بازدید 2908

امیدی به حمایت عربستان از فلسطین نیست

خانم 'شیرین مزاری' عضو ارشد مجلس ملی پاکستان از سیاست های عربستان درقبال مسئله فلسطین انتقاد کرد و گفت: عربستان اگر بخواهد می تواند در مقابله با صهونیست ها موثر واقع شود اما با سیاست هایی که ریاض در پیش گرفته است، امیدی به حمایت آن از حقوق ملت فلسطین نیست.
کد خبر: ۶۰۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 30 June 2016
 شیرین مزاری درگفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: وقتی عربستان توان مقابله با تلاش های سازمان ملل برای جلوگیری از کشتار زمان و کودکان در یمن را دارد، حتما این توان را هم دارد که بخواهد از فلسطین در برابر صهیونیسم حمایت کرد ولی این کار را نمی کند.

این سیاستمدار برجسته پاکستان گفت: ضعف اتحاد امت اسلامی چالش اصلی در مسیر حل مسئله فلسطین است. رژیم صهیونیستی مرتکب تروریسم دولتی علیه فلسطینی ها شده است و در کنار آن آمریکا نیز عامل اصلی ترویج تروریسم در جهان است.

شیری مزاری ادامه داد: چرا امروز جهان با گروه های مقاومت نظیر حزب الله لبنان مخالف می کند؛ گروهی که توانست دو بار بت شکست ناپذیری اسرائیل را در هم بشکند.

این عضو ارشد حزب تحریک انصاف پاکستان گفت: برخی کشورهای عربی در اهداف و برنامه ریزی های خود همیشه پافشاری می کنند اما در دفاع از فلسطین اراده ای از خود نشان نمی دهند. مثلا اخیرا فشارهای عربستان سعودی بر سازمان ملل باعث شد تا دبیرکل این سازمان نام عربستان را از فهرست سیاه حذف کند پس اگر اعراب می توانند برای اهداف خود دست به هر کاری بزنند چرا در بحث فلسطین پافشاری نمی کنند و چرا برای آزادی قدس نیروهای اشغالگر را تحت فشار قرار نمی دهند.

وی افزود: قدس نماد وحدت امت اسلامی است و متاسفانه امروز سازمان همکاری اسلامی (OIC) که اصلی ترین هدف از تشکیل آن آزادی بیت المقدس بود، به یک سازمان غیرفعال و بی فایده تبدیل شده است.

شیرین مزاری با به چالش کشیدن ائتلاف نظامی خودساخته عربستان گفت: ائتلاف نظامی به اصطلاح به سرکردگی عربستان تشکیل شده هیچ فایده ای ندارد بلکه این ائتلاف علیه برخی از کشورهای اسلامی و عاملی برای اجرای سیاست های آمریکا در منطقه است.

وی گفت: پاکستان و مردم این کشور سرسختانه علیه هرگونه تلاش برای به رسمیت شناختن رژیم نامشروع صهیونیستی هستند و باید نسبت به فشارهای غرب از جمله آمریکا برای برنامه ریزی جهت به رسمیت شناختن اسرائیل در پاکستان هوشیار باشیم.
شیری مزاری از دولت پاکستان خواست تا در روز جهانی قدس بیانیه رسمی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست ها در سرزمین اشغالی صادر کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار