بازدید 4601

دیوار ترس از داعش در موصل و نینوا فروریخته است

اهالی شهر موصل در حالی در تکاپوی آزادی از اشغال داعش هستند که دیوار ترس و وحشت از این گروه تروریستی فروریخته است و مردم آشکارا از آنان انتقاد کرده و رو در روی آنان می‌ایستند.
کد خبر: ۶۰۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 13 July 2016
به گزارش تسنیم، به نقل از پایگاه خبری العهد، شهر موصل مرکز استان نینوا و سایر مناطق اطراف آن در حالی در تکاپوی آزادی از اشغال داعش هستند که دیوار ترس و وحشت از این گروه فروریخته است و مردم آشکارا از آنان انتقاد کرده و روی دیوار خیابان‌ها شعارهایی علیه داعش مشاهده می‌شود.

شرایط استثنایی موصل و نینوا
موصل و سایر مناطق استان نینوا این روزها در شرایط استثنایی به سر می‌برند گویی منتظر وقوع یک اتفاق هستند تا جایی که اهالی موصل در پی سلسله پیروزی‌های نیروهای عراقی در آزادسازی فلوجه از توابع استان الا نبار امیدوار هستند شهر آنان نیز از اشغال داعش و جنایت‌های آن رها شوند حال آنکه تا پیش از آزادسازی فلوجه تمام شاخص‌های موجود حاکی از محال بودن تحقق این دستاورد بود.

مخمصه داعشی‌ها در موصل
در مقابل داعشی ها در شرایط بسیار سختی به  سر می‌برند و نگرانی و هراس شدید آنان را در برگرفته است و اعضای این گروه و حتی فرماندهان آن بیش از اینکه به فکر مبارزه و رویارویی باشند به دنبال فرار و رهایی از این وضعیت نامساعد هستند.
در این میان برخی منابع آگاه و شاهدان عینی در استان نینوا اعلام کردند که شعارهایی علیه داعش در اماکن عمومی و دیوارهای ساختمان‌ها و منازل مسکونی نوشته شده است که به سهولت قابل مشاهده است به اضافه اینکه درگیری‌های لفظی بین اهالی این استان و اعضای داعش نیز شدت پیدا کرده است تا جایی که این بحث‌وجدل ها به یک موضوع روزمره بین آنان تبدیل شده است زیرا مردم صبر خود را از دست داده و تحمل اقدامات سرکوبگرانه و جنایتکارانِ داعش را ندارند و از سوی دیگر شاهد هستند که داعش در بدترین وضعیت خود به سر می‌برد به‌ویژه اینکه در فلوجه شکست‌های بزرگی را متحمل شد.

موصل در انتظار آزادی
تا پیش از این داعش در برابر هر کس که از دستورات آن سرپیچی می‌کرد، یک گزینه داشت و آن اعدام مخالفان بود اما این شیوه دیگر بی‌فایده است زیرا موجب شدت نفرت مردم از این گروه و افزایش جرئت آنان برای انتقاد و مخالفت با آنان شده است تا جایی که اعدام سه نفر از خطبای مساجد موصل که مردم را به آزادسازی شهر خود از ظلم و تروریسم تشویق می‌کردند، داعشی ها را سخت دستخوش ناآرامی و وحشت کرد زیرا این اقدام موجب شد دیوار ترس از آنان بیش از پیش از بین رفته و فروریزد.
در این میان اخبار منابع اطلاعاتی حاکی از این است که هواپیماهای عراقی اطلاعیه‌هایی را بر فراز مناطق مختلف نینوا پخش کردند مبنی بر اینکه آزادسازی این استان از اشغال داعش نزدیک است.
در این اطلاعیه‌ها که داعش نتوانست مانع از دسترسی مردم به آن شود، اهالی این شهر به همکاری با نیروهای امنیتی و نظامی برای آزادسازی نینوا فراخوانده شده‌اند.

تلاش داعشی‌ها برای فرار به سوریه یا ترکیه
به‌موازات این اقدامات نیروهای عراقی مواضع داعش را در نقاط مختلف نینوا ازجمله شهرستان شرقاط زیر آتش گرفتند که درنتیجه آن خسارت زیادی به این گروه وارد شد.
در این شرایط داعشی ها به دنبال راهی برای فرار به سوریه و یا ترکیه هستند.
به گفته اهالی موصل داعشی ها روحیه خود را باخته‌اند زیرا دیگر مردم بدون هیچ ترسی رودر روی آنان می‌ایستند تا جایی که اعضای این گروه در خیابان‌ها با شعارهایی علیه خود روبه‌رو می‌شوند با این مضمون که پایان شما در موصل نیز مانند فلوجه فرا رسیده است و پرونده شما برای همیشه در عراق بسته خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل