بازدید 58933
بسته خبری «تابناک»؛

هشدار رهبر انقلاب به اردوغان چه بود؟/ گزارش شمخانی از وضعیت حصر/ واکنش برادر رئیس جمهور به دخالت در انتصاب ها/ پیشنهاد ناطق برای حل بحران فیش ها/ کدام خانم سوشا مکانی را به نروژ برد؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «انتقاد عارف از سازمان بارسی کل کشور»، «رونمایی علم‌الهدی از قراردادای مخفیانه با آمریکا»، «هشدار امنیتی به فعالان رسانه‌ای»، «ابطحی رئیس جمهور بعدی را مشخص کرد» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۰۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 01 July 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


انتقاد عارف از سازمان بارسی کل کشور

محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس دهم درباره فیش های حقوقی گفت: باید توجه کنیم کسانی که چنین حقوق‌هایی را تصویب و تایید کردند نیز مورد برخورد قرار گیرند. برخورد با این مسئله نباید محدود به دریافت‌کنندگان این حقوق‌ها و وام‌ها شود؛ بلکه باید با تصویب‌کنندگان و تاییدکنندگان نیز برخورد شود. سوال بسیار جدی و مهم این است که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با این مسئله چه کرده‌اند. سازمان بازرسی کل کشور باید به مجلس و مردم گزارش دهد چرا در این خصوص قصور کرده است و همچنین دیوان محاسبات نیز باید به مردم و مجلس شورای اسلامی گزارش دهد که چرا در حسابرسی سالانه به این مسئله بی‌توجه ای کرده و اگر به این تخلف‌ها برخورد کرده، چرا گزارشی ارائه نکرده است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.



ایران با تحریم های علیه کره شمالی همراهی خواهد کرد

حسن طاهریان سفیر ایران در سئول می‌گوید: ایران کاملا با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی که به خاطر آزمایشهای موشکی و هسته‌ای این کشور در اوایل سال جاری میلادی صادر شده، همراهی خواهد کرد و همه محدودیتها و تحریمها را براساس این قطعنامه انجام خواهیم داد. تهران آماده است گزارش خود درباره این اقدامات و تلاشهای تهران برای انجام این قطعنامه را ارائه کند و آن را به شورای امنیت گزارش کند. خبرگزاری فارس اینن خبر را منتشر کرد.



واکنش برادر رئیس جمهور به دخالت در انتصاب رؤسای بانکها


حسین فریدون روز جمعه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با تکذیب ادعاهای مطرح شده گفت:  انتصاب و تغییر روسای بانکها توسط مجمع عمومی بانک و پس از طی مراحل قانونی صورت می گیرد و اصولا فرایند تعیین مدیرعامل یک بانک در حیطه اختیارات و وظائف دستیار اجرائی رئیس جمهور نبوده است. این اظهارات را موجب هتک حیثیت افراد در رسانه ها و مخدوش شدن جایگاه مهم سازمان بازرسی کل کشور می دانم و در عین حال حق پیگیری قانونی به جهت هتک حرمت و افترا را برای خود محفوظ می دانم.  اینگونه اظهارنظرها غیرسازنده است و باید در برابر قانون تمکین و از اقدامات خلاف قانون و نیز اظهار نظرهای اختلاف افکن پرهیز کنند.



رونمایی علم‌الهدی از قراردادای مخفیانه با آمریکا

سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: مذاکرات روشن بود و مقام معظم رهبری نیز حمایت کردند، اما اینکه قراردادی مخفیانه امضا شود و مردم در جریان نباشند و ببینند آمریکا بر همه چیز مسلط شده است صحیح نیست. از ریاست قوه قضائیه انتظار داریم که قضیه قرارداد‌های بین المللی به شکل رسمی پیگیری شود؛ از طرفی نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی این مسئله را تقاضا کنند و مردم را در جریان بگذارند که چه شده است، بعد از فیش‌های حقوقی این سونامی دومی نباشد. مردم در برابر خلاءهای اقتصادی خود از فیش حقوقی ناراحت شدند اما اگر بفهمند که پیگیری مسائل برجام سبب تسلط دشمن بر ما شده برای مردم ناگوارتر از این فشارهای اقتصادی است. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.



گرمای شدید اهواز از زبان دماسنج ماشين ها

جمعه




سوغات تبریز، نام سیستم عامل بعدی اندروید

نام سوغات تبریزی برای سیستم عامل بعدی اندروید انتخاب شد. گوگل نام سیستم عامل  بعدی اندروید خود را با انتخاب کاربران، نوقا  Android Nougat انتخاب کرد. نوقا یک شیرینی تولیدی و سوغات مخصوص تبریز است. اقتصاد آنلاین، این خبر را منتشر کرد.

 





کدام خانم سوشا مکانی را به نروژ برد؟

پس از محرومیت سوشا مکانی دروازه بان تیم پرسپولیس وی با پیوستن به باشگاه میوندالن نروژ قرارداد خود با این تیم را رسمی کرد. سوشا مکانی با انتشاراین خبر در اینستاگرامش از بهترین منیجر دنیا سخن گفته است.وی در پست خود نوشت: خوشحالم و افتخار اینو دارم که بتونم بهترین استارت رو داشته باشم برای رسیدن به پیراهن مقدس تیم ملی کشورم در راه رسیدن به جام جهانی. مرسی از خانم سمیرا سمیعی یکی از بزرگ‌ترین منیجرهای دنیا که خیلی به من کمک کردند. امیدوارم بتونم جواب این همه لطف رو با عملکردم بدم. همچنین امیر سلطانی عزیز که واقعا مدیونتم. با آرزوی بهترین‌ها برای مردم عزیز کشورم. امیدوارم نماینده قابلی باشم در کشور نروژ.گفتنی است ؛ سمیرا سمیعی ،دختر پروفسور سمیعی جراح ایرانی است که در سال‌های گذشته، چند چهره سرشناس فوتبال آلمان را به ایران آورده است.


100 هزار موشک آماده پرتاب به سمت رژیم‌صهیونیستی

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه روز قدس با بیان اینکه امروز ظرفیت امحا، محو و فروپاشی رژیم‌صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است، اظهار داشت: امروز بیش از یکصد هزار موشک از لبنان آماده پرواز هستند تا هر وقت دیده شود که صهیونیست‌ها براساس برآوردهای غلط به دنبال تکرار اشتباهات خود هستند، این موشک‌ها با شلیک فضا را پیموده و بر سر رژیم صهیونیستی فرود خواهند آمد و تحولات جدیدی را فراهم خواهد ساخت. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: فقط در لبنان ۱۰۰ هزار موشک آماده پرتاب به سمت رژیم‌صهیونیستی است.تسنیم این بیانات را منتشر کرده است.


وقتی قاسم سلیمانی گوش یک داعشی را می‌پیچاند!

در میان تصاویر جالبی که در مراسم راهپیمایی روز قدس مشاهده می‌شود، تصویر قاسم سلیمانی در حال پیچاندن گوش یک داعشی از تصاویر جالب و پرمعنا است.

جمعه

گزارش شمخانی از وضعیت حصر

علی شمخانی در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت و در جمع خبرنگاران درباره نامگذاری آخرین روز جمعه ماه رمضان اظهار داشت: ۳۸ سال گذشته کسی تصور نمی‌کرد به چه علت آخرین روز جمعه ماه رمضان به نام روز جهانی قدس نامگذاری شده است. اما امروز با توجه به شرایط فلسطین ، جهان عرب و اسلام، اهمیت وضعیت مردم فلسطین بر همگان مشخص شده است. دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نمی‌توانیم در حال حاضر گزارشی از رسیدگی به موضوع حصر بدهیم گفت: هنوز علت اصلی مرگ علی دادمان مشخص نیست و درباره ترور بیولوژیک دستگاهی قبلاً رسیدگی کرده و به نتیجه منفی رسیده است.ایلنا این خبر را منتشر کرده است.


اقدام عجیب کمیته امداد در خوزستان

کمیته امداد امام خمینی شهرستان باغملک خوزستان با اخذ کارت ملی، شناسنامه و اثر انگشت به روزه‌داران افطاری داده است! این خبر و عکس آن را «پارسینه» منتشر کرده است.

واکنش کمیته امداد

روابط عمومی کمیته امداد: پیرو انتشار عکسی در شبکه های اجتماعی با مضمون توزیع بسته های غذا و نمایش نابخردانه، اعتمادسوز و خارج از عرف دو تن از همکاران کمیته امداد شهرستان باغملک ( خوزستان)، ضمن تشکر از حساسیت و واکنش رسانه های گروهی و فعالان فضای مجازی و تقبیح ثبت و انتشار تصویر مورد اشاره توسط افراد مذکور، مراتب عذرخواهی مدیران و همکاران امدادگر کمیته امداد را اعلام نموده و به آگاهی مردم شریف کشورمان می رساند که افراد خاطی به دستور مستقیم رئیس کمیته امداد تعلیق و از سمت خود عزل گردیده و تعیین و تکلیف افراد مذکور به هیات تخلفات اداری استان خوزستان واگذار شده است. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.


جمعه


روایت سردار نقدی از اهداف امریکا از برجام

سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، بیان داشت: امروز آمریکا می‌خواهد با استفاده از اهرم تحریم به ما فشار وارد کند، به گونه‌ای که می‌گویند بیاید سیاست‌های خود را در منطقه عوض کنید و از حمایت مجاهدان اسلام دست‌بردارید و در حمله به حرمین شریفین سکوت کنید، آمریکا می‌خواهد سکوت و تغییر مواضع ما را با دلار معامله کند.نقدی با بیان اینکه حتی عده‌ای که بی‌هوش بودند با برجام اهداف آمریکا را فهمیدند، گفت: بدبین‌ها هم فکر نمی‌کردند که آمریکا این‌چنین بدعهد باشد؛ بعدازاین توافق 2 میلیارد دلار از ثروت ایران را دزدیدند و خوش‌بین‌ها هم نمی‌توانند امروز به آمریکا اعتماد کنند.فارس این خبر را منتشر کرده است.


پیشنهاد ناطق برای حل بحران فیش ها

حجت‌الاسلام اکبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی دفتر رهبر معظم انقلاب امروز با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوالی که با توجه به دریافت حقوق‌های چندصد میلیونی توسط برخی از مدیران دولتی، قوه مجریه نیز با این مسئله باید چگونه برخورد کند؟ اظهارداشت: بنده اخیراً در مراسمی در حرم مطهر حضرت امام حضور داشتم و به اینموضوع اشاره کردم، همچنین از رئیس جمهور محترم تشکر کردم چرا که اعلام داشت با این پدیده و تخلفات برخورد می‌کنیم که بحمدالله این کار را آغاز کردند.وی افزود: در این میان نیز اما مهم این است که باید آن منفذهای فرار قانونی را گرفت. نگویند که فلان شرکت خصوصی است در حالی که حتی آن شرکت هم به طور واقعی خصوصی نبوده و دولتی است، همچنین نگویند فلان مجموعه یا شرکت یا نهاد آئین‌نامه خاص خودش را دارد یا بگویند مستثنی است که بنده در همین رابطه به دولت پیشنهاد دادم لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرده تا این مستثنائات حذف شود و همه حقوق‌بگیران براساس قانون هماهنگ نظام پرداخت، حقوق دریافت کنند.این خبر را فارس منتشر کرده است.


هشدار رهبر انقلاب به اردوغان چه بود؟

آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت اظهار داشت: مقام معظم رهبری به اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه هشدار دادند که شما نفت دزدی داعش را می‌فروشید و بازارچه مرزی برای آنها زدید، ولی نتیجه آن به ضرر خودتان است که حالا نتیجه حمایت‌شان را می‌بینند، ما از کشته شدن هیچ انسانی خوشحال نیستیم، ولی به این کشورها می‌گوییم که بیدار شوید، همین حالا هم دیر نشده است، دست از حمایت این گروهک‌ها بردارید.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.


خرید و فروش اطلاعات تلگرامی 20 میلیون ایرانی

اطلاعات خصوصی 20 میلیون مشترک یکی از اپراتورهای تلفن همراه از طریق یک ربات تلگرامی در دسترس عموم قرار گرفت.گفته می‌شود این اطلاعات در سال 92 لو رفته و در قالب فایل اکسل تا سه میلیون تومان خرید و فروش می‌شده است.به نظر می‌رسد نهادهای قضایی و امنیتی باید هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کنند و اپراتور مربوطه نیز باید پاسخگوی مردم و ضرر و زیان احتمالی ناشی از این مشکل امنیتی خود باشد.این مطلب در اقتصادآنلاین منتشر شده است.


لغو راهپیمایی روز قدس توسط حزب الله لبنان

حزب الله لبنان اعلام کرده است که به دلایل نگرانی‌های امنیتی مراسم روز قدس در روز جمعه را لغو می‌کند. به گزارش عصرایران به نقل از بی بی سی، گفته می‌شود که این اولین بار است که حزب الله راهپیمایی روز قدس را لغو می‌کند. بنا بود که مراسم روز قدس در حومه جنوبی بیروت برگزار شود، اما حزب الله با انتشار بیانیه‌ای این مراسم را لغو کرد.


هشدار امنیتی به فعالان رسانه‌ای

در روزهای گذشته برخی از فعالان رسانه‌ای و سیاسی پیامک هشدارگونه‌ای با عنوان «آخرین هشدار امنیتی» دریافت کرده‌اند.هنوز مشخص نیست این پیامک‌ها از سوی چه افراد یا نهادهایی برای دریافت‌کنندگان ارسال شده است! تصویر این پیامک را «روز نو» منتشر کرده است.

جمعه

کشوری که رهبر انقلاب طی یک سال ۱۹ بار از آن یاد کردند

مقام معظم رهبری با وجود شرایط پرتنش در کشورهای منطقه و جهان اسلام، همچنان موضوع فلسطین را موضوع اول جهان اسلام معرفی کرده و در طول سال گذشته در ۱۹ سخنرانی خود به مناسبت‌های مختلف به موضوع فلسطین پرداخته‌ اند.


ابطحی رئیس جمهور بعدی را مشخص کرد

محمد علی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: اصلاح طلبان به حمایت خود از آقای روحانی ادامه خواهند داد و پیش بینی میکنم رای خوبی آقای روحانی برای دوره بعدی بیاورند و قطعا رئیس جمهور خواهند شد.ابطحی در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح طلبان در انتخابات آینده از آقای روحانی حمایت می کنند یا نامزد دیگری را مدنظر دارند بیان داشت: پیش بینی من این است که آقای روحانی بدون مشکل در دوره آینده نیز رئیس جمهور خواهند بود. در جریان اصلاح طلبی شخص دیگری جز آقای روحانی معرفی نخواهد شد.وی افزود: اصلاح طلبان به حمایت خود از آقای روحانی ادامه خواهند داد و پیش بینی میکنم رای خوبی آقای روحانی برای دوره بعدی بیاورند و قطعا رئیس جمهور خواهند شد.عضو مجمع روحانیون مبارز در مورد نامزد جریان رقیب یعنی اصولگرایان نیز گفت: اصولگرایان فکر میکنم علیرغم اسامی که مطرح می شود اگر بخواهند از آقای روحانی حمایت نکنند جز حمایت از آقای احمدی نژاد حمایتشان از شخص دیگری مورد پذیرش قرار نمی گیرد.این مطلب در افکارنیور منتشر شده است.


شعار حامیان احمدی‌ نژاد در روز قدس

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان در حالی به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس پیوست که طرفداران او با اجتماع در اطراف او، شعارهایی همچون «احمدی احمدی حمایتت می‌کنیم»، «احمدی برمی‌گردد»، سر می‌دادند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹۴
انتشار یافته: ۱۹
وقتی مشخص نیست پیامک از کجاست..معلومه از کجاست دیگه
تابناک عزیز ! اروپایی ها خودشان شیرینی به نام nougat دارند و به احتمال زیاد انتخاب این نام با الهام از شیرینی تبریز نبوده است .
واکنش برادر رئیس جمهور به دخالت در انتصاب روسای بانکها!!!!!!!!!!!!
اگر راست مي گويي از اقاي سراج شكايت كن و گفته هاي خودت را ثابت كن تا ما هم باور كنيم ديگر به شماها اعتمادي نيست!!!!!!!!!!!
تهدید یک کشور به صورت علنی مخالف منافع ملی است
فیلم احمدی نژاد با جمعی دست نشانده !عملیات روانی جدید!
آقای فتاح هم که سخت به دنبال بهانه ای برای تعلیق و اخراج کارکنان هستند. متاسفانه بعد از ماه رمضان شاهد سونامی اخراج و قطع همکاری با کارکنان کمیته امداد خواهیم بود.
کسانی احمدی را میخواهند که توی این هشت سال جیب شان پر پول شد ما که خیری از این بابا ندیدیم و دلمان هم نمیخواهد که برگرده
آقای ابطحی عزیز این پیش بینی تان از کجا سرچشمه گرفته است . از وعده 100روزه برای مردم، یا از برجام بد فرجام ،یا ازرکود وبیکاری ویا از حقوق نجومی مدیران شما فقط یک نفرید ومیتوانید در مورد رای خود تصمیم بگیرید.بنابر این مردم هستندکه اینده خودشان را رقم خواهند زد نه جنابعالی
شما تابناکی ها هم انگار از برگشت احمدی به پست رییس چمهوری بدتون نمیاد

آیا میدانید حمایت از فردی چون احمدی نژاد از گناهان کبیره است؟

تا دیر نشده توبه کنید
به خواب ببینی که روحانی دوره بعد رای بیاره...
با سلام. لطفا انمه جمعه مدارک کل دریافتی ماهانه خود را رونمایی کنند.
احمدی برو
مردم ما با دهان روزه و تو گرما باید برن راهپیمایی اونوقت حزب الله خودش راهپیمایی رو لغو کنه که نکنه که گرمشون بشه
مرسی تابناک از بسته خبری خوبتان-
آقای عارف دنبال حاشیه نرو!!

- برادر رئیس جمهور مردم باهوش شده اند همه میدانند که انتخاب و انتصاب قوانین و حساب کتاب کاغذی دارد ولی میگویند حمایت و رانت و فامیل سالاری میتونه قوانین را بپیچونه مثل انتخاب مدیران صنعت خودرو که کلا فک و فامیلی شده و از هر جا بخواهند وارد سیستم میکنند بعدش هیئت مدیره عوض میکنند بعدش مدیر عامل را انتخاب میکنند

- کاریکاتورش اصلا جالب نبود که بوی نژاد پرستی را میدهد با سیاهی تیره!!!!
در هوای گرم مردم ایران عزیز به خاطر فلسلطن و قدس شریف راهپیمائی می کنند خود قدس نشینان و لبنان در زیر سایه کولر لم می دهند واقعا جای تعجب و خنده دارد برای ملت و مسولین ما و همانند چندین رقص و پایی کوبی و تک چرخ زدن شهر وندان عراقی و لبنانی در چندین و چند فیلم انوقت ما سنگ قدس و لبنان و تفنگ بر دست می گیریم و مورد دوم اقای ابطحی حق یک رای خودشان را دارند که وصیع و وکیل هشتاد میلیون نفر ایرانی شده اند و ایشان رئیس جمهور تعین می کنند لطفا نمی ترسید پخش کنید
بنده به عنوان یک طرفدار اصلاح طلبی فکر نمی کنم این دوره به اقای روحانی رای دهم !!!! مطمئن باشید که وقتی من رای ندهم خیلی ها هم رای نخواهند داد !!!! چون من همیشه نبض جامعه را می گیرم !!!! وقتی تلویزیون بی بی سی اقای عارف را در راهپیمایی روز قدس نشان می دهد ولی تلویزیون جمهوری اسلامی که حتی احمدی نژاد را در اخبار 21 نشان می دهد ولی از نشان دادن اقای عارف امتناع می کند شما توقع دارید ما بیاییم باز هم رای بدهیم !! انوقت می گویند مردم چرا تلویزیونهای بیگانه را نگاه می کنند !!! مردم چرا به خاطر تبلیغات تلویزیون جم سینما و فیلم بیشتر می بینند !!!
کمیته امداد هم کارش در گرفتن کارت ملی خیلی زشت بود و هم اخراج کارمنداش که به هیچ وجه با عقل جور در نمیاد سرخود دست به این اقدام زده باشند . اگه راست میگن که به فکر مردم و ابروی سازمانشون هستند باید خود مسئولینشون استعفا میدادند نه دو تا کارمند بی نوا را که طبق دستور مافوق کاری انجام دادن از نون خوردن بیندازن....
اين " فريدون" برادر آقاي روحاني! كي محاكه ميشه ؟
ظاهرا وقتی خود معاون اول رئیس جمهور رئیس هیئت مدیره کارخانجات سیمان تهران بودند پاداشهای چند صد میلیونی می گرفته خدا اخرت عاقبت ما مردم بدبخت بیچاره رو ختم به خیر کنه و کمی هم به فکر ماضعفا که ماهی 1 میلیون با زور دریافتیمان است کمک کنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر