بازدید 12168
پاسخ محسن رضایی به ادعاهای تازه بان کی مون؛

آقای دبیرکل! پس از ماجرای کودک‌کشی عربستان صلاحیت حرفه‌ای‌تان را از دست داده‌اید

همه می‌دانند و می‌بینند، آنچه با روح امنیت و صلح در منطقه ناسازگار است، نه آزمایش‌های موشکی دفاعی ایران که موشک‌ها و بمب‌های رژیم‌صهیونیستی و عربستان است که همیشه محور جنگ افروزی و نسل‌کشی در منطقه بوده‌اند. اقدام خجالت ‌آور شما که به خاطر چند دلار از گفته خود درباره کودک‌کشی عربستان عقب‌نشینی کرده‌اید از یاد‌ها نرفته است.
کد خبر: ۶۰۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸ 08 July 2016
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات‌ بان کی مون درباره آزمایش‌های موشکی ایران تأکید کرد: آنچه با روح امنیت و صلح در منطقه ناسازگار است، نه آزمایش‌های موشکی دفاعی ایران که موشک‌ها و بمب‌های رژیم‌صهیونیستی و عربستان است.

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه دبیرکل سازمان ملل متحد امروز اقدام به تکرار ادعاهای برخی کشورهای غربی کرد، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پستی در اینستاگرام شخصی خود، نوشت:‌ بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل که سیاه‌ترین دوران تاریخ این سازمان را برای خود ثبت کرده، در اظهار نظری گفته است: «آزمایش‌های موشکی ایران با روح توافق هسته‌ای ناسازگار است. از ایران می‌خواهم تا از انجام آزمایش‌های موشکی بالستیک صرف‌نظر کند».

محسن رضایی افزود: اما همه می‌دانند و می‌بینند، آنچه با روح امنیت و صلح در منطقه ناسازگار است، نه آزمایش‌های موشکی دفاعی ایران که موشک‌ها و بمب‌های رژیم‌صهیونیستی و عربستان است که همیشه محور جنگ افروزی و نسل‌کشی در منطقه بوده‌اند؛ اقدام خجالت ‌آور شما که به خاطر چند دلار از گفته خود درباره کودک‌کشی عربستان عقب‌نشینی کرده‌اید از یاد‌ها نرفته است.

آقای دبیرکل! باور ندارید که پس از ماجرای کودک‌کشی عربستان صلاحیت حرفه‌ای‌تان را از دست داده‌اید؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مطلب خود خطاب به‌ بان کی مون تصریح کرد: آقای دبیرکل! آیا باور ندارید که مدت‌هاست اعتبار اخلاقی و صلاحیت حرفه‌ای خود را برای کار در این سازمان جهانی از دست داده‌اید؟

رویترز گزارش داد، ‌بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، در گزارشی محرمانه درباره توافق هسته‌ای ایران نوشته، آزمایش‌های موشکی ایران «با روح توافق هسته‌ای و سازندگی آن سازگار نیست.»
 
به نوشته بی‌بی سی، با وجود این‌، بان کی مون در این گزارش گفته که تصمیم درباره اینکه برنامه موشکی ایران و آزمایش‌های آن ناقض قطعنامه مربوط به توافق هسته‌ای بوده یا نه، به عهده شورای امنیت است.
 
در متن توافق هسته‌ای ایران اشاره‌ای به برنامه موشکی این کشور نشده؛ اما بان‌کی مون و برخی کشورهای غربی برای تحت الشعاع قرار دادن برنامه موشکی ایران، این برنامه دفاع را مغایر با «روح توافق» می‌خوانند که هیچ نسبتی با متن حقوقی توافق ندارند. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت هم از ایران خواسته که هیچ کاری در ارتباط با موشک‌های بالستیک قادر به حمل کلاهک هسته‌ای انجام ندهد، اما مجازاتی برای ایران در صورت اجابت نکردن این خواسته در نظر گرفته نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار