بازدید 15379

اظهارات وزیر خارجه عربستان برعلیه ایران

وزیر خارجه عربستان در تازه ترین اظهارات خود علیه ایران، از پاریس ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در لبنان متهم کرد و از تهران خواست که دست از آنچه او «دشمنی» خواند بردارد و ضمنا خواستار انحلال الحشد شعبی عراق هم شد!
کد خبر: ۶۰۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱ 02 July 2016
وزیر خارجه عربستان در تازه ترین اظهارات خود علیه ایران، از پاریس ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در لبنان متهم کرد و از تهران خواست که دست از آنچه او «دشمنی» خواند بردارد و ضمنا خواستار انحلال الحشد شعبی عراق هم شد!

به گزارش فارس، «عادل جبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی با تکرار اتهام‌های پیشین خود، به نیروهای بسیج مردمی عراق موسوم به «الحشد الشعبی» حمله کرد.

به گزارش وبگاه خبری «تم» عربستان، جبیر در اختتامیه سفر «محمد بن سلمان» جانشین ولی‌عهد عربستان به فرانسه در اظهاراتی مدعی شد که نیروهای بسیج مردمی عراق وابسته به این کشور نبوده و «ایران است که این شبه‌نظامیان فرقه‌گرا را فرماندهی می‌کند».

وی با بیان اینکه در عملیات آزادسازی فلوجه این نیروها برخی خطوط را زیر پا گذاشتند، گفت: ما معتقدیم که این شبه نظامیان باید منحل شوند.

نیروهای بسیج مردمی عراق بعد از اشغال چندین شهر عراق به دست داعش، به فتوای آیت‌الله سیستانی مرجع عالی‌قدر عراق تشکیل شد و علاوه بر نیروهای شیعی از اهل تسنن و مسیحیان نیز نیرو دارد.

وزیر خارجه عربستان همچنین با متهم کردن تهران به ایجاد تنش در برخی کشورهای منطقه، از آن خواست که از دشمنی خود علیه عربستان سعودی دست بردارد.

جبیر مدعی شد: «ایران قصد دارد لبنان را در وضعیت بی‌ثباتی نگه دارد تا به نفع «حزب‌الله» همپیمان استراتژیک خود تمام شود؛ حزب‌اللهی که مانع انتخاب رئیس جمهور لبنان می‌شود».

اتهام ایران به دخالت در امور داخلی کشورهایی چون عراق و لبنان در حالی صورت می‌گیرد که «ثامر السهبان» سفیر عربستان در بغداد به دلیل اظهارات تحریک آمیز خود علیه نیروهای حشد الشعبی و ایجاد اختلاف بین اهل تسنن و شیعیان، بارها از سوی وزارت خارجه عراق احضار شده است.

در مقابل ایران از همان روزهای نخستین اشغال موصل به دست داعش، اقدام به حمایت از دول، ارتش و مردم عراق کرد و کمک‌های استشاری و نظامی آن به نیروهای نظامی عراق همچنان ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۶
یکی از مسیولین نظامی یا سیاسی جواب این جوجه ماشینی رو بده خیلی پرو شدن پاهاشو از گلیمش دراز تر کرده
برو ای صهیونیست
خدا لعن کنه عربستان سعودی که از اسراییل جلو زده در خیانت به مسلمانها
ماه می تابد وسگ عوعو می کند
یه کلام از مادر عروس
اخه شما اول معلوم کن جنسیتت چیه بعد ما معلوم میکنیم تو عراق و لبنان چه میکنیم
آقای تابناک
بر علیه اشتباه است
بفرمایید "علیه "
ای عادل بی عدالت ،و ای مرد زن نما بهتر است بروب از حسادت و کبنه و عقده های درونی ات بمیری تا اول خودت راحت شوی و هم ملت ایران و ملت های منطقه از شر زبان تو راحت شوند
چه فایده که نمی تواند از این مزایا به نحو احسن در عراق استفاده کند ومانند جمال حطب عمل می کند یعنی کار بی چیره مواجب
از دهان سگ دریا نجس نمی شود.
به این دیوانه باید گفت این بسیجیان عراقی فرزند حرام
تو یعنی داعش را نابود می کنند . در ضمن مگر خودت در یمن چه میکنی ؟ جز قتل مردم بیگناه آنجا ؟
وقتی برای امنیت حرمها یمطهر و خود خود تلاش میکنیم گریز ناپذیره که این یاوهه ها رو هم تحمل کنیم .
حمایت از چی؟
از قبل الدوری و مزدورانِ سودانی و آفریقایی را برایِ حمله به عراق از خاکِ عربستان آماده کرده اند
دنبالِ بهانه میگردند
الدوری همان عوفِ سلمی یا سفیانیِ اول در روایات است
ضمنا جبیر الان باید به فکرِ بچه و پدرش باشد
جناب وزیر ریز می بینمت ...
چرا دستگاه دیپلماسی ایران جواب این مردک رو نمیده؟ چرا اجازه میدن این سعودی ها به دروغگویی های خود علیه ایران و شیعیان ادامه بده؟؟؟؟؟
ای آل سعود از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
ایشون بهتره مشکل جنسی و بی ثباتی شخصیتی خود را اول حل کنند
متاسفانه دیپلماسی لبخند اقای ظریف این اقا رو پر رو کرده....آقای ظریف در مسائل شخصیتون تا هر جا دلتون بخواد می تونید از دیپلماسی لبخند استفاده کنید ولی در حوزه ملی باید بعضی مواقع تند و جدی و حتی در بعضی مواقع بی ادبانه جواب این بی ادبیها رو داد.......
مثل اینکه باید کمی گوش مالی شوید وزیر خارجه عربستان ترسو
جبیر تو به اندازه یک جیرجیرک هم نیستی که در مورد ایران نظر میدهی برو بخواب تا صبح
جناب الجبیر این شما و هم فکران شما هستند که با ایرانیان دشمنی تاریخی دارند . این شماها هستید که همواره برای پیشرفت ملت ایران مانع تراشی میکنید . در هر بحرانی که برای ایران پیش آمده شما پیشقدم بوده اید . در پشت یک روانی زنجیری به نام صدام پنهان شدید و برای ایران مشکلات زیادی درست کردید . شما دشمنان تاریخی ما هستید .
بگو برو گنده ای (جیره غذایی سگ) که آمریکا می اندازد جلویت بخور و بخواب و کمتر هاپ هاپ کن.
یکی نیست به این بیشعورها بگوید اوضاع عراق به شما چه ربطی دارد .اینها نکند توهم USA اینها را گرفته که KSA همان USA است. باید با یک حمله برق آسا طوری به این کشور حمله کرد و مردم منطقه را از شرشان راحت کرد که این وهابی ها نتوانند از کابین هایشان بیرون بیایند و اینها را گرفت و به سزای اعمالشان رساند.اینها بسیار ظالم و جزو احمق های روزگارند.
غلط کرد.
اظهارات وزیر خارجه عربستان برعلیه ایران
بر علیه غلطه تابی جون
خانم عادل الجبیر به بخش اورژانس
عادل مارمولک. این سوژه خوبیه برای اسم بردن از این مرد خبیس

adel al lizard
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل