بازدید 60338
خوانده می‌شوید؛

نظرتان درباره این تصاویر چیست؟

وزیر کشور چیزی نزدیک به یک ماه پیش گفته بود: «من هم سه فوق لیسانس بیکار در خانه دارم»! هرچند جنس مصیبت‌بار بودن این مسأله برای وزیر یک کشور با مردم عادی‌اش بسیار متفاوت است، بی‌شک نشان می‌دهد که بیکاری این روز‌ها بزرگترین معضل مردم ایران است.
کد خبر: ۶۰۷۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 18 July 2016
وزیر کشور، نزدیک یک ماه پیش گفته بود: «من هم سه فوق لیسانس بیکار در خانه دارم»! هرچند جنس مصیبت‌بار بودن این مسأله برای وزیر یک کشور با مردم عادی‌اش بسیار متفاوت است، بی‌شک نشان می‌دهد که بیکاری این روز‌ها بزرگترین معضل مردم ایران است.

به گزارش «تابناک»، «مرثیه‌ای بر یک رویا»، تیتر گزارشی است که خبرگزاری مهر سعی کرده در خلال آن، ابعاد تکان‌دهنده این ماجرا را بیشتر برای ما به نمایش بگذارد. «مهر» در گزارشی می‌نویسد: «کشور ایران با دارا بودن ۸۰ میلیون تن، از نظر جمعیت در رتبه ۱۶ام جهان قرار دارد! به استناد آخرین گزارش مرکز آمار ایران، در سال ١٣٩٢ حدود ۵ میلیون و ٩٠٠ هزار نفر جمعیت دارای تحصیلات عالی را مردان و حدود ۵ میلیون و ١٠٠ هزار نفر را زنان تشکیل داده‌اند که ٢ میلیون و ٣٠٠ هزار نفر (۳۹٫۰ درصد) از مردان و ٣ میلیون و ۴٠٠ هزار نفر (۶۵٫ ۶ درصد) از زنان بیکار بوده‌اند.
 
هم‌اکنون بیش از ۱۲ میلیون در مقطع دیپلم و پیش‌دانشگاهی می‌تواند بالقوه موجی از تقاضای کار را در آینده نزدیک، برای کشور ایجاد کند. در وضعیت کنونی، سالانه بیش از ۳۵۰ هزار دانشجو از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فارغ التحصیل می‌شوند! این در حالی است که بنا به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران هر ساعت ۱۵۰ نفر به جمع بیکاران ایران اضافه می‌شود!

بنا بر اعلام مجله اقتصادی فوربس و تحقیقات انجام گرفته در مجمع جهانی اقتصاد، ایران با تربیت سالانه ۲۳۳ هزار و ۶۹۵ دانشجو به نسبت جمعیت، در رتبه اول تربیت مهندس در دنیا قرار می‌گیرد. این مسأله به کابوسی برای دانشجویان در مورد آینده شغلیشان تبدیل شده است! احراز مشاغل بدون تخصص لازم و حتی داشتن مدارک دانشگاهی غیر مرتبط، باعث عدم کارآیی لازم در شغل و همچنین ارائه خدمات نامناسب و مشکلات اجتماعی عدیده‌ای می‌شود!

از طرفی دیگر، بسیاری از فارغ التحصیلان و حتی نخبه‌های دانشگاه های معتبر در مشاغل غیرمرتبط و سطح پایین مشغول به کار شده‌اند که این خط بطلانی بر سال‌ها تحصیل و کسب تخصص توسط این افراد است! این مجموعه نمونه‌ای از وضعیت موجود اشتغال بسیاری از فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی در ایران است.»

نظر شما درباره این مجموعه تصاویر چیست؟

امین/ تحصیلات: دکترای باستان شناسی | شغل: آرایشگر مردانه
نظرتان درباره این تصاویر چیست؟

اسماعیل / تحصیلات: فوق لیسانس حقوق | شغل: راننده مینی بوس
نظرتان درباره این تصاویر چیست؟

علیرضا/ تحصیلات: کارشناس امداد و نجات آتش نشانی| شغل: کارگر فست فود
نظرتان درباره این تصاویر چیست؟

امیرعلی / تحصیلات: فوق لیسانس زبان انگلیسی| شغل: نگهبان کارگاه ساختمانی
نظرتان درباره این تصاویر چیست؟

آرش/ تحصیلات: لیسانس مهندسی الکترونیک| شغل: کلیدساز

نظرتان درباره این تصاویر چیست؟
حسن / تحصیلات: فوق لیسانس کتابداری| شغل: کارگر مزرعه

نظرتان درباره این تصاویر چیست؟


مهدی / تحصیلات: فوق لیسانس کارگردانی | شغل: کارگر سوپرمارکت

نظرتان درباره این تصاویر چیست؟

نرگس/ تحصیلات: لیسانس فقه و حقوق| شغل: مربی مهد کودک
نظرتان درباره این تصاویر چیست؟


نرگس/ تحصیلات: لیسانس مدیریت دولتی| شغل: تصویربردار مجالس
نظرتان درباره این تصاویر چیست؟



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۳۴۰
انتشار یافته: ۲۲۱
فوق لیسانس علوم سیاسی متاهل سربازی ندارم حقوق 450 تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
روابط عمومی و توانایی برقراری لینک باید داشته باشی من با دیپلم بعنوان کارشناس کیفی در یکی از ادارات دولتی مشغولم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
اون پارتیه که باعث شده سر کار باشی نه روابط عمومی!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
همینه که اوضاع مملکت خرابه. چون تو با دیپپپپلم شدی کارشناس کیفی. وای به حال مملکت
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
دکترای فیزیک، سرایدار هتل
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
"توانایی برقراری لینک"
:| واقعن انقد سطح فکری پایینی دارید که با اینچنین اظهار نظرهای نمک میپاشید رو زخم بقیه ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
جامعه ای که به پارتی داشتن فخر می فروشند باید فاتحه اش را خواند ...
دکتری ... راننده آژانس آقای .... شرمنده باش ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
دوست عزیز مدرک داری اما مهارت نداری
فقط مدرک الکی گرفتن که باعث نمیشه کسی بره سر کار
بنده کارفرما هستم و کارایی برام مهمه حتی اگه کسی دیپلم هم نداشته باشه برام مهم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
كارفرماي چه كاري هستي ؟ آفتابه سازي؟
hamed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
لطفا سري به ادارات دولتي بزنيد ببينيد چه خبره. پر شده از خانمهاي مجرد كه پولشون نه براي خرج خانواده كه براي /... خرج ميشه. اونهم با پارتي بازي و نه با امتحان ورودي و ضابطه.
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
فقط رشته پزشکی دندان و دارو اگه نشد مامایی پرستاری و در نهایت بهورزی
پول آینده و زندگی خوب فقط تو این رشته هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
آقای ناشناس جون افرادی مانند شما که با دیپلم و غیره میرید پست کلیدی را میگیرید که شایسته اون نیست و تازه نمیدونید که چه باید بکنید بغیر از حقوق گرفتن که در بعضی موارد میلیونیست . فقط و فقط برای مردم خسارت دارید. هی که کشور این وضعیت داره.
یعنی شایسته سالاری در ایران هیچ معنی نداره. خدا به دادمون برس که همه نخبه ها و با فرهنگ دارن میرن چه جامعه ای بش جامعه ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
هموطن عزیز کار باید باشد که مهارت کسب کنند وقتی کاری نیست میشود فقط مدرک
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
ناشناس 13:25. یه بار دیگه جمله رو بخون. نوشته توانایی برقراری لینک
منظور از لینک خاله ریزه برنامه کودک نیست منظور پارتیه
با دیدن این تصاویر واقعا حال آدم بد میشه و احساس نا امیدی و پوچی میکنه و متاسفم برای این دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
بنده هم برای اون دولت متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
البته تا بوده همين بوده
فکر کنم دولتي رو در تاريخ کشور بتونيد نام ببريد که اينگونه نبوده باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
عزیز دلم چه ربطی به این دولت داره.خ
وقتی تفکر بر مبنای اقتصاد دولتی باشه وضعیت همینه.
بخش خصوصی هم که الحمدااله شبه دولتی هستش و منافع ادمهای خاص رو تامین می کنه
سیاست ما هم در منطقه همیشه بر مبنای ماجراجویی بوده و هست.
سپهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
متاسفم برای دولتی که دانشگاه های قارچ گونه تاسیس کرد واسه آمارسازی بدون اینکه فکر کنه آینده چی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
متاسفم براي خودم که در اين کشور زندگي مي کنم. تازه منت هم ميزارن که ببينيد اينجا هنوز شبيه عراق و افغانستان نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
چرا دولت؟؟؟؟ مگه دولتهای قبلی خوب بودن؟؟؟؟
مگه دسته دولته؟؟؟؟
یوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
آقا جان وقتی دانشگاه های ما فقط کارخانه کپی مدرک تحصیلی شدند و یک فوق لیسانس مهندسی حتی نقطه جوش آب رو تو شرایط نرمال نمیدونه باید سرمونو بزاریم و بمیریم. آقا کار هست ولی کاربلد وجود نداره و تحصیل کرده های ما هم سواد درست حسابی ندارن. مشکل دولت و بیکاری نیست چرا که برای کار های معمولی حتی مجبوریم از خارج نفر بیاریم. هرکس میگه نه بره تو عسلویه ببینه.
من میگم اینا شانس دارن با همین شغلشون خیلی ها ایجور کارهاهم گیرشون نمی آد و سر بار خانواده هاشون هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
اشتباه مثبت دادم.شانس ندارن عزیز همت دارن...
دکترای باستان شناسی و آرایشگری... بیخود نیست آثار باستانی حراج میشه!
خوب است.
تعدادش را زياد تر کنيد لطفا!
جهت آزمایش سطح کیفی معلومات این اشخاص امتحان بگیرید ازشون
ببینید که واقعا در سطح تحصیلی الانشون هستند یا خیر
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
فكر ميكنيد چند درصد اونهايي كه شغل مرتبط دارن ،سطح تحصيليشون مناسب شغلشونه
يا اصلا چيزي يادشون هست؟
007
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
داداش گلم به این جمله توجه فرمایید لطفا بعد اظهار فضل کنید:
بسیاری از فارغ التحصیلان و حتی نخبه های دانشگاههای معتبر در مشاغل غیرمرتبط و سطح پایین مشغول به کار شده اند که این خط بطلانی بر سالها تحصیل و کسب تخصص توسط این افراد است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
اول از استادش امتحان بگيريد ببينيد به اينه چيزي ياد دادن بعد از خودشون والا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
آفرین خوب گفتی ببین چقدر هم منفی خورده این پست خخخخخ
دوستان مهارت مهمه نه مدرک
وقتی توی روزنامه آگهی استخدام برای فرد تحصیل کرده ای مثل مهندس عمران باشه اونم توی املاکی نشان دهنده اوج فاجعه است!!!
تابناك عزيز
الان ديگه فوق ليسانس معني نداره يعني طوري شده كه فوق ليسانس شده شوق ليسانس
تابناك عزيز از اين تصاوير و مدارك عزيزاني كه در حال حاضر به فعاليت و شغل ديگه اي مشغولند( كه ان شاالله پر بركت باشه براشون) دردناك تر اون مسئوليني هستند كه مدارك تحصيلي شون زمين تا آسمان با مسئوليتشون و پستشون تفاوت داره.لطفا از اين موضوع هم گزارش تهيه كنيد.
پاسخ ها
مجتبی
| Germany |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
مدیرکل میشناسم که مدرک تحصیلیش لیسانس نوازندگی هست توی وزارت خونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
من کسی رو میشناسم که مدرک لیسانس و فوق لیسانش از موسسسه ای هست که حتی مورد تایید وزارت علوم نیست، با اینحال از مدیران ارشد گمرک هستند
همه این ها تقصیر احمدی نزاد باور نمی کنی از روحانی ببرسید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
نه عزیز جان تقصیر خودشونه. دیگه داشتن مدرک تنها برای کار کافی نیست. الان تخصص هم لازمه.
وقتی میرن از خیابان انقلاب پروژه تحقیق می خرند فقط واسه گرفتن یه نمره یا مدرک باید اینجاشم ببینن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
آقا محمود شما هم مگه تابناک می خونید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
عزیز جان آقا محدودی که شما سنگشو به سینه میزنی بلایی سر این مملکت آورده که تا دویست سال دیگه هم جبران نمیشه، تو زمان کدوم دولت ظرفیت دانشگاه ها بدون هچ زیر ساختی ده برابر و حتی بیشتر شد، کلاس فوق لیسانسی که تا دیروز شش نفر توش میشستن یهویی بیست نفر رفتن توش نشستن، یه استاد راهنما همزمان ده تا دانشجوی ارشد و دکتری رو باید هندل می کرد،
کاری که این آقا بر سر کشور آورده اثراتش حالا حالاها هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
پس چی فکر کردی تقصیرکیه؟
روزی که ایشون بخاطر لجاجت با دانشگاه آزاد، یک شبه مجوز صدها غیرانتفاعی رو صادر کرد.
این رو از معاون اموزشی دانشگاه بیرجند شنیدم که میگفت ما از وزارت علوم برای دکترای مهندسی برق، گرایش کنترل درخواست داده بودیم، الان بهمون مجوز دکترای برق برای کلیه گرایش ها رو دادن. این درحالی هست که ما در بعضی از گرایش ها اصلا استاد نداریم!!!!!
وقتی صدها موسسه غیرانتفاعی داریم که هیچی از خودشون ندارن و در رشته های تاپ مهندسی دانشجوی ارشد میگیرن، حتما هم می بایست انتظار چنین فاجعه ای رو داشت
توی این دانشگاه ها چیزی یاد نمیدن.توی این ادارات کاری صورت نمیگیره همه لنگ رو لنگ انداختن.چرا خودتون رو گول میزنید.اون یارو که حقوق کلان میگیره که کاری انجام نمیده.همون تعداد نخبه ای که از اینجا فرار میکنن(فرار میکن میفهمید) اگر اینجا براشون حقوق و تجهیزات میذاشتید وضع این نبود.اینهمه هزینه میلیارد دلاری کردید
آقا چیزی درست شد؟
مهم ترین پیام این تصاویر، ناکارآمدی و مضر بودن سیستم آموزش عالی (دانشگاه) ارزان قیمت و رایگان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
البته سیستم آموزش عالی رو درست بیان فرمودید ولی ریایگانش غلط است
چرا که بسیاری از این مدارک رو باید دید از کدام دانشگاه گرفته اند
من بسیاری از افراد را می شناسم که فوق لیسانس از دانشگاه آزادو غیر انتفاعی و ... دارند و پایانه اش را کسی دیگری نوشته و ایشان فقط پولش را داده و وقتی بگویی عنوان پایانامه ات را از حفظ بگو بلد نیست بگوید. لذا شما به رایگان بودن تحصیلات تکمیلی اشاره غلطی کرده اید
وقتی جوانان بیکار شوند. علاوه بر اینکه کشور وارد رکود میشود. امار جرم جنایت و دزدی افزایش پیدا میکند. نارضایتی در بدنه اجتماعی جامعه افزایش پیدا میکند. فسادهای اداری زیاد می شود. کشور از همدلی و اتحاد خارج می شود.
وضعیت مردم روز به روز بدتر می شود
مردم تا حدی زیر بار فشارهای اقتصادی تحمل می کنند
مواظب باشید
کسانی که باعث ورود فله ای دانشجو به دانشگاهها شدند بزرگترین خیانت را به کشور کردند
چرا که باعث اتلاف عمر بسیاری از افرادی میشود که می بایست در جای دیگر تجربه کسب کنند ضمن اینکه روند فرار افراد نخبه واقعی رو تسریع می کند
پاسخ ها
مجتبی
| Germany |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
دانشگاه هم نمیرفتن فرقی نمیکرد چون کار نیست چه با سواد باشی چه بی سواد
سهراب
| Iraq |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
اگه دانشگاه نمی رفتن الان از شغلشون
رضایت داشتن
ما از شما تابناك عزيز ميخواهيم يك نظر بدهيد لطفا ايا نظر مردم تاثيري در روند مسايل اقتصادي و فسادي كه در ان هست ترتيب اثري دارد از تو به يك اشاره از ما به سر دويدن . متشكريم
پاسخ ها
مجتبی
| Germany |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
حرف دل تمام مردمه
همین که شغل دارند جای شکر دارد ولی بحث ارتباط مدرک و نوع شغل مربوط به بحث برنامهریزی منطقه ای ملی و استانی است که این در حوزه برنامه ریزان است که بحث تحصیل ونیازمندی کشور و جامعه را باهم بررسی و مطابقت دهند که متاسفانه تعطیا است لذا نباید با این ضعف در اشتغال جوانان نامیدی ایجاد کرد که خود اسیب های زیادی را بدنبال دارد
اینها همه به دلیل عدم کنترل جمعیت از دهه 40 تا دهه شصت هست....تناسبی بین زاد و ولد و رشد اقتصادی نبوده و این همه خروجیش.به نظرم برای جلوگیری از به وجود امدن بحرانهای بزرگتر در اینده باید مثل چین سیاست های کنترل جمعیتی رو در پیش گرفت....به نظرم کمیت حمعیت مهم نیست کیفیت مهمه که متاسفانه در اینجا اصلا وجود نداره یا مهم نیست
تعجب نداره
خیلی از ماها همین شرایط رو داریم
انگار در شرایط فعلی هم نمیشه کاریش کرد
چون خیلی قبل ها بایدبه فکر دهه شصتی ها می شدیم؛ چرا که هر انسانی میدونست که دهه شصتی ها در دهه 80 و 90 نیاز به حداقل ها دارند...
اما چون بسترسازی لازم نشده، الان باید ماها بسوزیم و بسازیم و صدامونم در نیاد

من لیسانس شهید بهشتی و ارشد دانشگاه تربیت مدرس ام.....مثل خیلی از جوونای گل کشور بیکار و دارای شغل کاذب که فقط زندگی میگذرونیم....
کاش مسئولین کمی بیشتر به فکر من و امثال من بودن تا بدونن دردی که بیکاری و بی پولی برای آدمی میتونه بیاره، چقد بد و سخت هستش...
پسر بیکار آقای وزیر هیچوقت طعم بی پولی ماها رو نمیتونه بچشه ....پس حال ماروکسی جز ما درک نخواهد کرد
امیدوارم روزی برسه که هیچ جوانی بیکار نباشه وشرمنده خانواده اش
توانا بود هر كه نادان بود زدانش دل ما پريشان بود .
در ضمن بالای مطلبتون نوشتید "خوانده میشوید" . در صورتی که ........
اشکم در اومد هم یاد دردای خودم افتادم هم واقعا ناراحت شدم برای اینا من بدبخت که دیپلمه هستم با سی و شش سال سن هیچ جا بهم کار نمیدن تا زوده باید دولت اقدام به برپایی کارگاه ها و کارخانه ها کنه و جنس تولیدی رو تماما صادر کنه مگه چیمون از کشور چین کم تره؟ تا چند سال دیگه تمام کشورای دنیا میشن مثل چین و فقط صادراته که میتونه شغل ایجاد کنه چون تولید کالا برای داخل کشور زود اشباع میشه . چین اینو خیلی وقته فهمیده و الان همشون شغل دارن و بازاری به وسعت یک دنیا. تابناک صدای ما رو به مسئولین برسون بگو کارخونه راه بندازن تمام تولیدشو صادرکنن با مشتری خارجی داشتن میشه تمام بیکاری رو در ایران حل کرد به خدا
فقط باید بگیم خخخخخخخخخخخ
فقط باید گفت: متاسفم که کاری از دستم بر نمی آید.
مگر قراره هر کسی تحصیل کرد همان کارو بکنه؟؟ اگر مثلا صنعت میدادند دست تحصیل کرده دانشگاه درپیتی آزاد یا غیر دولتی یا کاربردی دیگه ویران میشد ایران. برای یکبار میگم دانشگاه در ایران بخاطر سرگرمی جوانان درست شده و ثروت اندوزی صاحبان دانشگاههای درپیتی نه کار و زندگی!!
در وزارت علوم رو باید گل گرفت که مدرک چاپ می کنن دانشگاهی بی اعتبارش
من کارشناسی ارشد کشاورزی دارم و کاردانی زبان فرانسه سالن پرورش قارچ زدم و بدلایل کمبود نقدینگی و بی معرفتی خریداران ورشکست شدم الان در یک نانوایی خمیر گیرم و با افتخار اعلام میکنم کارگر نانوایی هستم نان حلال خوردن هیچ ربطی به تحصیلات ندارد همین الان وجود من در نانوایی باعث شده کیفیت نان ان بهتر شود چرا که من دانش ارتقا سطح کیفی کارم را دارا هستم بنظر من این عکسها نشانه غیرت صاحبان ان است اگر کسی میخواهد پشت مدرک تحصیلی خود قایم شود تنبل است اینها غیرتمندند که کار میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
ایول به غیرتت جون ایول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
احسن موفق باشی
خب مدیران عزیز پولی نمیذارن که برا کسی !! ۸۰ سالشه نمیره کنار که یه جوان تحصیل کرده بیااد بجاش و حقوق ۲ میلیونی بگیره !!! چون خودشون حقوق های میلیاردیشون رو از دست میدن...
کار عار نیست . ب فرهنگ بدی که همه دنبال گلفتی نون و نازکی کارن کار نداشته باش
این عکسها نشون میده که مدرک گرایی حاد در جامعه ما رواج داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
دوست عزیز کسی بدنبال مدرک نیست، این بچه ها دنبال فرصت هستند، میرن دانشگاه تا ببینن چی میشه، شاید از این ستون به آن ستون فرجی بشه
من نمیدونم با این وضعیت چرا دارن دانشجو میپذیرن؟؟؟
یادمان نرفته عده ای را که می گفتند اگر بتوانیم سطح تحصیلات را در کشور با توسعه آموزش عالی (رشد قارچ گونه دانشگاه های استانی، آزاد اسلامی، پیام نور، غیرانتفاعی و ...) افزایش دهیم کار بدی نکرده ایم. دراین صورت نیروی کار ماهر و با سطح تحصیلات بالا خواهیم داشت.
اکنون شکست این دیدگاه را باید اعتراف کنند و به جای ادامه نسخه پیچیدن برای نظام آموزش عالی، حداقل از مردم عذرخواهی کنند. حتی این افراد که دراصل دارندگان مدرک هستند نه نیروی ماهر تربیت شده، نتوانسته اند در شغل های ساده ای مثل نگهبانی، آرایشگری و ... هم بهره وری قابل قبولی داشته باشند. چون اصلاً ذر موضوعاتی دیگر مطالبی را حفظ کرده اند.
همه اینها به دلیل ضعف نظام آموزشی ماست. مثلا چرا باید متخصص در پزشکی کم داشته باشیم. کسی که دکترای باستان شناسی گرفته آیا نمی توانست متخصص در یکی از رشته های پزشکی شود؟ چرا افراد متخصص در رشته هایی که کشور نیاز مبرم به آنها دارد تربیت نمی کنیم؟ چرا مهندسین ما بعد از فارغ التحصیلی حتی نمی توانند یک محصول تولید کنند؟ بهتر نیست متناسب با نیاز کشور آموزش بدیم؟ تا کی وزارت علوم می خواد بگه ما متولی اشتغال نیستیم؟ متولی متخصصین کشور که هستید؟ چرا طراح درست و حسابی خودرو یا طراحی موتور خودرو یا طراح هواپیما یا در صنایع بالادستی و یا پزشکی کم داریم یا نداریم؟ چرا باید رشته هایی مثل زبان سانسکریت با تعداد زیاد پذیرش دانشجو وجود داشته باشه؟
قبول دارم که دولتمردان در برابر این موضوع مقصر هستند . اما نمیشه از مدرک گرایی ما ایرانی ها به سادگی گذشت . چرا همه فکر میکنند که فرزندانشون باید دکتر و مهندس بشوند . جامعه به همه شغل ها نیاز داره.
کیفیت پایین آموزش
عدم برنامه ریزی برای نیاز کشور
عدم توجه به پتانسیل انسانی
فساد و رانت دولتی
واويلا واويلا آهو واويلا
به نظر من باید فرهنگ سازی بشه کسی بیخودی وقتشو تو دانشگاه های غیر دولتی با رشته های الکی نگذرونه یکی مثل من با نصحیت هی پدر و مادر و آشنایان بدبخت شدم رفتم دانشگاه فوق لیسانس گرفتم و هنوز از مامانم پول میگیرم و باید تازه برم سربازی!
با سلام.
استخدامهای غیر قانونی فاجعه ای بزرگتر از فیش های نجومی است. که توسط مدیران دولتی به رویه ای عادی تبدیل شده است. تابناک اگر رسالت رسانه ای دارید این قضیه را دنبال کنید که بیش از 50 درصد استخدامهای بی مجوز و بدون آزمون که صورت میگیرد توسط مدیرانی است که نزدیکان خودشون و بدون هیچ قانونی به استخدام دولت در می آورند.
عزیزان من تو این مملکت تحصیلات به هیچ دردی نمیخوره
فقط پول مهمه فقط پول.
خییییییلیییییی هم استعداد داشته باشی آخرش باید بری برای یه آدم پولدار، با حقوق شندرغاز کار کنی.
من که خجالت می کشم. درد و رنج تمام وجودم را در بر می گیرد.
عزیزان من تو این مملکت تحصیلات به هیچ دردی نمیخوره
فقط پول مهمه فقط پول.
خییییییلیییییی هم استعداد داشته باشی آخرش باید بری برای یه آدم پولدار، با حقوق شندرغاز کار کنی.
غم بزرگ توسینه.اینهمه جوان مستعد وبا استعداد توجامعه وجود داره اما دستگاهها پرشده از بازنشسته های نا کارامد و چسبنده به بالا دستها. دربسیاری ازوزراتخانه ها بازنشسته های بالای 70 سال تصدی مشاغل حساس وکلیدی رو بدست گرفتند و علاوه بر تحمیل بودجه هزینه ای به دستگاه مربوطه ، با سمتهای گوناگون به ریش قوانین می خندند(عدم جذب بازنشسته ها دردستگاههای دولتی)
کاش می نوشتین از کدوم دانشگاه مدرک گرفتن بعضی دانشگاهها رو من دیدم استادشون اندازه معلم مدرسه راهنمایی سواد نداره چه برسه به دانشجوهاش. یکی از دلایل بیکاری فارغ التحصیلان این است که بجز چهار تا سطر تئوری که اونهم بعد چهار سال فراموش میشه چی دیگه ای بلد نیستند. بنظر من یک راه این است که یک امتحان نهایی مثل دوره دبیرستان از دانشجویان تمامدانشگاهها بگیرن بعد او دانشگاههایی که نمرات خیلی پایین دارن رو لغو مجوز کنن. بیخود وقت جونای مملکت رو نگیرن
شما لطف کنید دانشگاه و محل تحصیل و معدل این اشخاص را هم می گذاشتید تا بتوانیم قضاوت کنیم که هر کسی با هر مدرکی از هر جایی نمی تواند کار پیدا کند. تحصیلات تکمیلی تبدیل به یک کلاه برداری ملی در ایران شده که هیچ کس جلودار آن نیست. آخه مدرک دکتری شناسایی گل های قالی از دانشگاه پیام نور غیر انتفاعی دارغوز آباد سفلی چه کاری می تواند بکند؟
مشکل توسعه بی در و پیکر آموزش عالی بدون توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه است. دانشگاه آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، ملی و موسسه های آموزش عالی غیر دولتی همه جا مثل قارچ هستند. اینها فقط برای کسب درآمد ایجاد شده و متاسفانه اکثرا خروجی هاش دارای مهارت کاری نیستند و صد البته جسارت و هوش اقتصادی برای ایجاد کسب و کار بر مبنای تحصیلات خود را هم ندارند. کنار همه اینها وضعیت بد اقتصادی ناشی از سو مدیریت، تورم و ... کنار هم قرار بگیره وضعیت میشه این.
خلایق هرچه لایق بود دادند. میشود پرسید اینها چرا پنج - شش سال عمرشان را برای فوق لیسانس صرف کردند و بعداً به حرفه دیگری پرداختند. این یک هوس بیهوده است که همه میخواهند دکتر و مهندس بشوند آنهم بیشتر برای عنوانش. ضمناً بد نیست کسانی که مایلند
جمعیت ایران یکصد و پنجاه ملیون بشود کمی بیشتر فکر کنند
به نظرم دلایل زیر باید در نظر گرفته شوند:
1- عدم نیازسنجی صحیح برای تربیت دانشجویان در رشته های مختلف
2- بی کیفیت بودن نظام آموزش عالی. که باعث تربیت فارغ التحیصلانی میشود که واقعا سواد و کارایی خاصی ندارند
مخصوصا دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی و تا حدی پیام نورکه واقعا وضعشون افتضاخه ( من چندترم در دانشگاههای مختلف تدریس کرده ام و آشنایی دارم)
3- ناکارآمدی دولت در ایجاد اشتغال پایدار هم که دیگه گفتن نداره
4- عدم آشنایی و نبود انگیزه در فارغ التحصیلان برای راه اندازی کسب و کار مستقل، که این هم باید در دانشگاهها انجام بشه
...
دولت احمدی نژاد مقصره اصلیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
احمدی نژاد بنده خدا جای دایی جان ناپلئون گرفت دیگه، تمام مشکلات زیر سر ایشان هست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
خخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
هرچند که گفتن اینکه تمام تقصیرات بر گردن احمدی نژاده شده منفذی برای طرفداران ایشون که از این طریق بگن همه چی مگه تقصیر اونه؟؟
ولی خداوکیلی همه چی تقصیر اونه. توی 8 سال کاری کرد که همون دایی جون ناپلون توی تمام عمرش نمیتونست بکنه.
شما از اینها بپرسید ببینید مدرکشان را از کدام دانشگاه گرفته اند ؟
وقتی طرف با معدل دیپلم 12 با چند سال پشت کنکوری تو یکی از دانشگاه های سطح چند کشور فارغ التحصیل میشه نباید انتظار کار از طریق مدرکش داشته باشه
شما از اینها آزمون سطح کیفیت سوادشون بگیرید آیا ببینید واقعا در حد یک کارشناس ارشد در آن رشته سواد دارن ؟!
وقتی دانشگا های کشور فقط قصد پاس کردن واحد های درسی هست نه یادگیری علم بیشتر از این نباید توقع داشت.
دوستان فرهیخته و گلم، مطلع هستید که دوغ حداقل 50% خواص ماست رو داره؟
مملکت به همه مشاغل احتیاج داره. اینکه ما جوانان رو با تحصیلات بیفایده متوقع و از دنیای واقعی کار و نیازهای جامعه دور کنیم اشتباهه نه اینکه کسی آرایشگر باشه یا کارگر مزرعه.
به نظرم اگر کسی مزرعه دار کارآفررین و مایه دار باشه یا آرایشگر قابل، خیلی بهتر از مهندس مکانیک پشت میز نشینه.
تبدیل شدیم به جامعه ای پر از تحصیل کردگان بیفایده متوقع و صد البته فاقد مهارتهای فنی و اجتماعی بدردبخور.
دانشگاه ها را زیاد کردن برا سرگرم کردن خیل عظیم جوانان دختر ..پسر



فرستادن جوانان دنبال نخود سیاه
آقای وزیر که فرمودند سه نفر فوق لیسانس بیکار دارم!!!!!
آیا واقعا ایشون راست میگن ؟؟؟؟
بنده مطلعم که چند نفر از سایر اعضای خانوادشون رو سر کار بردند. بین همه وزرا، وزیر کشور دارای بیشترین زیر مجموعه های مختلف مثل استانداریها، و نهاد ها ، سازمانها و شرکت های زیر مجموعه رو داره، و با فرض راست بودن حرفشون، درست کردن کار واسه فرزندانشون مثل آب خوردنه اما چون نیاز مالی ندارن، بچه ها خیلی راحت و بی دغدغه در منزل لحظاتی خوش سپری میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
دقیقا باید پرسید چرا فرزندان انگیزه ای برای کار ندارن؟ شاید می ترسن مثل بعضی جوان ها مجبور بشن تو شرکت های خصوصی کار کنند و در بهترین حالت 4 ماه یکبار حقوق بگیرند که البته هیچ آدم عاقلی این کار رو نمی کنه یا اینکه واقعا شرعا استفاده از رانت رو برای حضور در مشاغل دولتی و غیر دولتی نمی پذیرند.
با سلام از اینکه در مملکت انقدر افراد تحصیل کرده وجود دارد باید خدا را شاکر بود. به نظر اینجانب اگر کمی اصلاح در قوانین کار با توجه به وضع فعلی صورت گیرد مقداری از بیکاری کاسته خواهد شد.
مشکل اینجاست که "مدرک" همراه با "مهارت" نیست! البته ظرفیت برخی رشته ها هم اشباع شده...
بنده از افرادی طبقه ضعیف جامعه بودم، پدرم کارگر ساده است که بهش افتخار می کنم، هیچ پارتی و لینکی هم نداشتم، رتبه برتر کنکور بودم و هر سه مقطع تحصیلی رو در رشته مدیریت در دانشگاه تهران و روزانه خوندم؛ به زبان انگلیسی و برخی نرم افزارهای کاربردی کامپیوتری مسلطم، رزومه نسبتا خوبی هم دارم، الان شاغلم (به واسطه مهارت و رزومه) و مطمئنم اگه از اینجا بیام بیرون هم بیکار نمی مونم.
دانشگاه الان کارخانه مدرک سازیه و افراد به راحتی مدارک بالای تحصیلی (حتی در مقطع دکتری دانشگاه آزاد) میگیرن، بدون اینکه مهارتی غیر از مدرک داشته باشن...
به قول یکی از اساتید: الان تو ایران همه دکترن، مگه اینکه خلافش ثابت شه...!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
بهت قول میدم بیای بیرون بیکاری . البته شاید آرایشگر یا راننده مینی بوس شدی
سیدرضا
| - |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
احسنت بنده هم شرایطم مثل جنابعالیه من هنوز از دوره ارشد فارغ التحصیل نشده بودم در یکی از مراکز علمی با حقوق نسبتا خوبی استخدام شدم. بدون اینکه حتی از یک نفر تقاضای کار کرده باشم به اصرار همان مرکز رفتم و کارم رو شروع کردم الان هم در شرف دفاع از پایان نامه دکتری ام هستم. هیچ پارتی ای هم نداشتم. مهارت و علاقه به رشته تحصیلی بسیار لازمه که گویا در اکثریت افراد نیست.
دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
همین الان هم پیشنهادهای کاری خوبی دارم دوست عزیز، رزومه قوی و کار با اساتید قوی و کمی تلاش... بیکار نمونه آدم :)
هرچند در تحلیل بالا نقش دولت و بیکاری رو نیاوردم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
همت شما قابل تقدیره قابل توجه خیل کثیر بیکاران مدرکی
باز اینا خوش به حالشون چون کار دارن . با مدرک کارشناسی خیابون متر میکنم برا کارگری
نه این دولت ونه ان دولت ونه دولتهای بعدی امیدی به انها نیست منتظر دولت نباشید وگر نه همین شغل ها هم از دست می دهید خدا به فریاد نسل بعدی برسد
اصلا خوب نیست این نارضایتی به استخوان مردم برسه اصلا خوب نیست ما هم سوریه بشیم ای کاش ...................
بعضي از رشته ها بازار كار نداره
اما رشته مهندسي كه نتونسته كار براي خودش پيدا كنه درصد بالايي مقصر خود شخص هستش
روزانه صدها آگهي استخدام در روزنامه ا چاپ ميشه
اگه كمي در رشته خود در هنگام تحصيل تخصص كسب كنن به راحتي ميتونن كار پيدا كنن
انتظار چاپ کردن ندارم. اما حرف دلم را می زنم و آن هم این که: جمع کنید این نمایش مسخره را!
اگر قرار بر بیان واقعیت مخوف بیکاری جوانان دارید ماهها باید این گونه عکس ها را چاپ کنید
همان که آقای حبیبیبی مرحوم می خواست. یک کارگر با سواد.
فوق لیسانس هوافضا از دانشگاه معتبر دولتی، بیکاررررررررررررررررررررررررم. تا میتونید سعی کنید درس نخونید. اشتباه ترین انتخاب زندگیم درس خوندن بود.
تمام مطالبی که دوستان مظرح کرده اند به هر حال قابل تامل هست ولی به نظرم همه چیز را هم به دولت واگذار کردن صحیح نیست مثلا فردی که مدرک زبان انگلیسی داره خوب اگر واقعا مدرک همراه با دانش داشته باشه خیلی از جاها مثل تدریس خصوصی و یا آموزشگاههای زبان میتوتنه مشغول بکار بشه چرا بره نگهبان بشه کمی به نظرم عجیبه یا مثلا اونکه کارگردان هست نمیتونه زیاد به دولت دل ببینده
این طور که دانشگاه ازاد پیش میره ناموس علمی این کشور بر باد خواهد رفت.الان دهات ها هم برای پول دار شدن دکتری می دن. این ها هم صرفا مدرکی گرفته اند و تمام.فقط ادع و شما هم عکس انها می زنید وای که فارغ التحصیلان بیکار هستند.با کفایت های دانشگاه دولتی کار دارند.
والا من هم دانشگاه درس خوندم و اصلا هم منت دولت رو واسه کار نکشیدم و فقط به خاطر تلاش زیادم در زمان تحصیل خودم مستقل کار کردم و الان هم ماهی 30 الی 40 میلیون تومان درامد دارم و یک سر و گردن از بسیاری ار همکلاسی هام بالاترم
مشکل اصلی فارغ التحصیلان ما در درجه اول کم سوادی آنهاست
پاسخ ها
و.م
| United States of America |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
میشه بفرمایید شغل شما چیست؟
حافظه قوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
زینال جان من تو رو خوب یادم می آد. . همیشه این جور نظرسنجی ها میایی و نقش خودت را بازی می کنی. اما نمی دونستم که 40 میلیون درآمد داری. میشه فیش حقوقی خود رو رونمایی کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
شما در خوشبینانه ترین حالت ریال را با تومان اشتباه گرفته ای. وگر نه کسی با این حقوق بیکار نیست مثل من بیاد کامنت بزاره.
پارتی نداشته باشی دکترای بهترین دانشگاه هم که باشی کاری از پیش نخواهی برد
اين ها نمونه ي بي برنامه بودن و نامنظم بودن دولت هاقبلي و فعلي است
وقتی که در دانشگاه به راحتی باز میشه
و مدارک به راحتی مهر تایید میخورند
وقتی که مسئولین از ابتدای آموزش ابتدایی به دنبال کیفیت تحصیل نیستند
نه معلم را تامین میکنند نه دانش آموز را
وقتی دولت ها برنامه ریزی تخصصی نمیکنند
وقتی بسیاری از دانشجویان هم که مدارکی واقعی میگیرند و در رشته خود متخصص می شوند، جایی برای رساندن صدایشان و بازاری برای ارائه آنچه که آموخته اند، ندارند
وقتی تا بوده و بوده فقط نظرسنجی انجام شده بدون اینکه نتیجه نظرسنجی ها در برنامه ریزیهای علمی و عملی تاثیر داشته باشه
همچنان افراد زیر در جامعه بیشتر و بیشتر می شوند:
دکترهای نابلد و نامتخصص و نامتعهد
تحصیل کرده های متخصص بدون شغل و درآمد و در نتیجه افسرده
حتی کسانی که شغل آزاد دارند اما یا امنیت سرمایه گذاری ندارند یا تعهدی به کارشان ندارند
و مسئولین هم بدون اینکه کاری انجام داده باشند حقوق های آنچنانی میگیرند و چون بیش از اندازه سیر هستند هرگز به دنبال برنامه ای مدون و خیرخواهانه برای جامعه نخواهند بود.
در این میان تعداد خیلی کمی هستند که با این شرایط بشدت نامتعادل ناعادلانه، میتوانند بشکل متعادل به زندگی خود سروسامان بدهند
و حدود بیش از 70 درصد جامعه در واقع هدر می روند
موقعی که برای بالا بردن آمار مقالات در دانشگاه هارو باز کردید و یهویی ظرفیت تحصیلات تکمیلی رو چند برابر کردید فکر اینجاشو نکرده بودید، دانشگاه پیام نور که کل ساختمونش یک گاراژه داره فوق لیسانس و دکترای مهندسی شیمی فارغ التحصیل می کنه، قدیما یه نفر می خواست مهندس نفت بشه باید رتبه آنچنانی میاورد و دوره های کانادا می گذروند الان هر دانشگاه آزادی داره مهندس نفت فارغ التحصیل می کنه بدون اینکه کمترین اطلاعاتی در مورد نفت داشته باشه،
در ضمن تابناک جان
برای بار هزارم دارم ازت میخوام که بعنوان یه رسانه پرخواننده کیپینی برای نشر فیش حقوقی کارمندان هم راه بندازی
تا تفاوت فاحش فیش های حقوقی کارمندان و روسا بیشتر نشان داده بشه
و البته بشدت هم متعقدم این موضوع مربوط به دولت فعلی نیست و متاسفانه در همه دولت ها وجود داشته
چرا بیکار؟ برای کنترل حجاب نیرو نیاز دارند .
اگرچرخ اقتصاد مملکت درس بچرخه ، اینهمه طالب تحصیل نداشتیم . وجوانها برای کسب درآمد به تحصیل متوسل نمیشدند
مشکل اینه همه ی فارغ التحصیلان بعد از دریافت مدرک انتظار میز آماده و شغل مهیا هستن یعنی آموزش ندیدن برای مهیا کردن شغل برای خود و عده ای کم سواد . دکترای یک رشته که بیکار باشه نشون میده مهارت کارآفرینی ندیده یا اگر دیده جدی نگرفته ، در حد پاس کردن درس و گرفتن مدرک !!
استخدامی دولت هر سال در هر دستگاه بیشتر از جذب 20 یا 30 نفر نیست با احتساب 20000 شرکت کننده و وجود سهمیه های خاص برای برخی افراد انتظار استخدام در دولت دیگه نباید داشت
من چند تا از دوستانم با مدرک دکتری ثبت اختراع کردند و چون حامی نبود به خارج از کشور مهاجرت کردن و الانم وضعیت رفاهی بسیار خوبی دارند
لطفا چا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
این که گفتی یعنی چه!!
مشکل فقط این نیست که برای کارشناس یا کارشناس ارشد کار نیست مشکل اینه که آیا کارشناس ها واقعا کارشناس هستند آیا به معنای واقعی در رشته خود کارشناس هستند یا فقط مدرک در دست دارن
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
باید یه امتحان از خودت بگیرم
امیدوارم دوستان اینقدر احساسی با مسایل برخورد نکنند. اولا همانطور که خیلی از دوستان گفتند مشکل مربوط به نظام آموزش عالی بسیار ناکارآمد کشور ماست. تربیت نسلی از دانش آموختگان دانشگاهی که نه سواد درستی دارند، به همان دلیلی که همه میدانیم، و نه تخصص و مهارت درستی کسب کرده اند. قصد توهین به کسی رو ندارم اما آیا کسی که در دانشگاههای خاصی تحصیل کرده که با درصد بسیار پایین در امتحان ورودی باز هم توانسته وارد دانشگاه شود و با نمرات ناپلئونی مدرک گرفته، آیا می توان انتظار داشت که شغل مناسبی در راستای تحصیلش پیدا کند؟ به علاوه جذب داشجو به این اندازه در کشور چه معنایی دارد؟ بغیر از اینکه درصد افراد تحصیلکرده بیکار را بالا میبریم و قشری پر توقع و متاسفانه سرخورده میسازیم؟! باز هم گلی به گوشه غیرت این افراد که عکسشان را گذاشتید که کار را عار نمی دانند و هر چه که باشد انجام می دهند اما تکلیف جامعه با افرادی که سطح خود را بالاتر از دیگران می دانند و با وجود عدم داشتن سواد و تخصص کافی بدنبال کارهای کم زحمت و پردآمد هستند، چیست؟
مقایسه ای بکنیم بین قشر کم سواد و قشر دارای تحصیلات عالی در زمینه بیکاری تا متوجه این قضیه بشویم که چه اختلاف جالبی بینشان وجود دارد. نرخ بیکاری افراد کم سواد بسیار پایین و نرخ بیکاری تفراد تحصیل کرده فاجعه است.
بهتر است توقعات خود را پایین بیاوریم و مشغول بکار شویم هر چه که باشد و از الان به دنبال علایق خود برویم نه اینکه دنبال پز و به به دیگران باشیم که همگی باد هواست.
تابناک بنظر ابتدا باید پرسید از کجا مدرک گرفتن.
متاسفانه دانشگاه آزاد در هر شهر بالای 1000 نفر دانشگاه احداث کرد. بعد هم که احمدی نژاد برای رقابت با اون شیفت مخالف تمام مدارس رو تبدیل به دانشگاه پیام نور کرد.
من نمیخوام به این عزیزانیکه عکسشون رو زدید توهینی شده باشه. ولی هفته گذشته در حضور بنده 8 نفر فوق لیسانس و دکترای مکانیک رو فراخوان دادن و حتی یکنفرشون نمیتونست یک ایراد ساده سیستم رو که حتی از روی صداش قابل تشخیص بود بفهمه.
مشکل رو فقط از دولت نبینیم. مشکل خود ما هستیم. وقتی جوان ما پایان نامه ای رو که بهش میدیم تحقیق کنه میبره میده دارالترجمه براش انجام بده تا نمره بگیره خب بازار کاری رو نمیتونه داشته باشه.
ما حتی یک دانشگاه صنعتی به معنای واقعی نداریم.
من استاد رییس گروه دانشگاه رو برای ساخت یک وسیله ضروری دعوت کردم و متاسفانه ایشونم حتی یکبار الکترود جوش دستش نگرفته بود.......................
وقتی بودجه صنعت را روانه جیب پزشک می کنیم باید منتظر چنین وقایعی باشیم.
در این نظام آموزشی که همه رشته ها کثرت دانش آموخته دارند تعداد پزشکان را کم نگه می داریم تا چه شود؟
بنظر بنده، غالب دوستانی که میرن دانشگاه بدنبال خریدن زمان و فرصت هستند تا شاید کار مناسبی پیدا شود ( از لحاظ مالی، فرقی نمی کند به رشته تحصیلی بخورد تا نخورد) اما متاسفانه در این چند ساله با افول شدید اقتصادی و فساد و رانت دولتی ، دیگر نه پولی مانده برای ایجاد کار ( البته هست اما بخور بخور ها اجازه استفاده را نمی دهد)
لطفا چاپ كنيد.
تو اين كشور نيازي به تحصيل نداره
حتي تو بهترين مكان هاي علمي آن مثل مهندسي مشاور داشتن مدرك فوق ديپلم به پايين كافيه
تو هر تخصصي فقط چند ماه بايد كار كني چون ساختار اين كشور علمي نيست تو هيچ زمينه اي نياز به تخصص ندارد.
متخصصين حرف تخصصي مي زنند كار تخصصي نمي كنند.
دكتري پزشكي هم فقط از تجهيزات مدرن خارجي به نحو احسن با تجربه روي مردم به مهارت مي رسند.
اگر غير از اين بود ما بايد تو صنعت كشاورزي و ساير علوم حرفي واسه گفتن داشته باشيم.
كدوم قوانين علمي به نام ايراني هاست.
ما فقط كاربر هاي خوبي بوديم.
چند تا ايراني نرم افزار علمي و كاربردي اختراع كردند.
فقط تو استفاده از آنها ماهريم نا ابداع آنها.
تقصير جوان ها نيست
تقصير ساختار اموزشي و اجتماعي و اقتصادي ايران است.
قول ميدم اگه 10 سال دانشگاه ها تعطيل بشه هيچ اتفاقي نمي افته
كه سابقه تعطيلي اوايل انقلاب داره.
ولي تو كشورهايي كه بر اساس علم مديريت ميشه تعطيلي دانشگاه ها خسارت زيادي به بار مي آورد.
پس از من تحصيل كرده به جوان ها نصيحت اگه ميخوان درس بخونن ديپلم گرفتن اقدام كنند واسه رفتن
اگه دنبال زندگي هستن به اندازه سواد خوندن نوشتن كافيه
کاش چند تا مدیر و مسئول هم میزاشتین ببینیم تحصیلاتشون چی هست؟؟؟؟؟؟؟؟ هچ کس سر جای خودش نیست
مشکل اصلی جامع ما مدرک گرائی بجای مهارت و تخصص گرائی است قطعا در دهه های آتی با توجه به کاهش جمعیت و ظرفیت دانشگاه ها دچار مشکلات بیشتر و سرخوردگی در جامع خواهیم شد بنظر بهتر است رویکرد عمومی آموزش در نظام به سمت ایجاد مهارت های فردی با توجه به علایق و توانمندی های فرد باشد . بهتر است این امر از دوره ی دبیرستان شروع شده و بجای یادگری بسیار از مواد درسی که هیچ کاربردی ندارند . اولویت به سمت استفاده از الگوهای کاربردی باشد یعنی هر فرد از دوران دبیرستان یا حتی پائین تر بدان چه مهارتی دارد و چه کاری باید انجام دهد نظام آموزشی ما در حال حاضر بسیار فرسایشی است و خروجی مناسبی نیز ندارد.
وقتی امثال بنده تا 8سال پیش به زور و زحمت قبول میشدیم توو کنکور امروز طرف جدول ضرب رو بلد نیست بدون کنکور یا کنکور فرمالیته داره مهندسی میخونه توو شهر خودش...نباید هم بهتر از این باشه واقعا جای تاسف داره این همه جوان بیکار یا مثلا کاردار!!!
وقتی امثال بنده تا 8سال پیش به زور و زحمت قبول میشدیم توو کنکور امروز طرف جدول ضرب رو بلد نیست بدون کنکور یا کنکور فرمالیته داره مهندسی میخونه توو شهر خودش...نباید هم بهتر از این باشه واقعا جای تاسف داره این همه جوان بیکار یا مثلا کاردار!!!
منظورم لزوما افرادی که در این تصاویر هستند نیست و بیکاری هم مشکل قابل انکاری نیست اما از طرف دیگر توجه کنید که بسیاری از مدارک لیسانس و فوق لیسانس و حتی دکتری امروزه در کشورما تنها با پرداخت شهریه بدست می آیند. شخص ظاهرا فوق لیسانس دارد اما توانایی اش دروقع در حد یک دیپلمه درسخوان است.
عزیزانم من در رشته جراحی فوق تخصص دارم میخواهم به رانندگی اژانس یا مشاغل مشابه تغییر شغل بدهم.باور کنید .استاد دانشگاه علوم پزشکی تیپ یک هستم در کار جراحی هم بسیار موفق هستم ولی احساس رضایت ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
آقای عزیر لطفا فرافکنی نکنید. مردم را احمق فرض نکنید. همه میدانند که ایران بهشت متخصص پزشکی است. با دریافتی بسیار ناعادلانه نسبت به بقیه رشته ها.
1- کار کردن عیب نیست. یاد بگیریم هر شغلی محترم است و تک تک این افراد اگر نباشند یک جای کار خواهد لنگید.
2- نیروی کار ماهر در هر شرایطی در هر کشوری، شغل مرتبط با مهارت خود را پیدا می کند
3- دانشگاه های ما صرفا مدرک می دهند و سطح آموزش کمیت محور ما، حتی در بهترین دانشگاه ها، به حدی نیست که نیروی کار ماهر تحویل جامعه دهد. اساتید پر ادعا، غیرهمگام با علم روز و کم دانش که حتی بعید می دانم بتوانند از پس یک امتحان جامع هم بربیایند.
اون زمانیکه یک شبه صدها موسسه غیرانتفاعی تاسیس شد و کیلویی بهشون مجوز، رشته های کارشناسی دادن، اونهم بدون داشتن حتی یک عضو هیئت علمی، شما خواب بودین!
حتی زمانیکه بهمین موسسات با همین وضعیت اسفناک مجوز ارشد دادن، بازم شما خواب بودین
حتی روزی که دانشگاه ازاد یک شبه ظرفیت دکترا رو از 4000 نفر درسال به 10000 نفر و بلکه بیشتر رسوند، باز هم شما خواب بودین.
این تازه اولشه، از این بدتر هم می رسه
با سلام بهتر بود در مورد کسانی بنویسید که واقعا بیکار هستند و هیچ کار مفیدی نمی کنند. اگر چه بهتره کار مناسب با رشته تحصیلی پیدا بشه اما آیا کار کردن در مزرعه یا رستوران شغل حساب نمیشه؟ مثلا قراره کی بره تو مزرعه کار کنه؟ کشاورز بی سوادی که اسم یک سم و اثرات بد اون رو نمی دونه یا یک کارشناسی که حداقل این جور چیز ها رو میدونه و میتونه با تکیه به تحصیلاتش مخارج تولید رو پایین بیاره؟
امثال من و این دوستان مثل بمب ساعتی میمونیم،وقتی بترکیم صدامونو میشنون
ما هیچی برای از دست دادن نداریم،یک نمونه هم که اخیرا دیده شد که با مدرک شیمی امیرکبیر بمب ساز داعش شده بود
به اون عزیزان به اصطلاح روشن فکری که با تحصیلات دانشگاهی دارن تو نونوایی کار میکنن و میگن بقیه افراد توقع بالایی دارن و ناز و ادا دارن باس گفت مگه بنده یا هر کس دیگه ای مریضیم بیایم 4سال کارشناسی و 2سال ارشد زشته ای رو بخونیم و درواقع تلف کنیم که بعدش بریم در کاری غیر مرتبط و بی ربط با رشته مشغول شیم؟؟؟مگه مرض داریم؟؟؟؟4یا6سال بریم وقت و هزینه تلف کنیم؟؟؟؟اصلا فلسفه تحصیلات چیه؟؟؟؟؟مگه غیر از این نیست که مثلا تربیت بشیم برای کار مرتبط با اون؟؟؟اگه قرار بود شما بری از اول نونوایی چرا 6سال عمرتو تلف کردی؟؟میدونی اگه از اون 6 سال پیش رفته بودی نونوایی الان پورشه سوار بودی نه پوشه بدست؟؟!!
آرش/ تحصیلات: لیسانس مهندسی الکترونیک| شغل: کلیدساز

man bara in aga , shayad kar dashte basham
اقتصاد مقاومتی چه تغییری ایجاد میکنه ؟
سلام
وقتی هر یک از مسئولین بین 3تا 30 شغل دارن کار برای ما جوانان رویاست
شما فکر می کنید ایران اقتصاد دارد؟
یعنی سیستم نوین اقتصادی
من فوق دکترای فیزیک هسته ای هستم تو خیابوونا جلو پلا ماشین مردم را میگیرم تا دوربین راهنمایی رانندگی عکس نندازه ازشون
به نظرم اروپا هم دوره مدرک گراییش و پشت سر گذاشته که هنوز ما نزاشتیم مدرک ملاک نیست اصل پول دراوردنه و هنر واقعی داشتن
و خدمت کردن به خلق
همچون ژاپنی ها بدون غرور و نق زدن

البته دست دزدا رو هم باید قطع کنیم
تا عدالت برقرار بشه...

تصاویر عالی بود .
من جدا از سطح واقعی سواد این افراد میتونم شرایط خودمو مثال برنم:
فوق لیسانس مکانیک دانشگاه امیرکبیر با معدل بالا، مسلط به اکثر نرم افزارهای مرتبط با رشته مکانیک ، دارای چندین مقاله چاپ شده در ژورنالهای معتبر داخلی و خارجی و ... داشتم با ماهی یه تومن تو تهران کار می کردم این حقوق نسبت به زحماتی که کشیدم واقعا مضحکه، شب و روز بیدار موندم و ذره ذره آب شدم تا این رزومه رو برای خودم درست کنم و الان شکر خدا اپلای اتریش جور شده دارم یه جورایی فرار می کنم. به خاطر یه سری وابستگی های شخصی، از اینکه برم تردید داشتم که با این فیشهای حقوق دولتیها که لو رفت، به صورت صد در صد مطمئن شدم که اینجا جای زندگی نیست و به قول سهراب قایق را باید ساخت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
...آره برو داداش.. خدا پشت و پناهت
من دانشجوی رشته کامپیوتر در حال تحصیل در سال 78 بودم که یک شرکت کامپیوتری را پایه گذاری کردم و درس را رها کرده و با سختیهای بسیار پس از 17 سال به یکی از شرکتهای موفق تبدیل کردم و چندین کارمند دارم . منتظر هم نماندم تا کسی برایم کاری بکند . خودم زحمت کشیدم خودم گلیمم را از آب بیرون کشیدم. مدرک داشتن دلیل نمیشود که بیکار بمانیم تا کسی برایمان میز و صندلی فراهم کند . باید کار کنیم . کار کار
که چی واقعا یعنی میخای بگی ما اینارو نمیدونیم؟؟؟؟ حرفای تکراری نزن تابناک عمل کن
این در حالیه که احمدی نژاد با مدرک ليسانس حمل و نقل شده بود رییس جمهور
گناه دارن بندگان خدا
مسیر زندگیشون زیگزاگی بوده
خدایای مهربونم روزی رسون جونم روزی همه را حلال حلال فراخ و فراخ کن آمین
در ایران شغل پیدا کردن فقط پارتی میخواد چون بس که دانشگاه درست کردن و مدرک دست مردم دادن همه تحصیل کرده شدن.
یادتون باشه درامد ارایشگر و کلیدساز از یک کارمند با حقوق یک میلیون تومن بیشتره
برعکس هم باید نگاه کنیم . اگه یه نفر از قصه بمیره حق داره
فلانی با سیکل : با لیسانس افتخاری شغل رئیس فلان اداره
فلانی هم با دیپلم : با دکترای افتخاری، شغل رئیس فلین اداره
فلانی هم فوق دیپلم : با معدل پایین به زور سهمیه و با دکترای افتخاری از دانشگاه کشور مچلستان ، شغل رده های بالاتر
سلام
توبخش فنی وحرفه ای مسئولین خیلی کم کاری کردن اگه بخش فنی حرفه ای فعالتر بشه وجوونا هرکدوم یه کار وشغل توبازوشون باشه ومسئولین محترم هم به جای واردات وسود سرشار اون برن به سمت تولیداین وضعیت اسفناک روشاهد نیستیم خیلی از دوستانی که دانشگاه میرن حتی تازمان انتخاب رشته اسم رشته ای هم که میخوان تحصیل کنن نشنیدن اماممکنه باچندماه اموزش کوتاه مدت توخیلی از رشته های فنی موفق ترعمل کنن
لطفا داداش من رو هم که با مدرک فوق لیسانس بیکاره روهم اضافه کنید بلکه ازگرفتار نجات پیدا کنه.
خدا رو كولت.... بيا يه ليست بهت بدم همه فوق ليسانس دولتي و آزد شغل بيكار.....اينا باز يه آب باريكه دارن...خيليها هم همين رو ندارند
در كشور ما حق به حق دار نمي رسه و هميشه اون كسي كه بي سواد و كمتر درس خونده وضعش از كسي كه چندين سال وقت براي درش گذاشته بهتره
دکترا مکانیک کارمند شرکت با حقوق 1 میلیون تومن
یعنی ما اینقدر کارشناس در زمینه هایی که نوشتید یا غیر آن لازم نداریم. افرادی لازم داریم که کارهای دیگری را انجام بدهند. رشته های دانشگاهیمون جدا از واقعیت های بازار کار شد کرده.
تا موقعی که دانشگاه ها به دانشجو به چشم مشتری نگاه میکنن و بدون اهمیت به نیاز جامعه دانشجو میگیرن وضعیت همینه
تازه اینا خوبه من سه سال پیش با مدرک داکتری تو یکی از شاخه های علوم پزشکی که مدرک معتبریم هست به خاطر حفظ خانواده م داشتم مجبور میشدم برم با کلی منت برم حسابداری کنم تو کشتارگاه فقط میدونم که خدا آبروم رو حفظ کرد
واقعا باید برای متولیان و مدیران آموزشی کشور متاسف بود
به تفاوت این دو جمله دقت کنید:
۱- به امید روزی که حتی کارگران ساختمانی ما هم تحصیلات عالی دانشگاهی داشته باشند.
۲- به امید روزی که تحصیل کردگان عالی دانشگاهی ما کارگران ساختمانی شوند
در کشور ما متاسفانه بجای برنامه ریزی برای انجام ردیف ۱ برای ردیف ۲ برنامه ریزی شد.
کم نیستن افرادی که بر خلاف تخصص شون تو جایگاهی کار میکنن که هیچ تناسبی با تحصیلاتشون نداره...
البته برعکسش هم هست. کسانی که قبلا کارگر و کاسب و .. بودند اما الان به منصبی رسیدند و فیش های حقوقی کلان دارند.... خوب روشنه چه کسانی جای چه کسانی را گرفتند.
مدرک رو که دیگه همه دارند بگرد دنبال پارتی
جوان فوق لیسانس یا دکتری تازه بعد از خدمت سربازی در سن 26 تا32 سال باید دنبال شغل بگرده . واگر شغلی پیدا کرد تازه بره خواستگاری .این یعنی بهترین دوران ازدواج وتشکیل خانواده را به علت دانشگاه وتحصیل از دست داده . ودختر وپسری هم که از سن 25سال عبور کردند دیگه روز به روز نسبت به ازدواج سرد تر می شوند . تنها به اجبار والدین واطرافیان تن به ازدواج می دهند . واین یکی از معضلات فر اگیر جامعه ماست . باید وام ازدواج هر نفر 100میلیون تومن بشه با اقساط 100ساله و شرط سنی هم براش تعیین کنند.مثلا از 18 تا25 ساله ها را شامل شود.
من فوق لیسانس نرم افزار هستم و دو دور المپیادی بودم و پنج ساله بیکارم
تنها دلیل بیکاری بی حجابیه :/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
احسنت
بحران جمعیت درپیش است . 7 سال دیگه مشکل کار برعکس میشود و کلی کار وپست بدون کارمند خواهیم داشت !!!!!!!!!!!!!
چجوری؟
بخاطر اقتصاد بیمار ما؟ بخاطر زاد وولد ما - بخاطر ....
هر کس باد بکارد طوفان درو میکند...اون روزی که در دانشگاه ها رو باز کردن و هر زیر پله ای رو کردن دانشگاه قطعا مشخص بود با خیل عظیم تحصیل کرده بیکار مواجه میشیم...بحث رابطه بین عرضه و تقاضاست...به ازای این همه مدرک اصلا نه این دولت و نه هیچ دولتی توانایی تولید مشاغل مرتبط رو نداره...از طرفی هم چون همه تحصیل کرد ه اند به خیلی از مشاغل ممکنه تن ندن...هیچ جای دنیا این همه تجصیل کرده ی عالیه نداره..تحصیلات متوسطه اجباری هست و برای رسیدن به سطح معمول فرهنگی و اجتماعی...تحصیلات عالیه محدوده اما اینجا همه دارن مدارک عالیه میگیرن...همین امروز هم جلوی دانشگاه های بیخودی و زیر پله ای رو بگیرن دیره...بسیاری از تحصیل کرده های همین دانشگاه های الکی بدون اینکه زحمتی بکشن مدرک میگیرن و جای بسیاری از متخصصین واقعی رو که پارتی و پول ندارن رو میگیرن...و این چرخه ادامه دارد و بدتر هم خواهد شد...یه مشت تحصیل کرده ی بیکار که افسرده میشن بدلیل اینکه فکر میکنن به حقشون نرسیدن و در نهایت یک جامعه ی خموده...
به نظر بنده این آقایون و خانمها مدرک دارند ولی سواد ندارند
برید پزشک بشید بدون محدودیت در گرفتن مالیات از درامد و با دریافتی های کلان ملت هم که افسرده و بیمارن .پس مشتری دارین و از جهل و بیماری مردم تا میتونید جیبتون رو پر کنید
یه کم شرایط و تسهیلات اشتغالزایی رو راحت‌تر کنن، مردم خودشون یاد میگیرن چه طور باید کار کنن و پول در بیارن. تا حالا شرایط میلیاردی مختص آقازاده‌ها و مقامات بوده.
فوق لیسانس زیست شناسی با داشتن دو مقاله ی آی اس آی، یک مقاله در همایش بین المللی و یک مقاله علمی پژوهشی بیکارم. مثل مرد هم خدمت رفته ام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
همه ما مثل مرد سربازی رفتیم. و بیکاریم
البته این مراد از کلمه ی مرد، جنسیت نیست که توهین به زن باشه، استعاره هست
به نظر بنده تمام مشاغلی که اسم بردید، مشاغلی شریفی هستند و مورد نیاز جامعه. ولی برای یک شغل فنی نیازی به تحصیلات دانشگاهی تئوری در رشته های غیرمرتبط نیست. مدرک گرایی با صرف هزینه هنگفت و اتلاف سال های با ارزش جوانی ایراد این تصاویر هست! کسانی که علاقه یا اجبار دارند و موقعیت اشتغال در چنین مشاغل مفیدی را دارند نباید چندین سال از عمرخود را صرف تحصیل تا برای مثال مقطع دکتری رشته جغرافیا کنند با یک دوره آموزشی کوتاه سرمایه مختصر و تجربه ای که طی کار بدست می آید میتوانند بسیار موفقتر و در زندگی پیشرو باشند.
هیچ ایرادی هم متوجه دولت یا سیاستگذار ها نیست، تا زمانی که تقاضا برای رشته های دانشگاهی حتی رشته های کم کاربرد وجود دارد، منطق حکم میکند که برای این تقاضا طرفیت دانشگاهی وجود داشته باشد و از عواید مالی آن استفاده شود. ایراد متوجه روند فرهنگی جامعه بخصوص خانواده هاست، یک نوجوان در سن ۱۸ سالگی اطلاعات چندانی برای انتخاب بین دانشگاه یا رشته فنی و ورود بازار کار ندارد.
البته عوامل دیگری هم تاثیر گذارند مثل تصور غلط در مورد موقعیت اجتماعی، محدودیت روابط بین دو جنس پیش از دانشگاه که باعث اجبار افراد به ورود حتی مصلحتی به دانشگاه برای به دست آوردن موقعیت ازدواج میشود، فعالیت کم رمق مراکز فنی و بنگاه های خصوصی که متناسب با نیاز خود به آموزش متقاضیان مشاغل بپردازند و ....
آیا دانشگاه ها مسئول بیکاری جوانان هستند؟
یکی از آشناها فوق لیسانس مترجمی زبان داره ، یه مدت واسه آموزشگاه کار میکرد با ماهی ۱۸۰ تومن ، کار ترجمه انجام می داد ، به قول خودش برگه ای دو سه تومن ، ولی همیشه کار نبود ، آخرسر هم رفت سر فلکه بشینه واسه عملگی ، چند روز پیش می گفت درآمدش از کارهای آموزشی و ... بهترکه!!!
پراکندگی مشاغل توی شهرستانا کمه.خیلی کارا توی تهرانن.من ۲۳ سالمه به محض فارق التحصیلی وارد بازار کار شدم توی رشته مرتبطم اما مجبور شدم بیام تهران.بیشتر ادارات دولتی با پارتی و رابطس اما من ایمان دارم کسی که توی شهر صنعتیه و توی رشتش سطح توانایی بالایی داره بیکار نمی مونه.
آیت الله طالقانی: می ترسم روزی فرا رسد که اساسی ترین مسائل مملکت فراموش شود و مسئله اصلی مملکت بشود دو تارموی زن.
متنی روی دیوار دبیرستانمون ار نهج البلاغه نوشته شده بود با این مضمون که" وقتی کار مردان بزرگ رو به مردان کوچک و کار مردان کوچک رو به به مردان بزرگ بدهید ، مردان بزرگ از انجام کارهای کوچک بیزارند و مردان کوچک از انجام کارهای بزرگ ناتوان"
چون در دانشگاه فقط یه سری علوم مربوط به رشته تحصیلی تدریس می شود و یه سری برای عمومی ولی واحدهای کارافرینی و بازاریابی تدریس نمی شود همچنین بازار سرمایه گذاری نیز حمایت نمیکند و اکثر کارشناسان مثل من از کمبود اعتماد به نفس جهت کارافرینی برخوداریم که با بحث های روانشناسی در دانشگاه ومراکز مشاور کاربلد این مشکل نیز قابل حل می باشد
به نظر من بایستی که تمام دانشگاههایی که از لحاظ کیفیت سطح پایینی دارند رو تعطیل کنند و هزینه آنها رو صرف دانشگاههای بهتر و پرورش نیروهای مستعدی کنند که به درد صنعت میخورند. متاسفانه هیچ ارتباطی بین دانشگاه و صنعت وجود نداره و یکی از علتهای این بیکاریها میتونه این باشه.
سلام. من با نظر اکثر دوستان موافقم و به آنها احترام میگذارم. اما لطفا توجه داشته باشید که کشور ما در چند سال اخیر چه وضعیتی را تجربه کرده است! متاسفانه کم کاری برخی مسئولین، تحریم های اعمالی بر کشور، نرخ رشد جمعیتی بالا، ظهور دانشگاه های متعدد علاوه بر دانشگاه های دولتی و معتبر در سال های اخیر، عدم برنامه ریزی بر تعریف ظرفیت دانشگاه ها مطابق با نیاز کشور و .. مسبب وضعیت کنونی می باشد. در ضمن اینجانب دارای مدرک دکترا بوده و چند سال است که شغل ثابت و مطابق با تخصص خود ندارم. انشالا با همت مسئولین و درک ملت این موارد رفع می گردد.
مشکل مردم ایران اینه که فکر میکنند هر کی مدرک گرفت باید بره تو یه اداره و یه میز و تلفن و کامپیوتر بهش بدن با یه حقوق مکفی ماهیانه ! نه آقا خیلی از تحصیلکردگان اروپایی و امریکایی در مزرعه کار میکنند . و با فکر باز و سواد بالا هم به تولید مملکت کمک میکنند و ه م به اقتصاد کشور و خانواده . خلاصه کلام که دنبال کارمند شدن نباید بود .
من با مدرک لیسانس مهندسی در یک حوزه علمیه اسلامی برایشان تایپ می کنم.
این نتیجه فشار خانواده در کودکی روی فرزند هست برای تحصیل
من از نوجوانی پدرم رو دیدم که کار دولتی پول نمیشه از همان دوران میگفتم درس پول نمیشه
حرف های خانواده رو گوش ندادم بیشتر پی علاقم بودم
حالا الان نتیجه چی شد
دیپلم در کار خودرو و اصلا" درآمد رو هم نیازی نیست بگم
اصلا" نشده تاحالا فردی از من بپرسه مدرکت چیه
اکثریت به خاطر پول مهندس و رئیس خطاب میکنند بنده رو
نتیجه : دنبال علایق برید نه چیزی که بهتون دیکته میشه
در هر کاری و زمینه ای علاقه باشه سختی کار براتون کم میشه و موفق تر هستید
دمشان گرم، تحصيلات هميشه براي اشتغال نيست بلكه مهارت وهنري را داشتن بسيار بالاتراست ، چه بسا كه اين افراد اگر ميخواستند با مدرك تحصيلي فعلي در يك كار دولتي باشند درآمد بسيار پايينتري را بايد ميداشتند ، مهم اين هست كه بايد مهات هم داشت ، آدمهاي فني وماهر هيچوقت بيكار نميمانند ، احسنت بر اين افراد........ همه بايد در كنار تحصيل يك مهارت را ياد بگيرند، براي هر كسي كه مدرك تحصيلي عالي داره كه نميشه كار دولتي ايجاد كرد
من فقط سکوت میکنم
همین
از کجا فوق لیسانس از شریف یا دانشگاه آزاد
کدام فوق لیسانس شریف بیکاره
بعضی از اینها لیاقت همون کارگر بودن رو هم ندارن
کیلویی مدرک گرفتن
وقتی درب دانشگاه ها باز شد و ارزش همه مدارک یکی شد و کیفیت جای خود را کمیت داد، نتیجه اش این شد. دانشگاه ها محیط کسب علم و دانش نیستند بلکه محل درآمد زایی هستند و تبدیل به مغازه و فروشگاه شده اند. دولت نباید مجوز تاسیس این همه دانشگاه، خود دانشگاه آزاد که در هر شهر کوچکی هست را میداد. کشوری که ظرفیت ایجاد این همه شغل برای جوانان در رشته های مختلف را ندارد . حداقل اگر کنکور قبول نمی شدند زودتر وارد همین مشاغل فعلی که انتخاب کرده اند الان میشدند و عقب نمی افتادند و حسرت هم نمی خوردند که چرا عمرشان به بیهوده گی گذشت
مشکل بیکاری به این زودیها حل نخواهد شد چون به سرمایه گذاری هنگفت و امنیت و اقتصاد بدون قساد و درهای باز به روی دنیا و شفافیت اقتصادی حاصل خواهد شد.
بی زحمت برعکسشم میگذاشتید مثلا طرف یه مدرکه الکی جور کرده شده مدیر اداری فلان شرکت بزرگ و ... فکر کنم در حال حاضر این بیشتر جواب میده چون مشکل کشور ما سوء مدیریته .
کسایی کار ندارن از بی عرضگی خودشون هست. تو این جامعه یه آدم متخصص پیدا نمیشه. هزار تا نفر میان برای استخدام یکیشون کار بلد نیست. ادعا بالاتر از حد تصور،‌ توانایی زیر صفر.
به دلیل اینکه نمی دانم فرد مورد نظر راضی هست یا نه رشته فرد مورد نظر را نمی گم چون شناحته می شود فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه امیر کبیر نفر دوم با 4 مقاله isi پیشنهاد کار 700 تومانی در سال گذشته داشت نرفت رفت کار غیر مرتبط انجام می داد که یه تحصیل ارتباطی نداره هم اکنون فاند تحصیلی مهر ماه از دانشگاهی در نیویورک گرفت و راحت می شود از اینجا ماهی 2000 دلار
همه ی اینها از فرهنگ مسخره ی مدرک گرایی تو جامعه ما حاصل میشه... شاید هر کدام از اینها از اول دنبال مدرک نبودند، تو حرفشون هم موفق تر بودند و هم منتی بر سر جامعه نبود که فلان کس با دکتری باستان شناسی مشغول آرایشگری ست.
شاید اون کسی که راننده مینی بوس هست بدون مدرک با با دیپلم میتونست یه آژانس ترازیتی داشته باشه و اصلن به مدرک فکر نکنه.
باید از اون دوستی که دکتری باستان شناسی گرفته پرسید واقعن انگیزه ش از گرفتن دکتری باستان شناسی چی بوده؟ اگر عشق بوده که منتی سر جامعه نیست... اگر هر چیزی غیر از این بوده که مسیر رو اشتباه رفته و باز هم مسوول خودش بوده.
از اون کسی که فوق لیسانس زبان انگلیسی داره باید پرسید آیا واقعن امکان تدریس خصوصی هم نداشت که نگهبان ساختمان شده؟ یا علاقه ای نداشته و به زور جامعه رفته درس خونده؟ وقتی با یه آگهی ساده تو سایت ها میتونی شاگرد خصوصی پیدا کنی و درآمدش هم بالاتر از نگهبانی باشه...
از اون کسی که فوق لیسانس کتابداری گرفته باید پرسید.. خداوکیلی به چه دلیل کتابداری خونده؟ و مطمئن باشید دلیلی نخواهد داشت.. یه بار از خودش پرسیده فوق لیسانس کتابداری دقیقن به چه دردی میخوره؟ اصلم خودش میدونسته کاربردش چیه که خونده
و سوال هایی مشابه از تمام افرادی که بالا عکسشون رو منتشر کردید...
خیلی ها مدرک دارند ولی نه مهارت دارند و نه سواد .
تنها کاری که در شرایط موجود میشه کرد اینه که اولا اگر میخوای وارد دانشگاه بشی در انتخاب رشته باید نهایت دقت را کرد از نظر بازار کار و... سعی بشه تا در یک دانشگاه معتبر وارد بشن و با یه معدل قابل قبول فارغ التحصیل بشن.دوما در دوران دانشجویی مهارتهای عملی و فنی رشته شون رو یاد بگیرن به صورت کار دانشجویی یا حتی کار مجانی برای شرکتهای خصوصی و.. صرفا به هدف آشنایی با شرایط کار.سوما آقا پسرها بعد از گرفتن لیسانس اول تکلیف سربازی رو روشن کنن .خدمتشون رو تموم کنن و بلافاصله دنبال کار باشن. کار رو که پیدا کردن اگر دیدن ادامه تحصیل به دردشون می خوره و در شرایط کاریشون تاثیر داره ادامه بدن وگرنه قید درس خوندن رو بزنن. چون واقعا تو این مملکت درس خوندن فایده نداره.
مدرک کارشناسی دارم- در یکی از ادارات کار کارشاناسی میکنم
واقعا شاید بعضی انتخاب رشته اولیه شان هدفمند نبوده
این دوستان اگه سواد درست و حسابی ندارند و نمی توانند کار پیدا کنند مشکل دولت است؟ تحصیلات و سواد کاری صرفاً با مدرک تحصیلی نیست.... باید کار بلد باشید.... شرکت ما 3 ماهه آگهی استخدام گذاشته یک نفر واجد شرایط وجود نداشت... کار هست .... کسی که کار بکن باشه نیست....
اگر تصمیم بر پیدا کردن مقصر باشه و همواره به دنبال سوم شخصی‌ باشیم که برای مشکل اشتغال بخواهیم نکوهشش کنیم شاید تا قیامت باید گفت و نوشت.

ولی‌ تا حالا فکرش رو کردید که چرا ما اینقدر ضعیف هستیم و منتظریم تا یکی‌ بیاد و کارهای ما رو درست بکنه و برامون دعوت نامه بفرسته و ازمون خواهش بکنه که تشریف بیرید سر یک کار (البته) ساده ولی‌ پر در آمد.
اشتیاق کاذب به مدرک گرایی و تحصیل در دانشگاه که نوع آزاد آن در همه روستاها شعبه دارد ، از آفتهایی است که سالها قبل به بوستان ایران حمله کرد اما به لطف خدا ، کم کم بساط این کارخانه های مدرک فروشی که عمر و جوانی و سرمایه مردم را به باد فنا داد ، جمع خواهد شد
یه مشکلی که وجود داره اینکه همه ما بعد از فارق التحصیلی دنبال کار می گردیم نه کارآفرینی و این هم ناشی از سیستم آموزشی ما می شه که به این مورد توجه ندارد.
میتونیم خودمونو آویزون بکنیم رو دیوار مهربانی
من فکر می کنم که برنامه ریزی آموزشی ما ضعیفه،دانشگاه های فقط به فکر پول هستند و تحصیل بی کیفیت و بی ارژش شده
من سال آخر دکتری جامعه شناسی دانشگاه تهرانم هیچ کاری هم ندارم شدم سریار خانوادم والا روم نمیشه، هر جایی هم رفتم اما به من کار نمی دن با این عکسها فهمیدم درس خوندن فایده نداره منم کم کم باید برم سمت مسئول پمپ بنزین شدن
اشکال نداره
توضاع اونقدرا هم بد نیست
در عوضش ایران خودرو و سایپا مشاور استخدام کرده بودن با مدرک سیکل (طبق گزارش تحقیق مجلس)
خانه از پای بست ویران است .وقتی توی یک کشور غیر کارشناسی مدرک میدن یا درجه میدن یا حقوق میدن یا غیر کارشناسی برای موقعیت (میدن و میدن ) کشور تا قیامت هم شاهد خیلی از این نابرابری هارو به خودش میبینه
مشکل اینجاست که علاوه بر پارتی بازی و بند و تبصره ،خیلی جاها مدرک تحصیلی با شغل هیچ سنخیتی نداره!!!
همش تقصير آمريكاي جنايت كاره !
ميگي نه ؟ خوب بگو نه !
چقدر مدرک گرفتن راحت و کیلویی شده .
بهتر است یک شناسنامه برای افراد با سواد و بدون شغل مستمر تهیه و در سایت زده شود.
ارشد از انگلیس - بیکار
مدرك عامل كار نيست بلكه امتياز علمي شخص است ..كار با اين مدارك هم هيچ عيبي هم نداره ....
فکرکنم که رشته ما بیکاری نداره!!!!(ریاضی محض)
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل