بازدید 11290

تأیید تلویحی حمایت مالی و نظامی عربستان از گروهک‌های تروریستی کرد+ویدیو

همان گونه که اشاره شد، این کمک‌ها صرفاً به کومله نرسیده و پژاک و دموکرات و سایر گروهک‌های تروریستی کرد و هر جریان تروریستی دیگری نظیر تروریست‌های فعال در سیستان، حوزستان و منافقین در لیست حمایت مالی و نظامی عربستان قرار دارند و عربستان تمام توان خود را برای ایجاد بحران امنیتی در مرزهای ایران بسیج کرده است.
کد خبر: ۶۰۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 15 July 2016
همزمان با افزایش تحرکات گروه‌های تروریستی کرد در ایران، سرکرده یکی از این گروه‌های تروریستی، موضع‌گیری‌هایی داشت که نشان می‌دهد، پشتیبانی عربستان سعودی از این گروه‌ها برای ایجاد جنگ نیابتی در مرزهای ایران تا چه میزان جدی و فراگیر است.

به گزارش «تابناک»، پس از سخنان اخیر سرلشکر محسن رضایی پیرامون ارتباط گیری احزاب مسلح کرد از جمله حزب کومله، دموکرات و پژاک با عربستان سعودی، بی‌بی سی فارسی به بررسی این موضوع با مشارکت عمر ایلخانی، رئیس گروهک کومله زحمت کشان کردستان پرداخت.

عمر ایلخانی در این گفت‌وگو در ابتدا همکاری با عربستان سعودی را رد کرد؛ اما در ادامه تأکید نمود با حفظ استقلال از همه کمک می‌گیرد و در این زمینه به تماس (کمک) بی‌قید و شرط با صدام حسین اشاره کرد. رئیس گروهک تروریستی کومله زحمت کشان کردستان در عین حال دریافت کمک از عربستان را رد نکرد و گفت: «هر وقت عربستان به ما مراجعه کند، آن وقت در موردش فکر می‌کنیم».

با این حال، استدلال‌های این سرکرده گروهک تروریستی کومله نشان می‌دهد، حمایت‌ سعودی‌ها از این گروه‌ تروریستی نیز آغاز شده و طبیعتاً بسیار بعید است به دریافت این کمک‌ها اعتراف کنند. مطابق با آنچه ایلخانی گفت، گروه‌های تروریستی کرد از هر منبعی کمک دریافت می‌کنند، حتی از صدام نیز کمک دریافت کرده‌اند و بنابراین از عربستان که در حال توزیع کمک‌های مالی و نظامی میان گروه‌های ضدایرانی است نیز کمک گرفته‌اند.

البته همان گونه که اشاره شد، این کمک‌ها صرفاً به کومله نرسیده و پژاک و دموکرات و سایر گروهک‌های تروریستی کرد و هر جریان تروریستی دیگری نظیر تروریست‌های فعال در سیستان، حوزستان و منافقین در لیست حمایت مالی و نظامی عربستان قرار دارند و عربستان تمام توان خود را برای ایجاد بحران امنیتی در مرزهای ایران بسیج کرده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های امنیتی، تجهیز گروه‌های تروریستی برای اقدام در مرزهای ایران به شدت افزایش یافته که خوشبختانه با رصد دقیق نیروهای نظامی و اطلاعاتی ایران، قریب به اتفاقات این حملات خنثی شده و هیچ حمله در عمق خاک ایران رخ نداده است.

پیش از این، محسن رضایی در حاشیه حضور ترکی الفیصل در جمع منافقین در پاریس، در یادداشتی هشدارآمیز خبر داده بود: «چند ماه پیش مقامات عربستان همین جلسات را با دموکرات و کومله و پژاک در اربیل عراق گذاشتند و تاکنون چند ترور در منطقه کردستان عراق صورت گرفته است».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هشدار داده بود: «پیام ما به آل سعود از امروز این است که ما دیر خشمگین می‌شویم ولی اگر خشمگین شویم آثاری از آل سعود روی زمین باقی نخواهیم گذاشت، دولت عربستان را مسئول ترورهای منافقین و ضدانقلاب می‌دانیم و اسناد آن را جمع‌آوری کرده‌ایم.»

تعداد بازدید : 34
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل