بازدید 19925
حماسه مردم روزه‌دار زیر آفتاب سوزان؛

راهپیمایی روز قدس با حضور پررنگ حاج احمد متوسلیان +ویدیو

راهپیمایی عظیم روز قدس از ساعت 10:30 با حضور میلیونی مردم روزه‌دار در تهران و 850 شهر ایران اسلامی آغاز شد. در این راهپیمایی تاریخی نیز حضور گسترده مردم از نوزاد تا کهنسال مشهود است و ارزش آزادگی ایران در عرصه جهانی به خوبی به نسل‌های بعدی منتقل شده است.
کد خبر: ۶۰۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 01 July 2016
با وجود آنکه آفتاب سوزان، یازدهمین روز تابستان هزار و سیصد و نود و چهار را یکی از گرم‌ترین روزهای سال ساخته، مردم همیشه روزه دارِ حاضر در صحنه ایران حضور گسترده‌ای را در راهپیمایی روز قدس به نمایش گذاشتند و این راهپیمایی عظیم از دقایقی پیش با مشارکت میلیون‌ها ایرانی رسماً برگزار شد؛ راهپیمایی که نسبت به سال‌های پیشین یک تفاوت آشکار داشت و آن تفاوت نیز، حضور گسترده تصاویر و نام و یاد حاج احمد متوسلیان بود.

به گزارش «تابناک»؛ راهپیمایی عظیم روز قدس از ساعت 10:30 با حضور میلیونی مردم روزه‌دار در تهران و 850 شهر ایران اسلامی آغاز شد تا آخرین جمعه رمضان 1437 هجری قمری، مصادف با ثبت هزاران تصویر تازه از ایستادگی و مقاومت مردم ایران و استمرار دفاع این ملت آزاده از مظلومیت مردم فلسطین باشد؛ رویدادی بزرگ که 3500 خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی آن را پوشش می‌دهند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همزمان با سی و هشـتمین سالگرد نامگذاری «روز جهانی قدس» توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در اطلاعیه‌ای به حضور گسترده مردم در ایران و سایر کشورهای جهان اشاره کرده بود و در این زمینه تاکید نمود بود: «جمعه این هفته یــازدهــم تـیـــر ماه مصادف با 25 رمضان‌المبارک مردم مؤمن، روزه‌دار و انقلابی ایران اسلامی در تهران و بیش از 850 شهر کشور و البته همگام با مسلمانان و آزاداندیشان در 80 کشور جهان، با بهره‌مندی کامل از ایام و لیالی قدر و با دعا و ابتهال به درگاه بی‌نیاز کریم قادر متعال، آزادی قدس شریف را از چنگال دژخیمان سفاک و غاصب رژیم جعلی صهیونیستی مسألت می‌کنند.»

در این راهپیمایی تاریخی نیز حضور گسترده مردم از نوزاد تا کهنسال مشهود است و ارزش آزادگی ایران در عرصه جهانی به خوبی به نسل‌های بعدی منتقل شده است. در همین راستا مسیرهای نه‌گانه راهـپیمایی روز جهانی قدس در پایتخت جمهوری اسلامی ایران که منتهی به دانشگاه آزاد به عنوان میعادگاه نمازگزاران آزاده کشورمان می‌شود، بدین ترتیب است:

مسیر شماره 1 مسجد امام حسین (علیه‌السلام)، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 2 مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی(قلعه‌مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 3 مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 4 مسجد امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 5 مسجد حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 6 مسجدالمهدی(عجل‌الله تعالی فرجه‌ الشریف)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 7 مسجدالجواد(علیه‌السلام)، میدان هفتم‌تیر، خیابان کریم‌خان، میدان ولی‌عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران

مسیر شماره 8 مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

مسیر شماره 9 مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران


10:45- چندنمونه از موشک‌های بالستیک ساخت ایران در مسیرهای راهپیمایی روز قدس امروز در تهران در معرض دید راهپیمایان قرار گرفته و افراد با حضور در مقابل آنها عکس یادگاری می‌گیرند.  ماکت‌های به نمایش درآمده از انواع موشک‌های عماد، شهاب و سجیل است.

10:54- راهپیمایان تهرانی در حاشیه حضور خود ضمن برائت از استکبار جهانی به ویژه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی با امضای طوماری در کمپین جهان عاری از صهیونیسم شرکت کردند.  مخاطبان شبکه‌های اجتماعی می‌توانند با هشتک جهان عاری از صهیونیست در این کمپین شرکت کنند.

11:00- نخستین تصاویر دریافتی از حضور زودهنگام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در میان راهپیمایی‌کنندگان از مبداء میدان فردوسی تهران حکایت دارد. اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی نیز دقایقی قبل از چهارراه کالج به جمع راهپیمایان روزه‌دار تهرانی پیوست. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات و حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه دقایقی پیش از چهارراه کالج به جمع راهپیمایان روز قدس در پایتخت پیوستند.

11:15- علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی و سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جمع راهپیمایان روز قدس پیوستند. همچنین محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان نیز با راهپیمایی کنندگان در این حماسه بزرگ همراه شد. حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در خیابان انقلاب و حجت‌الاسلام علی‌‌اکبر ناطق‌نوری مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری نیز از چهارراه کالج به جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران پیوستند.


11:21- جمعی از راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران ضمن محکوم کردن رابطه گروه‌های تکفیری و برخی دولت‌های عرب منطقه با رژیم صهیونیستی، تابوت برخی مفتیان آل‌سعود و سران این کشور را در راهپیمایی حمل کردند. راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران همچنین پلاکاردهایی در محکومیت جنایات مشترک رژیم آل‌سعود، آل خلیفه و دولت‌های مرتجع منطقه علیه ملت مظلوم فلسطین را محکوم کردند.

11:30- گروهی از تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی با تصویر حاج احمد متوسلیان در دست دارند و خواستار آزادسازی این فرمانده دوران دفاع مقدس از زندان‌های رژیم صهیونیستی شدند. کمپین مردمی حاج احمد متوسلیان نیز با نصب بنری در میدان انقلاب خواستار رسیدگی وضعیت 4 دیپلمات اسیر در رژیم صهیونیستی شده است.

11:32- محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس در حاشیه مراسم روز جهانی قدس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به درخواست‌های مردمی در جریان راهپیمایی امروز برای پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی توسط رژیم صهیونیستی گفت: روند پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی تا زمان روشن شدن نتیجه باید ادامه پیدا کند. با توجه به اینکه اخیرا اخبار خوبی درباره این چهار دیپلمات عزیز منتشر شده دولت و مسئولین باید پیگیری حقوقی این مسئله را دنبال کنند.

11:38- مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران اظهار داشت:‌ ما با حضور خود در راهپیمایی صهیونیست‌ها را عصبانی‌تر کردیم و این راهپیمایی نمادی از انسجام و وحدت ملی را به دشمنانمان نشان می‌دهد زیرا تمام گرایش‌های سیاسی قومی و مذهبی به راهپیمایی آمدند که این مسئله نماد همبستگی ملت ایران است. در راهپیمایی امروز همه امنیت ملی و انسجام ملت ایران را دیدند.

11:40- حسن غفوری‌فرد رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در حاشیه راهپیمایی روز قدس این روز را یکی از یادگارهای بنیانگذار انقلاب اسلامی برشمرد و گفت:‌ از دهه‌های گذشته مسئله فلسطین بزرگ‌ترین مشکل جهان اسلام بوده است به طوری که امام خمینی اسرائیل را غده سرطانی برشمردند.

وی افزود: امام خمینی از همان ابتدا خطر اسرائیل را اعلام کردند و مردم جهان متوجه این موضوع شدند. با توجه به اقدامات ضد حقوق بشری اسرائیل و مبارزه با مردم مظلوم فلسطین، در کشورهای جهان اسلام آخرین جمعه ماه رمضان را راهپیمایی می کنند. فلسطین پاره تن اسلام است و بحث فلسطین فقط مربوط به کشورهای اسلامی نمی‌شود بلکه مسئله جهان اسلام است و این راهپیمایی‌ها بسیار تأثیر گذاشته و حمایت ما از مردم مظلوم فلسطین را نشان می‌دهد.

11:48- اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور دقایقی پیش با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران عنوان کرد: حضور مردم ایران همیشه تعیین‌کننده بوده است، به خصوص در روز قدس که به هر حال یکی از آرمان‌های مهم ملت ایران همیشه دفاع از ملت فلسطین بوده و هست. در همین رابطه ملت ایران سعی کرده این حمایتی که از مردم مظلوم فلسطین و قدس عزیز داشته را یکبار در روز قدس اعلام کند و این آرمان هم حمایت از مظلومان و هم به صورت ویژه حمایت از مردم فلسطین است. قطعا در فضای بین‌المللی و منطقه که امروز برخی از گروه‌های افراطی و تکفیری که اعلام کارهای خودشان را با کشتار و با به آشوب کشیدن انجام می‌دهند ملت ایران در این میان با حمایت‌های فرهنگی ابراز می‌کند که از ملت فلسطین و مظلومان دنیا حمایت قاطع می‌کند.


11:50- راهپیمایان روز قدس پلاکاردهایی در دست دارند که سال 2040 را سال پایان اسرائیل دانسته‌اند.  راهپیمایان در این پلاکارد با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید، شمارش معکوس پایان حکومت اسرائیل را آغاز کرده‌اند. بر این اساس از سال 2015 تا 2040،‌ 25 سالی است که راهپیمایان در پلاکاردهای خود ابراز امیدواری کرده‌اند که اسرائیل با پایان خود مواجه می‌شود.

11:57- راهپیمایان تهرانی در حالی که شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر می‌دادند پرچم آمریکا و اسرائیل را در میدان فردوسی تهران آتش زدند. ملت روزه‌دار ایران که امروز در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند در این راهپیمایی پلاکاردهایی با مضمون «نصر من الله و فتح القریب»، «لبیک یا خامنه‌ای»، «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود»، «مرگ بر داعش صهیونیستی» را در دست دارند.  راهپیمایان در حین آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل عکس‌هایی از شهدای مدافع حرم را در دست داشتند و علیه داعش و اسرائیل شعار سر دادند.

12:04- علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی دقایقی قبل با حضور در خیابان طالقانی و معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با همراهی جمعی از محیط بانان از چهارراه کالج به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند. قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان دولت یازدهم و محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق نیز در بین تظاهرات کنندگان دیده شدند.

12:07- امیردریادار حبیبب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در جمع راهپیبمایان روز قدس در تهران اظهار داشت: در نیروی دریایی امیدواریم امسال با برخی کشورهای منطقه و حتی کشورهای فرامنطقه‌ای رزمایش مشترک برپا کنیم. یگان‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش امنیت را برای آبراه‌ها و شناورهای کشورمان در آب‌های آزاد و بین‌المللی به صورت کامل تأمین کرده‌اند.

12:09- حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه با حضور در جمع راهپیمایان با بیان اینکه در این روزها شاهد رسوایی بیش از پیش سازمان ملل در حمایت از رژیم نسل‌کش آل سعود هستیم، اظهار داشت: برخی کشورهای غربی به صورت رسمی از تروریست‌ها در منطقه با سلاح و تجهیزات حمایت می‌کنند. آنها به دنبال فراهم کردن زمینه آشتی میان کشورهای مرتجع با رژیم صهیونیستی هستند و اگر تصمیم امام (ره) در نام‌گذاری روز قدس نبود شاید بسیاری از مردم جهان از جنایات رژیم صهیونیستی آگاه نمی‌شدند.

12:11- آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی اظهار کرد: این سیل خروشان جمعیت دفاع از مظلومیت ملت فلسطین است و فریاد بر سر جنایتکاران و مجرمان تاریخ به ویژه اسرائیل غاصب و آمریکا و اذنابشان و گروه‌های تروریستی ساخته شده به دست کشورهای سلطه‌گر و اذنابشان در منطقه است. اینها همه نشان می‌دهد باطل رفتنی است و وعده الهی هم بر از بین رفتن باطل است. مطمئنیم گروه‌های تکفیری که هیچ بلکه کسانی که اینها را ایجاد کرده‌اند به حول و قوه الهی از بین می‌روند و امیدواریم هرچه زودتر با همت مسلمین جهان و وحدت آنها و امثال این راهپیمایی‌ها ان‌شاءالله وعده الهی هرچه زودتر محقق شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: ما امروز می‌بینیم که جهان‌خواران و سلطه‌گران می‌خواهند این مسأله را پاک کنند و امام (ره) با یک پیشنهاد دقیق و پیشگیرانه توانست ندای مظلوم فلسطین را زنده نگه دارد و ان‌شاءالله حول این محور تمام ملت‌های مسلمان جمع می‌شوند و داد ملت مظلوم فلسطین را از ظالمان می‌ستانند. این حضور گسترده از اسباب تحقق وعده الهی است و امیدواریم که هر چه زودتر وعده الهی محقق شود. نام‌گذاری روز قدس مانند یک الهام به امام خمینی (ره) بود تا در ماه مبارک رمضان این فضای معنوی در همه دنیا ایجاد شود و مسلمین بر سر یک موضوع در سراسر جهان متحد شوند.

12:13- یک بازنشسته وزارت جهاد کشاورزی در اعتراض به فیش‌های میلیونی برخی از مسئولین، پرینت فیش حقوقی خود را به صورت پلاکارد در راهپیمایی روز قدس به نمایش گذاشت.  فیش حقوقی خردادماه این بازنشسته وزارت جهاد کشاورزی مبلغ 830 هزار تومان را نشان می‌دهد. تعداد زیادی از راهپیمایان متوجه پلاکارد این فرد شده و در مقابل آن واکنش نشان می‌دادند.

12:15- محمدباقر قالیباف شهردار تهران و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از چهارراه کالج، علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی با حضور در خیابان طالقانی، علی مطهری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور و محمدرضا عارف نماینده مردم تهران و رئیس بنیاد امید ایرانیان از دیگر چهره‌هایی هستند که طی دقایق اخیر در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس حضور یافتند.

12:16- آیت الله ناصر مکارم‌شیرازی، با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در قم، از حضور باشکوه و گسترده مردم وفادار به انقلاب و اسلام در این راهپیمایی تقدیر و قدردانی کرد، حرکت پرشور مردم موقعیت‌شناس را خاری در چشم رژیم صهیونیستی دانست و افزود: باید از مردم تشکر کرد و مردم ما نشان دادند که وفادار به انقلاب و ارزش‌ها هستند و همیشه موقعیت شناس بوده‌اند. این راهپیمایی نمی گذارد مساله فلسطین، قدس و جنایات اسرائیل فراموش شود. این مساله باید تا روزی که پایان سلطه اسرائیل غاصب است ادامه دار باشد.

12:21- علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن موضوع ترور بیولوژیک علی دادمان، اظهار داشت: بنده تصور می‌کنم این یک حدس و گمان است و موضوعی نیست که خبری، رسانه‌ای یا تبلیغاتی باشد، باید به این مسئله رسیدگی شود. البته ما از قبل هم مواردی داشته‌ایم، گزارش‌هایی درباره برخی افراد دیگر داشته‌ایم، بنده از روز چهارشنبه این هفته تیمی را تشکیل دادم که به این موضوع رسیدگی کنند، بررسی کنند موارد قبلی چه بوده است.

شمخانی تأکید کرد: بعضی موارد قبلا رسیدگی شده و حتی یک دستگاه امنیتی در یک مورد مربوط به خود به این مسئله رسیدگی کرده ولی به نتیجه منفی رسیده است بنابراین اینگونه نیست که همین الان بتوانیم در این  مورد اظهارنظر کنیم. باید بررسی دقیقی انجام شود که کی، کجا و چگونه این حادثه رخ داده است. سوالات فراوانی در این زمینه وجود دارد که به راحتی نمی‌توان به آنها پاسخ داد.

دبیر شورای امنیت ملی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بنده تا پایان بررسی این موضوع در شورای عالی امنیت ملی حضور داشتم رسما گزارش این مسئله را به مردم می‌دهم البته رسیدگی به این موضوع طول می‌کشد چرا که مسئله راحت‌الوصولی نیست و به تحقیقات اطلاعاتی و اقدامات طبی نیاز دارد. اصل بر این است که بعید بدانیم.

12:28- حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از آرمان های ملت ها و از جمله مردم مسلمان، زندگی در فضایی توام با آرامش و امنیت است، اظهارداشت: ملت مسلمان و مظلوم فلسطین 70 سال است که از وطن اصلی خود دور مانده اند و اشغالگرانی سرزمین فلسطین را به اشغال خود در آورده اند که به هیچ یک از قوانین بین المللی و اصول انسانی پایبند نیستند. رژیم صهیونیستی را از پایگاه های استکبار جهانی و آمریکا در منطقه است و به طور طبیعی هر کشوری و ملتی که با این پایگاه مبارزه کرده و بخواهد مردم مسلمان منطقه دارای آزادی، ثبات و امنیت باشند،‌ خوشایند استکبار جهانی نیست.

روحانی افزود: امروز توطئه تفرقه در دنیای اسلام، حضور گروه های تکفیری و تروریستی در منطقه و خط سازش، در مسیر آرمان آزادی فلسطین فاصله ایجاد کرده است و برای رسیدن به مسیر اصلی، راهی جز وحدت مسلمانان، دفاع از خط مقاومت و جهاد و مبارزه با گروه های تکفیری و تروریستی وجود ندارد.  بی تردید در سایه ایستادگی و مقاومت، قطعا مسلمانان به پیروزی نهایی دست خواهند یافت.


12:40- آیت‌الله نوری‌همدانی در حاشیه حضور در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: امروز مهمترین مساله، وحدت جهان اسلام در برابر اسراییل است و هرکس این وحدت را بشکند خیانت کرده است. ملت ایران هیچگاه دست از آرمان‌های خود نخواهد کشید. امید است که انتفاضه سوم به نابودی اسرائیل منجر شود. مردم با حضور خود از آرمان‌های فلسطین دفاع کردند.

12:43- در تقاطع های اصلی راهپیمایی روز قدس از جمله چهار راه ولی‌عصر، فلسطین، وصال و میدان انقلاب پایگاه‌های مختلفی مرتبط با موضوعات فلسطین ایجاد شده بود.  هم‌چنین بیمارستان‌های صحرایی برای رسیدگی احتمالی به راهپیمایان روزه‌دار در مسیر راهپیمایی ایجاد شده بود.

12:45- در یکی از  غرفه‌های مسیر راهپیمایان برگه‌هایی در اختیار مردم قرار داده می‌شد تا دلنوشته‌های‌شان را برای مدافعان  حرم بنویسند. قرار است مجموع این نوشته‌ها در قالب کتاب منتشر شود. در دور تا دور غرفه تصاویر سردار سلیمانی و مدافعان حرم نصب شده بود. همزمان با برگزاری راهپیمایی روز قدس سینما سپیده واقع در خیابان انقلاب آثار مربوط به فیلمسازان انقلابی با موضوع مقاومت را برای راهپیمایان به نمایش گذاشت.

13:01-
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از سمت میدان انقلاب در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت. امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) و غلامعلی حداد عادل نماینده سابق مجلس نیز در این راهپیمایی شرکت کردند.

13:07- حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: متأسفانه روز قدس و روز آرمان فلسطین توسط برخی از کسانی که ادعای حمایت از فلسطین داشتند به فراموشی سپرده شده بود و امروز کسانی که مدعی فلسطین بودند از داعش حمایت می‌کنند و یا آن را تولید می‌کنند که این کاملاً مخالف با ادعاهایی است که در رابطه با فلسطین دارند. مردم ما باعث شدند تا آرمان فلسطین زنده بماند و امروز مشخص شده که چه کسانی واقعا طرفدار آرمان فلسطین هستند و چه کسانی در این رابطه فقط شعار می‌دهند.

13:09- سردار احمدی‌مقدم فرمانده سابق ناجا با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در خصوص نابودی اسرائیل در کمتر از 25 سال آینده گفت: این وعده قرآنی است که یهود دوبار در زمین به حکومت می‌رسد و هر دو بار فساد می‌کند و آن حکومت دوم که در حال حاضر وجود دارد نتیجه فسادشان فروپاشی خواهد بود. طبق وعده قرآنی تک تک یهودیانی که در زمین فساد کردند خانه به خانه دنبال و دستگیر می‌شوند و این وعده قطعا محقق خواهد شد و تخلف‌ناپذیر است.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب برای نابودی اسرائیل در کمتر از 25 سال آینده یادآور شد: لازمه این موضوع جلوگیری از تفرقه میان مسلمانان و شفاف‌سازی ظلم‌ها و جنایات رژیم صهیونیست است که اگر به طور کامل محقق شود سقوط اسرائیل را تسریع می‌کند.

13:14- در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس صندوق‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم در جهت کمک و حمایت از مردم مظلوم فلسطین مستقر شده است.

13:20- حجت‌الاسلام والمسین حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه در حاشیه راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: هر چه می‌گذرد به زمان سقوط و اضمحلال رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر می‌شویم و این رژیم آخرین دست و پای خود را می‌زند و همه تلاشش را می‌کند که در حمایت از تروریسم و از بین بردن مسلمانان اقدام کند.

طائب با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: مردم شاهد این هستند که روند اضمحلال غرب، آمریکا و اسرائیل در حال وقوع است و تلاش دشمن برای ایجاد ناامنی در منطقه و کشاندن آن به داخل کشور ما دست و پا زدن‌های آخرین آنها است. امروز مردم ما در امنیت کامل و با حضور گسترده به حمایت از ملت فلسطین آمده‌اند.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به برخورد سپاه با تروریست‌ها در مرزهای کشور اظهار داشت: بیشترین تلاش تروریست‌ها این بود که در آستانه روز قدس در جهت ایجاد احساس نگرانی در مردم اقدام کنند اما با آمادگی نیروهای ما و اشراف کامل اطلاعاتی و اقدام عملیاتی مانع آن شدند.

13:29- علی فلاحیان وزیر  اسبق اطلاعات با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امیدواریم زودتر وعده نابودی اسرائیل که رهبر انقلاب فرمودند تا 25 سال آینده رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت محقق شود، اظهار داشت: ظلم و ستم‌هایی که اسرائیل کرده و کشتن کودکان و زنان فلسطینی و آواره کردن مردم فلسطین از جمله ظلم‌ها و جنایات رژیم اسرائیل است.

فلاحیان با اشاره به آوارگی مردم فلسطین، ادامه داد: کسی که مسلمان باشد معنای آوارگی و بیچارگی و کسی که فرزند خود را به خوبی متوجه می‌شود. از این رو مقام معظم رهبری بر اساس این تحولات تأکید کردند که اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید و ان‌شاءالله با کمک خدا هر چه زودتر این غده سرطانی از بین برود.

13:30- سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران در خطبه‌های پیش از نماز جمعه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دارای عمق دفاعی راهبردی نیست، گفت: امروز در جهان اسلام ظرفیت بازیابی مجدد فلسطین از رژیم صهیونیستی فراهم شده است. اگر رژیم صهیونیستی دست به خطا زند تمام این سرزمین تحت اشغال مسلمانان مجاهد درخواهد آمد و این واقعیت جدیدی است که در جهان اسلام شکل گرفته است.

وی با اشاره به روند تاریخی دست‌درازی‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا به سرزمین‌های اشغالی فلسطین در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی، افزود: داستان تسلط صهیونیست‌ها بر سرزمین فلسطی تا انقلاب اسلامی روندی نگران‌کننده و ناامید کننده داشت اما با پیروزی انقلاب گرچه جنایات صهیونیست و حمایت‌های آمریکا ادامه داشت اما امیدی برای نابودی رژیم صهیونیستی در مردم شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه همه روسای جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی به عنوان دوستی فراتر از پیوندهای راهبردی و متحد ایدئولوژیک یاد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آمریکا رژیم صهیونیستی را سرمایه راهبردی خود تلقی می‌کند و نقشه راه سیاسی خود را برای تحول در جهان اسلام و دنیای عرب با این تصور تنظیم کرده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران، با بیان اینکه انقلاب بزرگ اسلامی باعث احیای روح و جان در کالبد جهان اسلام و ملت مظلوم فلسطین شد، تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی روندها معکوس شد و رژیم صهیونیستی با عکس‌العمل قاطع و به موقع انقلاب اسلامی یعنی تشکیل نیروی جدید جهادی با نام حزب‌الله لبنان در چنبره یکی از داغ‌ترین شکست‌های تاریخی قرار گرفت و این ماجرا نشان داد که فصل تسلط آمریکا در جهان اسلام در حال پایان است.

سلامی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی آمریکا متوجه شد که باید تغییر جهت و سیاست دهد، خاطرنشان کرد: بازیابی هویت مجدد فلسطین و محو رژیم صهیونیستی از جغرافیای سیاه عالم با پیروزی انقلاب اسلامی نشان دهنده گردش موازنه قدرت بود.

وی با بیان اینکه انقلاب سنگ فلسطین امروز به انقلاب موشک تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: معمای رژیم صهیونیستی در مقابل فلسطین همچنان ادامه دارد و برای ایجاد تفرقه و انحراف در جهان اسلام تلاش می‌کند اما ارتش به ظاهر شبه افسانه‌ای رژیم صهیونیستی که قدرت بلامنازع امپراتوری آمریکا و شرکای مرتجع عربشان بوده‌اند توسط مسلمانان فلسطینی در هم شکسته شد و طلیعه امیدی برای ملت فلسطین و جهان اسلام ایجاد شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران، با اشاره به موفقیت‌های مسلمانان در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه،‌ 11 روزه و 51 روزه، تصریح کرد: نتایج خفت‌بار این نبردها برای رژیم صهیونیستی نشان داد دیگر فضایی برای آنها وجود ندارد و امروز به فضل الهی ظرفیت فروپاشی رژیم صهیونیستی شکل گرفته است.

سلامی با اشاره به اینکه بیش از یکصدهزار موشک آماده پرواز در فلسطین و لبنان وجود دارد، گفت: این موشک‌ها آماده هستند تا با یک دستور رژیم صهیونیستی را  از نقشه جهان محو کنند. همچنین در تمام سرزمین‌های تحت اشغال ده‌هاهزار موشک با دقت‌ها و بردهای وسیع و مختلف کاشته شده‌اند و فقط منتظر دستور هستند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران، با بیان اینکه امروز ظرفیت فروپاشی رژیم صهیونیستی متفاوت از گذشته شکل گرفته است، اظهار کرد: اگر رژیم صهیونیستی به قدرت نظامی آمریکا تکیه کرده است باید بدانند فصل توانایی آمریکا برای حمایت از رژیم‌های منفور خاتمه یافته و امروز آمریکا در بحران سرگردانی راهبردی گرفتار است.

وی در ادامه به مداخلات آمریکا و ناکامی آن در سوریه اشاره کرد و گفت: رژیم آل سعود نیز که در یمن و عراق باعث آواره شدن مسلمانان شده است باید بداند نمی‌توان با زور در هیچ نقطه‌ای حکومت کرد.

وی در ادامه از حماسه فرماندهان و رزمندگان نیروی زمینی در شمال غرب کشور در مقابله با گروه اشرار و ضدانقلابیون تشکر کرد و گفت:‌ با عکس‌العمل سریع و قاطع نیروی زمینی این گروه‌های شرور که با حمایت رژیم‌های مزدور دست به اقداماتی برای ایجاد حقه‌های کوچک در نظام ما می‌زدند ناکام ماندند. به رژیم‌های مزدور منطقه و مقامات سیاسی‌ شمال عراق هشدار می‌دهیم که به تعهداتشان پایبند باشند چرا که ما هر نقطه‌ای  که مبدأ شکل‌گیری تهدید علیه نظام‌مان باشد را بدون هیچ ملاحظه‌ای قاطعانه ویران خواهیم کرد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران، با بیان اینکه صبح پیروزی نزدیک است، تصریح کرد: ما تحت هدایت‌های رهبر بزرگمان قله‌های بلند پیشرفت و اقتدار و عزت این سرزمین و جهان اسلام را خواهیم پیمود.

13:46- سیداحمد خاتمی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه ما اجازه نمی‌دهیم مسأله فلسطین از یک مسأله اسلامی به یک مسأله عربی تبدیل شود و آرمان فلسطین در حاشیه قرار بگیرد،‌ اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس یک فریضه سیاسی و گام‌هایی دشمن‌ستیز است. راهپیمایی روز قدس 6 مبنای قرآنی و روایی دارد که عبارت است از ظلم‌ستیزی، یکپارچه و واحد بودن امت اسلامی، نفرت از استکبار، بیعت با ولایت، مصداق امر جامع و الغضب لله و تبری از دشمنان دین خدا.

خاتمی با اشاره به اینکه به تعبیر رهبری امروز آمریکا طاغوت اعظم است، خاطرنشان کرد: اسرائیل ولیده نامشروع این دولت جبار است و در متن شعار مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا هم قرار دارد. امر جامع امری است که حضور مسلمانان در آن ضرورت دارد، راهپیمایی روز قدس هم مصداق امر جامع است. به فضل خدا این راهپیمایی استخوان در گلوی استکبار و خار در چشم آنهاست.





قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس سال 1395

قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس سال 1395 قرائت شد. متن این قطعنامه به شرح زیر است:

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ ‏ (سوره اسرا آیه 1)

حمد و سپاس بی‌کران خداوند سبحان را که به ما توفیق داد تا با درک ماه مبارک رمضان و لیالی نورانی قدر، به یمن میراث گرانقدر و تاریخ ساز حضرت امام خمینی (ره)، با حضور شکوهمند و حماسی در "راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس"، بار دیگر "وحدت و اراده راهبردی" و خدشه‌ناپذیر ملت دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز "ایران اسلامی" در حمایت از "آرمان آزادی قدس شریف" و ملت مظلوم فلسطین و پشتیبانی از جبهه‌ی مقاومت اسلامی منطقه را در معرض دید جهانیان قرار دهیم.

اینک که با گذشت 37 سال از ابتکار معجزگون و تاریخ‌ساز معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت روح الله (ره) و راهبری حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آرمان آزادی قدس و "نابودی غده سرطانی اسراییل" به عنوان "اولویت اول امت اسلامی" در جغرافیای جهان اسلام نهادینه شده و "شبکه استکبار و صهیونیسم" با باطل شدن رؤیای شیطانی "تسلط از نیل تا فرات" و تحقق "خاورمیانه بزرگ"، خود را بیش از هر زمانه‌ای آماج خشم مقدس و کینه انقلابی فرزندان اسلام ناب محمدی (ص) و پرچمداران "گفتمان انتفاضه" و "مقاومت اسلامی" به ویژه نسل غیور و شجاع جدید فلسطین یافته است، ما ملت روزه‌دار ایران اسلامی با شرکت در راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن "روز جهانی قدس" – که تجلیگاه "مکتب مقاومت" و "نه" گفتن به "شیطان اکبر" و مظهر بیزاری از اسراییل غاصب و اشغالگر است – مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی "الله اکبر" و "خامنه‌ای رهبر" به جهانیان اعلام می‌داریم:

1- ما ملت یکپارچه و متحد ایران، "آرمان آزادی قدس شریف" و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از سلطه رژیم جعلی صهیونیستی و تلاش برای محو غده سرطانی اسراییل را آرمان بلند انقلاب اسلامی، راهبرد سرنوشت ساز حضرت امام (ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اولویت اول جهان اسلام و محور وحدت امت اسلامی دانسته و یگانه راه مقابله‌ی پیروزمند با رژیم آدمکش و نامشروع صهیونیستی را الگوی مقاومت حزب الله و حماس و گسترش "گفتمان انتفاضه" در جغرافیایی فلسطین به ویژه در کرانه غربی دانسته و ضمن حمایت مادی و معنوی از مقاومت ضدصهیونیستی بر لزوم بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی‌نقاط جهان و برگزاری یک همه پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین سرنوشت آینده این کشور تأکید و هرگونه راه حل دیگر را نسخه "سازش" و دامی برای تداوم حیات اهریمنی دولت جعلی اسراییل می‌دانیم.

2- ما ملت مسلمان و روزه‌دار ایران اسلامی؛ وحدت، هم‌گرایی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی برابر رژیم صهیونیستی را از مهم ترین مؤلفه‌ها و الزامات دست‌یابی به آرمان آزادی قدس شریف و اخراج اشغالگران صهیونیست از سرزمین مقدس فلسطین دانسته و ضمن حمایت از "خط مقاومت و انتفاضه" علیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی، "یهودی‌سازی" سرزمین‌های اشغالی و تلاش برای "نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین" که متأسفانه در سکوت و بی‌توجهی محض مجامع جهانی مدعی حقوق ملت‌ها! و نیز برخی دولت‌های عربی- اسلامی منطقه پی‌گیری می‌شود را به شدت محکوم کرده و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌یی می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطع و عملی مانع تداوم این توطئه خطرناک شوند.

3- ما ملت انقلابی و استکبار ستیز ایران، مقاومت اسلامی در منطقه که با پیروزی‌ها و دستاوردهای جدید آن در "فلوجه" و "حلب" بیش از هر زمان دیگری نظام سلطه و رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است را حاصل "نفوذ گفتمان انقلاب" و گسترش گفتمان "مقاومت اسلامی" دانسته و با محکوم کردن جنگ‌های نیابتی و جنایات وحشیانه و تروریستی گروهک‌های سلفی و تکفیری در کشورهای اسلامی و نیز تلاش شیطانی "آل سعود" و برخی از کشورهای منطقه برای تأثیرگذاری بر جریان سیال مقاومت و امنیت‌سازی برای صهیونیست‌ها از طریق حمایت از تروریسم و عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگرقدس، پشتیبانی خود را از دولت، ارتش و نیروهای مردمی و مقاوم کشورهای سوریه و عراق و هم‌چنین ملت مظلوم فلسطین اعلام می‌داریم.

4- ما ملت موحد و متحد ایران اسلامی، فتنه تروریست‌های تکفیری- سلفی در عراق و سوریه را "جنگ نیابتی" نظام سلطه و حاصل نقشه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه برای تضعیف محور مقاومت اسلامی، دامن زدن به اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی و ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمین دانسته و از آحاد امت اسلامی می‌خواهیم با حفظ وحدت و انسجام اسلامی و تقویت استحکام جبهه ضد خشونت و برادرکشی، اهداف و راهبردهای دشمن را باطل و عقیم ساخته و اجازه ندهند دشمنان اسلام با مساله‌سازی‌های هدفمند ظرفیت‌های جهان اسلام و مسلمانان را از توجه و تمرکز به مسأله قدس و فلسطین منحرف سازند.

5- ما ملت متحد و موحد ایران ، "جنگ آل سعود علیه یمن" و کشتار وحشیانه مردم مظلوم و مسلمان این کشور و نیز مشارکت با "آل خلیفه" در ظلم و جنایت علیه مردم بحرین و سلب تابعیت از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور که متأسفانه در سایه سکوت مجامع بین‌المللی و حمایت‌های ظالمانه هیأت حاکمه آمریکا صورت می‌پذیرد را محکوم کرده و جان باختن هزاران تن از حجاج بیت الحرام در حوادث غم انگیز مکه و منا در حج ابراهیمی و محروم کردن حجاج ایرانی از انجام واجب الهی که مصداق "صد عن سبیل الله" است را نشانه سوء مدیریت و بی لیاقتی رژیم سعودی دانسته و با تأکید بر فراموش‌ناپذیری این جنایت و خباثت بزرگ ،چاره اندیشی کشورهای اسلامی برای مدیریت مناسک حج و تأمین امنیت حجاج را ضرورتی حتمی می‌دانیم.

6- ما ملت انقلابی و روزه دار ایران اسلامی، امریکا را هم‌چنان "طاغوت اعظم"، "شیطان بزرگ" و دشمن شماره یک خود دانسته و با تأسی به منویات و هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) "رخنه" و "نفوذ" در حصار اراده و تصمیمات کشور و تلاش برای سست کردن "ارکان نظام" را راهبرد دشمن حیله گر در عصر "پسابرجام" دانسته و با تأکید بر ضرورت افشای سناریوهای ضد ایرانی و ضد انقلابی آمریکا؛ "جهاد کبیر" و عدم تبعیت از دشمن و مقاومت برابر سلطه و فزون خواهی‌های استکبار را راهبرد فراگیر و خدشه ناپذیر امروز کشور قلمداد کرده و از همه دستگاه‌ها و نهادها و نیز همه دلسوزان و جریان‌های معتقد به نظام می‌خواهیم با هوشیاری و هوشمندی به مسوولیت‌های خطیر خود برابر توطئه "نفوذ" و نقش آفرینی در عرصه "جهاد کبیر" عمل کرده و عبور انقلاب و جامعه اسلامی را از گزند خطرات بزرگ مقطع تاریخی حاضر رقم زنند.

7- ملت انقلابی و بصیر ایران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و قدردانی از کمک‌های مستشاری و تعیین‌کننده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فرمانده غیرت‌مند و ولایت‌مدار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی "سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی"، که در کنار ارتش و بسیج مردمی عراق و سوریه با خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار و فتنه تروریستی گروهک‌های تکفیری و سلفی در این کشورها، موجبات افتخار و مباهات ایرانیان نزد امت اسلامی را رقم زده است، بر تداوم تلاش آنان در این مسیر مقدس و انقلابی تأکید و ازدولت و مجلس محترم می‌خواهد بسترهای لازم برای گسترش این افتخار آفرینی‌ها را برای آنان فراهم آورد.

8- ما ملت مجاهد و شهیدپرور ایران اسلامی، دستاوردها و توانمندی‌های خود در حوزه "صنعت دفاعی" به ویژه "اقتدار موشکی" را نماد "قدرت بازدارندگی"، تضمین "امنیت ملی" و غیرقابل مذاکره و تعدی دانسته و به قدرت‌های استکباری به ویژه "امریکای عهد شکن و حیله‌گر" هشدار می‌دهیم از شکست‌های بزرگ 38 سال گذشته برابر ایران اسلامی عبرت ‌گرفته و از ماجراجویی و تهدید علیه آن پرهیزکنند؛ در غیر اینصورت با پاسخ‌های قاطع مدافعان شجاع انقلاب و میهن اسلامی مواجه خواهند شد.

9- امت ولایتمدار ایران اسلامی، با توجه به تخلف و بدعهدی آمریکا در برداشتن تحریم‌ها و مانع‌تراشی در مسیر تعامل بانک‌های خارجی با ایران، از مسوولان مربوطه به‌ویژه هیأت نظارت بر اجرای برجام انتظار دارد تا ضمن مقابله جدی با هرگونه کارشکنی و دقت و مراقبت در زمینه سوء‌استفاده طرف‌های مقابل از ابهامات سند برجام از منافع ملت ایران دفاع و در صورت نقض عهد به فرمایش راهبردی مقام معظم رهبری مدظله العالی که همانا آتش زدن برجام است عمل نمایند.

10- ما ملت صبور و آزاده ایران، با توجه به توطئه‌های زنجیره‌ای نظام سلطه و استکبار از "تهدید"، "تحریم"، "تحریک" و "تفرقه" تا "جنگ نرم" و سناریوهای "مأیوس‌سازی مردم نسبت به آینده انقلاب"، تلاش‌های قوای سه گانه به‌ویژه قوه مجریه و دولت محترم، در عرصه "اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی" و پرداختن به "دغدغه‌های فرهنگی" و حرکت به سمت "نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی" را ناکافی دانسته و از آنان می‌خواهیم با تقویت "تولید داخلی" و مقاوم‌سازی درونی اقتصاد، زمینه‌های اشتغال و رفع بیکاری جوانان، بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی و زندگی و رفاه مردم، دشمنان انقلاب و نظام را در راهبرد "ایجاد فاصله بین ملت با نظام و انقلاب" مأیوس و ناامید سازند.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
جمعه یازدهم تیرماه1395
برابر با بیست و پنجم رمضان المبارک 1437
و اول جولای 2016 میلادی


ویدیویی از راهپیمایی روز قدس را در «تابناک» ببینید:


تعداد بازدید : 56

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل