بازدید 2567

سهم بسیار ناچیز ایران از تجارت 150 میلیارد دلاری غذای حلال در جهان

مقامات بخش صنعت پاکستان می‌گویند با احداث صنعت غذای حلال، ایران و دیگر کشورهای اسلامی را مشتری خود ساخته‌اند، سهم ایران از تجارت 150 میلیارد دلاری غذای حلال در جهان بسیار ناچیز است.
کد خبر: ۶۰۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲ 05 July 2016
مقامات بخش صنعت پاکستان می‌گویند با احداث صنعت غذای حلال، ایران و دیگر کشورهای اسلامی را مشتری خود ساخته‌اند، سهم ایران از تجارت 150 میلیارد دلاری غذای حلال در جهان بسیار ناچیز است.

به گزارش فارس به نقل از تریبون مقامات صنعت پاکستان می‌گویند، احداث صنعت غذای حلال در پاکستان که عمدتا صنایع گوشت است برای پیدا کردن بازارهای بین‌ المللی به پاکستان کمک کرده است.

آنها می‌گویند کشورهای ایران، کویت، عربستان، مالزی، مصر و امارات متحده عربی کشورهای عمده‌ای هستند که تقاضا برای محصولات غذای حلال پاکستان داشته‌اند.

به گزارش فارس، رقابت برای تصاحب بازار غذای حلال کشورهای اسلامی از سالها پیش مطرح بوده ودر این میان که انتظار ‌میرفت ایران به عنوان پرچمدار کشورهای اسلامی بتواند از این بازار استفاده خوبی کند اما تاکنون نتوانسته در این زمینه کاری از پیش ببرد.

در حالی که انتظار می‌رفت ایران با تولید گسترده محصولات غذایی حلال بتواند صادر کننده این محصول باشد الان خود وارد کننده شده است.

علاوه بر کشورهای اسلامی کشورهای غیر اسلامی هم به محصولات غذایی حلال علاقه نشان می‌دهند و تصاحب این بازار می‌تواند منافع بسیاری داشته باشد.

غذای حلال به غذاهایی گفته می‌شود که در دین اسلام مصرف آنها مجاز است. اولین بار «محصولات غذایی حلال» در کشور مالزی به وجود آمد و در چند سال اخیر این علامت تجاری غذایی به صورت یک علامت جهانی از طرف کشورهای اسلامی در دنیا معرفی شد.

به گفته مسؤولان کشاورزی ایران گردش مالی تجارت غذای حلال در جهان اسلام بیش از 150میلیارد دلار است که سهم ایران در این میان بسیار اندک است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار