بازدید 3345

شناسایی هویت عاملان حملات آتاتورک

پلیس ترکیه پس از حوادث فرودگاه آتاتورک اقدامات ضد تروریستی خود را افزایش داده و در همین رابطه دست کم ۱۳ نفر را بازداشت کرده است.
کد خبر: ۶۰۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 01 July 2016

به گزارش مهر به نقل از آناتولی، چند روز پس از حمله انتحاری به فرودگاه آتاتورک استانبول نیروهای امنیتی ترکیه  دست کم ۱۳ نفر را در ارتباط با این حملات بازداشت کردند.

سه شنب در سه انفجار انتحاری در فرودگاه آتاتورک دست‌کم ۴۲ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ تن مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی عملیات پیگرد و بازداشت همزمان در ۱۶ منطقه مختلف در دو شهر استانبول و ازمیر صورت گرفته است. سه نفر از بازداشت‌شدگان اتباع کشورهای خارجی هستند. کسانی که در ازمیر بازداشت شده‌اند احتمالا با گروه داعش در سوریه در ارتباط هستند. تعداد بازداشت‌شدگان در استانبول ۱۳ نفر و در ازمیر ۹ نفر اعلام شده است. بازداشت‌شدگان متهم هستند که از گروه تروریستی داعش حمایت مالی و تدارکاتی کرده و برای آن عضوگیری می‌کنند.

 هم‌ز‌مان خبرگزاری آناتولی در خبر دیگری از مشخص ‌شدن هویت مهاجمان انتحاری به فرودگاه آتاتورک استانبول خبر داد. بنابر این گزارش، یکی از این مهاجمان شهروند روسیه از جمهوری خودمختار داغستان، دیگری «قرقیز» و نفر سوم «ازبک» بوده است.

راننده تاکسی که این سه مهاجم را به فرودگاه آتاتورک برده به پلیس گفته است که این افراد به زبان چچنی یا قفقازی با یکدیگر صحبت می‌کردند.

روزنامه حریت ترکیه درباره هویت یکی از مهاجمان نوشته است که او «عثمان وادینوف» نام داشته و اهل چچن از جمهوری خودمختار داغستان بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان