بازدید 11094

نوقا تبریز با اندروید جدید جهانی شد

کد خبر: ۶۰۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ 01 July 2016
شرکت گوگل که اغلب نام شیرینی‌ها را برای نسخه‌های اندروید خود انتخاب می‌کند، این بار در اقدامی جالب توجه نام شیرینی سنتی تبریز یا همان نوقا (nougat) را برای اندروید بعدی انتخاب کرده است.

به گزارش ایسنا، نسخه آینده اندروید پیش از این با نام اختصاری N شناخته می‌شد.


گوگل معمولا یک روند الفبایی را برای نامگذاری نسخه‌های اندروید دارد که همگی نام دسرها هستند. برای مثال اندروید 1 را انجل کیک، اندروید 1.1 را باتن برگ، اندروید 1.5 را کاپ کیک و اندروید 1.6 را دونات، اندروید 2 را ایکلر، اندروید 2.2 را فرویو، اندروید 2.3 را گینگربرد، اندروید 3 را هانی کامب، اندروید 4 را آیس‌کریم ساندویچ، اندروید 4.2 و 4.3 را جلی بین، اندروید 4.4 را کیت کت، اندروید 5 را لالی پاپ و اندروید 6 را مارشمالو نام‌گذاری کرده‌اند که به ترتیب حروف الفبا از a تا M در ابتدای نام‌های آنها دیده می‌شود. این به این معنی است که نام نسخه بعدی اندروید باید با حرف N شروع می‌شد و اکنون مشخص شده که "نوقا"(شیرینی محبوب تبریز) نام خواهد داشت.

البته هنوز مشخص نیست که شماره اندروید بعدی گوگل با این نام، 6.1 خواهد بود یا 7.

گوگل در زمان رونمایی از اندروید جدید از کاربران خواست تا با مراجعه به سایت نام پیشنهادی خودشان را ثبت کنند. کمپین‌های زیادی در اینترنت شکل گرفت تا این که بالاخره گوگل در اکانت رسمی خودش در توییتر نام نسخه جدید اندروید را به صورت رسمی معرفی کرد.

این شیرینی علاوه بر تبریز، در اسپانیا نیز شناخته شده است و هم اکنون نیز در بسیاری از نقاط دنیا تولید می‌شود. اما خاورمیانه و اروپای جنوبی به عنوان زادگاه‌های اصلی Nougat مطرح هستند.

به نظر می‌رسد که نوعی از این شیرینی به نام تورون در دوران غلبه اسلام بر اسپانیا در آنجا به شیرینی محلی تبدیل شده است، گرچه برخی معتقدند که تورون از واژه لاتین توست به معنای ترد گرفته شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۱
باید از این فرصت بیشترین استفاده را کرد. مثلا در مناطق توریستی ایران این شیرینی با نام انگلیسی آن توزیع شود. تا توریست هایی که از این مناطق بازدید می کنند و از طرف دیگر قبلا نام این نسخه اندروید را شنیده اند با این شیرینی ایرانی بیشتر آشنا شوند
راضیم از گوگل.
هر چند انتخاب این نام ربطی ب ایران و تبریز نداشته مطمعنن ولی خب این یه اتفاق خوب برای تبریز و بطبع ایران میتونه باشه. بنظر من شهرهای توریستی ایران من جمله خود تبریز این شیرینی رو به توریست ها معرفی و بفروشن صدرصد همه مردم دنیا دوست خواهند داشت این شیرینی رو امتحان کنند. قنادی تبریز هر چ سریعتر دست بکار شید تولید رو ببرید بالا خدا بخاد قراره بازارتون خفن داغ بشه
لطفا شعر نگین , نوقا از جنوب ترکیه اومده !
در آمريكا به آن نوو-گِت گفته ميشود وبسيار هم شيرينى پر طرفداريست.
اسم تبریز الان چیکار میکنه توهم زدی شرکتی که تمام خدمات اون در ایران تحریم هست اسم شیرینی که تو تبریز هست رو انتخاب میکنه
این ورژن جدید اندروید به معنی نان بادامی هست که این نان بادامی ساخت و تولید محلی یکی از شهرهای آمریکا میباشد
مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما ،،،،،،،غافل از انکه خدا هست در اندیشه ما ،،،،،، برعکس بد خواهان شوینیست داخلی تبریز همیشه جزء اولین وبهترین ها بوده وخواهد ماند وانهم به همت فرزندان غیور وبرومند وسخت کوش وبا همت وهنر مندش که با همراهی وهم گامی تمام اذریها همراه هست
تبریک - نوقا تبریز یکی از بهترین سوغات آذربایجان و ایران است و همینطور که می دانید تبریز پایتخت تولید کننده انواع شکلات و شیرینی در ایران و خاورمیانه است.
عزیزم این شیرینی ماله یونانه نه تبریز
توررون سفید با مغز بادام زمینی و یا بادام درختی ، طعمی بسیار شبیه گز سفید اصفهان دارد منتهی بسیار سفت و کمی طعم برشته، در کشورهای اسپانیایی زبان این شیرنی بیشتر همزمان با جشن های سال جدید مصرف میشود.
حداقل ویکیپدیا رو بخونید که اسپانیا و سایر نقاط جهان رو خواستگاه "نوگات" معرفی کرده نه ایران!
البته در خارج از ایران نوقا رو بیشتر به عنوان شیرینی ترکیه می شناسن
خیلی احمقانه است این گزارش ..این نام لاتین که واضح و مشهود است و شیرینی روسی است متاسفم
بابا چرا اینقده زود جوگیر میشین؟
نامگذاری این نسخه اندروید ربطی به تبریز و ایران نداره. شیرینی نوقا هم فقط "مال" تبریز نیست، یه شیوه قدیمی هست که علی الظاهر از سوریه شروع شده و تو کل دنیا (من جمله تبریز) پخش شده!!

(تا فحش نخوردم این رو هم بگم که من خودم آذری ام....)
عزیز جان، نوقا از نظر گوگل و سایر کشورها شیرینی فرانسوی و ایتالیایی هست. به ویکیپدیا مراجعه کنید.
البته این شیرینی دراصل درقرون وسطی متعلق به همان اسپانیا وجنوب اروپا بوده وبعد بتدریج به سایر کشورهای اروپایی وبعد حوزه غرب آسیا برده شده اینکه می گویند شرینی تبریز را انتخاب کرده بیشتر شبیه جوکه لطفا به همان پاراگراف پائینی نوشته خود مراجعه کنید
یعنی واقعا نمی دونید نوقا یه سبک شیرینیه و فرانسه و ... هم نوقا دارن؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
لازمه همه چیز رو به خودمون مربوط بدونیم؟؟
امان از حس " همه چیزهای معروف مال خودمونن " !! نوقا یه شیرینی بین المللیه . حداقل یه نگاه به ویکی پدیا مینداختید .
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%86%D9%88%D9%82%D8%A7
nougat کلمه ای است که از قبل در دیکشنری وجود داشته و ربطی به تبریز و نوقا ندارد.
متاسفانه در تاریخچه این شیرینی نامی از تبریز برده نشده است ولی همانطور که مشخص است این شیرینی بین ترکمن ها ازبک ها و احتمالا آذربایجانی ها وجود داشته و پخت می شده است.
از مسولین کشور در خواست می کنیم این شیرینی رو هر چه سریعتر به نام ایران ثبت کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان