بازدید 4698
تالار شیشه ای حافظ

شاخص بازار سرمایه مثبت شد!

امروز شاخص بورس کار خود را با افزایش عرضه آغاز کرد اما با گذشت زمان معاملات شاهد بهبود تقاضا در بازار بودیم که باعث شد شاخص کار خود را درنهایت با مثبت به پایان برساند.
کد خبر: ۶۰۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 13 July 2016
امروز شاخص بورس کار خود را با افزایش عرضه آغاز کرد اما با گذشت زمان معاملات شاهد بهبود تقاضا در بازار بودیم که باعث شد شاخص کار خود را درنهایت با مثبت به پایان برساند.

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.04.23 شاخص بازار اول با 5 واحد کاهش به رقم 51338 واحد رسید اما شاخص بازار دوم با افزایش 200 واحد به 162941 واحد رسید. شاخص قیمت بورس(وزنی- ارزشی) نيز در روز جاري با 9 واحد افزایش به رقم 26681 واحد رسيد. شاخص کل بورس در پنجمین روز کاری بورس در هفته جاری با افزایش 27 واحدی به  رقم 73763.7 واحد رسید و شاخص کل فرابورس نیز با 3.3 واحد کاهش به رقم 767.1 واحد رسید. گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2549 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1014 میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی ، امروز شاخص در شروع معاملات با افزایش عرضه اما رفته رفته با گذشت زمان شاهد بهبود تقاضا نسبت به عرضه بودیم. در این روز بیشترین تاثیر منفی را شرکت های سایپا، پتروشیمی پردیس، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و مخابرات ایران و بیشترین تاثیر مثبت را شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، صنعتی و معدنی چادرملو، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و ارتباطات سیار ایران بر شاخص کل بورس داشتند. بیشترین حجم معاملات را نمادهای خساپا، فولاد، وبصادر و فاذر به خود تخصیص دادند.برترین تقاضا ها در نمادهای مرقام،کسرا، ثفارس و کاذر و برترین عرضه ها در نمادهای پارند ، مشیر9711،صملی9709 و مساپا955 به ثبت رسید.بیشترین افزایش قیمت متعلق به نمادهای کسرا، فرآور، خاهن و دزهراوی و بیشترین کاهش قیمت را نمادهای خاذین، پتایر، خساپا و تمحرکه در بازار بورس رقم زدند. بیشترین ارزش معاملات بازار به ترتیب متعلق به صنایع خودرو و ساخت قطعات، بانکها و موسسات مالی و اعتباری و فلزات اساسی بود.

گروه های استخراج کانه های فلزی، فلزات اساسی و مواد و محصولات دارویی اثر مثبت  و گروه های محصولات شیمیایی، خورو و ساخت قطعات، و سرمایه گذاریها  اثر منفی بر روی شاخص بورس داشتند. جو خرید در گروه های استخراج کانه های فلزی، فلزات اساسی و محصولات کاغذی و جو فروش در گروه های سیمان، آهک و گچ، قند و شکر و لاستیک و پلاستیکمشاهده شد.

در گروه استخراج کانه های فلزی از 8 شرکت موجود قابل معامله ، 7 شرکت با افزایش قیمت و یک شرکت با کاهش قیمت نسبت به روز معاملاتی قبل به کار خود پایان دادند. در این گروه شرکت های توسعه معادن روی ایران، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، معدنی و صنعتی گل گهر و توسعه معادن و فلزات با صف خرید بسته شدند و شرکت های معدنی و صنعتی چادرملو ، معادن منگنز ایران و باما در 4درصد مثبت به کار خود خاتمه دادند و تنها صف فروش و منفی این گروه شرکت معدنی دماوند بود. یکی از دلایل استقبال بازار از این گروه را می توان گزارش شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در مورد تعدیل بیش از 50 درصدی در مورد پیش بینی درآمد هر سهم سال 1395 و نیز افزایش قیمت های کالاها و فلزات در بازارهای جهانی دانست.

در گروه فلزات اساسی نیز به طور کلی معاملات خوبی در این گروه انجام شد و یکی از نکات قابل توجه آن افزایش تقاضا برای خرید سهام شرکت نورد و لوله اهواز بود که در حین بازار اطلاعیه صدور مجوز افزایش سرمایه این شرکت از محل آوره نقدی و مطالبات سهامداران به میزان 50% روی سامانه کدال نشست. به طور اقبال سهامداران به این گروه نسبتا خوب بود و شاهد صف های خرید در نمادهای فسرب،زنگان،فرآور و فباهنر بودیم.

در گروه محصولات کاغذی که جزء گروه هایی بود که جو خرید در آن زیاد بود. هر سه شرکت موجود در این گروه با افزایش قیمت مواجه شدند به طوری که  شرکت گروه صنایع کاغذ پارس و کارتن ایران با 5 درصد مثبت و  صنایع کاغذسازی کاوه 0.36 درصد مثبت امروز را به پایان رساندند.

در گروه فرآوردهای نفتی،کک و سوخت هسته ای مانند بقیه روزهای معاملاتی هفاه جاری شاهد معاملات کم رمق و منفی در اکثر نمادها هستیم. این گروه به شدت به قیمت نفت وابستگی دارد و قیمت نفت نیز بین کانال 40 تا 50 دلار در نوسان است و گاهی نیز به بالای 50 دلار رفته اما مجددا به کانال 40 دلار برمی گردد البته نباید از شفافیت کم این گروه در مورد قیمت گذاری فرآورده ها و محصولات شرکت ها بخصوص شرکت های پالایشگاهی و نیز قیمت نفت تحویلی از وزارت نفت نیز غافل شد.

در گروه سایر سرمایه گذاری ها ، اکثرا در منفی معامله شدند و تنها نماد وصنعت با صف خرید به کار خود خاتمه داد و جز گروه هایی بود که بیشترین تاثیر مثبت را برای  شاخص داشت.

در گروه های خودرو و ساخت قطعات، به طور کلی شاهد معاملات بهتری نسبت به روز گذشته در این گروه بودیم. یکی از نکات جالب صف خرید مجددا در دوز متوالی در نماد خاهن می باشد که می تواند نشانه خبرهایی خوبی در سهم باشد که باید منتظر ماند و مشاهده کرد. در این بین باید اشاره ای هم به صف فروش در شرکت های سایپا و سایپا آذین کرد که هر دو این دو سهم بالاترین حجم معاملات را در این گروه داشته اند. باید دید درآینده این گروه آیا می تواند کام سهامداران خود را شیرین کند.

در گروه کاشی و سرامیک، از مجموع 7 شرکت قابل معامله 4 شرکت با افزایش قیمت و سه شرکت با کاهش قیمت بسته شدند. در این بین صف خرید کاشی پارس و صنایع کاشی و سرامیک سینا برای دومین روز متوالی جالب توجه بود بخصوص حجم کم معامله شده در نماد کساوه که نشان می دهد خبرهایی پشت سهم است . در نماد کسعدی ( شرکت کاشی سعدی) نیز شاهد صف فروش این سهم بودیم که تا آخر بازار پابرجا ماند.

امروز براساس پیغام ناظر، شاهد بازگشایی نمادهای معاملاتی شرکت های بیمه پاسارگارد،سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، داروسازی کوثر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و تقسیم سود نقدی،بیمه آسیا پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی، صنعتی و معدنی چادر ملو پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و تقسیم سود نقدی و تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و نیز بازگشای نمادهای حق تقدم شرکت های شیر پاستوریزه پگاه خراسان و صنعتی و معدنی چادر ملو و توقف نمادهای معاملاتی شرکت های گروه صنعتی بوتان، معدنی و صنعتی گل گهر، صنعتی جام دارو، صنایع سرماآفرین ایران، کارخانجات نساجی بروجرد، صنعتی آما، مهندسی حمل و نقل پتروسیمی، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و صنعتی و سرمایه گذاری سپنتا جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و پارس دارو جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و عمومی فوق العاده بودیم. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل