بازدید 6967

محبوبیت مردمی پوتین کاهش یافت

کد خبر: ۶۰۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 30 June 2016
رییس جمهوری روسیه که به علت قاطعیت در برابر قدرت نمایی نظامی غرب بویژه نفوذ پیمان ناتو نزدیک مرزهای این کشور در شرق اروپا و منطقه دریای بالتیک و بازگرداندن دوباره شبه جزیره کریمه از اوکراین به روسیه در ژوئن سال گذشته میلادی 89 درصد محبوبیت مردمی کسب کرده بود، در تازه ترین نظرسنجی این شاخص به 81 درصد کاهش یافت.

به گزارش ایرنا تعیمیم یافته های نظرسنجی مرکز لوادا سنتر روسیه که امروز (پنجشنبه) انتشار یافت، نشان می دهد، 81 درصد مردم این کشور در ماه جاری میلادی (ژوئن) سیاست ها، رویکردها و اقدام های ولادیمیر پوتین را در عرصه داخلی و خارجی مطلوب می دانند که نسبت به نظر سنجی قبلی در دوره مشابه سال 2015 هشت درصد کاهش نشان می دهد.
از نظر 18 درصد پرسش شوندگان، عملکرد رییس جمهوری روسیه قابل تایید نیست.

همچنین براساس این نظرسنجی، بیشترین سطح اعتماد ملی به مسئولان بلندپایه مربوط به پوتین با 51 درصد است و سپس دیمیتری مدودیف نخست وزیر با 30 درصد، سرگئی شویگو وزیر دفاع و قهرمان ملی روسیه با 24 درصد و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور با 17 درصد در ردیف های بعدی قرار دارند.

پوتین پس از آغاز سومین دوره مسئولیت ریاست جمهوری در سال 2012 حدود 60 درصد محبوبیت مردمی داشت که این میزان در ژوئن سال 2015 به 89 درصد افزایش یافت.

با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری روسیه سال 2018 برگزار خواهد شد، برای حزب حاکم روسیه واحد که احتمالا با معرفی پوتین برای یک دوره شش ساله دیگر وارد کارزار انتخاباتی خواهد شد، نتیجه این نظرسنجی ها و تلاش برای افزایش میزان محبوبیت یا حداقل جلوگیری از کاهش آن بسیار مهم است.

در این نظر سنجی که در چهار روز پایانی ماه جاری میلادی انجام شده است، 1600 نفر از 130 منطقه روسیه به پرسش های لوادا سنتر که یکی از معتبرترین مراکز نظر سنجی این کشور است، پاسخ داده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس