بازدید 12112
۱

موافقان و مخالفان استیضاح وزیر کار چه می گویند؟

استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی مطرح شده که موافقان آن را مطالبه‌ای عمومی دانسته اما مخالفان دلایل مطرح شده را غیرموجه خوانده و طرح استیضاح را مبتنی بر موضوعات شخصی می‌دانند.
کد خبر: ۶۰۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 14 July 2016
طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی طی روزهای اخیر مطرح شده که این موضوع در مجلس موافقان و مخالفانی دارد؛ در این زمینه نمایندگان موافق بر این باورند که استیضاح وزیر کار در راستای مطالبه عموم مردم بوده زیرا این وزارتخانه در سه حوزه اجتماعی، اشتغال و تولید موفق عمل نکرده است؛ در عین حال مخالفان دلایل مطروحه برای استیضاح را غیرقابل قبول دانسته و بر این باورند که طرح استیضاح وزیر کار در روزهای نخستین فعالیت مجلس دهم به مصلحت نیست.

 

وکیلی: استیضاح وزیر کار در راستای مطالبه عموم مردم است

محمدعلی وکیلی به عنوانی یکی از طراحان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درتوضیح طرح استیضاح وزیر می‌گوید: ترجیح این است که تغییر به عنوان مطالبه عموم در کابینه دولت به درخواست ریاست جمهوری رقم بخورد زیرا برای خود ما هم ناگوار است که به عنوان دوستان آقای روحانی مجبور به استیضاح وزیر در مجلس شویم و تغییر در کابینه را عملیاتی سازیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، می‌گوید: با توجه به مطالبه مردم برداشت ما این است که اولین وزیری که ضرورت تغییر آن وجود دارد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، دلیل این تغییر نیز حضور ایشان در راس وزارتخانه‌ای متشکل از سه وزارت خانه مهم تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی اضافه می‌کند: مهم‌ترین ماموریت دولت در حوزه اجتماعی و اشتغال و تولید در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما متناسب با ماموریت‌های سپرده شده عملکرد وزیر تعاون در  سه سال گذشته در اداره ساختار این وزارتخانه، شستا به عنوان مهم‌ترین بنگاه اقتصادی و همچنین اداره زیرمجموعه خود رضایت بخش نبوده است.

وکیلی یادآور می‌شود: در مجلس نصاب لازم برای استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد اما همچنان آن را مراعا نگاه خواهیم داشت تا دولت خود نسبت به تغییر اقدام کند.

 

نعمتی: طرح سوال از وزیر کار جایگزین استیضاح شود

بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس دهم نیز در گفت و گو با خانه ملت با بیان اینکه موافق استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست، می گوید: طرح استیضاح از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با امضای حدود 40 تا 50 نفر از نمایندگان مطرح شده،  این موضوع گویا به دلیل فیش های حقوقی نامتعارف، ضعف مدیریت مجموعه وزارتخانه و عملکرد هیات مدیره شستا است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه طرح استیضاح وزیر کار را امضا نکرده‌ام، می‌افزاید: موضوع استیضاح از سوی یکی از اعضای فراکسیون امید و به عنوان طرحی از سوی این فراکسیون مطرح شده اما آقایان عارف و کواکبیان طرح استیضاح را به عنوان طرحی از سوی فراکسیون امید تکذیب کردند.

وی می گوید: با ضعف های مدیریتی باید برخورد شود از این رو هرچند موافق استیضاح نیستم اما ایراداتی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارم بنابراین  سوالات خودم را در خصوص عملکرد مدیران شستا و فیش های حقوقی در قالب سوال از وزیر مطرح خواهم کرد.

 سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تصریح می کند: ایرادات در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حد استیضاح وزیر نیست از این رو بر اساس مذاکراتی که با رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس داشته ام، به احتمال زیاد هفته آینده در کمیسیون اجتماعی  از وزیر سوال خواهم کرد.

 

محجوب: استیضاح وزیرکار برای تعیین تکلیف‌ لایحه وظایف‌ و‌ اختیارات وزارتخانه‌ تعاون موجه نیست

علیرضا محجوب در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت می‌گوید: مطرح کنندگان استیضاح دلایلی چون عدم تعیین تکلیف لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی را مطرح می کنند در حالی که این لایحه از دولت قبل به مجلس ارائه اما به نتیجه نرسیده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح می‌کند: دولت یازدهم نیز لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی را نه تنها پس نگرفت کما اینکه آن را نیز مجدد به مجلس ارائه کرد؛ بنابراین عدم تعیین تکلیف لایحه مذکور دلیل موجهی برای استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست.

وی ضمن بیان اینکه مطرح کنندگان استیضاح وزیر نسبت به عملکرد شستا و فیش‌های حقوقی مدیران شستا نیز انتقاداتی را مطرح کردند، اضافه می‌کند: در این زمینه نیز مطرح کنندگان استیضاح باید مدارک مستدلی ارائه کنند چراکه در سال‌های گذشته اشکالات شستا در تحقیق و تفحص مشخص شد.

 محجوب معتقد است: استیضاح حق نماینده است اما مرسوم نیست در سال آخر دولت و ماه‌های نخستین فعالیت مجلس دهم موضوع استیضاح مطرح شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور می‌شود: طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوعی مخصوص به یک فراکسیون در مجلس شورای اسلامی نیست بلکه در بین تعدادی از نمایندگان مطرح شده است.

 

خضری: وزیر تعاون به عنوان نخستین وزیری که به ارایه فیش‌های حقوقی مدیران خود پرداخت باید تشویق شود نه استیضاح

رسول خضری هم به عنوان یکی از مخالفان استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خانه ملت می‌گوید: وزیر تعاون، کار  رفاه اجتماعی به عنوان نخستین وزیری که به ارائه فیش‌های حقوقی مدیران خود پرداخت نه تنها نباید استیضاح شود بلکه باید مورد تشویق قرار گیرد، در حقیقت وزارتخانه تعاون،کار و رفاه اجتماعی یکی از شفاف‌ترین وزارتخانه‌ها در دولت است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، می‌گوید: طرح موضوع استیضاح در آغاز کار مجلس دهم نیز خوشایند نیست و بهتر است نمیاندگان شناخت بهتری نسبت به دولت پیدا کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی تاکید می‌کند: انتقاد نسبت به عملکرد وزیر باید با تذکر وسوال شروع شود و استیضاح آخرین مرحله است، بنابراین این مباحث باید از دستور خارج شود و نمایندگان انتقادات خود را در قالب تذکر مطرح کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پس چی در شرایط فعلی درسته
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر