بازدید 2649
وزیر نیرو اعلام کرد:

خوداتکایی۹۰درصدی ایران درصنایع برق و انرژی

وزیر نیرو اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در صنایع پیچیده برق و انرژی کشور به بیش از ۹۰ درصد خوداتکایی رسیده است.
کد خبر: ۶۰۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 05 July 2016
وزیر نیرو اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در صنایع پیچیده برق و انرژی کشور به بیش از ۹۰ درصد خوداتکایی رسیده است.

به ‌گزارش مهر، حمید چیت‌چیان در مراسم تجلیل از نخبگان برتر صنعت برق کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری از مدیران و دانشجویان خواسته‌اند تا به فعالیت‌های علمی خود شتاب بیشتری دهند، گفت: با وجودی که از نظر تولید و فعالیت‌های علمی دارای رتبه خوبی در جهان هستیم ولی هنوز نتوانسته‌ایم از تمام ظرفیت علمی کشور در مسیر نوآوری و جذب فناوری به اندازه کافی بهره ببریم.

وزیر نیرو با اعلام اینکه تمامی این اساتید و دانشمندان برجسته کشور از نزدیک با وزارت نیرو و صنعت برق کشور همکاری داشته‌اند، تصریح کرد: در شرایط فعلی جمهوری اسلامی ایران در صنایع پیچیده برق و انرژی کشور به بیش از ۹۰ درصد خوداتکایی رسیده است.

به گفته این عضو کابینه دولت تدبیر و امید، این خوداتکایی شاید در بخش آب بیشتر باشد ولی مهم این است که این موفقیت‌ها را مدیون این اساتید و تربیت شدگان این اساتید هستیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: نخبگان صنعت برق کشور، چرخ این صنعت را به گردش در می‌آورند، مدیریت این صنعت را عهده دار می‌شوند و در پیشرفت و پیشبرد علمی این صنعت می‌کوشند و با اتکا به دانش خود، از بهترین فناوری‌های روز جهان استفاده کرده و در راه انتقال آن به کشور از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

چیت چیان با یادآوری اینکه هنوز نتوانسته‌ایم هم‌پای علمی کشور در جهت ارتقا و رشد اقتصادی گام بر داریم، خاطرنشان کرد: باید بدانیم چگونه از اساتید و ذخایر علمی کشور استفاده کرده و نیازمند تلاش بیشتر اساتید و محیط‌های آکادمیک باشیم، تا در جهت پاسخ به نیازهای واقعی این صنعت اثرگذار بوده و شاهد حل چالش‌های بستری باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل