بازدید 3583

داعش برای ورود به سوریه از نقاط مرزی ترکیه استفاده کرده است

رسانه های مخالف دولت آنکارا ، افشاگری خبرگزاری آسوشیتدپرس در مورد اینکه گروه تروریستی داعش از 19 منطقه مرزی ترکیه و بدون ممانعت دولت برای ورود به سوریه استفاده کرده اند را بازتاب داده اند.
کد خبر: ۶۰۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 07 July 2016
به گزارش ایرنا، این رسانه ها روز پنجشنبه با بازتاب گسترده گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته اند، پیکارجویان خارجی عضو داعش بین سالهای 2013 و 2014 میلادی از گلوگاه های مرزی «آکچاقلعه»، «قارقامیش» و «اونجوپنار» در ترکیه به عنوان گذرگاه اصلی برای ورود به سوریه استفاده کردند.
 
این رسانه ها نوشته اند، اسناد مربوط به عبور جنایتکاران داعش از قلمروی ترکیه به خاک سوریه، از تارنمای خبری سوریه موسوم به زمان الوصل درز داده شده و آسوشیتدپرس نیز در تهیه گزارش خود از این اسناد استفاده کرده است.
 
این خبرگزاری اعلام کرده است که چهار هزار و 37 سند در خصوص عبور پیکارجویان داعشی از خاک ترکیه به سوریه در بین سالهای 2013 تا 2014 را در اختیار دارد.
 
در سه هزار و 900 سند، نقطه عبور عوامل تروریستی داعش از مرز ترکیه مشخص شده است .بر اساس این اسناد داعش اگر چه از 19 نقطه مرزی ترکیه استفاده می کرده است ولی سه نقطه را به صورت گذرگاه اصلی مورد استفاده قرار داده است.
 
این خبرگزاری آمریکایی گزارش داده است که اکثر پیکارجویان که از خاک ترکیه برای عبور به قلمروی سوریه استفاده کرده اند، از اروپا، شمال آفریقا، کشورهای خاورمیانه، قفقاز و کشورهای آسیای جنوبی بوده اند.
 
در این گزارش آمده است: شمار پیکارجویان خارجی داعش که از مسیر ترکیه برای ورود به سوریه استفاده کرده اند، حدود 25 الی 40 درصد کل تروریستهای داعش را تشکیل می دهند.
رسانه های ترکیه در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس برآورد سازمان سیا در اواخر سال 2014 میلادی، داعش بین 20 تا 35 هزار پیکارجو داشته که نیمی از آنها پیکارجوی خارجی بوده اند، نوشتند: بر اساس گزارش آسوشیتدپرس ترکیه مدت طولانی به موضوع عبور پیکارجویان خارج از خاک این کشور به سوریه، چشم پوشی کرده است.
 
در عین حال، مقامات ترکیه ادعای چشم پوشی این کشور را رد کرده و با دادن آمار و ارقام مربوط به دستگیری و اخراج پیکارجویان خارجی از این کشور می گویند در واقع این کشورهای اروپایی هستند که باید توضیح دهند چرا در مورد چنین افرادی هیچ اقدام بازدارنده ای نکرده اند.
 
با این وجود ترکیه آشکارا بر حمایت های خود از معارضان سوری تاکید دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار