بازدید 14867
۴
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

استراتژی داعش در صورت شکست «خلافت»/ درخواست بازنگری در توافق هسته‌ای ایران

ازسرگیری حملات آمریکا علیه داعش از پایگاه «اینجرلیک»، ابراز تردید فرانسه در جدیت ترکیه برای مبارزه با داعش، استراتژی جدید داعش پس از شکست های اخیر در عراق و سوریه، درخواست بازنگری در توافق هسته ای ایران و تلاش مقامات صهیونیستی برای احیای دارایی های یهودیان در کشورهای عربی و ایران، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۰۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 18 July 2016
استراتژی داعش در صورت شکست «خلافت»/ درخواست بازنگری در توافق هسته‌ای ایرانازسرگیری حملات آمریکا علیه داعش از پایگاه «اینجرلیک»، ابراز تردید فرانسه در جدیت ترکیه برای مبارزه با داعش، استراتژی جدید داعش پس از شکست های اخیر در عراق و سوریه، درخواست بازنگری در توافق هسته ای ایران و تلاش مقامات صهیونیستی برای احیای دارایی های یهودیان در کشورهای عربی و ایران، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

استراتژی داعش در صورت شکست «خلافت»/ درخواست بازنگری در توافق هسته‌ای ایران
 
به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخش مهمی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی به ترکیه اختصاص دارد. روزنامه «گاردین» موضوع ازسرگیری پرواز جنگنده های آمریکایی از مبدأ ترکیه علیه داعش را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه می نویسد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده، ترکیه به ایالات متحده اجازه داده حملات هوایی خود علیه داعش در عراق و سوریه از پایگاه هوایی «اینجرلیک» را از سر بگیرد. پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون اظهار داشته: «پس از هماهنگی نزدیک با متحدان ترکیه ای خود، آن ها حریم هوایی خود را بر روی هواپیماهای نظامی گشودند». بنابراین، به گفته وی، حملات هوایی علیه داعش از تمامی پایگاه هایی که پیش از این در ترکیه مورد استفاده قرار می گرفت، از سر گرفته شده است. پیشتر، جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه ای خود گفت و گو کرده بود.

استراتژی داعش در صورت شکست «خلافت»/ درخواست بازنگری در توافق هسته‌ای ایران
 
این در حالی است که دولت فرانسه نسبت به جدیت ترکیه در مبارزه با داعش ابراز تردید کرده است. به نوشته «گلوب اند میل»، وزیر خارجه فرانسه اظهار داشته ابهاماتی درباره اینکه ترکیه یک شریک قابل اتکا در امروز مبارزه با داعش در سوریه است، وجود دارد که باید به آن ها پاسخ داده شود. ژان مارک آیرو اظهار داشته: «سؤالاتی وجود دارد که مطرح می شود و ما آن ها را خواهیم پرسید. ترکیه تا حدی قابل اتکاست، اما سوءظن هایی نیز وجود دارد. بیایید درباره این موضوع صادق باشیم». وی گفته این سؤالات را در جریان جلسه ائتلاف بین المللی ضد داعش که قرار است هفته آینده در واشنگتن برگزار شود، مطرح خواهد کرد. با این حال، یک مقام فرانسوی اندکی بعد در توضیح اظهارات آیرو گفته این بدان معنا نیست که نمی توان در مبارزه با داعش روی ترکیه حساب کرد.

استراتژی داعش در صورت شکست «خلافت»/ درخواست بازنگری در توافق هسته‌ای ایران
 
در همین حال، روزنامه «هافینگتون پست» از قرار گرفتن داعش در موضع ضعف و شکست خبر داده است. به نوشته این روزنامه، برای نخستین بار از زمانی که گروه تروریستی داعش، خلافت خودخوانده خود را اعلام کرد، به نظر می رسد، روند اوضاع بالاخره به ضرر این گروه در حال تغییر است. با این حال، الگوی وقوع حملات تروریستی در اروپا و آمریکای شمالی، حاکی از آن است که این گروه تروریستی، در حال تدوین استراتژی جدیدی برای حمله به غرب است. طی یک سال گذشته، داعش مساحتی بالغ بر یک چهارم تا یک سوم قلمرو خود را از دست داده است. شکست های این گروه به ویژه در عراق و در اثر پیشروی نیروهای دولتی و مردمی عراق اتفاق افتاده است. در سوریه نیز پیشروی ها به سمت رقه، پایتخت خلافت خودخوانده داعش همچنان به آرامی ادامه دارد.

استراتژی داعش در صورت شکست «خلافت»/ درخواست بازنگری در توافق هسته‌ای ایران
 
در مطلبی درباره ایران، روزنامه «واشنگتن پست» به موضوع توافق هسته ای ایران پرداخته و مدعی شده، با توجه به ضعف های این توافق، زمان ایجاد اجماعی برای بازنگری آن فرا رسیده است. این روزنامه می نویسد، یک سال پس از حصول توافق هسته ای، مواضع جمهوری خواهان و دموکرات ها درباره نقطه ضعف های این توافق و راه های برون رفت از آن بیشتر به یکدیگر نزدیک شده است. این روزنامه مدعی است که مسأله اصلی، ضعف و عدم صداقت دولت اوباماست که سبب ناامیدی اعضای هر دو حزب در کنگره شده و اوباما نتوانسته توافقی که وعده آن را داده بود، به دست بیاورد. به این ترتیب، اکنون که دوران ریاست جمهوری اوباما رو به پایان است، زمان رسیدن به اجماعی درباره این موضوع فرا رسیده است. این روزنامه مدعی است، در دوره پس از توافق هسته ای، ایران فعالیت هایی غیرقانونی در زمینه توسعه فناوری هسته ای داشته است.

استراتژی داعش در صورت شکست «خلافت»/ درخواست بازنگری در توافق هسته‌ای ایران
 
پایگاه اینترنتی «آروتز شوا» از تلاش پنهانی مقامات رژیم اسراییل برای وصول دارایی‌های یهودیان در ایران و کشورهای عربی خبر داده است. مدیرکل برابری اجتماعی رژیم اسرائیل گفته مقامات اسرائیلی در آستانه استرداد میلیون‌ها دلار دارایی‌های از دست رفته یهودیان در سراسر جهان عرب و همچنین ایران هستند. وی اظهار داشته: «به همراه وزارت خارجه، فعالیت‌های محرمانه‌ای در حال انجام است که طی آن، برای بازگرداندن اموالی که به یهودیان ایرانی و عرب تعلق دارد، سرمایه‌گذاری فراوانی خواهیم کرد که ظرف یک تا یک و نیم ماه به نتیجه خواهد رسید». کوهن همچنین گفته: «کسانی که از کشورهای عرب آمدند کشور و اموالشان را ترک کردند. ما می‌خواهیم حقانیت تاریخی را ایجاد کنیم و در نهایت مطمئن شویم که این اموال به صاحبانشان باز می‌گردند».

استراتژی داعش در صورت شکست «خلافت»/ درخواست بازنگری در توافق هسته‌ای ایران
 
در نهایت، خبرگزاری «اسپوتنیک» در مطلبی به نتایج یک نظرسنجی درباره وضعیت تعاملات نژادی در جامعه آمریکا پرداخته است. به نوشته این خبرگزاری،  بر اساس یک نظرسنجی جدید ـ که اخیراً در جامعه آمریکا برگزار شده ـ 63 درصد شهروندان آمریکایی گفته‌اند که روابط نژادی در کشورشان وضعیت بسیار فجیعی به وجود آورده است. بنا بر این نظرسنجی جدید که توسط واشنگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز برگزار شد، تنها سه نفر از هر 10 نفر آمریکایی گفته‌اند که نسبت به وضعیت اصلاح تبعیض نژادی در آمریکا خوشبین هستند. حدود 58 درصد افراد مشارکت کننده در این نظرسنجی بر این باورند که هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند با این وضعیت مقابله کند و تنها 26 درصد گفته‌اند که ترامپ نامزد جمهوری‌خواه انتخابات می‌تواند به وعده‌های خود در راستای مقابله با نژادپرستی و تبعیض نژادی عمل کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
مهمترین مساله اینه که فرانسه،امریکا و سایر کشورها، اصلا فکر نمیکنن که در خاور ميانه مردم دارن کشته میشن.و جنگ و دخالت هم فقط برای محدود کردن فعالیت داعش و دیگر گروه های تروریستی به همان خاورمیانه است تا منافع خودشان تامین شود امنیت وثبات در خاور میانه اصلا به نفع اونا نیست.
اونقدر آزادی عمل دارن که درمورد تبعیض نژادی نظر سنجی میذارن.
شما هم تابناک هرچند که محاله ولی میتونی یه نظر سنجی در مورد تعاملات نژادی و یا اینکه حقوق زنان در ایران به نظر مردم رعایت میشه یانه با دو گزینه بله یا خیر نظر سنجی بذاری ببینی نتیجه چه میشه و تحلیل کنی.یا در همین مباحث خوانده میشوید به تبعیض ها چه نژادی و چه غیر اون، حقوق زنان و... بپردازی
البته که بعیده
اما اونجا واقعا خیییییییی لی بیشتر از ما به حقوق های برابر اهمیت میدن و تبعیض نژادی هم یک هزارم ایرانه رییس جمهورشون سیاهه
داعش وارد اروپا خواهد شد
مبارزه با داعش برای دولت امریکا راهی برای .... است ملتهای ساده لوح است، فقط آدم های ساده لوح .... می شوند که باور می کنند کشوری که بیشترین سلاح را به کشور دیکتاتور و ضد زن عربستان می فروشد حامی دمکراسی است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان