بازدید 9966

زلزله ۵ ریشتری بجنورد را لرزاند

زمین لرزه ای 5 ریشتری ساعت 3 و 26 دقیقه بامداد پنجشنبه ، بجنورد مرکز استان خراسان شمالی را لرزاند و اعضای کمیته مدیریت بحران خراسان شمالی را در وضیعت آماده باش قرار داد.
کد خبر: ۶۰۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 30 June 2016
زمین لرزه ای 5 ریشتری ساعت 3 و 26 دقیقه بامداد پنجشنبه ، بجنورد مرکز استان خراسان شمالی را لرزاند و اعضای کمیته مدیریت بحران خراسان شمالی را در وضیعت آماده باش قرار داد.

به گزارش ایرنا، سایت اینترنتی مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مرکز این زمین لرزه را 8 کیلومتری عمیق زمین اعلام کرده است.
بر اساس این گزارش ، فاصله این زمین زلزله در10 کیلومتری بجنورد ، 44 کیلومتری شیروان و 43 کیلومتری لوجلی خراسان شمالی بوده است.

موقعیت مرکز زلزله نیز 37.47 شمالی و 57.45 شرقی اعلام شده است.

حسین عظیمی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفت و گو با ایرنا با اعلام اینکه هنوز هیچ گزارش از خسارت احتمالی اعلام نشده است، تصریح کرد: کلیه نیروهای امدادی و خدماتی در محدوده منطقه زلزله از جمله بجنورد در آماده باش کامل قرار گرفته اند.

 جاده بجنورد - نوده چناران در خراسان شمالی مسدود شد/زلزله 5 ریشتری بجنورد خسارت جانی نداشت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران از مسدود شدن جاده بجنورد به نوده چناران (در محدوده باباامان) در خراسان شمالی در اثر ریزش کوه به دلیل زمین لرزه 5 ریشتری خبر داد و تصریح کرد: این زلزله شدید هیچ خسارت جانی در پی نداشته است.
چ
'حسین عظیمی' صبح پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که بر اساس گزارش های اولیه این زلزله شدید 5 ریشتری هیچ خسارت جانی نداشته است، افزود: برآوردهای اولیه خسارت ها بعد از بررسی ها اعلام خواهد شد.

به گفته وی، دو سه مورد نشتی گاز از علمک های در روستاها به دلیل شدت زمین لرزه گزارش شده است که کارکنان شبکه گاز در حال تعمیر و جلوگیری از نشتی آن هستند.

وی تصریح کرد: کارکنان راهداری خراسان شمالی هم اینک در حال بازگشایی مسیر جاده نوده چناران در نزدیکی 10 کیلومتری شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از اعزام 6 تیم ارزیابی به روستاهای اطراف کانون زلزله ٥ ریشتری بجنورد خبر داد.
به گفته حسن شکوری نسب، سه تیم از پایگاه های هلال احمر نیز در حال حاضر در منطقه هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار