بازدید 11103

بان کی مون مستحق اخراج از سازمان ملل است

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی در مجلس از رویکرد کورکورانه سازمان ملل در قبال عربستان انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۰۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 14 July 2016
محمد علی پور مختار در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص در خواست دیده بان حقوق بشر برای لغو عضویت عربستان از شورای حقوق بشر به علت کشتار مردم یمن، اظهار داشت: آن چیزی که ما از اقدامات عربستان در 2 سال گذشته به صورت مستقیم در یمن و اثر گذاری های غیر مستقیم در عراق و سوریه و کشورهای اسلامی مشاهده کرده ایم، به طور کلی اقدامات غیر بشری است که مصداق بارز نقض حقوق بشر محسوب می شود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای ما جای تاسف دارد که اولا آقای بان کی مون که مدعی حقوق بشر است و هر روز هم یک اعلامیه ناشی از مسائل سیاسی بر علیه ایران منتشر می کند پول می‌گیرد و بعد هم به خواسته عربستان عمل کند و آن ها را از لیست ناقضین حقوق کودک خارج می‌کند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: این باعث تاسف است و آقای بان کی مون باید در قبال ملت های بزرگ و اسلامی پاسخگو باشد ولی افسوس که ملت های اسلامی با یکدیگر متحد نیستند و اختلافات موجود باعث شده تا این کشورها نتوانند موضع واحدی را اتخاذ کنند.

پور مختار متذکر شد: کارنامه بان کی مون نشان می دهد که وی  مستحق اخراج از سازمان ملل متحد است. دبیر کل فعلی سازمان ملل متحد جزء ضعیف ترین و فاسد ترین افرادی است که در طول تاریخ سازمان ملل متحد بعنوان دبیر کل فعالیت داشته است.

وی افزود: اگر شورای حقوق بشر عربستان سعودی را اخراج کند اقدام صحیحی بوده چون کشورهایی که این گونه عمل می‌کنند، باید مورد برخورد جدی قرار گیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها