بازدید 3559

اخبارمتفاوت ازتعداد تلفات گروگانگیری دربنگلادش

گزارش های ضد و نقیض از کشته شدن 2 تا 24 نفر در درگیری های ناشی از گروگانگیری تروریست های منتسب به داعش در رستورانی واقع در داکا پایتخت بنگلادش خبر می دهند
کد خبر: ۶۰۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۶ 02 July 2016
گزارش های ضد و نقیض از کشته شدن 2 تا 24 نفر در درگیری های ناشی از گروگانگیری تروریست های منتسب به داعش در رستورانی واقع در داکا پایتخت بنگلادش درحالی خبر می دهند که پلیس این کشور اعلام کرده است طی چند ساعت آینده (صبح شنبه) برای آزادسازی گروگان ها ازدست داعشی ها حمله ای ضربتی را انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، تروریست های مسلح عصر جمعه با حمله به یک رستوران (هالی آرتیزان) در محله دیپلماتیک داکا پایتخت بنگلادش ، این رستوران را اشغال کرده اند و 20 نفر را که بیشتر آنها خارجی هستند به گروگان گرفته اند.
 
داعش اعلام کرده بیش از 20 تن در درگیری های منجر به اشغال رستوران کشته شده اند این در حالی است که پلیس بنگلادش تا کنون فقط مرگ دو عضو پلیس را تایید کرده است.
 
برخی منابع نیز از کشته شدن 24 تن و زخمی شدن 49 نفر در این درگیری ها خبر می دهند. با این وجود پلیس می گوید علاوه بر مرگ دو تن از افرادش 15 نیروی دیگر زخمی شده اند.
گروهی متشکل از 9 فرد مسلح جمعه شب به رستورانی در یک منطقه دیپلماتیک در پایتخت بنگلادش حمله کردند و پس از تبادل آتش با نیروی های امنیتی، تعدادی از حاضران در رستوران را به گروگان گرفتند.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «بی نظیر احمد» فرمانده نیروهای واکنش سریع داکا به خبرنگاران گفت، گمان می رود، تعدادی از گروگان ها خارجی باشند. نیروهای واکنش ویژه برای نجات افراد به دام افتاده در این رستوران محبوب خارجی ها در تلاشند و سعی می کنیم که قضیه را به روش های مسالمت آمیز حل کنیم.
 
تلویزیون آی آر ای ایتالیا اعلام کرد که هفت شهروند ایتالیایی بین گروگان ها هستند.
داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
 
پلیس بنگلادش اعلام کرده است که تروریست ها مجهز به تفنگ و بمب های قابل پرتاب هستند.
پلیس بنگلادش به رسانه ها اعلام کرده است برای عملیات آزادسازی 20 گروگان از داعشی ها آماده شده و در ساعت های اولیه صبح امروز (شنبه) عملیات آزادسازی را آغاز خواهد کرد.
 
میزان الرحمن بویان یکی از اعضای گردان واکنش سریع پلیس بنگلادش به رویترز گفت: پلیس تا کنون موفق به تماس با افراد مسلح گروگانگیر نشده است. دو شهروند بنگلادشی موفق به فرار از داخل رستوران شده اند در حالی که به ضرب گلوله مجروح شده بودند. تروریست ها همچنین بنابر گزارش های منابع امنیتی با بمب به حملات خود علیه پلیس ادامه می دهند.
 
محمد حبیب الرحمن یکی از افسران پلیس بنگلادش گفت: راه های نجات گروگان ها را بررسی می کنیم. اولویت اصلی برای ما نجاتشان بدون تلفات است.
 
«سومون رضا» از کارکنان رستوران(کافه) آرتیسان در منطقه گلشن داکا که توانست خود را به بیرون از رستوران برساند، به خبرنگاران گفت، حمله کنندگان هنگام ورود به رستوران به سلاح های آتش زا و بمب مسلح بودند و تعدادی از مشتریان و کارکنان رستوران را به گروگان گرفتند.
تلویزیون جامونا به نقل از رضا اعلام کرد، حمله کنندگان هنگام شروع حمله شعار الله اکبر سرداده بودند.
 
«جان کربی» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در واشنگتن به خبرنگاران گفت: از گزارش ها درباره آنچه که به نظر می رسد گروگان گیری در منطقه گلشن داکا باشد، با خبر شدیم.
پیش از این نیز حملات تروریستی در بنگلادش صورت گرفته است و هر بار اگرچه گروه های تروریستی داعش و القاعده مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته اند، اما دولت بنگلادش با رد حضور این گروه ها در بنگلادش ، آن را به گروه های افراطی و مخالفان سیاسی خود نسبت داده است.
 
یک هفته پیش، نخست وزیر بنگلادش با بیان اینکه افراط گرایی و تروریسم را در کشور تحمل نمی کند تصریح کرد دولت عزم جدی برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی دارد.
به گزارش ایرنا، «شیخ حسینه واجد» در پارلمان بنگلادش درسخنانی اظهار کرد دولت کمترین تحملی را در خصوص اعمال تروریستی ندارد.
 
وی تصریح کرد: بنگلادش هر اقدامی که برای ریشه کنی تروریسم و افراط گرایی در این کشور لازم باشد ، انجام می دهد.
این سخنان، نخست وزیر بنگلادش درحالی بیان شد که پلیس و نیروهای امنیتی این کشور طی ماه جاری میلادی در عملیاتی گسترده حدود 11 هزار نفر را به اتهام افراط گرایی و تروریسم دستگیر کردند.
 
سخنگوی پلیس بنگلادش نیز در سخنانی اعلام کرد در بین دستگیر شدگان 145 شبه نظامی عضو گروه غیر قانونی جماعت المجاهدین به چشم می خورد.
 
در سه سال گذشته در حمله گروههای افراطی در بنگلادش حدود 50 نفر از جمله چند وبلاگ نویس، دانشگاهیان و اقلیت های مذهبی کشته شده اند.
حزب مخالف ملی گرای بنگلادش، مبارزه با افراط گرایی و تروریسم را بهانه ای برای نابودی احزاب مخالف این کشور دانسته است.
 
این حزب اعلام کرد بیش از 2 هزار نفر از اعضای این حزب در عملیات پلیس دستگیر شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها