بازدید 9551

امام جمعه تبریز: انکار حجاب در حکم کفر است

امام جمعه موقت تبریز گفت: حجاب میوه‌ی عفت بوده و عفاف نیز ریشه‌ی حجاب است و ترک این واجب دینی حرام بوده و انکار آن نیز در حکم کفر است.
کد خبر: ۶۰۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 08 July 2016
امام جمعه موقت تبریز گفت: حجاب میوه‌ی عفت بوده و عفاف نیز ریشه‌ی حجاب است و ترک این واجب دینی حرام بوده و انکار آن نیز در حکم کفر است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله محمدتقی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریزبا اشاره به روز "ادبیات کودکان" گفت: خانواده‌ها و معلمان باید در تربیت فرزندان تلاش کرده و کوتاهی نکنند؛ چراکه کودکان آینده سازان کشور بوده و ذهن کودک نیز آماده پذیرش تمامی مسائل است.

امام جمعه موقت تبریز   با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر در خصوص افطاری ساده، بیان کرد: در سال‌های اخیر این سنت حسنه در مساجد ما برگزار می‌شود که امیدواریم در سال‌های بعدی نیز این سنت ادامه داشته باشد.

آیت‌الله آل‌هاشم با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس نیز تصریح کرد: مردم با زبان روزه امسال گسترده‌تر از سال‌های قبل در این راهپیمایی حضور پیدا کرده و وحدت و کثرت خود را به نمایش گذاشته و شعار "مرگ بر آمریکا" را در دنیا به اوج رساندند.

وی ادامه داد: جا دارد که اینجا یاد بنیان‌گذار کبیر انقلاب را گرامی بداریم که در ابتکاری بی‌نظیر این روز را روز قدس نامیدند و مسلمانان جهان نیز به تاسی از همین فرمان، هرساله نفرت خود را از اسرائیل غاصب به گوش جهان‌خواران می‌رسانند.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: 81سال پیش توسط رضاشاه بی سواد و خائن دستور کشف حجاب در ایران صادر شد و زنان متدین این جامعه نیز برای رعایت حجاب تا انقراض حکومت پهلوی خانه‌نشین نشده و در آخر نیز به پیروزی رسیدند.

وی گفت: علاوه‌بر ایران در ترکیه و افغانستان نیز به ترتیب آتاتورک و امان الله دستور کشف حجاب را صادر کرده و در مقابل احکام قرآنی و دستورات الهی جسارت کرده و تخطی کردند.

وی با اشاره به مناسبت تخریب بارگاه ائمه توسط وهابیون نیز بیان کرد: وهابیون بی‌دین 93 سال پیش بارگاه مقدس ائمه‌ی معصومین(ع) را تخریب کرده و امروز نیز این جنایات ادامه دارد؛ چرا که شاهد بودیم در سال گذشته این جنایت‌کاران چه ظلم‌هایی را در حق میهمانان خدا و حاجیان مکه روا داشتند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان