بازدید 4072

عربستان حرمت حجاج را نگه نمی دارد

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که حرمت حجاج و ایرانی ها در عربستان رعایت نشود نباید ارتباط روادیدی برقرار شود، اظهار داشت: متاسفانه جهان اسلامی توانایی خارج کردن مدیریت حج از حاکمان سعودی را ندارد.
کد خبر: ۶۰۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 04 July 2016
جهانبخش محبی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حوادث اخیر در مراسم حج عمره و کشته شدن تعدادی از حجاج به دلیل عدم توانایی مدیریت عربستان، اظهار داشت: در حادثه منا، عربستان، حجاج ایران را مقصر شکل گیری حادثه عنوان کردند در حالی که امروز ثابت شد ریاض توانایی مدیریت ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس ادامه داد: اینکه گفته می شود ایران در حادثه منا مقصر است تازگی ندارد، عربستانی ها خیلی وقت است که سر ناسازگاری را با ایران شروع کرده اند و متاسفانه ما قدرت درک و تحلیل چنین رفتاری را نداشتیم.

وی گفت: عربستان دشمن ترین نظام سیاسی را با ایران آرایش داده اند، غلیظ ترین خصومت ها را دارند و رسما برای اسرائیل نوکری می کند، در چنین شرایطی هیچ منفعتی عاید ایران نمی شود که در قبال حکام آل صعود انعطاف نشان دهیم.

محبی نیا با بیان اینکه عربستانی ها ثابت کرده اند اهل منطق نیستند، افزود: عربستان درک روابط بین الملل را ندارد و به جای اینکه با دشمنان اسلام و خاورمیانه وارد چاش شوند با جمهوری اسلامی که تلاش دارد منطقه را به سمت ثبات بکشاند، وارد درگیری و مزاحمت بی خود می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی در خصوص مدیریت حج از سوی کشورهای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر جهان اسلام توانایی ورود به بحث مدیریت حج را ندارد بنابراین تا زمانی که حرمت حجاج و ایرانی ها در عربستان رعایت نمی شود، نیازی به برقراری رابطه روادیدی با ریاض نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل