بازدید 3980

زمان پایان دادن به جنگ افغانستان فرا رسیده است

تنها عضو کنگره آمریکا که با جنگ افغانستان مخالف است، ضمن انتقاد از تصمیم اوباما گفت که زمان آن فرا رسیده تا این جنگ را پایان دهیم و این تصمیم بیانگر قدمی در مسیر اشتباه است.
کد خبر: ۶۰۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 07 July 2016

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری «هیل» نشریه کنگره آمریکا، «باربرا لی» تنها عضو کنگره آمریکا که مخالف جنگ افغانستان در سال 2001 میلادی رای داد، ضمن انتقاد از تصمیم باراک اوباما مبنی بر حفظ 8400 نظامی در افغانستان گفت: زمان آن فرا رسیده تا این جنگ را پایان دهیم.

باربرا لی افزود: باید به تعهدات خود عمل کنیم و جنگ افغانستان را پایان دهیم.

این عضو کنگره آمریکا ادامه داد: این تصمیم نشان می‌دهد که هیچ پایانی بر جنگ 15 ساله افغانستان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: تصمیم اوباما بیانگر قدمی در مسیر اشتباه می‌باشد و اینکه پایان طولانی‌ترین جنگ کشور در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

لی اظهار کرد: مداخله نظامی بیشتر در افغانستان همچنان مردان و زنان نظامی ما را در وضعیت خطر قرار می‌دهد و به هیچ عنوان امنیت ملی ما را تقویت نمی‌کند.

این سیاستمدار ارشد آمریکایی با اشاره به اینکه جنگ افغانستان تا به حال موجب تلفات مالی و جانی زیادی شده است، بیان کرد: تا به حال 2382 نظامی در افغانستان کشته و بیش از 20000 نظامی دیگر زخمی شده‌اند و هزینه 741 میلیارد دلاری این جنگ توانایی ما را برای سرمایه‌گذاری‌های مهم در اولویت‌های داخلی و بخش امنیتی تضعیف می‌کند.

وی تعهد کرد که از «هر فرصت قانونی» برای بررسی دوباره جنگ افغانستان و تصمیم اخیر رئیس جمهوری دریغ نخواهد کرد.

بر اساس برنامه قبلی قرار بود تعداد نیروهای آمریکایی درافغانستان در پایان سال جاری میلادی به 5500 نظامی کاهش یابد اما رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در کاخ سفید اعلام کرد که 8400 نظامی در افغانستان باقی می‌ماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل