بازدید 3979

شورای امنیت انفجارهای تروریستی عربستان را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای انفجارهای رخ داده در عربستان سعودی را محکوم کرد و همکاری کشورها برای مبارزه با تروریسم را خواستار شد.
کد خبر: ۶۰۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ 06 July 2016

به گزارش مهر به نقل از شبکه روسیا الیوم، شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای وقوع انفجارهای تروریستی در عربستان سعودی را که منجر به کشته و زخمی شدن چندین نفر شد، محکوم کرد.

بر اساس این گزارش در بیانیه شورای امنیت آمده است: مرتکبان، سازمان دهندگان، حامیان و هدایت کنندگان این اقدامات تروریستی باید به قانون سپرده شوند. همچنین تمامی کشورها باید برای مبارزه با این موارد بر اساس تعهدشان به قوانین بین المللی و همچنین قطعنامه های شورای امنیت همکاری کنند.

در ادامه این بیانیه افزوده شده است: تمامی انواع تروریسم یکی از خطرناک ترین تهدیدات برای صلح و امنیت جهانی است. همچنین با صرف نظر از انگیزه های آن، مکان و زمان وقوع و عواملش، اقدامی جنایی و غیرقابل توجیه است و نباید آن را به دین، جنسیت، تمدن و یا نژاد ارتباطی داد؛ بنابراین تمامی کشورها باید بر اساس منشور سازمان ملل از هر طریقی با آن مبارزه کنند.

در پایان اعضای شورای امنیت همبستگی خود را با خانواده های قربانیان این حادثه اعلام کردند.

گفتنی است، روز دوشنبه سه حمله تروریستی در شهرهای مدینه، جده و قطیف انجام شد که بر اثر آن، چهار تن از اعضای پلیس عربستان در نزدیکی مسجد پیامبر اکرم (ص) کشته شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل