بازدید 23434

پلمپ مساجد به دلیل ایجاد آلودگی صوتی!

مسئولان شهر لاگوس در نيجريه به بهانه جلوگيري از ايجاد سرو صدا، تعداد زیادی از کلیساها، مساجد، هتل ها و باشگاه ها را بستند.
کد خبر: ۶۰۲۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶ 01 July 2016
مسئولان شهر لاگوس در نيجريه به بهانه جلوگيري از ايجاد سرو صدا، تعداد زیادی از کلیساها، مساجد، هتل ها و باشگاه ها را بستند.
 
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس 24، مسئولان شهر لاگوس درنيجريه به بهانه جلوگيري از ايجاد سرو صدا، تعداد زیادی از کلیساها، مساجد، هتل ها و باشگاه ها را بستند.

بر این اساس، يك مسئول آژانس حمايت از محيط زيست درشهرلاگوس كه با 20 ميليون نفر، پرجمعيت ترين شهر نيجريه است، گفت كه 70 كليسا، 20 مسجد و11 هتل و باشگاه و مركز فروش مشروبات الكلی دراين منطقه بسته شده اند.

لاگوس شهری شلوغ و پرجمعيت است و بخشی از سر وصدا و شلوغی آن به خاطر بلندگوهايي است كه دركليساها و مساجد استفاده می شود.

"رشيد عبيد الله صحابي " رئيس مركز حمايت از محيط زيست گفت كه دستور بستن مساجد و كليساها پس از آن صادر شده كه برخی ازكليساها و مساجد به دستورات دولت مبني بر برداشتن بلندگوها از خارج از مساجد و کلیسا به منظور كاهش آلودگی صوتی توجه نكردند.

درجه صدای مجاز در روز 55 دسی بل ودرشب بين 42 تا 45 دسی بل است و دولت نیجریه اميدوار است كه در چهار سال آینده، آلودگی صوتی از بين برود.

منبع ياد شده ابراز اميدواری كرد كه سرو صدا و شلوغی در لاگوس در سال 2020 از میان برود، مسئولان محلي همچنين استفاده از بوق ماشین ها را به همين منظور منع كرده اند
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۱۱
مسیجد جامع در بازار شهر ما وجود داره که 27!!! بلند گو روشه!! یکی از شهرهای شمالی استان بوشهر
ایجاد مزاحمت در اسلام نهی شده ولو بواسطه عبادت و از بلندگوی مساجد باشد. عبادتی که مستلزم آزار و سلب آسایش دیگران باشد مقبول درگاه الهی نیست.
این محله ماهم اینقدر صدای اذان و زیاد میکنن انگار میخوان شمر مسلمان کنن...
تو ایران هم باید به این موضوع رسدگی کنند وهمچنین به بهداشت مساجد واماکن زیارتی بخدا قسم بقدری کثیف اند که آدم شرمش میادلطفا از طریق جراید به این مسله رسیدگی شود
ايران هم بايد مساجدي كه بلندگوي قوي دارن قانون بذاره
وقتی 70 کلیسا و 20 مسجد رو با هم بستن شما چرا فقط تیتر زدی بستن مساجد؟
شما هم فقط مسجدش رو دیدید
حق دارن
نمیگم این کار درسته یا غلط ولی اگر همسایه نزدیک مسجد باشید واقعا بعد از یه مدت دچار بیماری میشید چون صدای بلندگوهاشون خیلی بلند هست و حداقل صدای با کیفیت هم نیست بلکه بیشترصدای خش دار و تیز هست که صاف مغز ادمو هدف میگیره
سلام
خوب می شد اگر تو مدارس و مساجد و هیات ها و تکیه ها و حسینیه ها ما هم قانون مشخصی در این خصوص وضع می شد!
ممنون از توجه تان
کار درستی کردند. متاسفانه در کشور ما هنگامی که بحث مزاحمت و آلودگی صوتی و بصری و سد معبر می شود تبعیض زیادی قائل می شویم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها