بازدید 8237
۲

تجلیل ویژه علی لاریجانی از ناطق‌نوری

خانواده ناطق‌نوری از ذخایر انقلاب هستند به‌طوری‌که این خانواده همواره در انقلاب نقش فعالی داشتند.
کد خبر: ۶۰۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 02 July 2016
علی لاریجانی در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر که شامگاه پنجشنبه در حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع) و به میزبانی حجت‌الاسلام ناطق‌نوری برگزار شده بود، با اشاره به شهادت برادران ناطق‌نوری در این حادثه گفت: خانواده ناطق‌نوری از ذخایر انقلاب هستند به‌طوری‌که این خانواده همواره در انقلاب نقش فعالی داشتند.
 
به گزارش شرق، رئیس مجلس ادامه داد: یکی از افرادی که در اوایل انقلاب توانست نیروهای انقلاب را ساماندهی کند و خصوصا در جامعه روحانیت نقش اساسی و فعالی داشته باشد، حجت‌الاسلام ناطق‌نوری بوده است و امروز همه ما قدردان ایشان هستیم که در مسیر انقلاب بار‌ها گذشت کرده‌اند و نقش همیشه فعالی داشته‌اند. لاریجانی تصریح کرد: شهید بهشتی، همواره آماج حملات بود و علاوه بر افراد خارج از دایره انقلاب، افراد جاهل داخل حلقه نیز به ایشان توهین می‌کردند اما ایشان همواره با صبوری از آنها گذشت می‌کردند. ما اکنون احزاب زیادی داریم؛ اما تعداد کمی از آنها فعالیت تشکیلاتی دارند و نیرو تربیت می‌کنند و خوب است در مراسم سالگرد هفتم تیر از اعضای باقی‌مانده این حزب برای ساماندهی و کار تشکیلاتی استفاده گردد.
 
ممکن است ناامنی به کشور ما سرایت کند


لاریجانی ادامه داد: بعد از توافق هسته‌ای، کشور شرایط متفاوتی را تجربه کرد و ما باید امروز مطابق این شرایط حرکت کنیم. ما باید به این سؤال جواب بدهیم آیا بعد از توافق هسته‌ای کشورهایی که با ما مبارزه می‌کردند اکنون رفتارشان مسالمت‌آمیز شده یا شرایط آنها تغییر کرده است. امروز هرچه ما به رفتار آنها دقت می‌کنیم هیچ سازش و رفتار مسالمت‌آمیزی نمی‌بینیم، به‌طورمثال درباره شرایط منطقه هیچ‌گونه سازشی وجود ندارد. کشورهای غربی به دنبال برهم‌زدن توافق هسته‌ای نیستند زیرا در پشت‌پرده نگرانی‌هایی دارند و سعی دارند با چانه‌زنی مسئله‌های جدیدی را به وجود آورند. به‌طورمثال در رفع تحریم‌ها سنگ‌اندازی می‌کنند. آنها می‌خواهند فشارهای اقتصادی را از راه‌های دیگری ایجاد کنند. به‌طورمثال به اسم تروریسم و حقوق‌بشر به دنبال ایجاد تحریم‌های جدیدی هستند. رئیس مجلس با اشاره به تحریم‌های اعمال‌شده علیه حزب‌الله لبنان افزود: آنها آن‌قدر احمق نیستند که ندانند حزب‌الله با تروریسم مبارزه می‌کند و هیچ‌گونه فعالیت تروریستی ندارد، پس آنها به حزب‌الله فشار می‌آورند تا ایران را تحت‌فشار قرار دهند. ما از قبل به آنها گفته بودیم اگر غربی‌ها به دنبال این باشند بهانه‌های جدید، مسئله تحریم‌ها را احیا کنند؛ توافق هسته‌ای را به هم خواهیم زد. این امر هم در مصوبه مجلس وجود دارد و هم در فرمایشات مقام معظم رهبری. لاریجانی با اشاره به ناامنی‌ها در منطقه گفت: امنیت یک مسئله پیوسته است و ما در منطقه‌ای هستیم که در آن ناامنی وجود دارد و این امکان وجود دارد این ناامنی‌ها به کشور ما نیز سرایت کند براین‌اساس ما در منطقه نقش فعالی داریم و برای حفظ ثبات و امنیت خودمان سیاست‌های پیشگیرانه‌ای اتخاذ می‌کنیم.
 
بانک‌ها باید معرفت نشان دهند


لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: در دولت قبل به بانک‌ها دستور می‌دادند و آنها مجبور بودند برخلاف قواعد قانونی و بانکی، دستورات را اجرا کند؛ نتیجه آن بی‌نظمی و آشفتگی در اقتصاد کشور شد. اما حالا که دولت جدید می‌خواهد نظام‌مند و قانونی رفتار کند، بانک‌ها ایستادگی می‌کنند. بانک‌ها باید الان معرفت خودشان را نشان دهند. ما در مجلس، قانونی تصویب کردیم که به تولید‌کنندگان تسهیلات بدهید و وام‌ها را تقسیط کنید و به وام‌های عقب‌افتاده فرصت تنفس بدهید؛ اما چون این مصوبه برخلاف منافع بانک‌ها است، آنها به آن عمل نمی‌کنند. اداره مالیات و بانک‌ها نباید به تولید‌کنندگان و صنعت‌گران فشار بیاورند. آنها باید کمک کنند تا فعالان اقتصادی از این برهه عبور کنند و علاوه بر دادن فرصت به تولید کننده‌ها، به آنها کمک هم کنند. رئیس مجلس در پایان عنوان کرد: من امیدوارم هرچه سریع‌تر این مسئله را پیگیری کرده و بانک‌ها را ملزم به دادن تنفس به تولید‌کنندگان و عقب انداختن وام‌های بانکی کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
مسولين كارشان تعريف از همديگر است مشكلات مردم إنباشته ميشود
تضاد فکری علی لاریحانی با برادرش در قوه قضاییه بر سر ناطق نوری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها