بازدید 24464
گزارش بازی نخست یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶؛

صعود عجیب رونالدو و رفقا در ضیافت پنالتی‌ها/ وداع لواندوفسکی با جام +تصاویر

در اتفاقی نادر و عجیب، تیم ملی پرتغال بدون حتی یک پیروزی در جریان نود دقیقه معمول هر پنج مسابقه‌اش در یورو ۲۰۱۶، راهی نیمه نهایی اینجام معتبر شد! جدال دو تیم لهستان و پرتغال در استادیوم ولودروم مارسی به نوعی مچ اندازی دو ستاره بزرگ اروپا رونالدو و لواندوفسکی بود که در پایان ۱۲۰ دقیقه به تساوی یک بر یک انجامید تا در پنالتی‌ها، کریس و هم تیمی‌هایش با گل کردن هر پنج پنالتی به پای فینال (برنده مصاف بلژیک و ولز) برسند.
کد خبر: ۶۰۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹ 30 June 2016
نخستین بازی از مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶ از ساعت ۲۳:۳۰ پنجشنبه شب در استادیوم ولودروم شهر ساحلی مارسی آغاز شده است تا یکی از دو تیم لهستان و پرتغال حریف برنده جدال بلژیک و ولز شوند.

به گزارش «تابناک ورزشی»، دو سرمربی ترکیب خود را به این شرح در ابتدای بازی به زمین فرستادند که در میان آن‌ها، جدال دو گلزن بزرگ فوتبال باشگاهی اروپا یعنی لواندوفسکی از بایرن مونیخ و رونالدو از رئال مادرید دیده می‌شد. در حالی که لواندوفسکی خیلی زود گل زد، رونالدو در چند موقعیت ایده ال جریان بازی ناکام مطلق بود.

ترکیب اصلی پرتغال: پاتریسیو، سدریک، فونته، په په، الیزئو، سانچز، ویلیام کاروالیو، سیلوا، ژوائو ماریو، نانی، کریس رونالدو
  
ترکیب اصلی لهستان: فابیانسکی، پیژچک،گلیک، پازدان، جرزسیک، بلاژیکوفسکی، کریچوویاک، ماژینسکی، گروسیچکی، میلیک، روبرت لواندوفسکی

دقیقه 4 / پرتغال صفر-لهستان یک/ مچ اندازی رونالدو و لواندوفسکی


لهستان که در مرحله گروهی دو پیروزی و یک تساوی کسب کرد و پس از آلمان در رده دوم قرار گرفت، در مرحله گذشته در ضربات پنالتی موفق به شکست سوئیس شد و حال در مرحله یک چهارم حاضر است. در حالی که انتظار می‌رفت لواندوفسکی ستاره بی‌چون و چرای لهستانی‌ها باشد، مهاجم بایرن تورنمنت کم فروغی را پشت سر گذاشت تا اینکه بالاخره امشب جبران و دروازه پرتغال را در‌‌ همان بدو بازی باز کرد.
 
دو تیم تا به حال پنج بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که دو پیروزی برای لهستان، دو پیروزی برای پرتغال و یک تساوی به ثبت رسیده است. شزنی همچنان مصدوم است و قادر به همراهی تیمش نیست بنابراین مثل بازی‌های قبل فابیانسکی در درون دروازه ایستاد.
 
شاگردان فرناندو سانتوس که با سه تساوی به دور دوم صعود کرده بودند،  در مرحله یک هشتم به سختی و با گل دقیقه ۱۱۷ کوارشما موفق شدند، کرواسی را از پیش روی برداشته و پا به این مرحله بگذارند. حال پس از جنجال‌هایی که در چند روز اخیر حول مسی ایجاد شده بود، نگاه‌ها اینجا به رونالدو است که آیا می‌تواند ناجی تیمش شده و سلسائو را به نیمه نهایی برساند یا مقابل لهستان شکست خواهند خورد و حذف می‌شوند.
 
نکته جالب اینجاست که پرتغال هر چهار بازی پیشین خود را در وقت معمول با نتیجه مساوی به پایان رسانده است. فرناندو سانتوس محروم و مصدوم خاصی ندارد و با ترکیب اصلی خود در میدان ظاهر شده است.

گل لهستان-دقیقه ۲: هنوز گزارشگر لیست دو تیم را کامل نخوانده بود که لواندفسکی روی یک ارسال از جناح راست، از پشت شش قدم پرتغال و مدافعانش را غافلگیر و دروازه حریف را باز کرد.

دقیقه 39 / پرتغال یک - لهستان یک/ گل زیبای همبازیان رونالدو به تلافی پنالتی سوخته روی کریس

دقیقه 39 / پرتغال یک - لهستان یک/ گل زیبای همبازیان رونالدو به تلافی پنالتی سوخته روی کریس

دقیقه ۳۱: رونالدو درون محوطه جریمه در موقعیت کاملا آشکار زدن ضربه سرنهایی، با شارژ فیزیکی مدافع لهستان نقش بر زمین شد که پنالتی در این صحنه محرز بود؛ اما داور آلمانی از این پنالتی آشکار گذشت.

دقیقه 54 / پرتغال یک-لهستان یک/ گل زیبای همبازیان رونالدو به تلافی پنالتی سوخته روی کریس...

گل پرتغال- دقیقه ۳۲: هنوز بازیکنان پرتغال در شوک پنالتی از دست رفته بودند که با ادامه فشار، توسط سانچز هافبک میانی و بهترین بازیکن خود در دور مقدماتی به گل تساوی رسیدند. این گل با شوت از پشت محوطه جریمه و در جریان بازی حاصل شد.

دقیقه 54 / پرتغال یک-لهستان یک/ گل زیبای همبازیان رونالدو به تلافی پنالتی سوخته روی کریس...

دقیقه ۵۷: رونالدو روی یک فرار سریع پشت مدافعان لهستان با پاس توی در، صاحب توپ شد اما در زاویه بسته بجای پاس به کوارشما اقدام به شوت کرد که توپ به تور کناری دروازه خورد.

دقیقه ۶۰: کار تیمی پرتغال پشت محوطه جریمه با شوت ماریو همراه بود که با برخورد به بدن مدافعان پرتغال بلوکه شد.

دقیقه ۷۰: لهستان بار دیگر می‌توانست با ارسال کوتاه از کنارین به گل برسد اما ضربه تمام کننده کرشویاک را در آستانه ورود توپ به دروازه، گلر پرتغال مهار کرد. په په در این صحنه نتوانست مانع مهاجم دوم لهستانی‌ها شود.

دقیقه ۷۸: پرتغال روی ضربه کرنر جلو کشید و می‌توانست به گل برسد اما ضربه سر سدریک درست در آغوش فبپابیانسکی آرام گرفت.

دقیقه۸۸: پاس بلند و پشت دفاعی که موتینیو با استادی هرچه تمام‌تر روی پای رونالدو آماده کرده بود؛ در موقعیت تک به تک به کریس رسید؛ اما در کمال ناباوری، CR۷ دروازه خالی را باز نکرد و توپ اصلا به پایش نخورد تا راحت در آغوش گلر لهستان جای بگیرد.

دقیقه 92 / پرتغال یک - لهستان یک/ رونالدو و تیمش پنج بازی بدون برد در 90دقیقه! + تصاویر

دقیقه 92 / پرتغال یک - لهستان یک/ رونالدو و تیمش پنج بازی بدون برد در 90دقیقه! + تصاویر

دقیقه یک وقت اضافه: رونالدو بار دیگر یک توپ ایده آل را درون شش قدم به گل تبدیل نکرد تا ثابت کند شب، شب او نیست. او در این صحنه هم از کنترل یا ضربه زدن به توپ عاجز بود.

دقیقه ۱۰۹: میلیک پست محوطه جریمه و در حالی که برتری عددی در حمله با هم تیمی‌هایش بود، اقدام به شوتزنی کرد که توپ از کنار تیر عمودی دروازه پرتغال راهی اوت شد.



پنالتی ها

پرتغال 1- گل(رونالدو)2-گل(سانچز)3-گل(موتینیو)4-گل(نانی)5-گل(کوارشما)
لهستان1-گل(لواندوفسکی)2- گل(میلیک)3-گل(سدریک)4-اوت(بلاژیکوفسکی)

صعود عجیب رونالدو و رفقا در ضیافت پنالتی ها/ وداع لواندوفسکی با جام +تصاویر

صعود عجیب رونالدو و رفقا در ضیافت پنالتی ها/ وداع لواندوفسکی با جام +تصاویر

صعود عجیب رونالدو و رفقا در ضیافت پنالتی ها/ وداع لواندوفسکی با جام +تصاویر
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل