بازدید 5908

جولان شکر آزاد در بازار

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از جولان شکر آزاد در بازار متلاطم این کالا نسبت به شکر دولتی خبر داد.
کد خبر: ۶۰۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷ 12 July 2016
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از جولان شکر آزاد در بازار متلاطم این کالا نسبت به شکر دولتی خبر داد.

محمد آقاطاهر در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما حجم شکر دولتی توزیع شده در مراکز عمده فروشی را 150 تن اعلام کرد و افزود: در حالی که شکر دولتی در بازار وجود ندارد شکر آزاد با قیمت بالا به وفور توزیع می شود که سبب افزایش قیمت شده است.

وی حجم کم شکر دولتی توزیع شده در مراکز عمده فروشی را مانع اثرگذاری این بخش در کاهش قیمت دانست و گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر درب کارخانه 2300 تومان ، عمده فروشی 2430 تومان و خرده فروشی 2550 تومان است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی نظارت بر گرانفروشی را بر عهده تعزیرات دانست و ادامه داد: در چند هفته گذشته قیمت شکر 30 تا 35 درصد افزایش یافته است و هم اکنون این کالا در مراکز عمده فروشی 3050 تا 3100 تومان در هر کیلوگرم به فروش می رسد.

آقاطاهر با اشاره به ادامه تلاطم در بازار شکر گفت: در دو روز گذشته قیمت شکر 5 درصد کاهش داشته که علت آن افزایش جزئی توزیع و کوتاه شدن مدت عرضه است.

تعداد بازدید : 105


وی با اشاره به اینکه هیچ پیش بینی برای افزایش قیمت شکر وجود نداشته است ، تصریح کرد: در اواخر ماه رمضان و شروع فصل تابستان تقاضا افزایش یافت که در صورت ذخیره سازی و برنامه ریزی در این بخش شاهد این افزایش قیمت نمی شدیم.

آقاطاهر زمان یک ماهه عرضه شکر در بورس را طولانی اعلام کرد و ادامه داد: با کاهش این زمان و افزایش عرضه ، این معضل کاهش می یابد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به مشکل توزیع شکر و بر هم خوردن رابطه عرضه و تقاضا افزود: شروع توزیع شکر از عمده فروشی ها می تواند به رفع این مشکل و تعدیل قیمت شکر و تأمین نیاز بازار کمک کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان