بازدید 2676

شاخص بورس تهران ۱۰۱ پله بالا رفت/ بازار سهام در کانال تعادل

بورس تهران امروز شاهد معاملات آرام و متعادل در اغلب نمادها در گرماگرم فصل مجامع بود. بازاری که هنوز تک سهم‌ها و شرکت‌های کوچک در آن پادشاهی می‌کنند، شاخص کل بورس با ۱۰۱ واحد تقویت به ۷۴۰۴۹ واحد رسید.
کد خبر: ۶۰۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳ 05 July 2016
بورس تهران امروز شاهد معاملات آرام و متعادل در اغلب نمادها در گرماگرم فصل مجامع بود. بازاری که هنوز تک سهم‌ها و شرکت‌های کوچک در آن پادشاهی می‌کنند، شاخص کل بورس با ۱۰۱ واحد تقویت به ۷۴۰۴۹ واحد رسید.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 15 تیرماه 95 با افزایش 101 واحدی به رقم 74 هزار و 49 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 21 واحدی عدد 13 هزار و 736 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور اما امروز با افزایش 85 واحدی با عدد 82 هزار و 874 واحد روبرو شد.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 37 واحدی به رقم 51 هزار و 470 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 424 واحدی به رقم 163 هزار و 969 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با رشد 2 واحدی عدد 783 واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 42 واحد، گروه مپنا با 34 واحد و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با 28 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس ثبت کردند، درمقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت فولاد مبارکه با 28 واحد، ملی صنایع مس ایران با 25 واحد و تاپیکو با 15 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 219 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 828 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 56 هزار و 684 نوبت داد و ستد شد.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های مهرکام پارس، کارخانه چینی ایران، لامپ پارس شهاب، سازه پویش، صنعتی مینو، تولید نیروی برق دماوند، اوراق مشارکت میدکو، اوراق مشارکت شهرداری قم از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بانک گردشگری، فراورده‌های غذایی و قند چهارمحال و بختیاری، صکوک اجاره‌ای صامیا، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، لوله و ماشین‌سازی ایران، نفت بهران، سایپا آذین و ملی صنایع مس ایران متوقف شدند.

امروز همچنین بلوک 6.73 درصدی گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به قیمت پایه هر سهم 143 تومان در نماد معاملاتی پترول روی میز فروش بورس تهران قرار گرفت.

امروز در نماد معاملاتی شرکت اعتباری کوثر مرکزی اندکی بیش از 51 میلیون سهم به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبرو شد.

در بانک صادرات اما امروز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون گروهی منتقل شد.

همچنین پتروشیمی مبین امروز از سوی سهامدار عمده حقوقی خود با کد به کد شدن 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان روبرو شد. در گسترش صنایع انرژی آذراب نیز 8 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

امروز سهامدار عمده گروه مپنا 6 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان را میان کدهای درون گروهی خود انتقال داد.

براساس این گزارش، امروز تالار شیشه‌ای در حالی به تعطیلات پیش رو رفت که شاهد معاملاتی آرام و متعادل در کلیت بازار بود.

لیدرهای بازار سهام در روز جاری تک سهم‌ها و شرکت‌های کوچک که عمده آنها در بازار پایه و سایر تابلوهای فرابورسی بودند، قرار دارند متمرکز شده است.

در این میان، تکاپوی معامله گران بازار سهام در روزهای پر ترافیک فصل مجامع که از هفته آینده شدت خواهد یافت، ترجیح می‌دهند، تا شرکت‌های کوچک برخوردار از سود تقسیمی مناسب را در کانون توجه خود قرار دهند.

آنچه که در بازار سهام دیده می‌شود حاکی از نوعی انتظار در کنار رخوت خسته کننده‌ای است که به نظر می‌رسد، پس از عبور فصل مجامع راه گریز جدیدی برای بیرون آمدن از این وضعیت پیدا کند.

امروز بورس تهران با معاملاتی متعادل توام با تقاضای ضعیف سهام بود که ترجیح می‌داد، در بازار تک سهم‌ها و شرکت‌های کوچک را مورد توجه خود قرار دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار