بازدید 11566
۷

صدور حکم 2 متجاوز به توریست فرانسوی

کد خبر: ۶۰۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 01 July 2016
عاملان تجاوز به یک زن فرانسوی در تهران به اعدام محکوم شدند.

به گزارش ایسنا 2 تن از 4 مرد افغان که توریست فرانسوی را در دره فرحزاد هدف تجاوز قرار داده بودند، با رأی قضات دادگاه جنایی به اعدام محکوم شدند.

اواخر شهریور سال ٩٤ یک زن فرانسوی به پلیس آگاهی رفت و از چهار مرد افغان که او را ربوده و در چادری در دره فرحزاد آزار داده بودند، شکایت کرد.

زن ٢٣ساله به پلیس گفت: کوهنورد حرفه‌ای هستم و از طریق اینترنت با کوه‌های ایران آشنا شدم. علاقه‌مند به کوهنوردی در ایران بودم، به همین خاطر چهاردهم شهریور به‌تنهایی از طریق مرز ارمنستان وارد کشور ایران شدم.

او افزود: به دره فرحزاد رفته بودم که هوا تاریک و ابری شد. ترسیده بودم. با چند مرد افغان روبه‌رو شدم. آنها مرا به چادرشان دعوت کردند. من هم دعوت آنها را پذیرفتم. شب شده بود و چون زبان آنها را متوجه نمی‌شدم و آنها هم قادر به صحبت به زبان انگلیسی نبودند با زبان اشاره از آنها خواستم تا اجازه دهند آنجا را ترک کنم. اما یکی از آنها تصویر یک گرگ و عکسی از شب بارانی را در یک کتاب به من نشان داد و به من فهماند که بهتر است برای امنیت جانم شب را در چادر بمانم. من هم قبول کردم. همان مرد برای خرید شام از چادر بیرون رفته بود که چهارنفر دیگر مرا آزار دادند. مرد جوان وقتی به چادر برگشت و ماجرا را متوجه شد با چوب به آنها حمله کرد و مرا فراری داد.

به‌دنبال اظهارات این زن، ردیابی عاملان جنایت سیاه در دستور کار پلیس قرار گرفت و چهار متهم قبل از فرار از کشور، در تربت جام بازداشت شدند، ولی یکی از آنها توانست از مرز ایران خارج شود.

درحالی‌که متهمان در بازداشتگاه مرزی نگهداری می‌شدند، یکی از آنها نیز از بازداشتگاه فرار کرد و تلاش پلیس نیز برای ردیابی دو متهم فراری بی‌نتیجه ماند.

زن توریست در مواجهه حضوری با متهمان گفت: دو نفر از این افراد مرا آزار دادند ولی نفر سوم همان کسی است که در فرار به من کمک کرد.

به این ترتیب سومین متهم تبرئه شد و گفت: من خودم را در این ماجرا مقصر می‌دانم و حالا دچار عذاب وجدان شده‌ام. زن جوان می‌خواست چادر را ترک کند اما من با نشان دادن تصویر یک گرگ در یک کتاب او را ترساندم و از او خواستم شب را در چادر بماند اما هرگز تصور نمی‌کردم دوستانم او را در غیاب من آزار بدهند.

دو متهم این پرونده درحالی در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور دو قاضی مستشار پشت درهای بسته و غیرعلنی محاکمه شدند که خود را بیگناه خواندند و منکر آزار توریست فرانسوی شدند.

در آن جلسه که دو وکیل شاکی حضور داشتند به هیأت قضائی گفتند: زن فرانسوی بعد از این ماجرا به کشورش بازگشته ولی برای متهمان درخواست مجازات کرده است. این زن به خاطر فرهنگش به مردان افغان اعتماد کرد و شب را آنجا ماند، اما آنها به وی تجاوز کردند.

در پایان جلسه، هیأت قضائی وارد شور شد و روز گذشته دو مرد افغان را به اعدام محکوم کرد. متهم دیگری هم که در فرار کمک کرده بود به جزای نقدی محکوم شد اما پرونده دو متهم فراری همچنان باز است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
5 نفر یا 4 نفر
نمیدانم این دوتا وکیل در خدمت افغانی ها بودند یا در خدمت اعتبار بین المللی ایران
چطور برای این افغان ها حکم اعدام ولی برای اون دو پسر جوان ایرانی که زن امریکایی رو کشته بودن همچین حکم سنگینی رو صادر نکردن؟
بازداشتگاه برره که نبوده چطور فرار کرده؟
متهم دیگری هم که در فرار کمک کرده بود به جزای نقدی محکوم شد !!!
در مورد بازگشت افاغنه به کشورشان باید دولت اقدام کند
حکم درستی هست. تا عبرتی باشه برای دیگر شیطان صفتان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی