بازدید 215264

ازدواج موقت به روش تلگرامی!

از زمانی که ازدواج موقت شرعی مطرح شد این سبک ازدواج طرفداران و منتقدان بسیاری داشته اما در شرایطی که بحث های زیادی در رابطه با ازدواج موقت و تبعات افزایش آن از جمله کاهش ازدواج در جامعه مطرح می شود؛ راه اندازی یک کانال تلگرامی که می‌تواند در دسترس هر فردی در هر سن و سالی قرار گیرد، طبعات منفی بسیاری خواهد داشت
کد خبر: ۶۰۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 12 July 2016
ازدواج موقت به روش تلگرامی! تنها لازم است عضو کانال تلگرامیش باشی. همه چیز فراهم است. از میان گزینه‌ها یکی را انتخاب می‌کنی، همان گزینه‌ای که به سلیقه ات خوش می‌آید.
رنگ پوست: سفید، قد: 160 سانتی متر، زیبا و خوش اندام و .... . البته این یک قلم از زیر دستتان در نرود، میزان مهریه. قیمت هر کُدی از بانوان متفاوت است. بسته به شرایط، مهریه بالا و پایین دارد. حق مشاور را هم در نظر بگیرید. حق الوکاله مشاوره شما برای ازدواج موقت بسته به کدی که انتخاب کردید متغیر خواهد بود. هر کدی را که انتخاب کردید کافی است به ادمین کانال بفرستید. در چشم به هم زدنی ازدواج موقت برایتان مهیا است.
 
به گزارش ابتکار، متعه یا نکاح منقطع یا ازدواج موقت که البته به صیغه نیز معروف است، چند سالی می شود که پایش به فضای مجازی باز شده اما این برای اولین بار است که ازدواج موقت به شبکه‌ پیام رسان محبوب ایرانی‌ها یعنی تلگرام هم رسیده است. شبکه پیام رسان موبایلی که پیش از این کانال‌های همسرگزینی و همسریابی را نیز در کارنامه دارد. قدیمی‌ها می‌گویند: «هر چه بدبختی است از زیر سر این فضای مجازی و اینترنت است، هر چه نفع می رساند، ضرر و زیان هم دارد. اخلاق را همین فضای مجازی خراب کرده است» راست هم می‌گویند. فضای مجازی همه چیز را آسان کرده و به بسیاری از نیازهای انسانی پاسخ داده، حال می خواهد این نیاز یافتن همسر باشد یا ازدواج، موقت باشد یا دائم. فرقی نمی‌کند. شبکه مجازی این روزها پاسخ گوی هر چیزی است اما جای اخلاق کجاست؟
 
صیغه به سبک تلگرامی
 
شبکه پیام رسان موبایلی تلگرام چند روزی می‌شود که صاحب کانال ازدواج موقت است. کانالی که کار را برای بسیاری از متقاضیان این سبک ازدواج آسان کرده است. این کانال تا به اینجا که کمتر از یک ماه از زمان تاسیسش می گذرد بالغ بر 7 هزار کاربر دارد. کاربرانی که شاید به خاطر دست به دست شدن پیام‌های جنجالی آن به این کانال پیوسته اند. این کانال پیج جالب و منظمی از افرادی است که متقاضی ازدواج موقت هستند. مردی که متقاضی ازدواج موقت باشد می تواند به راحتی زن مورد نظر خود را برای ازدواج موقت بیابد چرا که هر زنی براساس شرایطی که دارد در این کانال طبقه بندی شده است. از منطقه محل سکونت گرفته تا سن زنان، میزان مهریه و ... . گرچه این کانال تلگرامی از تمامی اقصا نقاط کشور متقاضی دارد اما تنها زنانی از شهرهای تهران، کرج، مشهد مقدس، شیراز، اصفهان و یزد را برای ازدواج موقت به مردان متقاضی معرفی می‌کند و دلیل آن را نظارت بر سلامت بانوان می‌داند و فرد متقاضی می تواند درصورت نیاز به یکی از شهر های ذکر شده سفر کند و به هیچ وجه خانمی به شهر او سفر نمی‌کند. براساس آنچه که مدیر این کانال در معرفی نامه خود درج کرد. فعالیت این کانال را مطابق با شرع مقدس اسلام و کاملا حلال عنوان کرده و به استناد مواد 1034 ، 1071 الی 1077 قانون مدنی و ماده 21 قانون حمایت خانواده مصوب 1391 فعالیت کانال را قانونی دانسته است. همچنین با استناد به مصوبه شورای نگهبان به فعالیت کانال مهر تایید زده و اعلام کرده است بر طبق این مصوبه مجازات متعاقدین و عاقد در ازدواج غیر رسمی و مکرر، غیر قانونی است.
 
شرایط ازدواج موقت در کانال تلگرامی
 
ازدواج موقت برای مردان شرایط خاصی ندارد. به جز داشتن توان مالی تقریبا شرط دیگری وجود ندارد که مرد را از ازدواج موقت منع کند. آنچه که در شرایط مردان متقاضی قابل توجه است این است که محدودیت سنی برای مردان وجود ندارد و هر فردی در هر سن و سالی می‌تواند اقدام به انتخاب زنان و ازدواج موقت از طریق این کانال کند. مردان متقاضی می توانند از میان کدهای مختلف زنی را که شرایطش با او همخوانی دارد انتخاب کند. در فرم مشخصات خود اظهاری زنان در این کانال به ویژگی‌هایی از جمله: سن، قد، وزن، ویژگی‌های ظاهری، میزان مهریه، وضعیت مسکن و ساعت کاری و پرونده بهداشت و سلامت اشاره شده است. میزان مهریه ماهانه بین 200 تا یک میلیون و 500 هزار تومان برای یک تا 6 جلسه تعیین شده است. زنان یائسه برای هر بار مراجعه مرد مهریه ای بین 70 تا 180 هزار تومان دریافت می‌کنند. برای زن جوان غیر یائسه نیز برای هر 4 جلسه یک ساعته، حدود 700 هزار تا یک میلیون تومان مهریه در نظر گرفته شده است. براساس آنچه که روزنامه ابتکار در گفت و گو با ادمین این کانال دریافته است: داشتن مسکن، سن و سال زنان بر روی میزان مهریه زنان تاثیر گذار است. براساس آنچه که در این کانال درج شده، مدت زمان حضور هر مرد در مکان خانم نهایتا 30 تا 40 دقیقه است و ما بقی زمان صرفا برای محرمیت حین رفت و آمد در نظر گرفته شده است. صیغه بصورت شفاهی توسط خانم در محل ملاقات خوانده می شود.
 
از مشاوره تلفنی تا گارانتی عدم رضایت
 
آن طور که شواهد و قراین نشان می‌دهد بازار ازدواج موقت در تلگرام داغ است. ادمین کانال به استحضار متقاضیان رسانده است که بعلت کثرت مراجعات امکان پذیرش حضوری وجود ندارد و در صورت نیاز افراد می‌توانند وقت مشاوره تلفنی بگیرند و صیغه حلال صرفا از طریق تلگرام صورت می‌پذیرد. این کانال فارغ از اینکه ازدواج موقت را آسان کرده، تسهیلات ویژه ای از جمله مشاوره تلگرامی و همچنین گارانتی عدم رضایت از معرفی را برای متقاضیان فراهم آورده است و بابت آن هم هزینه ای دریافت می‌کند. هزینه مشاوره برای مردان به نسبت شرایط و مهریه زن متفاوت است و حق الوکاله نیمی از مهریه ای است که زن دریافت می کند. در کمال ناباوری یکی دیگر از تسهیلات این کانال برای متقاضیان گارانتی عدم رضایت است. این کانال با گذاشتن تصاویری از بازگرداندن پول به متقاضیان مرد اثبات می‌کند که در صورت عدم رضایت از ازدواج موقتشان حق الوکاله را به آنها باز می‌گرداند.
 
نظرات خود را با ما در میان بگذارید و به کدها ستاره دهید
 
کانال تلگرامی ازدواج موقت حتی نظرات کاربران را نیز محترم شمرده و کانالی دیگر را به موازات کانال ازدواج موقت راه اندازی کرده است تا کاربرانی که از این سایت استفاده کرده اند، تجربیات خود را با دیگران در میان گذاشته و درباره ازدواج شان امتیازدهی کنند. این امتیازدهی در انتخاب دیگر کاربران تاثیر می گذارد و به نظر می رسد کسب و کاری برای صاحبان این گونه کانال ها باشد.
 
شرایط زنان برای ازدواج موقت تلگرامی
 
براساس تحقیق و تفحص روزنامه ابتکار و تماس با ادمین کانال به عنوان یک زن متقاضی ازدواج موقت، مشخص شد که زنانی می‌‌توانند در این کانال برگه خوداظهاری را پر کنند که مطلقه و بیوه باشند. اطلاعات زنان زمانی بر روی کانال قرار خواهد گرفت که هویت واقعی آنان فاش شود. این کانال زمانی اطلاعات خود اظهاری زنان را بر روی کانال تلگرامی قرار می‌دهد که عکس صفحه اول و دوم شناسنامه، کارت ملی و دفترچه طلاق به مشاور از طریق تلگرام فرستاده شود. البته براساس آنچه که ادمین این کانال می‌گوید: برای حفظ آبروی زنان عکس کارت ملی آنها فقط پیش این مرکز باقی می‌ماند و هیچ جایی ثبت نمی‌شود. علاوه بر این به هیچ عنوان عکسی از خانم‌ها منتشر یا به مردان متقاضی ارسال نمی شود. همچنین مسئول مصاحبه و گزینش خانم ها، یک زن است بنابراین اطلاعات آنها محفوظ می‌ماند.
 
رعایت کلیه مسائل شرعی بر عهده زوجین است
 
از زمان انتخاب تا ازدواج موقت راهی نیست. تنها شاید چند روز طول بکشد تا صیغه محرمیت بین یک مرد و زن بسته شود. آن طور که در شرایط ازدواج موقت در این کانال قید شده است، برای گرفتن وقت مرد حتما باید از چند روز قبل اقدام به ارسال عکس کارت ملی و واریز حق مشاوره کند. این کانال تاکید می‌کند که فرستادن مدارک الزامی است و بدون کارت ملی حتی با پرداخت ده برابر حق مهریه و مشاوره این وصلت حاصل نخواهد شد. این کانال تضمین می‌دهد که تصویر کارت ملی هیچ الزام قانونی یا خطری برای متقاضیان مرد ندارد و تنها برای حفظ امنیت خانم‌ها دریافت می شود. این کانال در شرایط ازدواج موقت قید کرده است: صیغه محرمیت بصورت شفاهی توسط خانم در محل ملاقات خوانده می شود و مهریه نقدا قبل از جاری شدن صیغه در محل ملاقات به خانم پرداخت می شود و حق مشاوره معرفی قبل از معرفی باید به حساب مشاور واریز شده باشد. این کانال عواقب این ازدواج را از سر خود باز می‌کند و در شرایط ازدواج موقت قید می کند: از آنجایی که ما فقط معرف هستیم طبق درخواست خانم ها و آقایان رعایت کلیه مسائل شرعی با تبعیت از نظر مرجع تقلید محترم بر عهده زوجین است و مسئولیت نگهداشتن عده بر عهده خانم ها خواهد بود و این کانال هیچ مسئولیتی در این رابطه بر عهده
ندارد.
 
از زمانی که ازدواج موقت شرعی مطرح شد این سبک ازدواج طرفداران و منتقدان بسیاری داشته اما در شرایطی که بحث های زیادی در رابطه با ازدواج موقت و تبعات افزایش آن از جمله کاهش ازدواج در جامعه مطرح می شود؛ راه اندازی یک کانال تلگرامی که می‌تواند در دسترس هر فردی در هر سن و سالی قرار گیرد، طبعات منفی بسیاری خواهد داشت. رواج کانال‌های تلگرامی از همسرگزینی تا ازدواج موقت چالشی برای ازدواج است، امری که مسئولان دولتی تاکید بسیاری بر بهبود آن دارند و در طول سال‌ها تلاش کرده اند به روش‌های مختلف معضل ازدواج را حل کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۵۳
انتشار یافته: ۲۲۲
با رعایت موازین شرعی و قانونی و بهداشتی و اخلاقی هیچ اشکالی ندارد و از رونق فعالیت غیر رسمی که بسیار گسترده است می کاهد
پاسخ ها
خوش باور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
به نظرتون حالا این کانال چه چیزی رو رسمیت بخشیده اخلاق وبهداشت یا تعهد نسبت به خانواده یا تلاش برای خانواده دار شدن رو؟
یک زن
| - |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
من به عنوان یک زن متاهل اگر همسر اینجانب از حلال ازدواج موقت استفاده کند من نیز از حلال طلاق و حلال مهریه استفاده کرده و ایشان را ترک میکنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
تا جایی که ما شنیده ایم طبق قانون باید اینها در یک مدرک قانونی درج شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
من این پیام را در یکی از سایت ها گذاشتم کلا خبر را برداشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
در این سیستم وبرابر قوانین اسلام زن شوهردارودختری که ازدواج نداشته نمی تونه واردبشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
حااااااااالم بهم خورد
حام واااااااقعا بهم خورد
رواج فحشا
واقعا متاسفم
تو چرا ناراحتی تابناک؟
تابناک عزیز ایدی تلگرام گروه مذکور رو هم به اطلاع همه میرسونی
با سپاس فراوان
خود صيغه اشتباهه حالا چه ربطي به اينترنت و تلگرام داره
متاسفم
واقعا چه فرقی بین این مدل (که مهر حلالیت رویش زده اند) با مدل خانه های ... وجود دارد؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
این نشان میده که ما ها به اصول اخلاقی پایبند نیستیم. آیا میدانستید ادیان دیگر چیزی به عنوان صیغه و ازدواج دایم با زنان متعدد ندارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
منم همین سوال رو دارم والله!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
چندان مشکل نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
دلیل و روش ازدواج دائم با چند نفر و صیغه در اسلام با چیزی که شما فکر می کنی و در صفحه تلگرام اشاره شده، ترویج میشه فرق میکنه. کمی تحقیق کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
توی ازدواج موقت زن ها عده دارند
یعنی نمیتونند امروز با یکی باشن و فردا با یکی دیگه
حال ادم به هم میخوره از اینهمه سقوط اخلاقیات و رذالت اخلاقی ...
خانواده ها به نابودی کشیده شود برای لحاظاتی کوتاه
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
فرمایش شما دقیقا مثل این میماند که به دستشویی رفتن مردم بگویید سقوط اخلاقیات! انسان نیازهایی دارد که این مورد هم جزو نیازها هست
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
اشتباه مثبت زدم
میدونی چقدر آمار زنا زیاده؟؟؟صیغه هم یک نوع ازدواجه و با شرایطش مانع تولد بچه های نامشروع میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
اینجا فقط پوله که مهمه
ما ایرانی ها یا از این ور بام میفتیم یا از اون ورش!
وقتی دولت نیاد نیاز درصدی از مردم جامعه رو که کم هم نیستن با ی روش قانونی و سالم برطرف کنه مطمئن باشید افرادی سودجو از این احساس نیاز سوء استفاده می کنن.به نظر من باید خانه های عفافی درست بشه که از خراب شدن ی عده و عمل حرام جلوگیری بشه و البته مهم تر اینکه نسل نوجوان و جوان به انحراف کشیده نشن، چون مسلما وقتی نیاز قانونی و شرعی برآورده بشه تو تلگرام و شبکه های اجتماعی این چنین مواردی پیش نمیاد که افراد کم سن و سال آلوده بشن و فضای این شبکه ها که نمیشه از دسترس جوان و نوجوان خارج کرد سالم تر میمونه.
آیا واقعاً این کار شرعی است، که شما مشغول تبلیغ آن هستین؟
صیغه کردن زنان در اسلام حلال است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
در مذهب ایرانیان حلاله، همانطور که ربا به عنوان سود بانکی، پارتی بازی به عنوان توصیه افراد صالح، خوردن بیت
اقا لينكش رو هم ميدي بي زحمت
خبر را درست منتشر کنید برادر
آدرس بده آدرس میفهمی
این کارها باعث شده که زنان بیوه و مطلقه به کاسبی جدید خودفروشی قانونی و شرعی روی بیارند
و متقاضی انها بیشتر مردان متاهل و با وضعیت مالی خوب هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
شما بفرمایید زنان مطلقه یا بیوه برای برای براوردن شده نیاز شان چه کاری انجام دهند که شما انگ خودفروشی به آنان نزنید ؟؟؟
وقتی یک مساله ای قانونی و شرعی است چرا از این واژه نادرست و استفاده می کنید !!!!!؟؟؟؟
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
حکم قرآن رو میگید کاسبی؟؟؟؟
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
توهین شما قابل پذیرش نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
چه اشکالی داره؟
بابک
| Germany |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
شما کدام خانم مطلقه یا ییوه رو سراغ داری که با این طریق ضمن حفظ حرمت و کرامتش ، نیازهای جسمی یا مادیش برطرف بشه؟ اونهم با این وضع توهین آمیز؟ طرف موظف باشه سر تعداد جلسات !!! و زمانش که بین 30 تا 40 دقیقه است توافق کنه و ملزم بشه؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
اگه این قشر که کم هم نیستند برای تامین هزینه های زندگی مجبور به کارگری با شرایط ناعادلانه کارگاهها یا حتی فروش کلیه بشوند زنان پاکدامن هستند ؟؟؟و...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
حسین اقا
از دید شما زن باید پس از مطلقه شدن و بیوه شدن تا آخر عمر بشینه توی خونه اش؟
لطفا كمي ارزان كنيد تاكم در امدها هم ازدواج كنند
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
همیشه مواردی شامل ارزان شدن هستن که عرضه زیاد داشته باشه منتها با نوشتن همچین مقاله هایی هیچ وقت این مدل ازدواج که هم مستحبه هم قانونی رواج پیدا نمیکنه
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
هدف اصلی این طرح باید جوانانی باشد
شما که زحمت خبر رو کشیدید... لطفا آدرسشم بذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
ای شیطون میخوای بزنی تو این کار
چه تبلیغات باشکوهی تابناک داره انجام میده
ادرسش را بدید
واقعا برای حقوق ازدست رفته زن های این سرزمین متاسفم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
الان نون تو حمایت از حقوق زنانه
تابناک جان "تبعات" درسته دلبندم نه "طبعات"
حالم بهم خورد واقعا" که خجالت آوره ، تمام کارهایی که مردم یواشکی انجام میدن و محکومشون میکنیم دارین با یک کلاه شرعی خیلی عادی و اخلاقی جلوه اش میدین، شرم آوره واقعا"!!! متاسفم برای زنانی که در عین جوانی و زیبایی به جای کمر همت بستن به کار (حتی نظافتچی بودن) حاضرند که رسما" تن فروشی کنند
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
مسلمان باشی و بخاطر حسادت، سلیقه شخصی، و یا هر دلیل دیگری حلال خدا را اینگونه جلوه بدهی که صیغه شدن در نظر جامعه از زنا دادن بدتر و زشت تر باشد؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
برای چی حالت به هم خورده. نیاز انسان باید براورده شود اگر محدودش کنید از جای دیگه می زنه بیرون. حالا اگر از راههای درست و بهداشتی آن باشد خیلی هم خوب است. عرضه و تقاضا.
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
متعه با صيغه فرق مي كند . فردي كه متعه مي شود فقط با يك نفر وصلت مي كند و در صورت طلاق بايد عده نگهدارد در صورتي كه ما در اسلام چيزي به اسم صيغه نداريم اگر هست لطف كرده و سوره و آيه آنرا بياوريد
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
برو اخبار حوادث رو بخون ببین چند مورد قتل و تجاوز روزانه ثبت میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
واقعا فرقش چبه؟
فاجعه ست !!!!
..... مجازی !!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
....فقط دعا کنیم خدا به داد ما برسه
آدرس کانالش را هم میذاشتید
خیلی هم خوبه
اف به شما
تبریک به دولتها که این میراث رو بجا گذاشتن
ممنون تابی جون که قیمتهارو دادی! فقط همینو کم داشتیم!!!!
اصل کارهمینه که عده رو رعایت نمیکنن .یعنی چه یک ساعته ؟.بعدش باید چهارماه عده وفاصله داشته باشه .این روباید شبکه بااطلاعات خودش رعایت کنه نه برای درامدبیشترمرتکب زنابشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
ابجي جهت اطلاع عرض كنم عقد موقت عده ندارد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
باید آموزش صحیح داده شود و از وسایل جلوگیری استاندارد استفاده شود.اگر قانونی و تحت کنترل باشد تمم مشکلات حل خواهد شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
چهار ماه چیه برادر؟ عده ازدواج موقت 45 روزه یا دو حیض
صیغه حلال صرفا از طریق تلگرام ؟ مگه میشه؟ شور همه چیو دیگه در آوردن
باید پورتهای ارتباطی تلگرام حداقل از 10 شب تا 6 صبح مسدود شود.نباید به خاطر منافع محدود این ابزار ارتباطی همه چیز را نابود کرد.به جای اینکه ژست های روشنفکرانه به خود بگیریم چشمهایمان را روی واقعیت ها باز کنیم.فیلتر کردن بهترین راه حل نیست ولی تنها گزینه ایست که از وزارت ارتباطات ما بر می آید
کاشکی آدرس سایت تلگرام رو می نوشتید
خدا به خانمهای عفیف ایران اسلامی رحم کند
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
به نظرت ازدواج مدت دار بی حیای هستش؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
فکری به حال دختران مجرد سن بالا هم بکنید.
بودن مكاني جون شهر نو قبل از انقلاب براي جامعه سالم تر بود متاسفانه حال كه فردي براي سلامت جامعه فكر نمي كند براي همين است كه إنسانيت در كشور ما روز بروز راه قهقرايي طَي ميكند
جلل خالق اخر و زمون شده واقعا یک معزل بزرگ برای ازدواج هست ادم میمونه چی بگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
منظورت معضله
صیغه، ازدواج موقت،ز..، متعه و غیره فرقشون چی هست؟
خوبه . در جهت تحکیم بنیاد خانواده است.
بعضی در به فضاحت کشیدن هر مطلب درستی متخصص هستند اینکه بجای خود
اگر ازدواج موقت (صیغه) را خوب می دانید پس جای ناراحتی ندارد و بگذارید به کارشان ادامه بدهند و کسب درآمد بکنند...........
ولی اگر آنرا بد می دانید جرات داشته باشید که به صراحت بگویید کار بدی است و دیگران را توجیه کنید که کار بدی است.
در هر حال می توانم با اطمینان 99 درصد بگویم که تمام کسانی که صیغه را قبول دارند حاضر نیستند اجازه بدهند که خواهر یا دختر خوشان به عقد موقت کسی در بیاید حتی اگر خواهر و دخترشان بیوه باشند و اگر بدون اجازه آنها اقدام به چنین کاری کرده باشند برای برادرشان، خواهرشان، پدر و مادرشان جای افتخاری نخواهد داشت و مطمئناً آنرا پنهان خواهند کرد!
من خودم شدیداً مخالف ازدواج موقت هستم و هر جایی هم که لازم بوده این مطلب را گفتم و از هیچ کس هم ترسی نداشته ام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
در این که مقوله ازدواج موقت باید سرو سامان یابد هیچ شکی نیست .
اما این که غرور و تعصبات جاهلانه را دلیل نادرستی ازدواج موقت بدانیم ، این هم حرف اشتباهی است .
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
بنده اگر دختر داشتم، راضی بودم،، اگر خواهر هم داشتم بازم راضی بودم!
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
بابا پسر شجاع
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
خواهر و دختر یک انسان هستند و می توانند خودشان تصمیم بگیرند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
ازدواج موقت برای همه و هر زمانی نیست
کاکا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
حرف حساب جواب نداره البته انسان بالغ مختار به عمل هست چه موافق نظر من و چه مخالف
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
من هم خودم شدیداً موافق ازدواج موقت هستم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
شما چه قدر ساده ای
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
تو مالک خواهرت نیستی که بهش بگی ازدواج موقت براش خوبه یا نه
صیغه ی موقت تلگرامی رو ندیدم
که الحمدلله اینو هم دیدیم.
خدایا ملت ما چقد فکر خوشگذرانی هستن!!!
مگه چه اشكالي داره؟ اگر راست ميگيد فكري به حال اين همه دختر ازدواج نكرده يا زنان بي سرپرست بكنيد آيا اونها احتياج به ازدواج ندارند؟آيا تعادل تعداد زن و مرد در كشور به هم نخورده ونبايد براي اون فكري كرد؟
با سلام و تشکر از تهیه گزارش در صورتی که در کنترل مراجع ذیصلاح باشد و خطر جانی و اخلاقی برای طرفین نداشته باشد خوب است.
ازدواج موقت نسخه ای هست برای کسانی که شرایط ازدواج ندارند و نیاز جنسی بهشون فشار میاره نه برای افراد متاهل!

البته که فرق زیادی بین ازدواج موقت و زنا وجود داره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
بر چه اساسي مي گوييد براي مجرد ها مجردها عرضه كاري راندارند و هر كاري را خراب مي كنند . هميشه گفتند از نخورده بگير بده به خورده .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
البته بیشتر افراد متاهل دنبال ازدواج موقت هستن تا مجردا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
زنا کجا و ازدواج موقت کجاست
با سلام
زمانی که ارتباطات بدون محدودیت و ازدواج های سفید در جامعه گسترش پیدا می کنه و هیچ متولی و کنترل کننده قانونی توان مقابله با آنها را نداره ، شما چه راهکاری رو پیشنهاد می کنید
این کار از دید قرآن باطل و حرامه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
میشه با منبع حرف بزنید
ادرس کانال؟
سلام. تابناک خوب نگاه کن ببین گفتی 1 ماه هفت هزار نفر عضو این کانال هستن
حالا ببین با این خبری که گذاشتی مثلا یک هفته آینده چند نفر به این کانال اضافه میشن و بعد ببین که آیا این خبر رو باید میزاشتی یا نه!!؟؟؟
اشاعه این عمل شرعی درست نیست وتبلیغات برای این موضوع به خانواده ها اسیب می رساند
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
سرتون رو از زیر برف بیارین بیرون
تابناک چند روزیه حالش خوب نیست
تابناك عزيز دست شما درد نكنه كه با انتشار اين دست خبرها اونهايي رو هم كه بي اطلاع بودن هوشيار و مطلع كردين!!!!
ازدواج موقت در سال هشتم هجری در فتح مکه به همراه گوشت الاغ اهلی حرام شده است. به کتاب (لولو و مرجان) که احادیث مشترک صحیح مسلم و صحیح بخاری است نگاه کنید
مربا بده بابا !!
شوهر موقت به ویژه برای زنان متاهل، باید وجود داشته باشد.
نابرابری و بی عدالتی در مورد زنان خیلی در قانون و شرع زیاده
مگه زنان نیاز ندارند؟؟؟؟
ما اگر از راه شرعی دورشویم ازراه خلاف همچنان ضربه می خوریم
حمید جان ازدواج موقت فقط برای کسانی که مجردن و شرایط ازدواج ندارن نیست.
قانون و شرع این اجازه رو به مردان متاهل هم داده است
البته همیشه در حق زنان اجحاف میشود با این نالرابریها
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
هم لذت میبره هم پول میگیره، کدوم نابرابری؟؟
دوستان این کار درستی است . بالاخره یک خانمی بهر دلیلی تنها شده ازدواج دایم هم که براش جور نیست نیاز مالی هم دارد و حتما نیز به لحاظ غریزی نیاز جنسی هم دارد و هیچ کس هم نمی تواند این موارد را نفی کند . لذا بجای انکه غیر قانونی و شرعی انجام بدهد بشکل درست و شرعی نیازهایش را رفع مینماید . در مورد اقایان هم همین مقوله وجود دارد. در نتیجه غریزه انسان که خدا در او نهاده است وجود دارد و نمی شود ان را نفی کرد و همچنین نیاز های مادی زندگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
با آدمِ ندیده آخه؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
مگه دختران مجرد نیاز جنسی ندارن؟!
آخ جون
لایک
ازدواج موقت برای پسران نیز محیا می باشد .با وجود همچین امکاناتی دیگر هیچ شخصی تن به ازدواج نخواهد داد.
واقعا متاسفم واسه جامعه مون!
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
داداش شما با این هوشت چرا استاد دانشگاه نشدی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
ازدواجی که فقط برای رابطه جنسی باشد محکوم به شکست است
کاکا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
ازدواج بدون پشتوانه مالی یعنی حماقت محض برای مرد
لاک غلظ گیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
عزیزم "مهیا" نه "محیا"
با سلام طرح خیلی خوبیه برای مجردها ادرس سایت رو لطف کنید بذارید ممنون
حمید جان، الان وضع مجردها توی امورجنسی ازمتاهل ها خیلی بهتره.!!!
این کار به ضرر خانمها و آقایان عفیف هست و به نفع تن فروشان و خوش گذرانان
ازدواج موقت فقط برای مرد نیست، از قضا به نفع و برای زنان است، بیاییم از یک زاویه جدید نگاه کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
امثال شما که دارید از ازل از همین یه زاویه نگاه میکنید؛ دیگه جدیدش چیه؟
چرا حلال خدا را حرام ميکنيد. چه ايرادي دارد؟
اینطوری باعث میشه خیلی از زن ها و دخترها طلاق بگیرند و بزنند تو این کار پر در آمد
ازدواج موقت بنیاد خانواده ها را سست میک ند
چه کاریه مثل کشورهای دیگه خانه های مخصوص اینکار رو راه اندازی کنن
این گروه ها وکانال هایی که در این مورد گذاشته میشه همش کشکه بیخودی زندگی جوانها رو خراب نکنید
لطفا این کانال رو معرفی کن تابناک .ما هم عضو شیم
یک سوال، یعنی آن زن حق انتخاب ندارد؟
ایا بند وکیلم ::::::: بله / دیگه حلال شدی .
داداش آدرس کانال را بگذار
فقط یک لحظه تصور کنید مردی مراجعه کنه و با یکی از بستگان یا آشناهاش روبرو بشه! یعنی چه اتفاقی میفته؟؟؟
صد رمق به مسیحی ها
واقعا قربون برم !
ظاهراً دراینجا همه چیز بر وفق مراد ادمین این کانال است
صیغه کمتر از سه ماه یا همون ازدواج موقت اگه از سه ماه کمتر باشه .حالت شرعی. ومذهبی نداره.
دوستان یه نگاه به آمار بازدید این خبر بکنین!!!! یه نگاه هم به آمار بازدید خبرهای دیگه!!!! میبینین جامعه چقدر نسبت به این موضوع عطش داره؟
تمام این مشکلات و حاشیه ها فقط سر جریان کمسیون هست .
جالبه که از شرع برای تطهیر اسم این کار استفاده می کنیم.
وجود این امکانات موجب کاهش برخی جرایم و زندانی شدن جوانان می گردد.
به این مورد در قرآن هم اشاره شده است و مجوز قانونی برای آن صادر شده است
سوره نساء آیه 24
رواج این مسائل جنبه فرهنگی می خواد
متاسفم
من 24 سالمه شرایط ازدواج ندارم.پسرهم هستم شما بگید چکار کنم؟
از همباشی که بهتره
مردی به همکار جوانش گفت اگر استطاعت ازدواج و تشکیل خانواده نداری ، راه شرعی هست
ببینید در ایران چی‌ شده ، فاجعه هست
اگرفشارروحی زیادشودبراثرعدم احتاج جنسی ایاتابان سنگینتری نبایدپرداخت پس صیغه بسیارازلحلظ شرعي خوب است
ااااااااااااااااااااااااااااه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه
دوستان بهتر است نگاهی به امار تجاوز به عنف بیندازید و بعد جواب این سوال را بدهید که عیب این کار چقدر است
یک سوال دارم اگر اینکار به روش کاملا شرعی و قانونی انجام بشه چه ایراد داره
نه تنها ایراد نداره بلکه از هزاران گناه و مفسده دیگر جلوگیری میکنه
یک سوال از جناب تابناک خان دارم چرا بجای اینقدر دوستی های حرام در جامعه دارید دشمنی با صیغه حلال میکنید
ایسو آدم چه بگه؟
"تبعات" درست است، نه طبعات!!!!
از دست غلطهای املایی تابی کجا فرار کنیم "
تبعات نه طبعات / مهیا نه محیا
ملتی که توان یادگیری خط و زبانش را ندارد بهتر است که ادعایی نداشته باشد و...
اصلا افراد را از ازدواج دایم بی نیاز نمیکند
اگه نظارت کافی نسبت به زمان عده از طرف کانال صورت گیرد و تعهد بر قانونی بودن فرزند شان به آنها تفهیم شود بنظرم هیچ عیب و ایرادی ندارد.
تبعات نه طبعات. اصلاح شود.
در پاسخ به حميد رضا: اگر نياز به غذا و آب خوشگذراني هست ازدواج موقت هم خوشگذرانيه. اما نه دوست عزيز ، وجود نيازهاي فطري بشر حكمت خداوند حكيم و داناست. در حكمت خدا شك نكنيد.
خاک بر سر ما
شهر نو را بستیم که جامعه پاک داشته باشیم
مایه شرمساری است
خدا عاقبت همه ماها را عاقبت بخیر بگرداند
باید افرادی که توانایی مالی برای ازدواج ندارن انجام بدن نه کسی که از توانایی مالی برخورداره
دوستان عزیز قبول کنید در حال حاضر در کشور ما به دلایل متعدد از جمله : نیاز مالی، نیاز جنسی، عدم تحقق شرایط لازم برای ازدواج دائم، کاهش آمار ازدواج، و افزایش آمار طلاق، افزایش تعداد زنان بیوه و مطلقه، نبود امنیت شغلی برای جوانان و .......... عقل حکم میکنه که نمیشه نیاز جنسی و غریزی را نادیده گرفت
واقعا جای تاسف دارد تا این حد اخلاقیات در جتمعه سقوط نموده است
سلام صیغه ظلم به زنان است
من کاری به درست غلط موضوع ندارم ولی شما که موافق این موضوع هستید
واقعا خجالت داره...
ازدواج موقت به این روش مشروع، باعث کاهش باز طاقت فرسای زندگی از دوش بی سرپرستان است.
می گویند شاه عباس دختران زیادی از گرجستان آورده و دنبال راه شرعی بود که روحانی دربار صیغه را از یک سری احادیث جعلی استخراج نمود و شیعیان نزد بقیه مسلمان بدنام کردند
هر گلی یک بویی داره
اسلام خدا حافظ
اینطوری دیگه به چادری ها هم نمیشه اعتماد کرد
خب یهو ازادش کنید و خلا ص دیگه
دلالی محبت شرعی!!
آیا به این موضوع فکر کرده ایم که وضعیتی که در این چند دهه بوجود آمده است بطور کلی پایه و اساس خانواده را که سلول اصلی و بنیادی جامعه است متزلزل نموده
اونچه خدا و پیغمبر خدا حلال کرده بعضیا الکی مخالفت میکنن ,,
بیچاره زنانی که بواسطه چنین شرایطی از شوهران خود الوده به ایذر یا بقیه بیماری های عفونی می شوند
چرا شما همه چیز رو در پول مقایسه میکنید
هر فرد با توجه به اقضای سنی که دار
دیوانه ها
هر وفت در صحت موضوعی دچار شک شدید به این قانون طلایی مراجعه کنید.(هر آنچه را که برای حود می پسندید برای دیگران نیز بپسندید و اگر برای خود نمی پسندید برای دیگران نیز نپسندید).
ازدواج موقت اشكالي ندارد ولي با توجه به شرايط قبل و بعد ازدواج از جمله عده
خانمي براي 1 ساعت و دريافت 200 هزارتومان هيچگاه عده نگه نميدارد چرا كه اگر بحث نياز جنسي باشد بعد از يكبار ارضا شدن يك ساعته تا پايان عده نمي تواند نياز را تحمل كند و اگر نياز مالي باشد با دريافت 200 هزار تومان تا پايان عده زندگيش نميچرخد
آقایانی که از ازدواج موقت دفاع مي‌کنید، اين را هم به خاطر بسپارید که اگر در شمار صیغه شوندگان خواهر، خاله، عمه، دختر خاله، دختر عمه، دختر عمو، دختر دایی و ... خودتان را دیدید که صیغه این و آن شده‌اند، خونسرد باشید و قمه به دست دنبالشان راه نیفتید.
میزان مهریه ماهانه بین 200 تا یک میلیون و 500 هزار تومان برای یک تا 6 جلسه تعیین شده است!!!! جلسه ای حساب شده تابی جون به این نمیگن ازدواج موقت میگن .....
متاسفانه از ازدواج موقت كسانى استفاده ميكنن كه سنشون اغلب از ٣٠ رد شده
باسلام
سلام دوستان ازداوج موقت در شرع اسلام حلال است اما شرایطی هم را دارد
أين ازدواج إز نظر أهل سنت حرام است
طبعات غلطه تبعات درسته !!!
خوشم نیومد
من خارج كشورم
خدا همه جیز رو زوج آفریده.
ای کاش همه ی جوونا زودتر متاهل بشن
باسلام ادم نمی دونه چیکار کنه من متاهلم باتوجه به بعضی خواسته های عاطفی از زنم ونبود انها در اوشرعا وعرفا وقانونا میخوام بایه خانم ازدواج داءمی کنم به خاطر خدا هیجکس راضی نیست علیرغم قبول دلایل منطقی من همشون میگن واسه خانواده افت داره بعد انتظار دارین ادم چیکار احساساتشو سرکوب کنه
کدوم مردی حاضره با دختری که قبلا ازدواج موقت داشته زندگی کنه؟!!!
مانیاز به داعش نداریم خودمون داریم از داخل منفجر می شیم
درباره مجوزهای قانونی چیزی نگفتید! کدام ارگان صاحب این کسب و کار است؟
یک قضیه هزار وجه داره.
چقدر توجه جلبکرده!!
ایکاش این ادمین مخترم کانال فقط پسرهای مجرد رومیزاشت تو کانال عضو بشن.
اسم کانالش رو لطفا بگید
وقتی آمار ازدواج هرسال داره رکورد سقوط میزنه نسبت به سال قبلش و امار طلاق داره رکورد صعود سال قبل میزنه ، مثل این کانال ها بهترین راه واسه رفع نیازهای اولیه آدمهاست
ظرفيت وفرهنك وحتي مفهوم غيرت تو خانواده ها وجوامع مختلف متفاوت هست ونسخه بعضا دوستان جوابكوي همه افراد جامعه نيست
سلام بر همه دوستان عزیز ، به نظر اینجانب همه نظرات دوستان از منظر خاص خودش درسته هر یک از دوستان از یک منظر و زاویه خاصی به موضوع نگاه و دید دارند یک عده نگران هستند
ببخشید پیام قطع شد ادامه ..
به نظر من نهاد دولت و حکومت با کمک و نظر علما و مراجع باید فکردی کرده و با نظارت و ساماندهی به سایت های مجازی ازدواج موقت از سو استفاده ا فراد غیر مسئول جلوگیری نموده و هر چه بهتر در این جهت بر نامه ریزی نمایند
شما ماها رو چي فرض كردين؟؟
سلام اگر باب حلالی بسته شود چند باب حرامی دیگر باز می شود
اگربه مسایل شرعی احترام میگذارید که خیلی خیلی پسندیده است واحترام دارد
اگرنیازانسان میدانیدکه لازم است
چه بهتر اینگونه مراکز توسعه پیداکند
وافرادواجدشرایط تشویق شوند
وامنیت آن ها حفظ شود
فقط داعش را حل این مردمه همین بس
بعترین روش
هیچ مردی با دختری که قبلا ازدواج موقت داشته زندگی نمیکنه
مطمئنا قریب به 99 درصد موافقان این طرح مردان هستند
وقتی امکان ازدواج دائم نیست خانم مطلقه و بیوه چی کار کنه؟
اگرعمرصیغه را حرام نکرده بود، الان فحشا درجامعه مسلمانان بیداد نمی کرد.
ازدواج موقت در اصل برای تامین نیازهای طبیعی ، و البته رفع مشکلات مادی به شکل آبرومندانه و سالم و بهداشتی مطرح میشود
خدايا داريم به كجا ميريم؟؟؟؟ايران به كجا رفت
زشت تر و غیرانسانی تر از این کار و خبر هم هست ؟؟؟؟؟
گارانتی رو عشقه لووووول.
صيغه كردن مثل بسياري مسائل شرعي احكامي دارد
این برنامه رو باید جوری تنظیم میکردن ک دو آدم واقعی بطور مجازی ازدواج موقت کنن ن بری یه آدم مجازی پیدا کنی
دوستان عزیز تنها انتقامی که میشه از زندگی برای این شرایط کاری گرفت این که زن نگیریم فقط صیغه و صیغه اینجوری عالی واقعا عالی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان