بازدید 28979
درخشش ملی پوشان ایران، تیتر نخست والیبال دنیا؛

ایران ۳، صربستان ۲ / صدرنشین بدون باخت لیگ جهانی مقابل شیران آزادی زانو زد+تصاویر

ملی پوشان والیبال ایران در نخستین بازی خود در هفته سوم لیگ جهانی والیبال در ورزشگاه ١٢ هزار نفری و مملو از تماشاگر آزادی تیم بدون شکست صربستان، صدرنشین فصل ۲۰۱۶ را مغلوب قدرت خود کردند. شاگردان لوزانو که برای جبران و گرفتن انتقام شکست هفته گذشته مقابل صربستان در بلگراد وارد میدان شده بودند، دو ست نخست را واگذار کردند؛ اما با تغییر مهره‌ها و ورود میرزاجانپور، عبادی‌پور و زرینی و خروج محمودی ابتکار عمل را به دست گرفتند و در سه ست بعدی شکست سنگینی بر صرب‌ها تحمیل کردند.
کد خبر: ۶۰۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 01 July 2016
آخرین دیدار تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی پیش از دیدار جمعه شب با شکست مقابل صربستان همراه بود اما شاگردان لوزانو آمده بودند تا در آزادی آن باخت را تلافی کرده و وضع خود در جدول رده بندی را سامان ببخشند.

به گزارش «تابناک ورزشی»، هفته سوم لیگ جهانی والیبال از عصر جمعه بین تیم‌های ایتالیا و آرژانتین در ورزشگاه ١٢ هزار نفری آزادی آغاز شد که با پیروزی ایتالیا همراه بود. پس از آن ایران رو در روی صربستان قرار گرفت. بازی دو تیم که از ساعت ٢١ سوت خورد، اتفاقات جالبی را در خود داشت و به یک مصاف طولانی و ماراتن گونه بدل شد.
 
صربستانی‌ها برای سفر به ایران اتفاقات عجیبی را پشت سر گذاشتند و بیشتر از یک روز را در فرودگاه استانبول گذراندند. حضور نیکولای گربیچ در رأس کادر فنی تیم ملی صربستان این تیم را با تغییرات بزرگی همراه کرد. آن‌ها سال گذشته به فینال لیگ جهانی راه پیدا کردند و پس از آن نمایش قابل قبولی در انتخابی المپیک و قهرمانی اروپا از خود نشان دادند. با اینکه آن‌ها به کسب هیچ قهرمانی در این رقابت‌ها نداشتند اما تیم ضعیف شده صربستان حالا یک بار دیگر نام خود را به عنوان یکی از قدرت های والیبال جهان مطرح کرده است. 

صرب ها سال ٢٠٠٠ قهرمان المپیک سیدنی شدند اما رفته رفته شزایط آنها نا مناسب شد تا اینکه حالا صدر نشین لیگ جهانی هستند. صربستان تنها تیم ١٨ امتیازی لیگ جهانی است که هر ٦ دیدار خود را با برد به پایان رسانده، بدون اینکه بازی را به ست پنجم بکشاند. حالا آنها بالاتر از روسیه، برزیل، آمریکا، فرانسه و سایر قدرت ها در صدر قرار دارند و به دنبال حفظ رکورد شکست نا پذیری خود هستند.

ست سوم/ایران(1) 25-صربستان(2) 22/ صدرنشین بالاخره در آزادی زانو زد


ست اول/ ایران ۱۸ صربستان ۲۵

 تیم باتجربه صربستان که چندین بار در سالن مملو از تماشاگر آزادی طعم شکست را چشیده، این بار در همان بدو بازی و امتیازات نخستین با استفاده از هیجان بی اندازه و گاها اضافه در این سالن بزرگ، از میزبان پیشی گرفت و موفق شد همین روند را تا پایان ست ادامه دهد.
صرب ها هر دو وقت فنی مسابقه در ست نخست را به سود خود رقم زدند و در سراسر ست اجازه نزدیک شدن ایران به امتیازات اندوخته خود را ندادند.
صرب ها در این ست با برتری مطلق روی تور و زدن سرویس های قدرتی فاصله زیادی با تیم ایران ایجاد کردند و به حق خود هم رسیدند.بازی ضعیف شهرام محمودی در این ست و همچنین دریافت های ضعبف در زمین ایران مشهود بود.

ست دوم/ ایران ۲۲ صربستان ۲۵

داستان ست دوم شروعی مشابه ست اول داشت؛ اما در ادامه و در اواسط این ست، ماجرا فرق کرد. شاگردان لوزانو هر دو امتیاز آغازین را واگذار کردند اما در ادامه تیم ایران جبران کرد. اشتباهات فردی باعث شد وقت اول فنی باز هم به سود صرب‌ها باشد و در ادامه اختلاف پیش از امتیاز ۱۰، به سه پوئن رسید.

وقتی تابلوی امتیازات امتیازات ۱۳ بر ۸ را به سود صرب‌ها نشان می‌داد چیزی که سالن ساکت شده آزادی منتظرش بود، فرا رسید. با ورود میرزاجانپور و جان گرفتن زرینی، چهار دفاع پیاپی روی تور صرب‌ها را منکوب قدرت ایران کرد. موسوی و میرزاجانپور امان صرب‌ها را بریدند و آن‌ها را مجبور به درخواست وقت استراحت کردند. 

ایران3 - صربستان2 / صدرنشین بدون باخت لیگ جهانی مقابل شیران آزادی زانو زد

از این به بعد، خطاهای متعدد سرویس برای صرب‌ها باعث شد تا امتیاز ۲۱ دو تیم دوشادوش پیش بروند و برای نخستین بار ایران در امتیاز ۲۲ از حریف قدرتمند پیشی بگیرد. همه منتظر پیروزی ایران در این ست حساس و تعیین کننده بودند؛ اما صرب‌ها ناگهان گویی از خواب برخاستند و هر چهار امتیاز پایانی را به نام خود کردند. در این راه وقت استراحت لوزانو هم تأثیری نداشت.

ست دوم/ایران ۲۵ صربستان ۲۲

هر چقدر تیم صربستان در ست‌های قبلی دچار مشکل در زدن سرویس بود؛ اما در این ست با سرویس‌های بی‌نقص و عالی خود امتیاز پشت امتیاز از ایران گرفت، به نحوی که تا امتیاز ۷، تیم صربستان پنج امتیاز مستقیم از سرویس‌های جهشی و محکم خود کسب کرده بود.
با این حال تیم ایران که با انگیزه تغییر نتیجه به میدان آمده بود، وقت فنی نخست را تنها با یک پوئن اختلاف به صرب‌ها واگذار کرد. در ادامه اما تیم ایران هم در دفاع و توپ گیزی و هم در سرویس متحول و موفق شد، صرب‌ها را پشت تور اسیر دستان بلند مدافعان خود کند.

از همین فرصت اختلاف سه امتیازی را در نتیجه ۱۳ بر ۱۰ ایجاد کند. این فاصله تا امتیاز ۲۲ بر ۱۹ باقی ماند تا اینکه بار دیگر در امتیازات پایانی تیم ایران دچار لغزش شد و نتیجه را ۲۳ بر ۲۲ دید. وقت استراحت لوزانو و توصیه‌های او باعث شد تا امتیاز سرنوشت ساز ۲۴ را میرزاجانپور بگیرد و در ادامه نیز تیم ایران با دفاع روی تور همین بازیکن کار را تمام کند.

بازی بسیار خوب حمزه زرینی و میرزاجانپور نشان داد که اصرار روی استفاده از شهرام محمودی اشتباه است. همچنین پاس‌های عالی معروف و تنوع این مغز متفکر تیم ایران در ست سوم بیانگر نقش مهم توپ رسانی به پاسور بود.

ست چهارم/ایران ۲۵ صربستان ۲۳

تیم ایران این ست را هم با دو سرویس عالی صرب‌ها عقب افتاد؛ اما مثل ست قبلی با سرویس‌های خوب میرزاجانپور و تک دفاع روی تور جبران کرد. تیم ایران در ادامه با وسواس روی زدن سرویس‌های دقیق و تکیه روی دفاع روی تور وقت فنی نخست را به سود خود رقم زد. در ورود مجدد دو تیم به میدان، شاگردان لوزانو نتیجه ۱۰ بر ۸ را رقم زدند اما وجود درگیری و حساسیت بین دو تیم زیر تور، باعث شد تا ایران اختلاف خود را از دست بدهد و بازی برابر ۱۱ شود.

ایران3 - صربستان2 / صدرنشین بدون باخت لیگ جهانی مقابل شیران آزادی زانو زد

نکته عجیب خراب شدن همه سرویس‌های پرشی موسوی در این بازی بود که اصرار به زدن این گونه سرویس‌ها داشت. تیم ایران بعد از این درگیری و دعوا که با کارت زرد برای معروف همراه شده بود، عبادی‌پور را به بازی فرا خواند تا جای زرینی پرتلاش را بگیرد. همین تعویض هم جواب داد و تیم ایران به هر شکلی بود، موفق شد وقت دوم فنی را هم با‌‌ همان یک اختلاف امتیاز به سود خود رقم بزند.

میلاد عبادی‌پور در زمین ماند تا تیم ایران با دو امتیاز سرویس او در ادامه به امتیاز ۲۰ برسد و دو امتیاز از صرب‌ها فاصله بگیرد. در امتیاز ۲۱ محمد موسوی باز هم سرویس را به تور کوبید! با این حال تیم ایران به امتیاز ۲۳ هم رسید؛ اما در این امتیاز روی یک والی جذاب موفق نشد، امتیاز ۲۴ را بگیرد و همین موضوع روحیه را به صرب‌ها برگرداند و صرب‌ها به یک امتیازی ایران رسیدند و اگر سرویس خراب کردن می‌ه‌مان نبود کار همینجا گره می‌خورد. همین خطای شیرین سرویس باعث شد تا در پوئن آخر، تیم ایران با استفاده از احتیاط در سرویس صرب‌ها امتیاز پایانی را توسط میرزاجانپور کسب کند و طلسم صرب‌های صدرنشین را بشکند. ایران تنها تیمی است که در فصل ۲۰۱۶ موفق به گرفتن امتیاز از این تیم قدرتمند شده، زیرا آن‌ها همه تیم‌ها را در نهایتا چهار ست شکست دهند.

ایران3 - صربستان2 / صدرنشین بدون باخت لیگ جهانی مقابل شیران آزادی زانو زد

ست پنجم/ ایران ۱۶ صربستان ۱۴

ست پایانی و حساس، جولانگاه میرزاجانپور شد. او هر چهار امتیاز نخست این ست را برای ایران گرفت و جای محمودی را با شایستگی پر کرد. در ادامه تیم ایران تحت تأثیر بازی خوب ایبوویچ ستاره صرب‌ها قرار گرفت و وقت فنی را ۸ بر ۶ باخت؛ اما در بازگشت دوباره دو تیم به میدان کسی فکرش را هم نمی‌کرد که ایران سه پوئن پیاپی با دفاع بی‌نقص روی تور کسب کند. بازی کم نقص شاگردان لوزانو ورق را کاملا برگردانده بود و یک دفاع عالی از سعید معروف باعث شد، ایران در امتیاز ۱۱ دو امتیاز فاصله بگیرد.

پس از آن سرویس‌های کم جان تیم ایران این ابتکار عمل را به صرب‌ها داد که با کواچوویچ فاصله را جبران کند و در حمله ابتکار عمل داشته باشد. امتیازات پر التهاب با خطای برخورد دست پاسور صربستان به تور به نفع ایران رقم خورد اما دو امتیاز پیاپی صرب‌ها باعث شد امتیاز ۱۳ بر ۱۲ به سود صدرنشین لیگ جهانی به دست بیاید.

ایران3 - صربستان2 / صدرنشین بدون باخت لیگ جهانی مقابل شیران آزادی زانو زد

اینجا نوبت به میلاد عبادی‌پور بود که با دفاع خوب و بموقع خود بازی را مساوی کند. درخواست بازبینی و دادن امتیاز حساس و سرنوشت ساز ۱۳ به ایران باعث شد تا جو سالن به طور کامل برگردد و امتیاز زیبای سرویس از عبادی‌پور، ایران را به پوئن ۱۴ برساند. در ادامه تیم ایران موفق شد با استفاده از سرویس‌های خوب عبادی‌پور، امتیاز ۱۶ را با دفاع خوب خود کسب کرده و طلسم بی‌شکستی صرب‌های صعود کرده را در آزادی بشکند.

خلاصه بازی دو تیم والیبال ایران و صربستان را در ویدیو «تابناک» ببینید:

تعداد بازدید : 127
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۰
همچنان مشکل سرویس زدن دارن. هنوز ساده سرویس می زنن. ای خدااااا به کیی بگیم. در سطح جهانی سرویس نمی زنن.
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
معلومه چيزي از واليبال حاليت ميست كه مي گي ساده سرويس مي زنن اين نوع سرويس زدن را جهشي موجي مي گويند كه يك تاكتيك در برابر تيم هايي است كه قد بلندي دارند بسيار موثر است
ایران حریف موسوی نشد!
سرویسهای افتضاح ایران و عدم حضور امیر غفور که علت واقعی غیبتش مشخص نیست ، یک ملت را کلافه کرد
وسطبازی مینویسم که نگند باختیم و این مطلب و نوشتیم. چه ببریم و چه ببازیم یک بازیکن تکانی لازم داریم البته اگر جایگزینی داشته باشیم براشون. متاسفانه ظاهرا بازیهای لیگ جهانی دوسال قبل فقط یک اتفاق زودگذر بود. فقط توجیه کنندگان شکست از کمبود امکانات و پول و... گله نکنند که همین صربها وضعشون و امکاناتشون از ما خیلی کمتره. اما پر تلاش و با استعدادن. بجای حاشیه و وقت گذاشتن برای آرایش ریشاشون و باند بازی همه متحد در قالب یک تیم بازی میکنن.
پاسخ ها
مهرانه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
واقعا شما اینقدر آگاهیتون بالاست چقدر راحت همچین ادعایی می کنید شما از کجا فهمیدی که صربها .امکاناتشون کمتره . همین والیبالیست ها با زحمت هایی که میکشن این همه لحظه شیرین برای شماها ساختن واسه همین اینقدر توقع دارین
خواهشا یکم درک کنید اینقدر هم پر ادعا نباشین
کدوم بازی درخشان اخه ؟!!!
پیروزی دوازده هزار نفری ایران بر قهرمان المپیک مبارک باد
تولد کهکشان پر ستاره ایران مبارک باد
دس مریزاد بچه ها......
آتشفشان ایران ، صربستان را خاکستر کرد
صربستان نیازی به برد نداشت
پاسخ ها
مهرانه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
اما انگیزش خیلی بالا بود که مسابقات رو بدون شکست بگذرونه چرا با این حرفا زحمت بچه ها رو ضایع میکنید
چقدر خوبیم ما !!
دو بار نوشتید ست دوم! یعنی ست سوم را اشتباها ست دوم نوشتید که باید اصلاح شود
خيلي هیجان انگیز و نفس گیر بود بخصوص گیم اخر. تبریک میگم. دست بچه ها درد نکنه. اونا که قبلا میگفتن غیرت بازیکنا رفته، لطفا ساکت باشن
در متن این خبر به جای ست سوم ، نوشتید ست دوم یعنی یکبار نوشتی ست دوم / ایران 22 صربستان 25 و دو مرتبه
نوشتید ست دوم/ ایران 25 صربستان 22 ! دقت را فدای سرعت نکن داداش!
دمتون گرم. حال كرديم
اگر موسوی سرویس نزند ، یک ملت دعاگوی اوست!
چرا دو بار نوشتی ست دوم ببم؟! یکبار نوشتی ست دوم ایران 22/ صربستان 25 و دوباره نوشتی ست دوم/ ایران 25 -
صربستان 22 !! حواست را جمع کن ببم جان!
بلند قامتان دست مریزاد
شادمان کردید
خدا شادتان کند
خدا قوت
عکس تیم ایران که گذاشتین مربوط به ورزشگاه آزادی نیس...
واقعا گل کاشتن
خسته نباشید بچه ها
اون تعداد خانمی که ورزشگاه اومده بودند بلیط خریده بودند یا بصورت گزینشی اومده بودند ؟ احتمالا بخاطر این بوده که میزبانی مسابقاتا از ایران نگیرند!!! قطر داره جام جهانی برگزار میکنه و ما هنوز ....
نویسنده این خبر فقط از میرزاجانپور تعریف کرده در حالی که ما انچه از او دیدیم کاملا بر عکس بود و امتیازات حساس بسیار بدی را از دست داد. امیدوارم در بازیهای بعد از او کمتر استفاده بشه
عکس اول مربوط به بازی دیروز در استادیوم آزادی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
از دخترای مردم مایه گذاشتن، خواستن پُز بدن
اون عکس اول با اون خانمهای محجبه که پرچم ایران و دارن حتما ورزشگاه آزادیه!!!!
تیم ملی برخلاف بازی های قبلی خیلی خوب بازی کرد خدا بهشون قوت بده. یک صحنه هم فکر کنم توی ویدو چک به ضرر صربستانی ها شد که فکر کنم داور اشتباه کرد.
آفرین به غیرت ایرانی....شاد کردن دل مردم از هرچیزی بالاتره
بازی خوبی بود ولی اگه زن ها رو به ورزشگاه راه نداده بودند قطعا ما بازی را 3 بر 0 می بردیم
سلام عزیزم ست سوم اشتباه نوشتین
از این تیترهای تحقیرآمیز مانند زانو زدن (که مرتب هم استفاده می‌کنید) خودداری کنید. اگر 3 بر 2 باختن صربستان به معنای زانو زدن این تیم باشه پس اون 3 بر 0 یا 3 بر 1 باختن به قول شما این شیران رو چی باید بنامیم!؟ یادتون باشه صربستان با همین 1 امتیازی که توی این بازی گرفت باعث شد صرفنظر از همه دیدارهای بعد، تیم ما کلا از صعود به مرحله بعد باز بمونه
زنده باد ایرانی باغیرت
با سلام نویسندگان محترم سایت خبری تابناک اصرار عجیبی دارند واژه « برخواستن » را جایگزین « برخاستن » به معنی بلند شدن ٬ نمایند . چندین بار بنده یادآور شدم ولی باز این گونه نوشتن ادامه دارد . با سپاس
البتە این شکست سنگین نبود، در کل بە این تیم باختیم.
واقعا دستشون درد نکنه
ولی یکی به این موسوی بگه جان من تو سرویس پرشی نزن!!!!
عالی بود بچه ها
عکس اول رو زود عوض کنید
مگه نمیگید عکسها مال ایرانه
وای اگر دلواپس ها این عکس رو ببینند.
ضمن تشکر از تیم والیبال کشور عزیزمان اما صربستان به تماشاچیان خونگرم باخت
الحق و انصاف بازی زیبایی بود، پر از هیجان، تنها اعصاب خردنی مجری محترم و تبلغ3060 که واقعاً دمار از روزگار ما درآوردن، در هر وقت استراحتی بجای آوردن کارشناس، جدیداً شدیم تبلغیات 3060 و 3090 و . . . .
این شیر شیری که میگی قبلا جلوی خیلی ها زانو زده و امیدی به صعودش نیست
هم چنین شکست خیلی سنگین نبود. 3-0 میشه سنگین و سبک ترین شکست 3-2 است.
پیروزی غرور افرین تیم ملی را تبریک میگویم
آقای موسوی میشه سرویس نزنی
با سلام وخدا قوت به بچه هاي خوب تيم ملي واليبال و تبريك برد تيم صربستان. از سيد عزيز و دوست داشتني كه ارادت زيادي خدمت ايشان دارم خواهش مي كنم در زدن سرويس ها دقت بيشتري كند تا انشاالله با پيروزي هاي ديگر دل ملت را شاد كنيد

ارادتمند فخرالدين
این ورزش ملیارد خواه و فوتبال غارت بود که کشور و انقلاب را و وحدت ملی و عدالت اجتماعی را تضعیف کرد
این کلمه زانو زد به نظرم خوب نیست چرا تیم ملی یک کشور را بخواهیم تحقیر کنیم الان ایران به ایتالیا سه بر صفر باخت آیا ایران مقابل ایتالیا زانو زد؟ حاشا ... . پس نسجیده حرف نزنیم
برد به خاطر تماشاگران هست
مرغ پخته هم از عبارت شکست سنگین خنده اش میگیرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار