بازدید 10965

مجازات مرگ برای آزارگران توریست فرانسوی

دو نفر از متهمان آزار و اذیت توریست فرانسوی با حکم دادگاه کیفری تهران به اعدام محکوم شدند.
کد خبر: ۶۰۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 30 June 2016
دو نفر از متهمان آزار و اذیت توریست فرانسوی با حکم دادگاه کیفری تهران به اعدام محکوم شدند.

به گزارش جام‌جم، چند روز بود که به ایران آمده بود. گردشگری جوان که از مرز ارمنستان وارد ایران شده و به تهران آمده بود. دختر فرانسوی عاشق کوه بود و شهریور سال گذشته راهی ارتفاعات فرحزاد شد. وقتی به خودش آمد، هوا رو به تاریکی بود و مسیر را گم کرد. با کارگاهی در مسیر روبه‌رو شد. در زد و دقایقی بعد مردی افغان در کارگاه را باز کرد و دختر جوان را به داخل دعوت کرد.

وقتی وارد شد، چند مرد افغان دیگر هم آنجا بودند. آنها می‌گفتند مسیر گرگ دارد و از دختر جوان خواستند شب را آنجا بماند. دختر فرانسوی هم بدون اطلاع از نقشه شوم آنها، شب را آنجا ماند و قربانی نقشه شیطانی مردان افغان شد.

دختر جوان پس از رهایی از دام شیطانی، خود را به ماموران رساند و شکایت کرد. او گفت: آنها برق را خاموش کردند و من گوشه‌ای از اتاق خوابیدم. بعد هم آنها به طرفم حمله کردند. زمانی که چهار مرد افغان به من تجاوز کردند، نتوانستم در برابرشان مقاومت کنم، اما یک نفر از این مردان به من کمک کرد و حتی با چهار مرد دیگر درگیر شد و آنها را کتک زد و بعد هم به من کمک کرد تا خودم را به خیابان اصلی برسانم و به محل اقامتم برگردم، من از او شکایتی ندارم، اما چهار مرد دیگر به من تجاوز کرده‌اند.

پس از این شکایت، ماموران راهی کارگاه شده و مردی را که در فرار دختر فرانسوی کمک کرده بود، شناسایی کردند. با اظهارات او مشخص شد چهار مرد متجاوز به سمت مرز افغانستان فرار کرده‌اند. سریع تیمی از ماموران راهی مرز شده و دو نفر از متجاوزان را همراه مرد دیگری دستگیر کردند. این مرد قصد فراری دادن متهمان را داشت.

پس از ارائه نظر پزشکی قانونی مبنی بر صحت اتهام تجاوز، پرونده به شعبه هشتم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران فرستاده‌ شد و زن فرانسوی همراه یکی از مسئولان سفارت در این شعبه حضور یافت و بار دیگر اظهاراتش را تکرار کرد و خواستار مجازات متهمان شد.

او در شکایتش گفت: چهار مرد مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند. آنها به حرف‌هایم توجهی نکردند. یکی از افرادی که آنجا بود به من کمک کرد که از او شکایت ندارم.

با اظهارات او، یکی از متهمان که در فرار دختر جوان به او کمک کرده بود، آزاد شد و دو متهم دیگر به نام‌های حکیم و غلام روانه زندان شدند.

هفته گذشته متهمان در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفتند که با دستور قاضی حسین اصغرزاده، رئیس شعبه جلسه به صورت غیرعلنی برگزار شد. در این جلسه، گردشگر فرانسوی به‌دلیل بازگشت به کشورش، حضور نداشت و وکیلش به طرح شکایت پرداخت. دو متهم افغان هم اتهام خود را رد کرده و ادعاهای قبلی خودرا درباره تاریکی اتاق و این‌که ندیده‌اند چه کسی او را مورد آزار و اذیت قرار داده، مطرح کردند.

پس از آخرین دفاعیات متهمان، قضات شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران برای صدور حکم مجازات دو مرد افغان وارد شور شدند. دیروز قضات دادگاه پس از رسیدگی به پرونده حکم را صادر کرده و حکیم و غلام را به اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم کردند. متهمی که دو مرد افغان را فراری داده بود هم به جزای نقدی محکوم شد.

پرونده درخصوص دو متهم فراری پرونده همچنان مفتوح است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل