بازدید 25318
۳
افشاگری پسر کیارستمی پس از موضع عجیب وزیر فرهنگ و ارشاد:

می‌خواهند «اجنبی» مسئول مرگ عباس کیارستمی شناخته شود

ما از ابتدا به همراهى شما در روند درمان چشم امید نداشتیم، اما اگر تا پیش از خواندن این جملات امیدوار بودیم که بررسى دقیق و بى طرفانه انجام شود، حالا بیم آن میرود که حفظ آبروى نظام پزشکى کشور در اولویت قرار داشته باشد و صلاح کار آن باشد که به شیوه معمول قصورات را به گردن "دیگرى" و در این مورد احتمالا "اجنبى" بیاندازیم.
کد خبر: ۶۰۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ 13 July 2016
«اجنبی» مسئول مرگ عباس کیارستمی شناخته می‌شود
پس از آنکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حرف‌های سه ماه پیش خود درباره وضعیت کیارستمی را با وجود انتشار فیلم این صحبت ها تکذیب کرد، بهمن پسر عباس کیارستمی در یادداشت کوتاهی نسبت به ادعای تازه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نحوه مرگ این هنرمند پاسخ داد و این احتمال را مطرح کرد که مرگ این سینماگر به گردن «اجنبی» انداخته شود.

به گزارش «تابناک»؛  علی جنتی فرهنگ و ارشاد اسلامی 24 فروردین در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کیارستمی و اینکه آیا به ملاقاتش می‌رود، از پیگیری‌‌هایش سخن به میان آورد و در این باره گفت: «آقای دکتر هاشمی وزیر بهداشت را آماده کردم، سریع رفت بیمارستان و پزشکان متخصص را آنجا احضار کرد. خود آقای دکتر هاشمی گفت: اگر آن شب نرفته بودم، آقای کیارستمی تمام بود وضعش (فوت کرده بود). بحمدالله الان وضعش بهتر شده است... .»

تعداد بازدید : 72
دانلود

این اظهارات ظاهراً در تمجید از وزیر بهداشت و درمان بود اما در واقع دیالوگی را لو داده بود که نشان می‌داد چه وضعیت خرابی در مسیر درمان این هنرمند وجود دارد؛ وضعیت خرابی که در روزهای اخیر توسط خانواده کیارستمی به ابعادی از آن جمله بی‌مسئولی برخی پزشکان و رها کردن کیارستمی پس از عمل سنگین و رفتن‌شان به تعطیلات اشاره شده بود.

در نبود پزشکان متخصص، میزان عفونت به ‌اندازه‌ای می‌رسد که حتی عفونت و چرک از بخیه‌ها هم به بیرون نشت پیدا می‌کند. در واقع اگر اقدامات بعدی ناشی از رسانه‌ای شدن روند درمان انجام نمی‌گرفت، کیارستمی در‌‌ همان تعطیلات نوروز از دست می‌رفت: «آقای جنتی درست می‌گویند که اگر ما نبودیم، کیارستمی از بین می‌رفت. اگر آقای وزیر بهداشت نیامده بودند، معلوم نبود چه اتفاقی برای آقای کیارستمی می‌افتاد. آقای هاشمی چرا از این حرف وزیر ارشاد ناراحت می‌شوند؟ آقای جنتی دقیقا حرف ما را زدند».

«اجنبی» مسئول مرگ عباس کیارستمی شناخته می‌شود

البته علی جنتی که مهم‌ترین سرنخ درباره وقوع فاجعه در روند درمان کیارستمی را به نقل وزیر بهداشت و درمان رسانه‌ای کرده بود، چندان روی حرفش پایدار نماند و روز گذشته -22 تیر- در گفت و گویی منکر اظهارات پیشینش شد. با توجه به انتشار فیلم اظهارات پیشین آقای وزیر، نقض گفتارهای جنتی توسط خودش، بسیار غیرمنتظره و عجیب بود و نشان می‌دهد ناراحتی وزیر بهداشت از وزیر ارشاد بابت رسانه‌ای کردن دیالوگ‌های جنجالی «فاجعه درمان کیارستمی» تا چه میزان جدی است.

جنتی دیروز گفت: «چه کسی گفت اگر وزیر بهداشت نمی‌رفت ایشان تمام می‌کرد؟ وضع ایشان خوب بود. وضع ایشان یک مقدار وخیم شده بود و به هر حال وقتی که یک مقدار احساس نگرانی کردیم ایشان رفتند و بعد هم حالشان بهتر شد. آنچه را که نقل کردم از دیگران بود که گفتند وضع ایشان مناسب نیست و ما هم خواهش کردیم و رفتند رسیدگی کردند و ایشان بهتر شد، الان هم آنچه که پیش آمده تا آنجا که اطلاع دارم به بیماری ایشان مربوط نبود آنچه که اتفاق افتاد بیشتر ناشی از یک سکته بود.»

همین موضع‌گیری که انداختن تقصیر مرگ کیارستمی به گردن فرانسوی‌ها، به واسطه آنکه این تن رنجور مملو از عفونت در فرانسه سکته کرده و کار تمام شده، با واکنش شدید فرزند کیارستمی همراه شد و بهمن کیارستمی با توجه به اینکه حس کرد نظام درمان بار دیگر قصد دارد این گونه ماجرا رو فصله بدهد، پاسخ جدی به وزیر ارشاد بابت بازی سیاسی با آنچه بر سر پدرش آمده داد.

«اجنبی» مسئول مرگ عباس کیارستمی شناخته می‌شود

فرزند کیارستمی نوشت: «"...گفتند وضع ایشان مناسب نیست و ما هم خواهش کردیم و رفتند رسیدگی کردند و ایشان بهتر شد، الان هم آنچه که پیش آمده تا آنجا که اطلاع دارم به بیماری ایشان مربوط نبود آنچه که اتفاق افتاد بیشتر ناشی از یک سکته بود."

دلیل نوشتن این یادداشت، اعتراض به اظهار نظر عجیب و نادرست جنابعالی درباره پرونده پزشکی ایشان نیست، بلکه ابراز نگرانیست از روند بررسی پرونده اى که نخستین جلسه آن امروز صبح تشکیل شده، اما به نظر میرسد که نتیجه آن از حالا به گوش شما رسیده و توسط شما اعلام شده. پایان این فیلم را شما لو داده اید، حالا بنشینیم و تماشایش کنیم؟

ما از ابتدا به همراهى شما در روند درمان چشم امید نداشتیم، اما اگر تا پیش از خواندن این جملات امیدوار بودیم که بررسى دقیق و بى طرفانه انجام شود، حالا بیم آن میرود که حفظ آبروى نظام پزشکى کشور در اولویت قرار داشته باشد و صلاح کار آن باشد که به شیوه معمول قصورات را به گردن "دیگرى" و در این مورد احتمالا "اجنبى" بیاندازیم.

«اجنبی» مسئول مرگ عباس کیارستمی شناخته می‌شود
نگرانی بهمن کیارستمی از سرنوشت پرونده پدرش جدی است

نمى دانم وزیر محترم بهداشت هم با شما هم نظر هستند یا مى خواهند حرمت حرفه، پست، و از همه مهم تر عیادت هاى مکررشان را از مرحوم پدرم حفظ کنند. امیدوارم ایشان با شما هم نظر نباشند و اجازه دهند این پرونده مورد بررسی دقیق قرار گیرد و نتیجه، همان گونه که به سمع ایشان میرسد اعلام شود نه آن گونه که به مصلحت است.»

با این اوصاف اگر در سیستم درمان ایران حتی از حقوق کیارستمی دفاع نشود، چگونه یک بیمار عادی که به واسطه خطاهای پزشکی آسیب‌های جدی دیده، می‌تواند حقوقش را از سیستم یکپارچه و نسبتاً متحد درمانی کشور دریافت کند؟ آیا اینکه مرگ کیارستمی را به گردن پزشکان فرانسوی بیاندازند، شبیه به این نیست که مرگ شخص به رگبار بسته شده یا تکه تکه شده را به گردن پزشک اورژانس بیاندازند؟!

انتظار می‌رود لااقل برای خوش کردن دل مردم در پرونده کیارستمی که قصور پزشکی متکی بر اظهارات و شهادت اشخاص مختلف ناظر در این ماجرا مشخص است، حکم عادلانه‌ای صادر شود و مجازات مقصران در این پرونده به محرومیت دائم از فعالیت پزشکی محدود نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰۰
انتشار یافته: ۳
امیدی نیست.
به هیچ چیزی ...
به والله .... عین این ماجرا برای مادر مرحوم اینجانب در شیراز بیمارستان خصوصی ام آر آی هفت سال پیش ، رخ داد. از 25 اسفند به بعد پزشک متخصص خوبی آنجا نبود. مادر بعد از سکته مغزی در حالی که روبه بهبودی بود به دلیل تعطیلات نوروزی پزشک معالج به مسافرت رفتند و متاسفانه ایشان آمبولی روده کردند و به دلیل عمل یک پزشک ناشی ایشان دار فانی را وداع گفتند در حالیکه 63 سال بیشتر نداشتند.
خدا آقای کیارستمی را بیامرزد ایشان چون مشهور هستند ماجراشون سرو صدا کرد ولی در روز خدا می دونه چقدر گرفتار این پزشکان نامتعهد می شوند.
خدایا کسی را مریض نکن اگر مریض می کنی در اسفند و نوروز مریض نکن. ممنون خدا
معلومه که نمیگن دکترش مقصر بوده!مگه شک داشتین...واقعا وای به حال مردم با این پزشگا..
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل