بازدید 18877
۷

کمپین پایان طولانی‌ترین گروگان‌گیری‌ تاریخ بشریت

سی و چهار سال پیش در روز چهاردهم تیر سال ۱۳۶۱ چهار هم‌وطن، فرسنگ‌ها دور از مرزهای کشور، در حال انجام وظیفه برای سرزمین مقدسمان، در میان غباری از نیرنگ و دروغ گم شدند. این واقعه تا امروز یکی از طولانی‌ترین گروگانگیری‌ها در تاریخ بشر است.
کد خبر: ۶۰۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶ 01 July 2016
کمپین پایان طولانی‌ترین گروگان‌گیری‌ تاریخ بشرهمزمان با روز قدس، دومین کمپین برای آزادسازی چهار دیپلمات در بند ایرانی، که قربانی طولانی‌ترین گروگان‌گیری تاریخ بشریت توسط رژیم صهیونیستی شده‌اند، توسط گروه سازنده فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» رسما فعال شد؛ کمپنی که فعالیتش را با انتشار یک نامه خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان آغاز کرده است.

به گزارش «تابناک»، انتشار خبر زنده بودن و استمرار اسارت حاج احمد متوسلیان و دیپلمات‌های دیگری که توسط عوامل رژیم صهیونیستی ربوده شدند و از تیرماه ۱۳۶۱ در اسارت رژیم صهیونیستی قرار دارند، آن هم در سوم خرداد مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر از اشغال ارتش صدام حسین با موج عظیم و غیرمنتظره‌ای در فضای مجازی همراه شد و یادآوری نقش پررنگ حاج احمد متوسلیان در عملیات الی بیت المقدس، فضای احساسی را به وجود آورد و موج بلندی را ایجاد کرد که منجر به شکل گیری و گسترش سریع هشتگ freemotevaselian# و در ‌‌نهایت ترند شدن این هشتگ شد.کمپین پایان طولانی‌ترین گروگان‌گیری‌ تاریخ بشر

در میان توییت‌ها، چهره‌های مختلف با هر عقیده و مرامی که شاید به زعم برخی نسبتی با دفاع مقدس نداشته باشند، نیز مشارکت داشته‌اند و در واقع همه طیف‌های مختلف مردم، این دلاورمردان دوران دفاع مقدس را از خودشان می‌دانند که در این دوران اتفاق ارزشمندی است و جایگاه دفاع مقدس را در نزد عموم مردم به عنوان حماسه‌ای تاریخی متذکر می‌شود. این توییت‌ها را می‌توانید در گزارش «تابناک» بازخوانی کنید.

حال همزمان با روز قدس و اکران فیلم «ایستاده در غبار» که زندگی این سردار دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد، کمپین تازه‌ای برای پیگیری سرنوشت حاج احمد متوسلیان به راه افتاده و نامه درخواست از وزیر امور خارجه برای پیگیری وضعیت دیپلمات‌های ایرانی در بند رژیم صهیونیستی (#free4diplomats)، برای امضای الکترونیکی عموم مردم روی سایت فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» قرار گرفت.

در متن نامه‌ مردمی به دکتر ظریف آمده است:

«جناب آقای دکتر ظریف
وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
سلام

شاید وقتش رسیده باشد یک بار دیگر سراغ پروندهٔ بازی برویم که سال‌هاست در قفسه‌های بایگانی وزارت خارجه خاک می‌خورد. سی و چهار سال پیش در روز چهاردهم تیر سال ۱۳۶۱ چهار هم‌وطن، فرسنگ‌ها دور از مرزهای کشور، در حال انجام وظیفه برای سرزمین مقدسمان، در میان غباری از نیرنگ و دروغ گم شدند. این واقعه تا امروز یکی از طولانی‌ترین گروگانگیری‌ها در تاریخ بشر است.

ما امضاء کنندگان این نامه درخواست می‌کنیم با همهٔ آن توان، تعهد و حساسیتی که از شما سراغ داریم، تلاشی تازه را برای روشن شدن سرنوشت این پاره‌های تنمان آغاز کنید. امیدواریم به یاری خداوند و پی‌گیری موثر شما به زودی سرنوشت این چهار نفر یعنی احمد متوسلیان، سیدمحسن موسوی، کاظم اخوان و تقی رستگا‌ر مقدم روشن شود تا بعد از گذشت بیش از سه دهه با افتخار به آغوش میهن پاک و عزیزمان بازگردند.»

دوستداران این سردار دفاع مقدس می‌توانند این نامه را در سایت فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به آدرس (http://istadehdarghobar.ir/letter.php) به صورت الکترونیکی امضا کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۷
ماآزادی همه عزیزانمان را می خواهیم.
به امید آزادی این هموطنانمان به زودی شاید در همین عید فطر.
حاج احمد و یارانش توسط وزارت محترم خارجه سفارت لبنان لیبی و....باید پیگیری وسرنوشت آنها جهت ازادی و.. مشخص شورسازمان ملل هم باید پیگیری کند پس ان ساختمان وان همه پرسنل دراین سازمان برای چیست؟ باید سرنوشت این عزیزان بااین همه سال که گذشته است مشخص گردد
چقدر سخت است يك عمر اسارت، خدا به حاج احمد صبر و به مسئولين كشور عزم جدي و پيدا كردن راهكار براي هر چه زود تر رها شدن اين بزرگوار عنايت بفرمايد انشاءالله
چرا افرادی مثل آقای فرهادی در دنیای هنر که دارای جایگاه هستند اقدامی انسانی نمی کنند، حداقل بخواهند از دولت های غربی تا فشار وارد آورد دست کم مشخص شود این بندگان خدا زنده اند یا مرده.
بعضی ها فقط بلدند حرف های بی خطر از صلح و انسانیت بزنن، چه کسی جرات داره شهرتش رو بخطر بی اندازه و از دولت امریکا بخواهد که بخاطر خانواده شون، معلوم بشه این چهارنفر زنده ان یا مرده، این یه کار انسانی نیست که از دولت امریکا بخوان.
مطمئن باشید دولت امریکا اجازه نمی دهد اسرائیل به انها آسیب برساند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان