بازدید 15315

"انصراف از سفر ترکیه، جریمه دارد"

کد خبر: ۶۰۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ 30 June 2016
وقتی قرار است تور توسط مسافر (در هر شرایطی حتی با وجود حملات تروریستی در مقصد گردشگری) باطل شود، این مسافر است که مشمول جریمه می‌شود، نه آژانس و یا ارگان دیگری. پرداخت این جریمه نیز با توجه به زمان کنسل کردن آن، متغیر از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تعیین شده است.

به گزارش ایسنا، رضا اباذری، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران، گفت: شمار انصرافی‌ها از سفر ترکیه بالا نیست، چون به هر حال خیلی‌ها در آن کشور وقت سفارت دارند و یا انگیزه‌شان از این سفر کاری است. به هر حال پروازهای این فرودگاه هم برقرار شده و عده‌ای ناچارند این سفر را انجام دهند.

وی ادامه داد: البته تعداد تماس‌ها با آژانس‌های مسافرتی برای پیگیری اوضاع ترکیه، پروازها و تورهای آن، بسیار زیاد است. در هر حال اتفاقاتی که در آن کشور، همین‌طور پشت سر هم رخ می‌دهد، مستقیم با امنیت مسافران و گردشگران ارتباط دارد و شرایط برای مسافران مبهم شده است.

اباذری بیان کرد:‌ ترکیه قطعا باید منتظر بازتاب منفی این حادثه‌ی تروریستی از سوی سایر کشورها باشد. یقینا طول خواهد کشید تا گردشگری این کشور موقعیت قبلی خود را بدست آورد. مخصوصا آن‌که مبادی اصلی گردشگری این کشور، مثل خیابان مشهور "استقلال" و فرودگاه بین‌المللی "آتاتورک" کانون حوادث تروریستی بوده که جان ده‌ها انسان را به مخاطره انداخته است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران همچنین به مسافرانی که قصد انصراف از سفر به ترکیه را دارند، گفت:‌ آن‌ها می‌توانند طبق قرارداد خود انصراف دهند و درباره‌ی پرداخت‌های مالی و جریمه‌ها طبق همان قرارداد عمل کنند.

 در متن قرارداد غیرچارتری که مورد تایید سازمان میراث فرهنگی وگردشگری است و بین مسافر و آژانس توریستی بسته می‌شود، حدود وظایف و مسؤولیت‌های طرفین و همچنین خدمات و نرخ سفر تعیین شده است که براساس آن اگر مسافر بخواهد برای حفظ جان و تامین امنیت خود از سفر انصراف دهد، در هر حال باید بخشی و یا تمام جریمه را به آژانس مسافرتی پرداخت کند. در چنین مواقعی توجیه آژانس آن است که برای رزرو این خدمات از قبل هزینه‌ای را پرداخت کرده که با انصراف از آن، آژانس مسافرتی مشمول خسارت می‌شود.

طبق این قرارداد کارگزار متعهد است برنامه‌ی سفر مورد توافق را به طور کامل انجام دهد و در صورت وقوع هرگونه پیشامد غیر منتظره از قبیل شرایط فوق‌العاده جوی، جنگ، شورش و مشکلاتی که از کنترل کارگزار خارج بوده و سبب ابطال و یا تغییر برنامه گشت و یا سفر شود، هیچگونه مسؤولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.

در بند دیگری از این قرارداد ذکر شده: وقتی قرار است تور توسط مسافر (در هر شرایطی حتی با وجود حملات تروریستی در مقصد گردشگری) باطل شود، این مسافر است که مشمول جریمه می‌شود، نه آژانس و یا ارگان دیگری. پرداخت این جریمه نیز با توجه به زمان کنسل کردن آن، متغیر از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تعیین شده است.

علاوه‌بر این در قراردادها مسافر و آژانس آمده است؛ مسؤولیت تاخیر، کنسلی، سرویس داخل هواپیما و همچنین مسائل فنی پرواز در تمام پروازهای موجود در برنامه سفر، به عهده شرکت هواپیمایی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
متن قرارداد استعماری و یکطرفه است
چندسالی ما ایرانیها دبی رو آباد کردیم جوری که دیگه نیاز به ما ندارند!! و ما رو تروریست میخوانند!! حالا نوبت ترکیه هست!!!
سلام . لطفا بفرمایید پس اژانس های مسافرتی چه تعهدی را قبول می کنند . وقتی از کیفیت و یا اشکالات سفر شکایت دارید هم معمولا خود را کنار می کشند این که نمی شه همه هزینه های کنسل شدن یک سفر را به دلایل جنگ و شورش و ... بر عهده مسافر باشه ... در هر صورت شرکت های ایرانی باید سود کنند و اصلا ضرر در کار نیست . دلار بالا می ره باید سود کنه ؛ دلار پایین می اد باید سود کنه ، هزینه های هواپیمایی بالا می ره باید سود کنه ؛ هزینه های هتل بالا میره باید سود کنه اصلاح شرکت های ایرانی همش باید سود کنند ... زیان و ... معنی نداره ... فقط مصرف کننده باید ضرر کنه و تمام هزینه ها ، حتی سوء مدیریت را نیز پرداخت کنه ...
نمی دانم بعضی افراد هدفشون از سفربه ترکیه چی هست!؟
این همه جای تفریحی و گردشگری سالم و بی خطر در جهان وجود دارد اون وقت یک سری
انسان بی عقل ترکیه را انتخاب می کنن....
خدا بهشون عقل بده...آمین
یعنی هتلهای ترکیه خسارت می گیرند با توجه به شرایط کشورشان اصلا کدوم منگولیه که تو این شرایط بره ترکیه
فرق ما با استکبار جهان خوار همینه اونا واسه مردمش ارزش قائل میشن تو کشور ما ولی اینجوری نیست همه یکسان هستن !
البته فقط تو میزان حقوق یه کوچولو تفاوت وجود داره که به دلیل ناچیز بودنش گفتنشم قشنگ نیست !
چرا به زور باید بریم بمیریم؟ این چه حرف مزخرفیه؟
نویسنده مغرضانه مطلب نوشته است، جریمه به جیب اژانسهای ایرانی می رود و لاغیر.
البته می دانم منتشر نمی کنید. جهت اطلاع خودتان نوشتم
این قراردادهای ترکمنچای رو مجوز سازمان گردشگری به آژانسها هدیه داده! در واقع از ماست که بر ماست!
به تحقیق همواره آنچه را امضا می کنید بخوانید!
اباذری گل کاشتی، به جای حمایت از جان توریست های ایرانی به نفع دولت ترکیه داری باج خواهی می کنی آیا الان شرایط عادی است؟ واقعا که دولت با مدیران به این لایقی باید هم نتوان صد روزه به اهدافش برسد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان