بازدید 10500
گزارش

اردوغان؛فوتبالیست نان کنجدی فروش و متولد شهری که طارمی از آن فرار کرد!

رجب طیب نوجوانی را خیابان‌های محلات فقیرنشین استانبول لیموناد و نان کنجددار می‌فروخت. او در یک مدرسه اسلامی تحصیل کرد و به دانشگاه مرمره رفت ولی در تمام این مدت یک فوتبالیست حرفه ای بود البته فوتبال ترکیه در آن روزگار حرفه ای نبود تا اردوغان از آن کسب درآمد کند.او بعدها با قدرتمند ساختن اقتصاد ترکیه، زمینه ساز رشد فوتبال حرفه ای و صنعتی سازی آن در ترکیه و همچنین ورود بازیکنان بزرگ اروپایی و آمریکای لاتین به لیگ این کشور شد. رامین رضاییان امسال در زادگاه اردوغان بازی خواهد کرد.
کد خبر: ۶۰۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۷ 17 July 2016
رجب طیب اردوغان که برخی او را موفق‌ترین رهبر ترکیه در دوران حاکمیت دموکراسی در این کشور می دانند، در نوجوانی فوتبالیستی حرفه ای بوده است اما نکته مهمتر اینجاست که او در شهری بدنیا آمده که این اواخر به شدت در رسانه های ایرانی و نزد ورزش دوستان ایران معروف و شناخته شد.

به گزارش تابناک ورزشی، رجب طیب اردوغان در سال ۱۹۵۴ در شهر ریزه در ساحل دریای سیاه به‌دنیا آمد. همان شهری که تیم ریزه اسپور در آن پا گرفته و در فصل نقل و انتقالات این فصل با بودجه ای مناسب دو بازیکن ایرانی و پرسپولیسی را جذب کرد، هر چند امشب یکی از آن دو با فسخ قرارداد به تهران بازگشت.رامین رضاییان اما امسال در زادگاه اردوغان بازی خواهد کرد.

پدر اردوغان عضو گارد ساحلی بود. اردوغان ۱۳ ساله بود که پدرش تصمیم گرفت به امید تأمین امکانات بهتر برای پنج فرزندش به استانبول مهاجرت کند.

اردوغان؛فوتبالیست نان کنجدی فروش و متولد شهری که طارمی از آن فرار کرد!

رجب طیب در نوجوانی در خیابان‌های محلات فقیرنشین استانبول لیموناد و نان کنجددار می‌فروخت. او در یک مدرسه اسلامی تحصیل کرد و سپس به دانشگاه مرمره در استانبول رفت و در رشته مدیریت فارغ‌التحصیل شد.
او در عین حال در تمام این مدت بطور حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کرد  اما فوتبال ترکیه در آن روزگار نه حرفه ای بود و نه قدرتی بحساب می آمد که او از آن کسب درآمد کند. او بعدها با قدرتمند ساختن اقتصاد ترکیه، زمینه ساز رشد فوتبال حرفه ای و صنعتی سازی آن در ترکیه و همچنین ورود بازیکنان بزرگ اروپایی و آمریکای لاتین در لیگ این کشور شد. 

در دوران تحصیل در دانشگاه با نجم‌الدین اربکان آشنا شد و به این ترتیب به جنبش اسلامگرای ترکیه پیوست. اربکان اولین نخست وزیر اسلامگرای ترکیه بود.

فیلم یا تصویری از بازی اردوغان در آن دوران در دست نیست یا حداقل تا امروز منتشر نشده اما پا به توپ شدن این پیرمرد در آذرماه 94 آن هم در مراسم افتتاح یک استادیوم بزرگ بنام فاتح تریم، نشان داد که او فوتبال را خیلی خوب می فهمد و هنوز هم استایل یک فوتبالیست حرفه ای را حفظ کرده است.

او دیشب کودتاچیان را ماهرانه دریبل کرد یا حداقل اینطور وانمود شد که او در عالم سیاست هم خوش تکنیک است و حریفان را با حقه های غیرمنتظره فریب می دهد و از آنها عبور می کند.

اردوغان؛فوتبالیست نان کنجدی فروش و متولد شهری که طارمی از آن فرار کرد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار