بازدید 3865

رقابت نفتی ایران و عربستان به بازار ژاپن کشیده شد

خانواده موسس شرکت پالایشگاهی ایدمیتسو کوسان ژاپن به دلیل ارتباطات نزدیک شرکت رقیب یعنی شوا شل سکیو با عربستان، مخالف ادغام با این شرکت رقیب است.
کد خبر: ۶۰۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۴ 01 July 2016
خانواده موسس شرکت پالایشگاهی ایدمیتسو کوسان ژاپن به دلیل ارتباطات نزدیک شرکت رقیب یعنی شوا شل سکیو با عربستان، مخالف ادغام با این شرکت رقیب است.

به گزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ،بر اساس بیانیه موسسه حقوقی دائیچی چائو، که وکالت این خانواده را بر عهده دارد، ایدمیتسو کوسان رابطه نزدیک خود با ایران را حفظ کرده و نوادگان موسس این شرکت مخالف قرارداد ادغام این دو شرکت هستند که یکی از دلایل آن بالا گرفتن تنش ها بین ایران و عربستان است. نوادگان این خانواده 33.9 درصد از شرکت ایدمیتسو را در اختیار دارند.

در این بیانیه آمده است: «ما نباید برای برای ادغام با شوا شل که تحت کنترل مستقیم دولت عربستان و شرکت سعودی عربین اویل است عجله کنیم، در حالی که ابهام درباره تنش در روابط ایران و عربستان دارد جدی تر می شود.»

ایدمیتسو و شوا شل در ماه نوامبر توافق کردند که برای ایجاد شرکتی که حدود یک سوم بازار بنزین ژاپن را در اختیار داشته باشد، با یکدیگر ادغام شوند. کاهش جمعیت ژاپن و افزایش استفاده از خودروهای کم مصرف تقاضا برای سوخت را در این کشور کاهش داده و پیش بینی می شود که مصرف سوخت در ژاپن در طی 5 سال آینده 8.4 درصد کاهش یابد.

ایدمیتسو در بیانیه ای اعلام کرد که همچنان اطمینان دارد که ادغام با شوا شل «بهترین مسیر پیش رو» است و این شرکت همچنان مذاکرات خود را در زمینه ادغام ادامه خواهد داد. یک مقام شرکت شوا شل نیز که نخواست نامش فاش شود گفت، این شرکت قصد دارد مذاکرات با ایدمیتسو را ادامه دهد.

روز سه شنبه پس از اعلام مخالفت خانواده ایدمیتسو با این ادغام سهام شرکت شوا شل در بورس توکیو 10 درصد کاهش یافت و به 954 ین رسید. در مقابل سهام شرکت ایدمیتسو یک درصد افزایش یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار