بازدید 10638
۵

چرا "خوش اخلاق" نیستیم؟!

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۶۰۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 10 July 2016
محمد ماکویی: هر ویژگی خوب اخلاقی پیامی را منتقل می کند و متاسفانه خوش اخلاقی ما ایرانی ها پیام آور "از من سوء استفاده کنید!" است.

برای مثال یک فروشنده "خوش اخلاق" به خریدار پیام می دهد که " می توانید با من چک و چانه درست و حسابی زده و قیمت جنس را تا یک دوم یا یک سوم قیمت واقعی؟! پایین بیاورید."

به عنوان نمونه دیگر پدر "خوش اخلاق" به فرزند پیام می دهد که "بچه" می تواند درس و مشق را جدی نگرفته و با کم گرفتن نمره , در هراس داد و قال والد گرامی و بزرگوار نباشد.
از سویی مدیر "خوش اخلاق",پرسنل را به اخذ مرخصی بیش از مقدار لازم تشویق نموده و علاوه بر این ایشان را مجاب می کند که  زیاد نگران بی موقع و بد انجام دادن کارهایشان نباشند.

اینها در حالی است که آدم ها می توانند با چاشنی نمودن ویژگی های خوب اخلاقی دیگر به خوش اخلاقی,به خوبی و سادگی بر مسایل و مشکلات پیش گفته و دیگر زندگی فائق بیایند.

فروشنده "خوش اخلاق" می تواند به مدد بهره گیری از صبر و تحمل, یک ساعتی را به چک و چانه زدن با خریدار پر حوصله اختصاص دهد و در پایان "جنس" را بدون یک ریال تخفیف راهی بیرون مغازه نماید.

پدر "خوش اخلاق" قادر است در عین و حین خوش اخلاقی به فرزند اطلاع رسانی نماید که با این روش درس خوانی از دوچرخه ای که بینهایت دوستش داشته و در آرزویش هستی خبری نخواهد بود.

مدیر "خوش اخلاق" هم می تواند بی آنکه با عصبانیت هر چه تمامتر از دست کارمند خاطی , داد و بیداد راه بیندازد, کسی که به درد کار دیگری می خورد را به حضور طلبیده و با مخاطب ساختن وی, با زبان خوش "از فردا دیگر تشریف نیاورید" را حالی او نماید.

روی این اصل شاید بتوانیم بد اخلاقی را نشات گرفته و زاییده تنبلی ذاتی و اکتسابی ما ایرانیها بگیریم زیرا وقتی کسی می شنود که خوش اخلاقی به تنهایی کافی نیست و "خوش اخلاق" باید یکی دو فقره ویژگی "مردم پسند" دیگر را هم ضمیمه مشخصه بارز و مثال زدنی خود نماید, معمولا "چه کسی این همه راه را می رود؟!" و یا از آن بدتر "ما که نیستیم!" را بر سر زبان و یا در دل می آورد؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵
جالب بود. ممنون.
چقدر دیدگاه سطحی و آبکی از خُُلق ارارائه شده!
بی پولی ! بیکاری! نداشتن امنیت شغلی و اجتماعی ! ترس از آینده ! نبود شادی و خوشی و... هر انسان بدون وابستگی و فیش های حقوقی آنچنانی را !!!!! اخمو می کند !!
چون جیب خالی است
من قبلا شخص آروم و صبوری بودم
با گذشت زمان و بیکاری و عدم ازدواج، بد اخلاق، بی حوصله و افسرده شدم و همچنان درگیرم، هر جند همیشه تلاش کردم اینگونه نباشم، اما گاهی نمیشه، حالا بگید چرا خوش اخلاق نیستیم؟ لطفا راهنمایی کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار