بازدید 3483

وابستگی افغانستان به بالگردهای روسی را کاهش دهید

دو سناتور جمهوریخواه آمریکایی از وزارت دفاع کشورشان خواستند تا بالگردهای ساخت آمریکا را در افغانستان جایگزین بالگردهای روسی کنند تا وابستگی این کشور به تسلیحات دفاعی روس کاهش یابد.
کد خبر: ۶۰۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 15 July 2016

به گزارش تسنیم به نقل از «واشنگتن اگزامینر»، «ریچارد بلومنتال» و «جانی ارنست» سناتورهای جمهوریخواه آمریکایی با ارسال پیامی نگرانی خود را از وابستگی افغانستان به بالگردهای تهاجمی روسیه ابراز کردند.

در این پیام آمده است: از آنجایی که تقاضا برای بالگردهای روسی به منظور حمایت هوایی از نیروهای امنیتی و دفاعی ملی افغانستان بالا می‌باشد، ملت ما باید به طور کامل و دائمی وابستگی به تسلیحات دفاعی روسی مانند می-17 را پایان دهند.

این سناتورها از «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا خواستند تا اطلاعات دقیقی در مورد استراتژی این وزارت برای حمایت از نیازهای نیروهای امنیتی ملی افغانستان و فراهم کردن بالگردهای آمریکایی به جای روسی به نیروهای افغان ارائه دهد.

بلومنتال و ارنست در این نامه نوشتند: از وزارت دفاع می‌خواهیم تا برنامه‌ای را توسعه دهند تا زمینه جایگزینی بالگردهای آمریکایی به جای روسی را فراهم آورد و از بروز مشکلاتی این چنینی جلوگیری کند.

این سناتوران به وزارت دفاع آمریکا پیشنهاد کردند که از بالگرد تهاجمی «سیکورسکی بلک» استفاده کنند.

نیروهای افغان از بالگردهای می-17 روسی در عملیات نظامی و حمایت هوایی در مناطق کوهستانی استفاده می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار