بازدید 21383
گزارش فینال‌زودرس ‌یورو ۲۰۱۶ در یک چهارم نهایی

آلمان ۷ - ایتالیا ۶ / تسخیر دژ لاجوردی به دست ژرمن‌ها در ماراتن پنالتی ها+تصاویر

سرانجام آلمان با ضربات پرتعداد پنالتی، موفق شد ایتالیا را در یک تورنمنت مهم ملی حذف و به نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶ صعود کند. اتفاقی که برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ژرمن‌ها مقابل دفاع بتنی لاجوردی پوشان اروپا رخ داد. این دو غول هشت بار در جام جهانی و یورو به مصاف هم رفته بودند که هر هشت بار آلمان با دست خالی زمین را ترک کرده بود. مانشافت امشب هرچند با گل اوزیل جلو افتاده بود، یک پنالتی عجیب داد و گل تساوی را خورد تا بالاخره بعد از زدن هجده پنالتی سنگر بوفون را فتح کند.
کد خبر: ۶۰۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴ 02 July 2016
تیم ملی آلمان بعد از ۱۲۰ دقیقه تلاش در استادیوم شهر بوردو و با قضاوت کاسای، در ضربات پنالتی موفق شد ایتالیای کونته را مغلوب کرده و قدم به نیمه نهایی جام ملتهای اروپا ۲۰۱۶ بگذارد.

به گزارش «تابناک ورزشی»،  آلمان در ضربات پرتعداد پنالتی، بالاخره موفق شد ایتالیا را در یک تورنمنت مهم ملی حذف و به نیمه نهایی یورو ۲۰۱۶ صعود کند. اتفاقی که برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ژرمن‌ها مقابل دفاع بتنی لاجوردی پوشان اروپا رخ داد. این دو غول هشت بار در جام جهانی و یورو به مصاف هم رفته بودند که هر هشت بار آلمان با دست خالی زمین را ترک کرده بود. مانشافت امشب هرچند با گل اوزیل جلو افتاده بود، یک پنالتی عجیب داد و گل تساوی را خورد تا بالاخره بعد از زدن ۱۸ پنالتی سنگر بوفون را فتح کند.

برای ملتی با این تاریخ پرافتخار در فوتبال که چهار جام جهانی و سه قهرمانی اروپا را شامل می‌شود، اینکه نتوانسته بودند از سد یک حریف مشخص و هم قاره در طول تاریخ بگذرند، اتفاق دردناکی بود. در حالی که هیچ گاه فاصله دو بازی شان بیش از ده سال نشده و همواره آلمان چه در اوج و چه در افت مقابل ایتالیا ناکام بود. ۸ بازی، ۴ تساوی و ۴ شکست برای ژرمن‌ها قبل از بازی بامداد یکشنبه!
 
پیروزی کاملا ایتالیایی در نیمه نهایی یورو ۲۰۱۲ و قبل از آن در جام جهانی ۲۰۰۶ در خاک آلمان. دو گل از ماریو بالوتلی در نیمه اول که آن خوشحالی معروفش را به همراه داشت و تیم چزاره پراندلی را به فینال رساند. حتی گل دیرهنگام اوزیل هم نتوانست عملکرد خوب خط دفاعی ایتالیا در آن بازی را زیر سؤال ببرد، ولی درست مثل نیمه نهایی سنگین ۱۹۷۰ و ماراتن دشوار ۱۹۸۲، ایتالیا راه‌های بسیاری برای شکست دادن آلمان پیدا کرده است.

تیم‌های ملی ایتالیا همواره بر اساس پایه‌ای محکم و دفاعی مقتدر ساخته می‌شود، ولی این چهار پیروزی به طرق مختلفی به دست آمده است. آخرین باری که مانشافت موفق شد، نتیجه‌ای نزدیک به پیروزی مقابل ایتالیا رقم بزند، یورو ۹۶ بود که زولا یک پنالتی از دست داد و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید و آلمان از گروهش صعود کرد و ایتالیا از صعود جا ماند و به خانه بازگشت.
 
ایتالیا به روش‌های مختلف آلمان را شکست داده بود. صبر کرده تا لحظه آخر حمله کند و گل بزند، در نیمه اول دو گل زده و دفاع و بازی را تمام کرد و.... آلمان این بار حتی گل اول را زد تا امیدوار به کندن کلک ایتالیا در ۹۰ دقیقه باشد؛ اما دست بواتنگ همه چیز را ویران کرد و اگر پنالتی زنان ناشی کونته نبودند، آلمان باید امشب چمدان‌ها را جمع کرده و به کشورش برمی گشت.

ترکیب اصلی دو تیم

دقیقه 5 / آلمان صفر - ایتالیا صفر/ ژرمن ها به دنبال انتقام از تاریخ ...

دقیقه 84 / آلمان 1 - ایتالیا 1 / لاجوردی با پنالتی به بازی و جام برگشت

دقیقه۲۰: پاس عمقی بلند اوزیل در پشت مدافعان ایتالیا به گومز رسید؛ اما این بازیکن نتوانست کنترل مناسبی روی توپ داشته باشد.

دقیقه ۳۱: شواین اشتایگر که به جای سامی خدیرا مصدوم شده به زمین آمده بود، توپی را با ضربه سر وارد دروازه بوفون کرد که داور به خاطر خطای این بازیکن روی دیشیلیو آن را نپذیرفت و مردود اعلام کرد.

دقیقه ۴۱: آلمان دو بار می‌توانست دروازه ایتالیا را در یک رفت و برگشت توپ درون محوطه جریمه باز کند اما توپ بین مدافعان سرگردان لاجوردی با اقبال دفع شد.

دقیقه۴۴: ایتالیا خیلی سریع پاسخ حمله سهمگین آلمان‌ها را با ایجاد مشابه‌‌ همان صحنه داد. پاس رو به بیرون جاکه رینی از مقابل خط عرضی دروازه عبور کرد و در سمت مقابل زیر پای بونوچی قرار گرفت اما شوت سرضرب این بازیکن مقابل چشمان مدافعان آلمان و نویر از کنار تیر دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۳: مولر پس از یک سر توپ عالی روی خط هجده قدم دروازه خالی را مقابل خود دید اما شوت سنگین مولر را دیشیلیو از روی خط بیرون کشید تا بهترین فرصت آلمان به گل تبدیل نشود.

گل آلمان/دقیقه ۶۵: نفوذ ژرمن ها از سمت چپ به درون محوطه جریمه با پاس عرضی و زمینی کیمیچ به شش قدم همراه شد تا اوزیل از راه رسیده و دروازه بوفون را باز کند.

دقیقه 84 / آلمان 1 - ایتالیا 1 / لاجوردی با پنالتی به بازی و جام برگشت

دقیقه ۶۹: پاس عمقی و بادقت شواین اشتایگر در مقابل دروازه به گومز رسید اما بعد از کنترل این بازیکن و درست پیش از زدن ضربه نهایی کیه لینی رسید و توپ با برخورد به او سمت تور دروازه ایتالیا چرخید. بوفون با واکنشی خیره کننده این توپ را به کرنر فرستاد.

گل ایتالیا/دقیقه ۷۷: سانتر مستقیم روی محوطه جریمه آلمان ها با ضربه سر کیه لینی به دست های باز شده بواتنگ خورد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. پنالتی را بونوچی به گوشه دروازه و دور از دستان کشیده نویر فرستاد.

آلمان 7 - ایتالیا 6 / تسخیر دژ لاجوردی به دست ژرمن ها در ماراتن پنالتی ها!

آلمان 7 - ایتالیا 6 / تسخیر دژ لاجوردی به دست ژرمن ها در ماراتن پنالتی ها!

دقیقه ۸۳: ایتالیا روی یک هجوم سریع و هماهنگ در موقعیت سه مقابل سه پشت محوطه جریمه آلمان قرار گرفت که پاس عالی برای پله او را در موقعیت طلایی برای دادن پاس نهایی به ضلع سوم خط حمله قرار داد اما گرازیانو پله با خودخواهی توپ را شلیک کرد که پس از برخورد به پای هاملس به کرنر رفت.

دقیقه ۸۸: ایتالیا باز هم می‌توانست آلمان را غافلگیر کند اما شوت نهایی نفس‌ها را بند آورد و از کنار تیر عمودی به بیرون رفت تا ژرمن‌ها به وقت اضافه امیدوار بمانند.

وقت های اضافه

دقیقه ۱۰۷: دراکسلر پس از حدود بیست دقیقه یک موقعیت جدی در بازی خلق کرد. او توپ سرگردانی که درون شش قدم ایتالیایی‌ها با تعارف نصیب او شده بود را از فاصله دو قدمی به ضربه برگردان ناقصش به بالای دروازه زد.

دقیقه ۱۰۹: حمله سریع آلمان‌ها، سه ضلعی هجومی آن‌ها را مقابل دو ایتالیایی قرار داد؛ اما درکسلر جوان پاس ضربدری‌اش را تند و تیز‌تر از سرعت مولر فرستاد و توپ به جای تک به تک ساختن از محوطه خطر خارج شد.

دقیقه ۱۱۲: اینسینیه مهاجم تازه نفس ایتالیا، می‌توانست پس از سر توپ زیبایش، کونته را به گل برساند اما نویر با بستن زاویه توپ را کاملا مسلط مهار کرد.

ضربات پنالتی 

ایتالیااینسینیه(گل)زازا(اوت)بارزاگلی(گل)پله(اوت)بونوچی(اوت)
آلمانکروس (گل)مولر(اوت)اوزیل(اوت)دراکسلر(گل)شوایا اشتایگر(اوت)

جاکه رینی (گل)پارولو(گل)دیشیلیو(گل)اوت
هاملس (گل)کیمیچ(گل)بواتنگ(گل)گل


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
هر دو تیم بسیار مبتدی و آماتور هستند فوتبال اروپا وارد سراشیبی سقوط شده
حالمون از این بازی کسل کننده به هم خورد
من رفتم لالا
بایییییییییییییی
33+77=110
جبرییل حرکت
بالاخره آلمان برد!
آلمان نچسب ماشینی.
امیدوارم فینال نره. دیدن فوتبال بی احساس ماشینی دیگه بسه.
یعنی ضربات پنالتی را هم یکی یکی بروز رسانی می کردی؟ یعنی می خوای بگی اینقدر به روزی تابی؟
آلمان قهرمان
آلمان عالی بازی کرد پیروزی حق آلمان بود
همین که ایتالیا با این ضدفوتبالش حذف شد جای شکرش باقیه ....
تیم محبوبم حذف شد...
بدترین قرعه های جام با ایتالیا بود.
تا چشم حسود بتركه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل