنند . راستی در کجای دنیا کودتا بدون اسم بردن از رهبران کودتا انجام می گیرد و درست روزی که نخست وزیر نیست و رئیس جمهور هم داخل انکارا نیستند حمله فیزیکی به ساختمان خالی مجلس انجام می شو د . راستی با خراب کردن مکان مجلس ترکیه چه چیزی عاید کودتا گران می گردد . در حالی که مقر اصلی ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح و کاخ ریاست جمهوری زده می شود و هیات دولت معمولا دستگیر و یا کشته می شوند این را می گویند کودتا نه اینکه تعدادی جنگنده و چرخبال با هم در اسمان بجنگند واقعا باور کنید من که باور کردم .
این ها مثل این که اونشب دسته جمعی داشتن معمای شاه می دیدند
روزی روزگاری این راز بر ملا خواهد شد، دور یا نزدیک...
اما من که اصلا مفسر نیستم چند قطعه پازل را کنار هم قرار دادم که یک شکلی تشکیل شد و جواب این معما است.. شاید این شکل در ابتدا نا مفهوم باشه:
هواپیمای اردوغان در آسمان، نیروی های ناتو در ترکیه، پایگاه انجرلیک، عدم پذیرش اردوغان از سوی آلمان، پرواز بیدرنگ جنگنده ها و هواپیماهای واکنش سریع ایران از همه پایگاه های نظامی ایران از جمله، اصفهان، کرمانشاه، اهواز به تبریز، اسکورت یک هواپیما از ترکیه به تهران، کنترل مرزهای هوایی ایران، اعلام منطقه پرواز ممنوع در آسمان ترکیه (اگر یک پرنده در اسمان دیده شود نابود خواهد شد)، فرود هواپیما اردوغان در فرودگاه استانبول (و نه در آنکارا) به فاصله 3 ساعت از نشست یک هواپیمای مسافربری اسکورت شده به تهران، سخنرانی اسکایپ اردوغان از منطقه نا معلوم، هیچ هواپیمایی از استانبول پرواز نمی کند بجز یک پرواز، یک هوا پیمای مسافربری از استانبول به تهران در ساعت 8 و 45 دقیقه صبح روز کودتا و ...
اینها قطعات پازل بودند....
همه ایران را در اخبار جستجو کنید...
همه واقعیت دارند.... البته بعضیها تکذیب شدند (مثل خیلی از اخبار واقعی که نباید منتشر مشد تکذیب می شوند)...
من مفسر نیستم اما شما که باهوشتر هستید این قطعات پازل را کنار هم بگذارید ، شکلی تشکیل می شود که جواب خیلی از معما ها و رازها است...
برای اینکه کودتا کار خوده پدرسوختشه
چون اصلا قرار نبود هدف قرار بگیره و اصلا قرار نبود کودتا پیروز بشه. فقط یه کودتای ساختگی از جانب اردوغان جهت سرکوب مخالفان و جلب حمایت بیشتر جهت تغییر قانون اساسی و خروج از عراق و سوریه.
علت منصرف شدن هواپیمای کودتاچیان از زدن هواپیمای اختصاصی اردوغان عدم اطلاع دقیق از بودن در ان هواپیما بوده است و به احتمال زیاد اردوغان در یکی از دو هواپیمای جنگی بوده است
به نظر من کودتا خیلی ساختگی بوده معمولا تو هر کودتایی ریس جمهور یا نخست وزیر رو جبس میکنن که بتونن اجرا کنن اینجا فقط روفتن دوتا خیابون رو بستن با یه کانال تلوزیونی نه ریاست جمهوری اشغال شده نه نخست وزیر رو گرفتن نه مجلس رو . آقای اردوغان هم به راحتی با تلوزیون مصاحبه میکنه و مردم رو میریزه کوچه . حداقل اینتر نت رو قطع میکردن
ظاهراَ از اینکه کودتای نظامی در ترکیه شکست خورد، خیلی ها در ایران ناراحت هستند. مدام تحلیل درباره چرایی شکست و نظرسنجی درباره اینکه وضعیت مردم ترکیه بعد از کوذتا بهتر میشد و یا چرا کودتاگران هواپیمای اردوغان را ساقط نکردند و غیره
آیا این فقط به علت کینه از اردوغان نیست؟
چون تئاتر بود
اینکه معما نیست معلومه که هواپیمای اروغان را اسکورت میکردن !!
رجب ، عجب تاتری بازی کرد !
چون کودتا نبود، نمایش بود؛ واکسن کودتا بود !
این کودتا نبود یک نمایش بود اردوغان دیوونه است
یعنی انتظار داشتی سیاهی لشگرها برعلیه کارگردان فیلم سینیمایی اقدام کنند.
به قول فتح ا.. گولن این یک نمایش مضحک بود.
خب که چی؟
باید میزدن میکشتن آدمها رو؟
فیلم بازی بود

شما خیلی ساده اید.
چون کار خودشان بوده است
اردوغان امده بود تبریز
چون کودتا ساختگی بود توسط خود دولت
به قرآن همش نمایشی بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کار خود آقا رجب بود.
همش فيلم هستش

اين آقاي اردوغان به خاطر تسلط به ارتش و قوه قضاييه كه آتا ترك قانون اونو گذاشته بود و نباد زير دست دولت مومدن همه اين كارهارو كرده
وگرنه كدام ارتش نصف و نيمه احمقي قبل ار گرفتن اردوغان اقدام به كودتا ميكرد؟؟؟
يا هواپيماي اونو نميزد؟
يا به مردم شليك نميكرد و فرودگاه مفت از دست ميداد؟؟؟
اونم فرودگاهي كه دسته ارتش هست و اردوغان سالم توش ميشينه؟


همه اينها بازي اردوغان هست
باور کنید فیلم این رجبه....این احساس خطر کرد خاص خودشو بزرگ جلوه بده.مثل دولت ما که میگه ممنون از این که فیشهای حقوقی مدیرانو رو کردین ما خیلی وقته دنبالشونیم.خخخخخخخ
فعلا این اردوغان که کودتا کرده نه اون چند نفر
این مقاله با این تیتر چیه؟؟!! یک بچه برای بچه های دیگه نوشته؟؟؟ آخه توی کدوم کودتا میان هواپیما با سرنشیناشو سرنگون کنند که اینا این کار بکنند؟؟؟
آذربايجان پشت اردوغان است
مث فیلمای هالیوودی میمونه!
اونا جنگنده هاي كودتا نبود بلكه اسكورت آقاي اردغان بودند.
همه دنيا فهميدند كه كودتايي در كار نبوده و ين نمايشنامه اي بوده كه كارگرداني ان بدست اردوغان بوده ، همه ميدانند كه ارتش تركيه يكي از قويترين ارتشهاي منطقه است، مگر ميشود شب كودتا شود وصبح ارتش شكست بخورد و همان روز سه هزارنظامي و خنده دار تر از ان حدود سه هزار قاضي در ارتباط با كودتا دستگير شوند، چطور در مدت زمان چند ساعته متوجه دخالت سه هزار قاضي شده اند، شواهد نشان ميدهد كه ليستهاي فوق الذكر قبل از انجام كودتا توسط اردوغان تهيه شده بوده است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس